SNS

Beantwoord

Wat betekent de foutcode 816 in de SNS Mobiel Bankieren app?

• 3 januari 2016
  • 10 Reacties
  • 2422 Keer bekeken

Ik heb sinds gisterochtend problemen met de App op mijn S5. Hij geeft steeds aan dat ik geen internetverbinding heb, terwijl ik gewoon wifi heb. Ik heb de App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar kom nu niet verder dan registreren van de digipas, de App geeft dan weer aan dat ik geen verbinding heb! Ik begrijp er niets van. Heb er nooit problemen mee gehad, en er is niets veranderd met mijn telefoon of internetverbinding. Ik zou graag zsm een oplossing krijgen. Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Irene 4 januari 2016, 15:55

Hoi E.H.R,

Lastig dat je rond de jaarwisseling geen inzicht heb in je transacties en saldo via de mobiele app. De foutcode 816 betekent dat er iets niet goed gaat met het netwerk. Er is geen of onvoldoende netwerk om een verbinding tot stand te brengen. Je kunt proberen de router opnieuw te starten of de app te openen zonder WiFi. Als de app daarna niet werkt, dan kun je de app opnieuw downloaden, zoals Sjaakie93 ook aangeeft.
Bekijk origineel

10 reacties

ik kan helemaal niks meer installeren op mijn mobiel heb zoals op mobiel aangegeven al 4 maal gedownload niks komt er terug gr een reactie wat ik fout doe gr j.loermans
Ik heb sinds gisterochtend problemen met de App op mijn S5. Hij geeft steeds aan dat ik geen internetverbinding heb, terwijl ik gewoon wifi heb. Ik heb de App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar kom nu niet verder dan registreren van de digipas, de App geeft dan weer aan dat ik geen verbinding heb! Ik begrijp er niets van. Heb er nooit problemen mee gehad, en er is niets veranderd met mijn telefoon of internetverbinding. Ik zou graag zsm een oplossing krijgen. Alvast bedankt
Goedemorgen E.H.R.,

Er kunnen veel dingen aan de hand zijn. Ik zou allereerst even nagaan of je niks gewijzigd hebt tijdens de periode dat hij het niet meer deed of dat er zaken veranderd zijn aan je telefoon.

Misschien zou je eens kunnen kijken of hij het wel zonder WiFi aan doet e.d. (de mobiele gegevens moeten dan wel aan staan), Ik ga zelf altijd kijken naar een "reset" vorm waarbij ik steeds wat meer dingen uitsluit. Denk dan ook aan een virusscan etc.

Ik weet niet of dat helpt, maar misschien kan je eens Googlen of mensen een soortgelijk probleem hebben gehad. Je moet bij dit soort zaken altijd een beetje "uit de box" denken.

Bij mij doet hij het gewoon. Ik heb zelf een S4 en geen problemen ondervonden. Misschien was het wel een tijdelijke storing..misschien staat er wat "malware" op je telefoon, wie zal het zeggen.

Doen andere dingen het overigens wel met WiFi en welke "foutcode" krijg je van de SNS bij het installeren, activeren? Succes ermee i.i.g.!
ik kan helemaal niks meer installeren op mijn mobiel heb zoals op mobiel aangegeven al 4 maal gedownload niks komt er terug gr een reactie wat ik fout doe gr j.loermans
Goedemorgen j.loermans,

Heeft u wel voldoende ruimte op de mobiel? Wanneer u zegt dat u helemaal "niks meer kan installeren" zou ik ruimte vrijmaken.

Wat voor een telefoon heeft u? Wanneer u een "Samsung" telefoon heeft kan u eens kijken in de "Google Play Store" of de SNS-app tussen de geïnstalleerde apps staat bij "mijn apps". Wanneer u dan de geïnstalleerde app aanklikt kan u op "openen" klikken.
Ik heb niets veranderd voordat het probleem ontstond. Ik krijg steeds een verschillende foutcode, nu op dit moment 816.
Alle andere dingen doen het gewoon via Wifi.
Hoi E.H.R,

Lastig dat je rond de jaarwisseling geen inzicht heb in je transacties en saldo via de mobiele app. De foutcode 816 betekent dat er iets niet goed gaat met het netwerk. Er is geen of onvoldoende netwerk om een verbinding tot stand te brengen. Je kunt proberen de router opnieuw te starten of de app te openen zonder WiFi. Als de app daarna niet werkt, dan kun je de app opnieuw downloaden, zoals Sjaakie93 ook aangeeft.
Al het vorenstaande heeft geen soelaas geboden. Ik heb hetzelfde probleem en niet eens alleen met mijn telefoon, ook met de tablet en mijn ega kon bij mij thuis ook niet inloggen.
Ofwel drie dezelfde apps op verschillende apparaten die allen niet werken (op mijn Wifi).
Alles van de Wifi gereset, helpt niets. Toeval is inderdaad dat al het andere wel via Wifi werkt, maar de app dus niet. Het werkt overigens wel via mobiele gegevens, dus indien je wifi hebt uitgeschakeld. Toch zou het plezierig zijn als dit probleem opgelost gaat worden.
App werkt wel via andere wifi. Raar verhaal, iemand een idee?
Badge +1

App werkt wel via andere wifi. Raar verhaal, iemand een idee?

Heb je 'Online' als provider, Brazen? Dan ligt daar waarschijnlijk de oorzaak:
We hebben gemerkt dat sommige klanten op dit moment niet kunnen inloggen op de SNS Mobiel Bankieren app of in Mijn SNS. Dat komt door een storing bij internetprovider Online.nl. Online.nl werkt momenteel aan een oplossing.

Wat kun je doen?
Je kunt de mobiele app gebruiken via het netwerk van je mobiele telefoon (als je die hebt). Of kijk of je met je pc of laptop verbinding kunt maken met een ander beveiligd netwerk.
Dank je voor de reactie, en dat klopt, ik heb online.nl als provider. Nou dan wachten we online.nl af. Nogmaals dank voor je reactie
Badge +1
Dank je voor de reactie, en dat klopt, ik heb online.nl als provider. Nou dan wachten we online.nl af. Nogmaals dank voor je reactie
Graag gedaan; fijn dat je nu meer duidelijkheid hebt. Ik ben je overigens helemaal vergeten welkom te heten op de community, dus bij deze 🙂.

Heb je het topic ‘Welkom op de community’ al gelezen? In de Koffiekamer kun je je voorstellen en meer over andere leden lezen. Tot snel.
Wat betekent Foutcode 102 op jullie App? Waar kan ik een overzicht standaard vinden zonder in te moeten loggen op jullie site?

Reageer