SNS

Beantwoord

Wat is het huishoudboekje en hoe werkt het?

• 9 september 2013
  • 118 Reacties
  • 14604 Keer bekeken

Toon eerste bericht

118 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Hoe lang duurt het voordat bij- en afschrijvingen zichtbaar worden in het huishoudboekje?

Ik heb op 19 maart bij- en afschrijvingen op mijn betaalrekening maar die zie ik niet terugkomen in het huishoudboekje? Dit is inmiddels nu 2 dagen geleden.

Hallo Fauquemont,

Ik heb hier in deze discussie er al melding van gemaakt dat nieuwe transacties sinds het laatste bezoek niet automatisch zichtbaar worden in het huishoudboekje. Gelukkig is er een makkelijke tijdelijke oplossing: als je in de grafiek de periode wijzigt (het aantal maanden dat je zichtbaar wilt hebben in de grafiek), dan worden de transacties opnieuw ingelezen en verschijnen ook de meest recente transacties. Helaas moet je dit iedere keer weer doen als er nieuwe transacties bij komen.

Groeten,
Stefan
Hoi BigBen,

Om hier nog even op terug te komen:

Toch ook vreemd dat het pas op het moment zelf wordt aangegeven, een aantal dagen eerder was klant vriendelijker. (net als onderhoud in het weekend, wordt (soms) ook van tevoren aangegeven) Groet, Ben 

Onze IT-afdeling laat ons weten dat we iedereen zo snel mogelijk informeren, voor klanten betekent dit dat je dan een melding vanuit IT krijgt. Excuses voor het ongemak in dit geval, dat was niet de bedoeling.

Hoi Fauquemont en Stefan,

Bedankt voor het (nogmaals) melden van de fout bij het bijwerken van de recente af- en bijschrijvingen. Ik zal nog eens navragen hoe het daarmee staat. Hopelijk hoeven jullie er niet meer around te worken. 🙂
Hoi Fauquemont,

Terugkomend op je suggestie van eergisteren:

Ik vind het dan wel vreemd dat bankkosten onder categorie 'overige uitgaven' is gekomen ipv 'bankzaken en verzekeren'. Omdat de categorie 'overige uitgaven' in totaal 17 subcategoriën heeft en 'bankzaken en verzekeren' slechts 12. Ik zou dus verwachten dat de categorie 'bankzaken en verzekeren' nog genoeg 'plek' heeft voor meer subcategorieën.

Nieuwe subcategorieën kunnen we niet toevoegen, maar het verplaatsen van een subcategorie moet wel lukken.

Je verzoek staat inmiddels op de 'backlog' (lijstje met dingen die worden aangepast). Bedankt voor het meedenken! 🙂
...

Hoi Fauquemont en Stefan,

Bedankt voor het (nogmaals) melden van de fout bij het bijwerken van de recente af- en bijschrijvingen. Ik zal nog eens navragen hoe het daarmee staat. Hopelijk hoeven jullie er niet meer around te worken. :)

Hoi Stefan

De workaround heeft gewerkt.

Hallo Nanda

Ik denk dat het handig is als de fout zsm er uit wordt gehaald. Als je de workaround niet kent dan is het huishoudboekje niet erg bruikbaar vond ik.
Reputatie 2
Badge +1
Even een update over mijn bevindingen tot heden (nadat de laatste update van het huishoudboekje, nu ruim een week geleden):
Het valt me op dat het automatisch toekennen van transacties aan categorieen nu beter werkt. Het systeem leert op basis van tegenrekeningnummer en/of omschrijving. Alleen de overboekingen tussen eigen rekeningen worden bij mij nog steeds niet automatisch toegekend aan de juiste categorie. Straks als deze automatisch worden gefilterd is dat niet zo erg, maar nu moet ik handmatig al deze transacties in telkens dezelfde categorie stoppen... 
😞
@Fauquemont,

Ik kan me absoluut voorstellen dat je de workaround liever niet nodig zou hebben. Onze IT'ers heb ik gevraagd over de laatste tussentand en wacht nog op een reactie.

@Stefan,

Nog bedankt voor het delen van de workaround. Je laatste bevinding:

Het valt me op dat het automatisch toekennen van transacties aan categorieen nu beter werkt. Het systeem leert op basis van tegenrekeningnummer en/of omschrijving. Alleen de overboekingen tussen eigen rekeningen worden bij mij nog steeds niet automatisch toegekend aan de juiste categorie. Straks als deze automatisch worden gefilterd is dat niet zo erg, maar nu moet ik handmatig al deze transacties in telkens dezelfde categorie stoppen...
:(

heb ik ook voorgelegd aan mijn collega's van IT, dank voor het delen! Zodra we meer informatie hebben, lezen jullie het hier.
Hallo Nanda

Zou je ook aan de IT'ers kunnen vragen of ze het huishoudboekje ook werkend kunnen maken op een iPad?

ik heb de iPad 2 met laatste iOs versie maar kan niet de categorie en subcategorie selecteren.

Goeten Jules
hallo,

ik gebruik een extra ruimte hypotheek als priverekening voor alle bij- en afschrijvingen, incassi etc. 
komt het huishoudboekje ook voor deze rekening beschikbaar?
zou handig zijn om de uitgaven te rubriceren.

met deze rekening kon ik aanvankelijk ook geen overboekingen doen met de app, gelukkig kan dat inmiddels wel.

groet Rob  

Hallo ben nieuwe Pieter. 
Mijn opmerking dan wel idee om beter inzicht te kunnen krijgen met het Huishoudboekje is. rekenig van en rekening naar  beter weer tegeven. het is namelijk met merdere rekeningen lastig te zien van welke rekening naar welke rekning het geld intern overgaat. 
Ik kan niet goed zien als ik bij sparen kijk of het nou op mijn mijn spaarrekening binnen komt of mijn bankrekening
Hallo allemaal,

We leggen jullie vragen en opmerkingen voor aan de ontwikkelaars. Zodra we terugkoppeling hebben, laten we dit jullie hier weten.

@ RB09ers @ Pietjkuiper Hartelijk welkom op SNS Community 🙂. Leuk dat jullie je vragen hier stellen. Hopelijk zien we jullie vaker op de community. Misschien is het ook leuk om het topic 'Nieuw? Lees dit eerst!' door te nemen.
Hallo Nanda

Zou je ook aan de IT'ers kunnen vragen of ze het huishoudboekje ook werkend kunnen maken op een iPad?

ik heb de iPad 2 met laatste iOs versie maar kan niet de categorie en subcategorie selecteren.

Goeten Jules

Hoi Fauqemont,

We hebben terugkoppeling van de ontwikkelaars. Het is een bekend probleem en er wordt hard aan gewerkt om dit op te lossen. Helaas kan ik geen concrete datum geven. We houden je op de hoogte.

Hoi Stefan,

We hebben terugkoppeling van de ontwikkelaars. Het is een bekend probleem waar op dit moment nog geen oplossing voor is. Dit wordt opgelost in de volgende release. Deze gaat deze maand plaatsvinden. Een excacte datum hebben we nog niet. Zodra het gewijzigd is, laten we dit uiteraard weten.
@ Fauqemont Ik heb zojuist een update gekregen van de ontwikkelaars. Het probleem wordt bij de release van mei opgelost. Nog even geduld dus 😉.

@ Stefan Het filteren van eigen transacties in het huishoudboekje is sinds vanochtend beschikbaar. We horen graag of het zo naar wens werkt.
@ Fauqemont Ik heb zojuist een update gekregen van de ontwikkelaars. Het probleem wordt bij de release van mei opgelost. Nog even geduld dus 😉.

@ Stefan Het filteren van eigen transacties in het huishoudboekje is sinds vanochtend beschikbaar. We horen graag of het zo naar wens werkt.

Dat is mooi om te horen.

Het filteren van eigen transacties werkt volgens mij goed.
Wanneer komen de nieuwe verbeteringen. Het huishuid boekje geeft erg verkeerd beeld als je interne overboekingen doet.
Reputatie 2
Badge +1
@ Stefan Het filteren van eigen transacties in het huishoudboekje is sinds vanochtend beschikbaar. We horen graag of het zo naar wens werkt

Ik heb het nu een weekje getest en ik ben er zelf heel tevreden over. Vooral de keuzevrijheid om het wel/niet te filteren vind ik een leuke extra feature :)

Groeten,
Stefan
Badge +1
Wanneer komen de nieuwe verbeteringen. Het huishuid boekje geeft erg verkeerd beeld als je interne overboekingen doet.

Goedemorgen Songbo,

Kun je iets specifieker zijn? Dan leg ik je bevindingen voor aan de ontwikkelaars van het Huishoudboekje.
Badge +1
Ik heb het nu een weekje getest en ik ben er zelf heel tevreden over. Vooral de keuzevrijheid om het wel/niet te filteren vind ik een leuke extra feature :)
Groeten,
Stefan

Hoi Stefan,

Fijn om te horen dat je tevreden bent; hier ben je natuurlijk zelf ook deels verantwoordelijk voor 🙂. Nogmaals dank voor al je input en je betrokkenheid!

Alvast een fijne Pasen gewenst 😃.

Reageer