Wijzigen ingeplande periodieke overschrijvingen

Vanwege wijziging in inkomsten, wilde ik de bedragen van 3 ingeplande periodieke overschrijvingen wijzigen.
Daar viel mij een tweetal zaken op.
Terwijl ik het bedrag wijziging, krijg ik een bericht, dat ik ook de overschrijvingsdatum kan wijzigen, dan gaat de nieuwe overschrijving vanaf die datum in.
Dit bericht vind ik overbodig.
Je kon wel gewoon verder gaan.
Maar wat ik niet efficient vind, is dat je per wijziging dient te bevestigen met je digipas.
Logisch zou zijn, al de wijzigingen aan te brengen en in 1 keer bevestigen.

5 Reacties

Hoi Aziem786,

Goed dat je je bevindingen hier voorlegt. Het klopt dat je iedere wijziging van een ingeplande overschrijving ondertekent met je digipas. Ik snap dat je het bericht over de datum overbodig vindt als je deze niet wil wijzigen. Je suggesties geef ik door aan de ontwikkelaars die bezig zijn met het responsive maken van Mijn SNS. Ik kan niet garanderen dat dit wordt aangepast.
Dennis bedankt voor jouw reactie.
Het is net alsof wij, gebruikers, niet ervaren (dom) zijn.
Omgekeerd werkt niet. Als ik de datum wijzig, krijg niet de melding of ik ook het bedrag wil wijzigen.
Wat is de logica achter dat elke wijziging dient te ondertekenen met de digipas.
Ook zoiets: je logt in op de mobiele app met je code en als je een overschrijving doet, wordt weer gevraagd om die code op te geven. Ook hier begrijp ik de logica niet. Of het moet zijn dat tussen inloggen op de app en de overschrijving een persoonswisseling heeft plaatsgevonden.

Groet, Aziem786
Je kunt natuurlijk intussen wel een klap op je kop hebben gekregen...
Aziem786 schreef:

Dennis bedankt voor jouw reactie.
Het is net alsof wij, gebruikers, niet ervaren (dom) zijn.
Omgekeerd werkt niet. Als ik de datum wijzig, krijg niet de melding of ik ook het bedrag wil wijzigen.
Wat is de logica achter dat elke wijziging dient te ondertekenen met de digipas.
Ook zoiets: je logt in op de mobiele app met je code en als je een overschrijving doet, wordt weer gevraagd om die code op te geven. Ook hier begrijp ik de logica niet. Of het moet zijn dat tussen inloggen op de app en de overschrijving een persoonswisseling heeft plaatsgevonden.

Groet, Aziem786

We vragen om de overboeking in de app te bevestigen met je pincode. Zo kan niemand anders een overboeking doen als je per ongeluk nog bent ingelogd en je telefoon even niet in de gaten houdt.
Uit veiligheidsoverwegingen gebruik ik mijn vingerafdruk om in te kunnen loggen in de app, maar voor een overboeking gebruik ik mijn pincode. Inloggen doe ik vaak (vandaar het gebruik van de vingerafdruk) en zo verlaag ik de kans dat iemand meekijkt tijdens het invoeren van mijn pincode. Ik heb de app zo ingesteld dat ik niet met mijn vingerafdruk een betaling kan autoriseren.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)