SNS

Beantwoord

Waarom zijn transacties niet zichtbaar in het huishoudboekje?

  • 10 mei 2017
  • 22 Reacties
  • 565 Keer bekeken

Hallo snsteam,

Ben net een weekje bij sns en het bevalt allemaal opzich goed. Afgelopen weekend de eerste twee transacties verwerkt in het huishoudboekje. Gisteren waren er vijf nieuwe transacties, deze zijn wel zichtbaar in het overzicht van mijn betaalrekening, maar komen tot nu toe nog steeds niet voor in het overzicht van mijn huishoudboekje. Zit hier een bepaalde tijd tussen of zo? Ben namelijk bij een andere bamk gewent, dat alles direct wordt bijgeschreven in beide overzichten.

Vriendelijke groet, Gerrit de Fauw
icon

Beste antwoord door Tibor SNS 10 mei 2017, 11:37

Hallo GerritFauw,

Laat ik beginnen met je van harte welkom te heten bij SNS en op de community. Fijn dat het tot nu toe bevalt 🙂 Voer je onderstaande handelingen uit en kijk je of je de transacties hierna ziet?

- Klik onder 'Huishoudboekje' op 'Overzicht'.
- Ververs de pagina met F5.

Hopelijk lukt het zo. Tot snel op de community. Heb je het topic Welkom op de community gelezen?
Bekijk origineel

22 reacties

Badge +1
Hallo GerritFauw,

Laat ik beginnen met je van harte welkom te heten bij SNS en op de community. Fijn dat het tot nu toe bevalt 🙂 Voer je onderstaande handelingen uit en kijk je of je de transacties hierna ziet?

- Klik onder 'Huishoudboekje' op 'Overzicht'.
- Ververs de pagina met F5.

Hopelijk lukt het zo. Tot snel op de community. Heb je het topic Welkom op de community gelezen?
Hallo Tibor,

Bedankt voor je reactie, heb deze handelingen meermaals geprobeert. Maar het huishoudboekje wordt niet (meer) bijgewerkt. Best wel vervelend hoor.
Badge +1
Dat is inderdaad vervelend. Uiteraard help ik je verder om de oorzaak te achterhalen. Mail je hiervoor je postcode, huisnummer en geboortedatum naar webcare@sns.nl o.v.v. 'Community - Waarom zijn transacties niet zichtbaar in het huishoudboekje'? Dan vraag ik een specialist om het uit te zoeken.
Bij deze gedaan, hoop dat dit spoedig zal worden opgelost. Bedankt voor je reacties en hulp.
Reputatie 3
Badge +1
Als je de periode aanpast (bijvoorbeeld van 3 naar 6 maanden), dan worden bij mij vaak de ontbrekende recente transacties aan de lijst toegevoegd. @Gerrit: lost dat bij jou het probleem op?
Hoi Stefan,

Blijkbaar ben ik dus niet de enige die hier tegen aan loopt. Ontzettend bedankt voor jouw reactie.
Probleem opgelost. Hopelijk moet ik dit niet iedere keer doen en misschien toch handig als ze hier nog even naar kijken bij sns. Nogmaals bedankt Stefan
Reputatie 3
Badge +1
Graag gedaan Gerrit 🆒

Dit is een probleem dat al lang bestaat en hier op de community al een keer door mij is aangekaart (lang geleden, maar ik kan de betreffende discussie niet zo snel meer terug vinden). Het gebeurt nog steeds regelmatig, maar het betreft in de regel alleen de meest recente transacties. Ik denk dat het inmiddels aan de aandacht is ontglipt (mij ook, want de work-around is simpel), dus is het goed dat je hier aandacht voor vraagt bij SNS :$

Het lijkt op een programmeerfout in een SQL select statement waarbij de einddatum+tijd van de geselecteerde periode een vaste waarde heeft (lees: nu) en pas wordt aangepast zodra je de periode wijzigt.
Bedankt voor je hulp, Stefan 🙂 Voor de zekerheid zet ik de gegevens van Gerrit alsnog door naar een specialist. De work-around is handig, maar ik ben benieuwd of er al een definitieve oplossing is.
@Stefan
Bedankt voor de uitgebreide uitleg en blijkbaar heb ik een slapende hond wakker gemaakt...:D
Ben blij dat ik het in nood kan oplossen.

@Dennis
Fijn dat je dit serieus neemt en de bal weer een zetje geeft. Als je meer weet, laat je het ons dan even weten? En tevens ook bedankt voor de hulp tot nu toe. 😃
Geen dank, ik heb je inmiddels gemaild met aanvullende vragen.

@Stefan: hier is het topic waar je op doelt.
Heb je vragen beantwoord en wacht het even af. Ik kom gelijk maar met het volgende probleem waar ik tegenaan loop in jullie huishoudboekje. In het overzicht heb je ook een grafiek, die gekoppelt hoort te zijn aan de geselecteerde periode. Als die op 3 maanden staat, krijg ik alleen maart en april?
Het wordt nog gekker, de maand maart en april was ik nog niet bij jullie. De maand maart is dan ook netjes leeg, maar in april staan mijn inkomsten van mei?! Mei bestaat daar nog niet.

Toch is wat testjes gedaan met jullie periodes en de enige twee langere periodes die het juiste aantal maanden toont, zijn 12 maanden en 24 maanden.
Misschien ben ik lastig, maar ik werk hier nu eenmaal veel mee. Bij mijn andere bank werkt dit allemaal perfect. Ongeacht gebruik van browser, besturingssysteem of wat dan ook! De grafiek daar laat nu de laatste 3 maanden zien, plus de actuele maand.
Badge +1

Misschien ben ik lastig, maar ik werk hier nu eenmaal veel mee. Bij mijn andere bank werkt dit allemaal perfect.

Je bent helemaal niet lastig, het is juist fijn dat je het aankaart. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is als het niet naar behoren werkt, zeker als je het huishoudboekje veel gebruikt. Ook je laatste ervaring leg ik voor aan de specialist. Je hoort van me zodra ik een reactie heb.
Nou dat is in ieder geval fijn om te horen. 😃 En bedankt maar weer he? :P
Trouwens vandaag ging het weer een keertje goed, twee keer gepint en beide transacties ook in het huishoudboekje. En zonder work-around! 🆒
Badge +1
Trouwens vandaag ging het weer een keertje goed. En zonder work-around! 🆒
Dat begint erop te lijken 😉 Graag gedaan en voor nu een fijne avond. Zit je vanavond ook voor de buis?
Ik zit wel voor de buis, maar televisie gaat het vandaag niet worden. Ik ga even lekker met mijn treinsimulator aan de gang........🆒
Badge +1
ga even lekker met mijn treinsimulator aan de gang.
Nu maak je me nieuwsgierig. Wil je er meer over vertellen?
Natuurlijk, sinds jongs af aan al gek van treinen....geen idee waarom. :8 Ik speel tegenwoordig trainsimulator 2017 en de allernieuwste Trainsimworld. Als je het spel start kies je een route en een scenario. Dan kom je uiteindelijk uit in de bewuste cabine van de trein die bij dat scenario hoort. Dan kan het zijn dat je een goederen opdracht hebt of een passagiers opdracht.

Bij goederen, moet je vaak je trein eerst gaan samenstellen en das soms een flinke klus.:@ Bij een passagiersopdracht rij je in een land van de ene plaats naar de andere en is het jouw taak om veilig te rijden en liefst op tijd.

Kijk eens op google en zoek dan op trainsimworld of trainsimulator 2017. Das veel makkelijker te begrijpen. P.S.: Ook vandaag 3 transacties en opnieuw bijgewerkt. Hopelijk blijft dit zo. 😛
Wauw, dat is een mooie hobby. Leuk dat je van jongs af aan al dol bent op treinen en nu nog steeds ermee 'speelt' .

P.S. Goed dat tot nu toe de transacties synchroon lopen.
Hoi Irene, dank je wel voor je reactie. Tsja, sommige dingen kun je oud mee worden he? Maar een simulator scheelt wel een hoop gedoe en rommel hoor. Geen baantjes aanleggen en geen storende treintjes en niet veel ruimte nodig. :D

Mijn reactie op de transacties moet ik helaas toch bijstellen, want herinnerde me dat de transacties van vrijdag en ook van zaterdag helaas toch via een andere omweg pas zichtbaar werden.
Als ik binnenkom in het overzicht van de betaalrekening is alles oke, dan schakel ik naar het overzicht van het huishoudboekje en daar is niets te zien aan nieuwe transacties. :(

Ik ga dan eerst terug naar het overzicht van de betaalrekening en moet vervolgens dan opnieuw naar het overzicht van het huishoudboekje en dan komen ze er ineens bij.
Ik wacht het allemaal nog even af...........
Leuk dat je er zo enthousiast over bent 🙂
Hallo snsteam,

Even mijn topic weer omhoog halen hoor....🆒
Inmiddels veel mailcontact gehad met jullie webcare en veel printjes en info gestuurd.
Sinds vandaag is mijn 3 maandelijks overzicht ook echt een die maandelijks overzicht!
Zie nu keurig maart, april en mei en alle inkomsten en uitgaven staan netjes in mei. :8

Ik ben jullie allemaal hiervoor zeer dankbaar, goede ondersteuning hoor! :D
De "problemen" met het bijschrijven van de nieuwste pin en ideal-transacties bestaan
nog steeds, maar een F5 in het overzicht brengt ze tegenwoordig weer in beeld.

Ik zie wel of jullie het helemaal kunnen oplossen, maar zo als het nu gaat is het acceptabel.
Alle mensen van SNS, dank jullie wel voor de goede steun!

Groetjes van Gerrit de Fauw (en een heel goed weekend allemaal natuurlijk). :8
Badge +1
Dat is een mooi bericht om het weekend mee te beginnen, Gerrit 🙂 Fijn dat je tevreden bent met onze hulp, uiteraard graag gedaan en bedankt voor het delen. Geniet van je weekend.

Reageer