SNS

Eerste bevindingen The Moneyer

• 31 januari 2018
  • 10 Reacties
  • 6108 Keer bekeken

• Oud community manager
  • 67 reacties
Beste community leden en testers,

Dank voor jullie opmerkingen over the Moneyer. We weten dat er in een pilot altijd zaken aan het licht komen die niet of anders werken. Eerlijk gezegd: we hadden verwacht dat we met de app verder zouden zijn dan de huidige status.

Jullie gaven aan dat de categorisatie niet juist werkt. Ook de interessante optie ‘Nog te besteden’ geeft nog niet het juiste bedrag. Deze en andere bevindingen hebben we gedeeld met the Moneyer. Ze gaan hiermee aan de slag.

Ondanks deze tegenvaller, gaan we enthousiast door met het onderzoek. We vragen jullie dan ook om je bevindingen en vragen te blijven delen. Dat kan hier op de community. Als je liever niet openbaar reageert, stuur dan een e-mail naar het Klantpanel Innovatie (via dat mailadres heb je ook de bevestiging en de instructie ontvangen).

Hopelijk hebben we volgende week beter nieuws. Ondertussen wensen we jullie veel succes met de app. We hebben nog genoeg tijd om er samen met jullie iets moois van te maken.

10 reacties

2 dagen mailtje gestuurd voor de afmelding: niks vernomen. Ik vind dit toch echt weer een nieuwe terleurstelling.

Ik ga misschien alles maar weghalen bij jullie. Dit "trage" gedoe is niks meer voor mij.

Het zorgt continu voor depressies.
Ik krijg ineens binnen 5 minuten een lading kaarten die zeggen dat ik net wat heb gekocht bij winkel X en Y enz. enz. Die aankopen waren allemaal al dagen geleden. Tevens is het een quiz waarin ik kan antwoorden hoe duurzaam een bedrijf is? Ik zie er de toegevoegde waarde niet van in.

Vanwege de app die slecht in elkaar zit en vooral frustraties oplevert in plaats van praktisch nut en de slechte communicatie/verloop zo ver, zal ik me ook zo afmelden voor de test.
Ook ik kreeg een heleboel meldingen over een of andere quiz. Klantenservice gebeld, maar die kennen het testproject niet.
Nu wil ik best wel blijven testen, maar ik voel me ongemakkelijk bij het idee dat ik meldingen krijg die mij het gevoel geven dat iemand met mijn rekening aan het spelen is..
Graag uitleg hierover!
Zojuist kreeg ik een update van de ontwikkelaars van de app.

The Moneyer heeft achterhaald waar een deel van de issues vandaan komen. Het heeft te maken met de koppeling van de historie. Die ging niet goed.
Dit veroorzaakt een niet goed werkende versie van de app. Jullie merkten dit in de slechte categorisatie. Hierdoor werkt ‘Nog te besteden’ niet goed en worden salarissen niet herkend.

Het goede nieuws is dat ze nu een herstelactie aan het uitvoeren zijn. De verwachting is dat maandag deze acties afgerond is.
Een eenvoudige manier om te checken of dit inderdaad gebeurd is, is kijken of transacties uit de maand december terug te vinden zijn. Daarnaast zou ‘Nog te besteden’ een realistisch beeld op moeten leveren.

Jullie opmerkingen over ‘quizvragen’ leg ik bij de ontwikkelaars neer. Begin volgende week kom ik met een antwoord.
Hallo???!!!
Ik heb voor jullie het antwoord over de zgn. quizvragen

De app van the Moneyer biedt de mogelijkheid om dit soort vragen te stellen. Vanuit ASN Bank is er belangstelling voor vragen over duurzaamheid. Omdat we deze test samen met ASN en RegioBank doen, hebben alle deelnemers deze vragen gekregen in plaats van alleen de ASN klanten. We gaan er voor zorgen dat SNS klanten deze vragen niet meer krijgen.

Wanneer je vindt dat je te veel kaarten ontvangt, kun je deze wegswipen of sluiten met het kruisje. We horen graag op de community of je te veel of juist te weinig kaart krijgt en of de informatie relevant voor jou is.

Naar aanleiding van de opmerking van @VonJot: er is niemand met jullie rekeningen aan het spelen. Er gebeurt niets met het geld dat op jullie rekeningen staat.
Goedemorgen Marc,

Nog maar een keer dan. Ik heb een mail gestuurd om mij uit te schrijven..ongeveer een week geleden. Ik heb hier geen antwoord op gekregen en ook in dit topic spreek ik misschien toch een andere taal?? Ik snap het niet helemaal..is het teveel moeite om te reageren?
Jammer dat de Moneyer app ONBEVEILIGD op de telefoon staat. Dus geen fingerprint of pincode om hem te openen zoals de SNS app.
Dit is voor mij voldoende reden om de app NIET te gaan gebruiken, maar ach, we zitten in een test hier.
Graag aandacht hiervoor, anders is de kans van slagen NIHIL.
Reputatie 3
Badge +1
- Wel transacties uit December zichtbaar maar "Nog te besteden" werkt nog steeds niet
- Geen instellingen. Zou fijn zijn om te kiezen wanneer wel en wanneer niet een push bericht voor een aankoop (bijv alleen boven de 100 euro)
- Teveel cards: ik wordt gevraagd hoe druk het is bij de supermarkt en tankstation. Ik wil dit graag uitzetten
- Vwb de quiz: Hij zei dat ik wat gekocht heb bij een bedrijf waar ik toch echt al een poosje niet geweest ben. Maar goed, ik begrijp dat dit voor SNS niet langer relevant gaat zijn.
Opgelost

Reageer