SNS

Beantwoord

Waarom staat mijn overschrijving al uren in behandeling?

• 6 februari 2016
  • 8 Reacties
  • 2078 Keer bekeken

Hallo
Ik heb een paar uur geleden gel overgemaakt en het is nog niet gelukt. Er staat "in behandeling" met daarnaast een wieltje dat draait. Wat is het probleem ? wat moet er gebeuren ?
icon

Beste antwoord door Dennis 8 februari 2016, 12:31

Hoi Karine,

Leuk om je hier op de community te zien; welkom. Ik heb je vraag verplaatst naar het gedeelte over Mijn SNS. Fijn om te lezen dat het probleem is opgelost. Als je in het weekend een overboeking doet naar een andere bank, dan wordt het bedrag meteen van je rekening afgeschreven. De verwerking vindt de eerstvolgende werkdag plaats. Je geeft aan dat het bedrag 'in behandeling' bleef staan. Dit gebeurt als je in het weekend een spoedbetaling of een overboeking naar het buitenland doet. Is dit op jouw betaling van toepassing?

Hopelijk zien we je vaker op de community. Misschien is het leuk om het topic ’Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.
Bekijk origineel

8 reacties

Hallo
Ik heb een paar uur geleden gel overgemaakt en het is nog niet gelukt. Er staat "in behandeling" met daarnaast een wieltje dat draait. Wat is het probleem ? wat moet er gebeuren ?

Hallo Karine,
Welkom in onze community.
Ik denk dat je niets hoeft te doen. Waarschijnlijk is het een opdracht naar een andere bank en die wordt alleen op werkdagen uitgevoerd. Vandaar dus "in behandeling" (tot de eerst volgende werkdag).
Groet,
Ben 🆒
nou.. ik hoop het. Het is nog steeds "in behandeling". Dank je wel voor de reactie

Karine
bij mij is er nu ook een overschrijving die wat langer duurt
Reputatie 2
Badge
[quote=BigBen] Waarschijnlijk is het een opdracht naar een andere bank en die wordt alleen op werkdagen uitgevoerd. Vandaar dus "in behandeling" (tot de eerst volgende werkdag).

Normaal werkt dat niet zo. Ook met overschrijvingen naar een andere bank in het weekend wordt het bedrag meteen afgeschreven. En pas na het weekend bij de andere bank bijgeschreven. Als de betaling nog steeds op in behandeling staat als er opnieuw is ingelogd is er toch iets niet goed aan het gaan.
Hallo
Blijkbaar is het dus wel zo dat het op werkdagen niet uitgevoerd wordt want ik zie nu dat het uiteindelijk gebeurd is.. na 2 dagen.
Bedankt iedereen voor de reacties
😃
Hoi Karine,

Leuk om je hier op de community te zien; welkom. Ik heb je vraag verplaatst naar het gedeelte over Mijn SNS. Fijn om te lezen dat het probleem is opgelost. Als je in het weekend een overboeking doet naar een andere bank, dan wordt het bedrag meteen van je rekening afgeschreven. De verwerking vindt de eerstvolgende werkdag plaats. Je geeft aan dat het bedrag 'in behandeling' bleef staan. Dit gebeurt als je in het weekend een spoedbetaling of een overboeking naar het buitenland doet. Is dit op jouw betaling van toepassing?

Hopelijk zien we je vaker op de community. Misschien is het leuk om het topic ’Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.
Hallo

Ja inderdaad het was een overboeking naar het buitenland, in Frankrijk namelijk.
Ik zal de links kijken die je mij gegeven hebt.
Fijne dag verder
Overboekingen naar het Buitenland worden alleen op werkdagen na 10:00 verwerkt. Tot die tijd staat hij 'in behandeling'.

Reageer