SNS

Beantwoord

Wat is toch steeds het probleem met het vakje omschrijving bij overschrijvingen?

• 22 juli 2015
  • 21 Reacties
  • 3714 Keer bekeken

Ik heb steeds de melding verkeerd teken (enter) inhet vakje omschrijving bij overschrijvingen .Ik weet het niet meer  geen hoofdletters punten comma's en cijfers
wat doe ik toch verkeerd ??
icon

Beste antwoord door Dennis 10 augustus 2017, 09:42

Ik blijf het wel vreemd vinden, dat ik nooit problemen krijg met het koppelteken, terwijl die niet in het rijtje staat.
Hoi Koos,

Je hebt gelijk, dit is de complete lijst:

• De kleine letters a tot en met z (abcdefghijklmnopqrstuvwxyz)
  • De hoofdletters A tot en met Z (ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ)
  • De cijfers 0 tot en met 9 (0123456789)
  • Bepaalde leestekens, namelijk . , / - ' [spatie] &
Bekijk origineel

21 reacties

De meeste niet-alfanumerieke tekens worden niet geaccepteerd. Als je scheidingstekens wilt gebruiken: het koppelteken gaat goed, de slash (schuine streep) lukt niet.
Punten zouden naar mijn idee geen probleem moeten geven.
De oorzaak van het probleem is, dat afwijkende tekens in de programmeer- of scripttaal dikwijls een specifieke betekenis hebben die sterk afwijkt van wat jij wilt. Daarom zijn aanhalingstekens bijvoorbeeld heel vervelend.
Badge
Ik heb steeds de melding verkeerd teken (enter) inhet vakje omschrijving bij overschrijvingen .Ik weet het niet meer  geen hoofdletters punten comma's en cijfers
wat doe ik toch verkeerd ??

Enter mag ook niet. Je moet de tekst achter elkaar tikken. Helaas staat er niet een klein hulp veldje met wat wel/niet mag.
Het is wat wennen af en toe 😃
Badge +1
Hi Don,

Welkom op de community. Ik heb je vraag verplaatst naar het gedeelte over Mijn SNS.

Je mag inderdaad geen enter gebruiken in de omschrijving. De toegestane karakters zijn:
a..z, A..Z, 0..9, punt, komma, ampersand en slash (.,&/).

Dit is je eerste bericht hier en daarom wil ik je graag op twee topics wijzen. Als je het leuk vindt om jezelf voor te stellen aan de andere leden, dan kun je dat doen in de Koffiekamer. In het topic ‘Welkom op de community’ kun je alles over de gebruiken van de community lezen.

Tot snel 🙂.

Je mag inderdaad geen enter gebruiken in de omschrijving. De toegestane karakters zijn:

Dat is verrassend, want ik heb altijd problemen gehad met de slash, en daarom gebruik ik het koppelteken dikwijls. Is dit gewijzigd of is hier sprake van een vergissing?
Dat is verrassend, want ik heb altijd problemen gehad met de slash, en daarom gebruik ik het koppelteken dikwijls. Is dit gewijzigd of is hier sprake van een vergissing?

Hi Koos,

De slash mocht je altijd al gebruiken in het omschrijvingsveld. Het lijkt me dat er sprake was van een vergissing als jij problemen had met de slash. Overigens worden de niet-toegestane tekens niet herkend door betalingsverwerker Equens, daarom mogen deze tekens niet gebruikt worden in het omschrijvingsveld.

Hi Koos,

De slash mocht je altijd al gebruiken in het omschrijvingsveld. Het lijkt me dat er sprake was van een vergissing als jij problemen had met de slash. Overigens worden de niet-toegestane tekens niet herkend door betalingsverwerker Equens, daarom mogen deze tekens niet gebruikt worden in het omschrijvingsveld.

Duidelijk, vooral dat je Equens noemt. Als penningmeester doe ik overschrijvingen bij vier banken, dus nu weet ik dat het niet aan de bank ligt.
Ik heb ook een rekening bij een paar Duitse banken. Is "het probleem" ongeveer hetzelfde. Daar verschijnt echter een klein venster met de toegestane en de niet toegestane "tekens". Misschien iets voor de "wensenlijst"?
Groet,
Ben 🆒
Ik heb je wens intern doorgegeven en op de wensenlijst geplaatst, Ben.
Badge
kun je deze kennis ergens in een handleiding vinden?
want als je iets fout doet krijg je alleen een foutmelding (niet welke),maar zelfs als je alles wist, kun je geen nieuwe omschrijving meer invullen.

Welkom op de community. Ik heb je vraag verplaatst naar het gedeelte over Mijn SNS.

Dit is je eerste bericht hier en daarom wil ik je graag op twee topics wijzen. Als je het leuk vindt om jezelf voor te stellen aan de andere leden, dan kun je dat doen in de https://"https://forum.snsbank.nl/sns-koffiekamer-44/". In het topic ‘https://"https://forum.snsbank.nl/over-sns-community-48/welkom-op-de-community-8170/"’ kun je alles over de gebruiken van de community lezen.

Tot snel 🙂.
kun je deze kennis ergens in een handleiding vinden?
want als je iets fout doet krijg je alleen een foutmelding (niet welke),maar zelfs als je alles wist, kun je geen nieuwe omschrijving meer invullen.

Hoi Racam,

Nu is het inderdaad zo dat je achteraf de foutmelding krijgt en er tijdens de invoer geen handleiding bijgevoegd is. Ik vraag voor je na of je deze informatie op een andere manier kunt achterhalen, of dat een handleiding wellicht in de toekomst een welkome toevoeging is. Zodra ik hier meer van weet, kom ik bij je terug.
Reputatie 2
Badge +1
Naast het tekst invoerveld staat een ?-symbool Als je daar op klikt, krijg je een klein help schermpje. Als daar nu een korte vermelding bij komt te staan van de toegestane karakters in het invoerveld, dan is dat toch een goede oplossing 😕
Reputatie 2
Badge
Ik probeerde vanmiddag een overschrijving te doen. Daarbij had ik ook wat gegeven in het opmerkingen veld gezet.
Toen ik op verzenden drukte kwam er rond dit veld een ronde band en verzenden lukte niet.
Een stuk tekst weghalen lukte niet
alle tekst weghalen lukte niet.
Boos kijken en gefrustreerd dingen roepen hielp ook niet.

Toen ik toevallig naar boven scrolde bleek dat het opmerkingen veld geen accepteerd. En die was wel blijven staan.
Kan ervoor gezorgd worden dat je wel met enter twee aparte regels kan maken.
Kan er voor gezorgd worden dat een foutmelding zichtbaar in beeld komt als je op verzenden drukt. Mijn scherm zou groot genoeg moeten zijn.

Mijn dank is groot.
Badge +1
Goedenavond Eva,

Zoals je ziet heb ik je vraag verplaatst naar het topic waar al eerder over dit onderwerp is gesproken. In het antwoord van Kirsty lees je welke tekens er gebruikt mogen worden in het omschrijvingsveld. Daarnaast leg ik het oplossingsvoorstel van Stefan en Racam nog een keertje voor aan de Mijn SNS verantwoordelijken.
Ik probeerde vanmiddag een overschrijving te doen. Daarbij had ik ook wat gegeven in het opmerkingen veld gezet.
Toen ik op verzenden drukte kwam er rond dit veld een ronde band en verzenden lukte niet.
Een stuk tekst weghalen lukte niet
alle tekst weghalen lukte niet.
Boos kijken en gefrustreerd dingen roepen hielp ook niet.

Toen ik toevallig naar boven scrolde bleek dat het opmerkingen veld geen accepteerd. En die was wel blijven staan.
Kan ervoor gezorgd worden dat je wel met enter twee aparte regels kan maken.
Kan er voor gezorgd worden dat een foutmelding zichtbaar in beeld komt als je op verzenden drukt. Mijn scherm zou groot genoeg moeten zijn.

Mijn dank is groot.

Hoi Eva,
What a change!
(Avatar (al eerder gezien) en Handtekening)
Groet,
Ben 🆒
Badge +1
Goedenavond allen,

Naar aanleiding van jullie input bekijkt onze productmanager op welke wijze de bestaande tekst aangepast kan worden om onduidelijkheid te voorkomen. In het mechanisme van het tonen van de foutmelding wordt op korte termijn geen aanpassing gedaan; daar is op dit moment geen capaciteit voor vrij te maken gezien andere prioriteiten.

Dank voor jullie signaal en voor nu een fijn weekend gewenst 🙂.
Elke keer als ik een betaling aanmaak in internetbankieren krijg ik als ik een mededeling wil plaatsen de melding "ongeldig teken gebruikt " ( enter ). Hoe voorkom ik die melding want dat is hoogst irritant. Spatiebalk levert geen oplossing.
Hoi boksbalsmurf,

Welkom op de community. Je vraag verplaats ik naar een bestaand onderwerp over de toegestane tekens in het omschrijvingsveld. Je mag inderdaad geen enter gebruiken in de omschrijving. De toegestane karakters zijn:

De overige tekens worden niet herkend door betaalverwerker Equens, vandaar dat je deze niet mag gebruiken. Is het zo duidelijk?

Om wegwijs te worden lees je het topic Welkom op de community door. In de Koffiekamer kom je meer te weten over andere leden en stel je jezelf voor.
Goedemiddag,
Een melding over het gebruik van "mijn SNS" die al heel lang problemen oplevert.
Wanneer ik een betaling wil overmaken en in het omschrijvingsveld de gegevens vermeld krijg ik voortdurend een foutmelding. Het is me bekend dat er geen bijzondere tekens mogen worden gebruikt maar zelfs de meet simpele vermeldingen zonder bijzondere tekens leveren een foutmelding op. De logica wat wel en niet mag hierin ontgaat me volledig. Soms kan ik niet eens een factuurnummer vermelden omdat ik al een foutmelding krijg. Vervelend en onduidelijk.
Wat mag wel, wat mag niet?
Hoi nde,

Onduidelijkheid is niet handig, daarom heb ik je vraag verplaatst naar een bestaand topic waar alle toegestane tekens worden genoemd. De overige tekens herkent betaalverwerker Equens niet, vandaar dat je deze niet mag gebruiken.
Ik blijf het wel vreemd vinden, dat ik nooit problemen krijg met het koppelteken, terwijl die niet in het rijtje staat.
Hoi Koos,

Je hebt gelijk, dit is de complete lijst:

Reageer