SNS

Beantwoord

Wanneer kunnen we in het SNS Huishoudboekje transacties splitsen?

• 2 januari 2016
  • 5 Reacties
  • 444 Keer bekeken

Beste mensen,

Ik ben pas overgestapt naar SNS, onder andere vanwege het huishoudboekje, dat bij de ING afgeschaft is. Ik ben er erg blij mee. Een van de zaken die ik echter mis is het kunnen opsplitsen van transacties. Het komt regelmatig voor dat uitgaven (bijv. credit card uitgaven) of inkomsten (bijv. salaris en eindejaarsbonus) uit verschillende onderdelen bestaan. In de meeste software voor huishoudboekjes kun je onderdelen splitsen, maar niet bij de SNS. Ik zag op het forum dat er al 4 jaar geleden naar gevraagd is, en dat steeds geantwoord is dat het er aan gaat komen. Het is er nog steeds niet. Wanneer gaat dat nu echt gebeuren?

Met vriendelijke groet,
Marc
icon

Beste antwoord door Maartje 6 januari 2016, 10:58

Een van de zaken die ik echter mis is het kunnen opsplitsen van transacties. Het komt regelmatig voor dat uitgaven (bijv. credit card uitgaven) of inkomsten (bijv. salaris en eindejaarsbonus) uit verschillende onderdelen bestaan. In de meeste software voor huishoudboekjes kun je onderdelen splitsen, maar niet bij de SNS.
We hebben een terugkoppeling van de experts. Het is inderdaad een functionaliteit waar vaker naar wordt gevraagd, ik zelf zou die af en toe ook willen gebruiken. Het splitsen van transacties is voorlopig nog niet mogelijk. De huidige systematiek achter het kasboek staat dit nog niet toe, maar het blijft op ons verlanglijstje staan. Sorry voor het waarschijnlijk onbevredigende antwoord. Mochten de plannen concreet worden, dan brengen we de community als eerste op de hoogte.
Bekijk origineel

5 reacties

Hallo Marc,

Volgens mij heb ik hier in het verleden ook al eens naar gevraagd met eenzelfde antwoord. Ook heb ik al eens gevraagd of er een mogelijkheid komt om negatieve bedragen in een categorie te boeken zodat eventuele correcties binnen diezelfde categorie geboekt ( kunnen) worden.

Groeten,
Henk
Hoi Marc N en graat,

Leuk dat jullie de weg naar de community hebben gevonden. Zo helpen we elkaar om bankieren verrassend normaal te maken.

Jullie vraag leg ik neer bij de experts van het huishoudboekje. Zo kan ik jullie voorzien van een compleet antwoord. Ik kom er snel op terug. In de tussentijd is het misschien leuk om het topic ’Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.
Een van de zaken die ik echter mis is het kunnen opsplitsen van transacties. Het komt regelmatig voor dat uitgaven (bijv. credit card uitgaven) of inkomsten (bijv. salaris en eindejaarsbonus) uit verschillende onderdelen bestaan. In de meeste software voor huishoudboekjes kun je onderdelen splitsen, maar niet bij de SNS.
We hebben een terugkoppeling van de experts. Het is inderdaad een functionaliteit waar vaker naar wordt gevraagd, ik zelf zou die af en toe ook willen gebruiken. Het splitsen van transacties is voorlopig nog niet mogelijk. De huidige systematiek achter het kasboek staat dit nog niet toe, maar het blijft op ons verlanglijstje staan. Sorry voor het waarschijnlijk onbevredigende antwoord. Mochten de plannen concreet worden, dan brengen we de community als eerste op de hoogte.
Hallo Maartje,

Dank voor je antwoord. Het is inderdaad een onbevredigend antwoord. Kun je misschien vertellen of er meer gebeurt dan het op het verlanglijstje staan? Wordt er concreet door mensen aan gewerkt waardoor de plannen op termijn ( wanneer? ) concrete vormen aannemen? Staat het hoog op de prioriteitenlijst of bungelt het ergens in de lagere regionen?
Badge +1
Binnenkort vindt er weer overleg plaats om de zogeheten ‘roadmap’ van 2016 te realiseren. Zodra we meer weten dan melden we dit op de community.
Er wordt nu nog niet concreet door collega’s aan gewerkt.

Reageer