SNS

Welk overboekenscherm heeft jouw voorkeur?

• 3 september 2012
  • 23 Reacties
  • 6385 Keer bekeken

Via de app SNS mobiel bankieren kun je geld overboeken tussen je eigen rekeningen, naar derden of via een acceptgiro. Op scherm 1 zie je hoe het overboekenscherm er nu uitziet. Het scherm bestaat uit drie tabbladen: Normaal, Eigen rekening en Acceptgiro.

Wij willen graag van je weten wat je van een alternatief overboekingscherm vindt. Op scherm 2 zie je slechts twee tabbladen: Betalen en Eigen rekening. Binnen de tab Betalen kun je dan kiezen voor een normale overboeking of een betaling van een acceptgiro.

Vraag: naar welk scherm gaat jouw voorkeur uit?

23 reacties

Misschien kun je nog een derde scherm bedenken: volgens mij kent een acceptgiro geen \"omschrijving\", maar een \"betaalkenmerk\". Als je nou een aanvinkbaar boxje \"accepgiro\" naast Omschrijving zet, dat dit invulveld (voor max. 96 tekens) vervangt door de vier invulveldjes voor het betaalkenmerk? Dan hoeft de knop \"Verder\" ook niet onder de rand te verdwijnen.

Om die reden vind ik ook scherm niet goed--de echte inhoud zakt te veel naar beneden.

En maar twee tabbladen is ook niet zo sterk: gebruik dan drie keuzerondjes op een rijtje. Waarmee je in feite scherm 1 zonder tabbladen hebt gekregen...

Trouwens, kan die app zelf niet zien dat de tegenrekening een \"eigen\" rekening is? Gewoon een kwestie van het adresboek vooraf vullen met eigen rekeningen...
Ik gebruik het nauwelijks, maar..
Mij lijkt het tweede (nieuwe) scherm duidelijker. Tab 1 is dus \"Betalen\" met als optie op die pagina \"normaal\" of \"acceptgiro\".
Tab 2 zou \"intern\" (overboeken intern)  kunnen heten.
Wat ik nog wel mis is in bijv. help een korte omschrijving van wijzigingen naar een nieuwe versie.
Groet,
Ben🆒
Reputatie 3
Badge +1
Mijn voorkeur gaat uit naar scherm 1 omdat je daar effectiever gebruik maakt van de beperkte ruimte op het display van je smartphone. Je kunt dan tevens meteen kiezen voor de juiste schermlayout (zoals gezegd heeft een AC geen omschrijving, maar een 16-cijferig betaalkenmerk). Scherm 2 heeft altijd als ndeel dat als je wilt overboeken naar een externe rekening, het scherm opnieuw geladen moet worden als je iets anders wilt dan de default keuze (in dit gval een AC). Dat is een extra handeling die in scherm 1 overbodig is.
Ik ben het met Jorisc eens dat de app slim genoeg zou moeten zijn om een eigen rekening automatisch te herkennen. Eventueel via het adresboek eenvoudig te selecteren. Via Mijn SNS gebeurt dat ook automatisch als je geld overmaakt van SNS betalen naar je eigen SNS spaarrekening. Als je deze overboeking bekijkt in de verzendlijst, dan zie je dat Mijn SNS automatisch heeft herkend dat het een interne overboeking is en er dus anders uit ziet dan een overboeking naar een externe (spaar)rekening.
Bedankt voor deze goed onderbouwde inbreng heren!

Om een zo goed mogelijke app te ontwikkelen, horen we graag van meer community leden. Dit is je kans om je mening te laten gelden;)
@Jorisc @Stefan
Misschien mis ik iets, maar ...
Als ik kies voor "eigen rekening" krijg ik meteen al 2 van mijn rekeningen te zien. In eerste invulveld mijn betaalrekening en in de 2 de (een) spaarrekening. Klik ik in het eerste veld op het haakje rechts in dat veld, dan komen mijn andere rekeningen. Kies ik dezelfde rekening als in het 2e veld al staat, dan veranderd deze automatisch in mijn betaalrekening.
Dus mijn conclusie: de app kent mijn rekeningen.
Of bedoelen jullie iets anders?
Ter aanvulling; ik was tijdens deze handelingen via Wifi verbonden.
Groet,
Ben 🆒
Reputatie 3
Badge +1
@Jorisc @Stefan
Misschien mis ik iets, maar ...
Als ik kies voor "eigen rekening" krijg ik meteen al 2 van mijn rekeningen te zien. In eerste invulveld mijn betaalrekening en in de 2 de (een) spaarrekening. Klik ik in het eerste veld op het haakje rechts in dat veld, dan komen mijn andere rekeningen. Kies ik dezelfde rekening als in het 2e veld al staat, dan veranderd deze automatisch in mijn betaalrekening.
Dus mijn conclusie: de app kent mijn rekeningen.
Of bedoelen jullie iets anders?
Ter aanvulling; ik was tijdens deze handelingen via Wifi verbonden.
Groet,
Ben 🆒

Hi Ben,
Wat ik bedoel is dat je in scherm 1 en 2 (en in de huidige app) bovenaan een apart tabblad hebt voor overboekingen tussen eigen rekeningen. Dat zou volgens ons niet per se noodzakelijk zijn als je bij "normale" overboekingen gewoon je eigen rekening selecteert uit het adresboek (het tweede invulveld - waar je naar toe wilt overboeken) of een van je spaarrekeningen selecteert (het eerste invulveld - vanaf waar je geld wilt opnemen). In het laatste geval dient natuurlijk wel in het tweede veld automatisch je vaste tegenrekening te worden ingevuld, eventueel in een pull-down/scroll menu waar je eventueel ook een andere eigen rekening kunt selecteren.

Aan de andere kant vind ik het niet erg om een apart tabblad te hebben voor interne overboekingen (beter gezegd: overboekingen die je met je nu met je digicode kunt autoriseren). De vraag is natuurlijk: hoe gaat het straks met de PIN code; kun je daarmee alleen inloggen, of kun je er ook interne overboekingen mee doen, of kun je zelfs overboekingen doen aan iedereen in je adresboek (tot een daglimit natuurlijk) 😕
In het laatste geval moet je natuurlijk weer randvoorwaarden stellen aan hoe het adresboek wordt gevuld (digicode of digipas)!

Beetje duidelijk zo?

Groeten,
Stefan
@stefan, Ja duidelijk zo. Op zich is er veel voor te zeggen het zo simpel, maar wel compleet, mogelijk te houden. Op z'n klein schermpje met schermtoetsenbordje is alle automatisering een winstpunt.
Ik gebruik het eigenlijk niet. Ik zit veel thuis achter m'n laptop en dat gaat toch net een slagje makkelijker. Dat is een voordeel van niet meer hoeven werken!
Groet,
Ben 🆒
Badge
Ik vind het eerste scherm beter, maar wat ik laatst vooral miste in de app is de lijst met ingeplande overschrijvingen!
Reputatie 3
Badge +1
Ik vind het eerste scherm beter, maar wat ik laatst vooral miste in de app is de lijst met ingeplande overschrijvingen!

Inderdaad! Die miste ik gisteren ook toen ik snel even wilde controleren of ik een betaling wel had klaargezet. Moest ik toch weer naar een PC om in te loggen... 😞
Reputatie 3
Badge +1
Mannen, nogmaals bedankt voor al jullie feedback. We maken dit kenbaar bij de betreffende afdeling. 🙂
Fijn dat jullie allemaal zo goed meedenken! 🙂 Tot nu geven twee leden aan een voorkeur te hebben voor scherm 1 en één lid voor scherm 2. Jorisc geeft zelfs aan er een derde scherm aan moet worden toegevogd.

Wat vinden andere leden?
Reputatie 4
Badge +1
Ik sluit me grotendeels bij Steven aan en vind het 1e scherm het beste, met een aparte tab voor accept giro\'s.

De drie tabbladen lijken me prima, en bij intern overboeken verwacht ik wel een pulldown menu van mijn rekeningen, met default natuurlijk op je vast tegenrekeningen.
Scherm 2 vind ik beter. Maar erg veel uitmaken doet het mij niet.
scherm twee lekker eenvoudig als je voor de accepgirobutton wilt gebruiken en anders gewoon op \"overmaken laat staan \"
@Sanne, Martijnw en Graham, bedankt ook voor jullie feedback. :)

Nieuwe tussenstand is 3-3. Spannend!
Beste allemaal,

Uit jullie reacties en stemmen blijkt dat er geen duidelijke voorkeur is voor één van de twee schermen. Daarom hebben we besloten om het huidige scherm (1) te behouden. Wel kijken we continu naar een efficiënte indeling van het scherm. In de volgende versie van de app wordt het scherm aangepast aan de producten van de klant:

- De tabbladen normaal/eigen rekening/acceptgiro zijn voor klanten met een betaalrekening
- Spaarklanten zien alleen het tabblad, eigen rekening

Onder de tab acceptgiro wordt nu al het betalingskenmerk getoond in plaats van de omschrijving. In een later stadium, voegen we de scanfunctie voor acceptgiro”s toe.
Het automatisch herkennen van de eigen rekeningen is een goede suggestie die we meenemen in de verdere ontwikkeling van de app.

Bedankt voor jullie stemmen en reacties! 😃
Wanneer komt de nieuwe update? Mijn voorkeur gaat uit naar scherm 1
Reputatie 3
Badge +1
Wanneer komt de nieuwe update? Mijn voorkeur gaat uit naar scherm 1

He Dave, voor het einde van het jaar komt er nog een update 🙂
ING: mobiel bankieren wint van internetbankieren
Een miljoen klanten van ING bankiert al mobiel via de ING Mobile Bankieren App. Volgens de bank gaan er 160.000 betalingen per dag via de app.

Deze week is het een jaar geleden dat ING het mobiele betalen via de app heeft geïntroduceerd. In de afgelopen negen maanden is het aantal mobiele betalingen per dag gestegen van 40.000 naar 160.000, maar de bank zegt er wel bij dat de meeste mensen die de app hebben gedownload die gebruiken voor het checken van het saldo.

Lees verder http://webwereld.nl/nieuws/112415/ing--mobiel-bankieren-wint-van-internetbankieren.html
Groet,
Ben 🆒
2e scherm. Is logischer. (Voor mij in elk geval..).
Mijn voorkeur heeft scherm 1, wat heb ik als gebruiker aan de regel met \"normaal en acceptgiro\". Als gebruiker wil ik simpelweg geld overboeken en is voor mij het onderscheid \"normaal en acceptgiro\" niet van belang. Verder is me niet duidelijk wat wordt bedoeld met een overboeking die \"normaal\"is, bestaan er dan ook  \"niet-normale\"overboekingen?
Hi Wittebeer,

Er zijn in principe twee soorten overboekingen. Een overboeking met een acceptgiro en een ''normale'' overboeking. Omdat een acceptgiro anders ingevoerd moet worden, maken we hier onderscheid tussen. Welke naam zou jij geven aan een ''normale'' overboeking?
Voor bankzaken ga ik toch echt even zitten......achter de PC dus. De app is handig om saldo te checken en om zaken te kunnen nakijken zoals: heb ik die betaling al klaargezet? 
Wat mij betreft hoe simpeler in gebruik hoe beter. Ik vind 1 prima hoor.

Reageer