SNS

Waarom werkt de QR-scanner niet?

  • 19 december 2016
  • 51 Reacties
  • 7256 Keer bekeken

Tot voor kort kon ik prima via een QR-code betalingen op internet uitvoeren.
Sinds een week of 3 a 4 krijg ik helaas de melding:

Om QR-code te kunnen scannen, maken we de camera eerst geschikt voor gebruik. Dit kan even duren. Probeer het later nog eens.

Dit probeer ik dus al minimal 3 weken 🙂. Iemand een idee wanneer ik hier weer gebruik van kan maken op mijn S7?

mvg
Wilfred

51 reacties

Goedemiddag Willie21,

Welkom op de community. Je hebt al door dat je hier inderdaad de vraag bij alle leden kunt neerleggen, heel goed 🙂 Het is lastig dat het geschikt maken van je camera zo lang duurt. Het kan verschillende redenen hebben, dus laten we beginnen bij stap 1: heb je voldoende ruimte op je telefoon om de scanner te installeren? Het updaten van de Google Play Store kan ook helpen.

Graag wijs ik je op 2 topics, omdat dit je eerste bericht is op de community. Om wegwijs te worden lees je het topic Welkom op de community door. In de Koffiekamer kom je meer te weten over andere leden en stel je jezelf voor.
Hoi Irene,

Dank voor je reactie. Je vraagt heb ik voldoende ruimte om de scanner te installeren.
Ruim 5 gb vrij dus dat kan het probleem volgens mij niet zijn.
Moet er een aparte scanner geinstalleerd worden, en zoja welke dan?

mvg
Wilfred
Dan heb je inderdaad genoeg ruimte. Het is niet nodig om een aparte scanner te downloaden, maar de scanner die in de app zit, vraagt meer ruimte. Wil je de Google Play Store updaten en je telefoon uit- en aanzetten? Vermoedelijk lost dat het probleem op.
Hoi Willie21 wat voor een telefoon heb jij eigenlijk? Laat even weten of het met de oplossing van Irene is gelukt als je wilt. Succes ermee.
Helaas is het nog niet gelukt, gisteravond de playstore geupdate, al was deze al up to date.
opnieuw opstarten heeft niet het gewenste effect.

ik heb een Galaxy S7 edge btw
Dat schiet niet op. Om uit te zoeken wat het probleem is, heb ik je postcode, huisnummer en geboortedatum nodig. Mail je deze gegevens naar webcare@sns.nl? Als je in het onderwerp 'Willie 21 - QR-code - Community' zet, dan schakel ik een specialist in.
Hoi Willie ik maak gebruik van een s6 edge, maar moet zeggen dat ik er geen problemen mee ondervind. Zit te denken waar het aan zou kunnen liggen, maar ik kan mij niet heel veel bedenken.

Ik denk dat bepaalde software op je mobiel (Samsung software) voor de problemen zorgt.

Ik wil je daarom aanraden om een backup te maken van je toestel en het gehele apparaat opnieuw te installeren. Je doet dit het makkelijkst met de Samsung kies3 software.

Wat je eventueel ook kan proberen is een harde reset op het toestel uitvoeren. Meer informatie daarover is te vinden via Google. Zoek op "harde reset Samsung s7".

Laat even weten of het eventueel geholpen heeft. Ik zou beginnen met de laatste optie die ik aanhaalde. Dus de harde reset.
Harde reset heeft helaas niet geholpen.
ik ga binnenkort een nieuwe istallatie proberen.

Ik houd jullie op de hoogte.
Badge +1
Harde reset heeft helaas niet geholpen.ik ga binnenkort een nieuwe istallatie proberen.
Ik houd jullie op de hoogte.

Hoi Willie,

Jammer dat deze niet heeft geholpen. Hopelijk werkt 'ie na de nieuwe installatie.
Door deze actie van SNS kan ik niet meer bankieren met mijn bedrijfstelefoon, we zijn een Windows-organisatie. Ik heb nu een abonnement afgesloten en een samsung g350 android 4.2.2 gekocht.Ik heb de app geïnstalleerd nu werkt de QR code scanner niet.
Gaat dit werken of wordt ik gedwongen om nog meer kosten te maken door een nieuwe telefoon te moeten kopen.
Ik heb nu een abonnement afgesloten en een samsung g350 android 4.2.2 gekocht.Ik heb de app geïnstalleerd nu werkt de QR code scanner niet.
Gaat dit werken of wordt ik gedwongen om nog meer kosten te maken door een nieuwe telefoon te moeten kopen.

Ik wil niet wijsneuzerig doen. Maar als je in 2017 een smartphone koopt met het verouderde Android 4.2 hoef je waarschijnlijk niet lang op problemen te wachten.
De actuele versie van Android is 7. (met 8 op stapel, voor zover ik weet).
Maar als verzachtende omstandigheid kun je zeggen dat hij (alleen) Windows cq. Microsoft gewend is. Voor Bbob2112 blijft het vervelend. Bij werkt ie prima. Misschien eerst verwijderen, dan opruimen (cache leeg maken, RAM-geheugen opschonen, etc., bv. met CCleaner) en dan opnieuw installeren.
En als ik het goed heb, is er op dit forum al eens meer gesproken over een QR-scanner die niet werkt(e). Succes.
RAM-geheugen opschonen, etc., bv. met CCleaner.
Even uitkijken: Vorige week kwam het nieuws dat CCleaner malware zou bevatten. Zag er niet als een hoax uit.
CCleaner heeft dat opgelost. Wil je het zekere voor het onzekere nemen, de-installeer CCleaner en installeer het opnieuw.
Door deze actie van SNS kan ik niet meer bankieren met mijn bedrijfstelefoon, we zijn een Windows-organisatie. Ik heb nu een abonnement afgesloten en een samsung g350 android 4.2.2 gekocht.Ik heb de app geïnstalleerd nu werkt de QR code scanner niet.
Gaat dit werken of wordt ik gedwongen om nog meer kosten te maken door een nieuwe telefoon te moeten kopen.

Hoi Bob2112,

Welkom op SNS Community. Wat balen dat de QR-scanner niet werkt op je nieuwe Samsung-toestel. Je vraag heb ik verplaatst naar een topic van een ander lid die hetzelfde ervaart. Laat je weten of je uit de voeten kunt met de tips uit dit topic?

Om wegwijs te worden lees je het topic Welkom op de community door. In de Koffiekamer kom je meer te weten over andere leden en stel je jezelf voor.
CCleaner heeft dat opgelost. Wil je het zekere voor het onzekere nemen, de-installeer CCleaner en installeer het opnieuw.
Was de Update van augustus 2017 waar probleem mee was, daarvoor en daarna is er niets aan de hand (voor zover nu bekend).
Groet,
Ben 🆒
@Blacktomcat en BigBen,
Dank voor jullie update van dat nieuws. Ik was nog niet op de hoogte.
Sinds enige dagen kan ik niet meer online betalen via de app met de Qr scanner. Ik krijg steeds de melding: om te scannen moeten we je camera gereedmaken dit kan even duren.. Ik kan wachten tot ik een ons weeg maar er gebeurt niets! Tel helemaal opnieuw opgestart haalt niets uit. Camera opnieuw ingesteld haalt niets uit. 'sSapp verwijderd en helemaal opnieuw ingesteld haalt niets uit! Als ik een losse Qr scanner op mijn telefoon zet doet ie het wel.. Ik gebruik Android 8..wie weet een oplossing?? Betalen zonder QR is zo omslachtig!!
Hoi TeavA,

Welkom op de community. Wat merkwaardig dat je QR-scanner ineens niet werkt. Deed je daarvoor vaak iDEAL-betalingen met de mobiele app? Uit je verhaal maak ik op dat je de 1e stappen al hebt doorlopen, namelijk het verwijderen en herinstalleren van de app en het in- en uitschakelen van je toestel. Welk toestel, versienummer van Android en versienummer van de mobiele app heb je? Hopelijk komen we met deze informatie weer een stap dichterbij de oplossing.
Hoi mijn telefoon is een Huawei p smart
Android versie 8. 0.0
Sns app versie 3.22. 1
Gr TeavA
Ik probeerde vandaag een betaling te doen via ideal echter de code wordt niet gescand/herkend. Er verschijnt wel een melding "Om te kunnen scannen maken we de camera eerst geschikt voor gebruik. Dit kan even duren." Echter wordt de code niet gescand hoe lang ik ook wacht.
Voor de zekerheid heb ik de app verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd maar dat heeft niet geholpen.
Ik zag een eerder topic waar dit ook het geval was en om alvast vooruit te lopen op zijn dit mijn toestel gegevens:
Huawei Mate 9
Android 8.0.0 met Android Security patch van 1 maart 2018

Voorheen werkte de app zonder problemen. Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Hallo, ik heb eveneens een huawei, P8 lite 2017, PRA-LX1, android 7.0

Ik heb exact hetzelfde probleem, zelfde handelingen gedaan. Voorheen werkte het prima.
Badge +2
Goedemorgen ABP, TeavA en JdF,

Jullie berichten heb ik verplaatst naar een bestaand topic over dit onderwerp. Als je ze zo onder elkaar ziet staan, dan valt direct op dat jullie alle 3 een Huawei toestel hebben. De oorzaak heeft te maken met Google Play Services. Deze app wordt door de SNS Mobiel Bankieren app gebruikt voor het scannen van QR-codes. De app heeft een update gehad waardoor er problemen zijn ontstaan voor Huawei toestellen met Android 7 of hoger. We verwachten dat het probleem met enkele dagen is opgelost.
Hallo Marijke,

Bedankt voor je reactie. Het is goed om te horen dat het probleem bekend is en dat er aan het oplossing wordt gewerkt.:D
Goedendag, Forumleden,
Wat jammer dat mijn QR-Code niet wordt gelezen met de SNS-App. Dat is irritant omdat ik dan alleen met mijn paarse toegangscode generator kastje met heel kleine knopjes moet betalen. Ik heb de code geprobeerd te lezen met de App van KNAB waar ik ook een rekening heb, dat werkte meteen!
Het is inmiddels twee weken kapot en allemaal erg jammer. Hoop dat jullie het snel oplossen. Zelf kan ik dat niet helaas.
Groeten van een verder heel tevreden klant.

Reageer