SNS

Beantwoord

Wanneer is iDeal betaling met de app SNS Mobiel bankieren mogelijk?

• 24 augustus 2012
  • 99 Reacties
  • 11600 Keer bekeken

Tja.. vandaag moest ik dus even snel iets afrekenen via iDeal.. maar digipas thuis. Allerlei hulpvaardige collega's :

"Zit je bij ABN? Dan mag je die van mij wel even lenen!"
"Oh, maar dat kan gewoon via de app, hoor" (ING)

.. zucht ..

Dus ; Ik zou zoooo graag gewoon via mijn telefoon een iDeal betaling kunnen afhandelen. Als je digipas kapot, zoek of elders is, heb je meteen een probleem en moet je nog steeds een heel circus optuigen aan formulieren en wachttijden om een nieuwe te krijgen. Kunnen we dat veranderen? ;)

Thanks.
icon

Beste antwoord door Wilma 28 augustus 2012, 16:38

Dus ; Ik zou zoooo graag gewoon via mijn telefoon een iDeal betaling kunnen afhandelen. Als je digipas kapot, zoek of elders is, heb je meteen een probleem en moet je nog steeds een heel circus optuigen aan formulieren en wachttijden om een nieuwe te krijgen. Kunnen we dat veranderen? 😉 Thanks.

Hi Kkoenen,

Het klopt dat de banken verschillende oplossingen bieden.

ABN/RABO/ING bieden de mogelijkheid om met een mobiele pincode over te boeken.
SNS Bank biedt die mogelijkheid ook vanaf eind 2012.

Bij ING kan iedereen standaard tot € 1.000 (= daglimiet) overboeken met de pincode.
Bij ABN/RABO (en straks SNS) kiezen klanten, omwille van veiligheid, zelf een daglimiet (als je het eng vindt dan laat je de limiet op € 0 staan) en kunnen klanten alleen met de pincode overboeken als men in de afgelopen 18 maanden al een keer eerder met de digipas/ randomreader/ e-dentifier naar die betreffende derde heeft overgeboekt (bekende derden beveiligingsmaatregel)

Zodra we de pincode hebben geïntroduceerd, wordt iDeal daaraan gekoppeld (in 2013).
Koop je regelmatig bij bijvoorbeeld Bol.com dan kun je straks ook bij SNS Bank afrekenen met je pincode (mits binnen daglimiet).:)
Bekijk origineel

99 reacties

Badge +1
Hi Kkoenen, het is inderdaad vervelend als je snel iets wilt afrekenen en dit lukt niet omdat je je digipas niet bij je hebt. Wij gaan dit doorzetten naar de betreffende afdeling. Zodra wij hier antwoord op krijgen, hoor je het van ons. 🙂
Dus ; Ik zou zoooo graag gewoon via mijn telefoon een iDeal betaling kunnen afhandelen. Als je digipas kapot, zoek of elders is, heb je meteen een probleem en moet je nog steeds een heel circus optuigen aan formulieren en wachttijden om een nieuwe te krijgen. Kunnen we dat veranderen? 😉 Thanks.

Hi Kkoenen,

Het klopt dat de banken verschillende oplossingen bieden.

ABN/RABO/ING bieden de mogelijkheid om met een mobiele pincode over te boeken.
SNS Bank biedt die mogelijkheid ook vanaf eind 2012.

Bij ING kan iedereen standaard tot € 1.000 (= daglimiet) overboeken met de pincode.
Bij ABN/RABO (en straks SNS) kiezen klanten, omwille van veiligheid, zelf een daglimiet (als je het eng vindt dan laat je de limiet op € 0 staan) en kunnen klanten alleen met de pincode overboeken als men in de afgelopen 18 maanden al een keer eerder met de digipas/ randomreader/ e-dentifier naar die betreffende derde heeft overgeboekt (bekende derden beveiligingsmaatregel)

Zodra we de pincode hebben geïntroduceerd, wordt iDeal daaraan gekoppeld (in 2013).
Koop je regelmatig bij bijvoorbeeld Bol.com dan kun je straks ook bij SNS Bank afrekenen met je pincode (mits binnen daglimiet).:)
> SNS Bank biedt die mogelijkheid ook vanaf eind 2012.

Spannend! Ik wacht nog eventjes af..
> SNS Bank biedt die mogelijkheid ook vanaf eind 2012. Spannend! Ik wacht nog eventjes af..

Heel spannend.;) Bedankt voor je geduld. Zodra er meer bekend is, zullen we dit natuurlijk gelijk melden op SNS Community.
Badge +1
Dus ; Ik zou zoooo graag gewoon via mijn telefoon een iDeal betaling kunnen afhandelen.

Goed nieuws 🙂. We werken aan een eigen oplossing voor iDeal mobiel en verwachten deze oplossing eind 2013 beschikbaar te hebben.

Dus ; Ik zou zoooo graag gewoon via mijn telefoon een iDeal betaling kunnen afhandelen.

Goed nieuws 🙂. We werken aan een eigen oplossing voor iDeal mobiel en verwachten deze oplossing eind 2013 beschikbaar te hebben.

dus jullie gaan een eigen systeem bedenken , met jullie eigen storingen , en kinderziektes .
Eind 2013  we wachten het wel af 
en wat is de status
tis nu maart 2014     het werkt nog steeeeeeds niet
Wellicht heeft dat iets te maken met je positieve opbouwende kritiek  :pdus jullie gaan een eigen systeem bedenken , met jullie eigen storingen , en kinderziektes .
Eind 2013  we wachten het wel af
Badge +1
Ha mannen,

Ik heb de betreffende afdeling de vraag gesteld wat de status hiervan is.
Badge +1
Goedemorgen,

We hebben antwoord van de ontwikkelaars ontvangen. Zij geven aan dat er op dit moment gewerkt wordt om iDEAL betalingen via de app mogelijk te maken. Het is echter nog te vroeg om een verwachte lanceerdatum aan te geven. Zodra hier meer over bekend is, delen we dit uiteraard hier.
Hoelang gaat het nog duren denken jullie?! Inmiddels weer bijna 2 maanden verder na het laatste bericht hierover!
Hi MaikelCrutzen,

Goed dat je hier naar vraagt, dit houdt ons scherp. Inmiddels hebben we nieuws ontvangen over dit onderwerp. In onze infrastructuur wordt een belangrijke component vervangen. Pas als dit gereed is, kunnen we iDeal Mobiel realiseren. De verwachting is nu dat iDeal Mobiel in het eerste kwartaal van 2015 wordt gerealiseerd. Tot die tijd blijven we uiteraard wel hard werken om andere zaken van de wensenlijst uit te voeren 🙂
Eerst eind 2012 en nu mogelijk begin 2015  😕   ZUCHT!
Heeft er misschien een herstructurering, re-organisatie binnen de afdeling plaats gevonden? Of zijn er mogelijk mesnen weggeaag en niet vervangen? Heeft nationalisatie van de ban ker soms nog mee van doen? Wij moeten afwachten.
Goedenavond Blacktomcat,

Ik begrijp je punt. Als je de twee berichten tegenover elkaar zet, ziet het er qua tijdsplanning natuurlijk vreemd uit. Ik kan je in ieder geval meegeven dat de nationalisatie of een reorganisatie hier niet de oorzaak van is. Zoals ik in een eerdere post aangaf, moet er een belangrijke component worden vervangen in onze infrastructuur. Dat is de reden dat we in ieder geval dit jaar achter lopen op schema. We doen ons best om iDEAL betalingen via de app zo snel mogelijk beschikbaar te maken voor onze klanten 🙂
Goedenavond Blacktomcat,

Ik begrijp je punt. Als je de twee berichten tegenover elkaar zet, ziet het er qua tijdsplanning natuurlijk vreemd uit. Ik kan je in ieder geval meegeven dat de nationalisatie of een reorganisatie hier niet de oorzaak van is. Zoals ik in een eerdere post aangaf, moet er een belangrijke component worden vervangen in onze infrastructuur. Dat is de reden dat we in ieder geval dit jaar achter lopen op schema. We doen ons best om iDEAL betalingen via de app zo snel mogelijk beschikbaar te maken voor onze klanten :)

Enneh.....dan gelijk voor zowel iOS, Android en Windows Phone implementeren? 🙂
Dat lijkt me een mooi streven 🙂
We willen allemaal eigenlijk wel heel veel aanpassingen tegelijk! Zouden ze bij de SNS voor ieder besturingssysteem aparte engineers hebben of zouden er meer áalround' engineers zijn die alles moeten kunnen?
Hi Blacktomcat,

We hebben niet voor alle besturingssystemen aparte engineers. Ik kan me wel voorstellen dat sommigen zo hun eigen specialiteiten hebben op het gebied van functionaliteiten of systemen 🙂.
Hi Blacktomcat,

We hebben niet voor alle besturingssystemen aparte engineers. Ik kan me wel voorstellen dat sommigen zo hun eigen specialiteiten hebben op het gebied van functionaliteiten of systemen 🙂.

Inderdaad......dus ze kunnen bepaalde functionaliteiten ook voor alle drie de OSen tegelijk implementeren? Volgens mij ligt het niet zo eenvoudig...toch?
Hallo TheVMaster,

Het ligt inderdaad niet zo eenvoudig. Natuurlijk spelen meerdere factoren hierin een rol.
Hallo TheVMaster,

Het ligt inderdaad niet zo eenvoudig. Natuurlijk spelen meerdere factoren hierin een rol.

Vraag: hoeveel ontwikkelaars (uitgedrukt in FTE) heeft de SNS eigenlijk? En zijn die allemaal in Nederland gevestigd of wordt er een deel uitbesteed aan bv. India?
Hi Blacktomcat,

Er zijn twee zogenaamde ‘scrumteams’ die zich bezighouden met het ontwikkelen van mobiel bankieren, een aantal kan ik niet geven. Zij werken in ieder geval niet in India maar gewoon in Nederland 😃.
Kirsty, bedankt voor je antwoord, ook al weten we nu niet hoe sterk/groot beide teams zijn. Stel dat het 'slechts' 1 of 2 personen per team zijn, dan kunnen we meer begrip opbrengen dat de ontwikkelingen langzaam gaan, dan als de teams bv. uit meer dan 20 personen bestaan. Het gaat er mij om dat wij van onze kant (meer) begrip kunnen tonen richting jullie. Maar dat kan nog beter als we meer inzicht hebben. Vandaar.
Hi Blacktomcat,

Ik kan me voorstellen dat je mét deze informatie meer begrip kunt opbrengen voor eventuele vertragingen in ontwikkelingen, maar we kunnen helaas geen uitspraken doen over het aantal fte in een team of afdeling.

Reageer