SNS

Beantwoord

Wanneer is iDeal betaling met de app SNS Mobiel bankieren mogelijk?

• 24 augustus 2012
  • 99 Reacties
  • 11600 Keer bekeken

Toon eerste bericht

99 reacties

Hierbij alvast een voorproefje van de afbeelding die je straks ziet in de mobiele app bij het gebruik van iDEAL. Als je bijvoorbeeld toegangskaartjes voor een voorstelling van te voren koopt met iDEAL, ontvang je een barcode die je laat scannen aan de kassa. Wat vinden jullie van deze afbeelding?

Eh....dus ik koop kaartjes voor een voorstelling (via mijn pc) en krijg dan op mijn mobiel een barcode (in de SNS app?) die men bij de voorstelling moet scannen? Dat klinkt als een 'niet standaard' oplossing. Als ik nu een kaartje koop met ideal (op mijn ipad) dan kan ik vervolgens (in het ideal scherm) gewoon de Rabo App openen en dan met m'n pincode betalen (ipv de RaboScanner in het reguliere proces in de browser).

Of begrijp ik je verhaal verkeerd?

Hi TheVMaster,

Ik moet bekennen dat dit mijn eerste werkdag is sinds mijn vakantie en Olaf (die vandaag vrij is), alleen naar de demo is geweest. Ik heb wel een vermoeden, maar ik wil een 100% goed en volledig antwoord geven.
Je raadt het misschien al; ik kom erop terug 😉.
Badge +1

Eh....dus ik koop kaartjes voor een voorstelling (via mijn pc) en krijg dan op mijn mobiel een barcode (in de SNS app?) die men bij de voorstelling moet scannen? Dat klinkt als een 'niet standaard' oplossing. Als ik nu een kaartje koop met ideal (op mijn ipad) dan kan ik vervolgens (in het ideal scherm) gewoon de Rabo App openen en dan met m'n pincode betalen (ipv de RaboScanner in het reguliere proces in de browser).

Goedenavond,

De wijzigingen die we nu hebben doorgevoerd voor iDEAL Mobiel kun je zien als een extra mogelijkheid om een iDEAL-betaling te signeren naast de digipas. Wanneer je straks een iDEAL-betaling doet met je mobiel, krijg je een optie te zien om te signeren via de app. Als je hierop klikt, wordt je app geopend en kun je hiermee direct signeren. Als blijkt dat er geen SNS app is geïnstalleerd op het apparaat waar je de betaling mee wilt doen (bv. je pc), tonen we een QR-code. Deze scan je dan met een device waar de app wel opstaat (smartphone, tablet e.d.), om vervolgens de betaling te doen met deze device. Wanneer de betaling succesvol is, wordt de pagina gerefeshed en keer je terug naar de webshop. Het is dus niet zo dat je met de QR-code die getoond wordt naar de voorstelling kan. Verhelderend zo?
Goedenavond,

Reeds diverse malen heb ik vragen gesteld betreffende het beschikbaar komen van ideal betalen in de mobiele app. Specifiek betekent dit dat je afrekent bij een bedrijf, wordt doorgeleid naar i-deal en vervolgens, wanneer je eerder aan dit bedrijf hebt betaalt, je kunt betalen met je mobiele code ipv je digipass. Vaak koop ik iets bij bol.com of coolblue. Ik ben dan verplicht mijn digipass mee te nemen. Bij iedere bank die ideal ondersteunt kan dit reeds behalve bij SNS/ASN. Ik heb het forum doorgespit en nu blijkt dat jullie al aangeven dat medio 2012 dit beschikbaar zou komen. Het is nu eind 2015, heb de app wederom geüpdatet en wat blijkt...het werkt nog steeds niet. Ik was van plan al mijn rekeningen bij ABN op te zeggen en volledig over te stappen naar SNS. Heb dit ook besproken met de verkoopmedewerker in een SNS-winkel, welke feedback heeft gevraagd van het kantoor. Daar werd gezegd dat er aan gewerkt werd en het snel beschikbaar zou komen. Echter gezien het feit dat ik veel betalingen middels ideal betaal, zowel zakelijk als privé, word ik gedwongen bij ABN te blijven....Allemaal heel jammer.
Hoi Sonjafrenk,

Ik ben het volkomen met je eens dat de mogelijkheid om te betalen met iDEAL allang aanwezig had moeten zijn. Ik heb je bericht naar dit topic verhuisd, waar er uitvoerig over is gesproken. Hier heb ik inmiddels ook aangegeven dat iDEAL bijna gebruiksklaar is voor onze klanten. We zijn nog aan het testen, maar we verwachten dat iDEAL dit jaar nog met een update mee zal gaan. Ik houd je in dit topic op de hoogte zodra ik hierover meer informatie ontvang.

Om een beetje wegwijs te worden is het leuk om het topic ‘Welkom op de community’ door te lezen. Mocht je meer willen weten over andere leden en iets over jezelf willen vertellen, kun je dat doen in de Koffiekamer.
Hoi Sonjafrenk,

Ik ben het volkomen met je eens dat de mogelijkheid om te betalen met iDEAL allang aanwezig had moeten zijn. Ik heb je bericht naar dit topic verhuisd, waar er uitvoerig over is gesproken. Hier heb ik inmiddels ook aangegeven dat iDEAL bijna gebruiksklaar is voor onze klanten. We zijn nog aan het testen, maar we verwachten dat iDEAL dit jaar nog met een update mee zal gaan. Ik houd je in dit topic op de hoogte zodra ik hierover meer informatie ontvang.

Om een beetje wegwijs te worden is het leuk om het topic ‘Welkom op de community’ door te lezen. Mocht je meer willen weten over andere leden en iets over jezelf willen vertellen, kun je dat doen in de Koffiekamer.

Ehh....komt de die update dan ook gelijk mee in de Windows Phone update (die vast nog gaat komen) ergens eind dit jaar?
Badge +1

Ehh....komt de die update dan ook gelijk mee in de Windows Phone update (die vast nog gaat komen) ergens eind dit jaar?

Goedemorgen TheVMaster,

Deze functionaliteit wordt voorlopig alleen beschikbaar voor iOS en Android.
Reputatie 3
Badge +1
Joepie, daar kom het dan eindelijk aan :)

Al was de uitleg van Olaf wel een beetje verwarrend:

Als je bijvoorbeeld toegangskaartjes voor een voorstelling van te voren koopt met iDEAL, ontvang je een barcode die je laat scannen aan de kassa

Is dat niet weer een andere functionaliteit? Wat heeft die barcode en kassa met iDeal te maken?
Hi Sanne,

Ik sta ook te popelen 😉.
Je moet het zien als een ‘extra’ mogelijkheid. Ik quote mijn collega Tibor met zijn aanvullende uitleg:

”De wijzigingen die we nu hebben doorgevoerd voor iDEAL Mobiel kun je zien als een extra mogelijkheid om een iDEAL-betaling te signeren naast de digipas.
Wanneer je straks een iDEAL-betaling doet met je mobiel, krijg je een optie te zien om te signeren via de app. Als je hierop klikt, wordt je app geopend en kun je hiermee direct signeren.

Als blijkt dat er geen SNS app is geïnstalleerd op het apparaat waar je de betaling mee wilt doen (bv. je pc), tonen we een QR-code. Deze scan je dan met een device waar de app wel opstaat (smartphone, tablet e.d.), om vervolgens de betaling te doen met deze device. Wanneer de betaling succesvol is, wordt de pagina gerefeshed en keer je terug naar de webshop. Het is dus niet zo dat je met de QR-code die getoond wordt naar de voorstelling kan. Verhelderend zo?”
Eindelijk, sta inderdaad te popelen om hier gebruik van te kunnen maken 🙂
Wanneer kan hier gebruik van gemaakt worden? Hopelijk voor het einde van 2015.
Hi rick0899,

De verwachting is inderdaad nog steeds eind 2015.
Goedemorgen,

Hij staat op de planning voor november. Nog heel even geduld dus...

November staat inmiddels bijna voor de deur...
Hoe staat het met de planning voor de iDeal functies in de App???
Goedemorgen,

Hij staat op de planning voor november. Nog heel even geduld dus...

November staat inmiddels bijna voor de deur...
Hoe staat het met de planning voor de iDeal functies in de App???

Goed dat je weer even aan de bel trekt iApply.nl 🆒
Zoals hierboven is vermeld:

De verwachting is inderdaad nog steeds eind 2015.
Tibor heeft een tijdje terug gezegd ETA voor november
Inmiddels wordt er alweer eind 2015 gezegd, de update is dus weer uitgesteld...

Kunnen we inmiddels al gewoon een harde datum krijgen?
Ik ben mijn digipas vergeten vandaag en zit weer in de knel voor een betaling en kijk zo uit naar deze functie!!!!
Geen gezeik meer met die digipas, wat in mijn ogen al een zwaar achterhaald systeem is!
De update is niet uitgesteld. Medio november kun je gebruik maken van iDEAL in de mobiele app. De exacte datum is nog niet bekend. Zodra ik dit weet, hoor je hierover meer.
De update is niet uitgesteld. Medio november kun je gebruik maken van iDEAL in de mobiele app. De exacte datum is nog niet bekend. Zodra ik dit weet, hoor je hierover meer.
Kijk Olaf nu zie ik al (bijna) 2 blije gezichten.. 😉
Het is nu medio november en nog steeds niks verschenen, hoe zit het met de ideal functie? We gaan langzaam aan naar het einde van november....
Beste leden,

De nieuwe update van de Mobiel Bankieren App is vandaag live gegaan voor iOS en Android. In de app kun je gebruik maken van iDEAL. Hierdoor is het nog makkelijker om je online aankopen af te rekenen. Het heeft lang geduurd voordat deze wens werd uitgevoerd. Bedankt voor jullie geduld.

Ik ben benieuwd hoe jullie de nieuwe functionaliteit ervaren.
Reputatie 3
Badge +1
Yay, eindelijk :)

Snap nog niet precies hoe het werkt, ga het gauw uit proberen...
Normaal loop ik vaak te janken. Ik heb dit getest en het werkt echt gewoon perfect. Dit is (denk ik) voor de SNS op dit moment een erg goede actie. Het werkt als volgt:

- app updaten in de PlayStore of iStore. Je kan ook je toestel (Samsung) aan of uit zetten waarna je kan updaten, maar het beste is om onder "Mijn Apps" het overzicht van de apps weer te geven en handmatig de update uit te voeren. In de iStore klik je simpelweg op "updates"
- je klikt op het SNS logo wanneer je een iDeal betaling doet tussen het overzicht van de banken (je doet de iDeal betaling dus op je laptop of PC. Je bent bijv. op de laptop een bos bloemen aan het kopen)
- je komt dan op een aparte iDeal betaalomgeving van de SNS waar je met de onderste optie (of bovenste - twee opties) de QR-code in beeld kan krijgen
- je opent de app en klikt in het hoofdscherm (app moet eerst geupdated zijn natuurlijk) op het QR-icoon (niet inloggen dus)
- je scant (camera telefoon voor de QR code houden) de QR code en voert je pincode in die je ook op het inlogscherm van de app hebt
- klaar is kees..je kan eventueel een e-mail ontvangen voor de betaling en de betaling komt in het scherm in beeld als verwerkt
- pagina sluiten wanneer je ziet dat de QR-code is gescand.
Graag zou ik deze functie ook terug zien bij de Windows phone. Is hier enig hoop op?
Je kan je sowieso nog afvragen of er nog hoop is voor Windows Phone 😉
Badge +1
Graag zou ik deze functie ook terug zien bij de Windows phone. Is hier enig hoop op?
Die hoop is er zeker, Martward 😉. Op dit moment is het nog niet mogelijk om een iDEAL-betaling te doen met een Windows Phone. Dit staat wel op de verlanglijst voor dit jaar; nog even geduld dus...

Daarnaast wil ik je natuurlijk welkom heten op de community. Heb je het topic ‘Welkom op de community’ al gelezen? In de Koffiekamer kun je je voorstellen en meer over andere leden lezen. Tot snel!

Reageer