Test mee en krijg meer inzicht in je geldzaken

• Community Manager
  • 50 reacties
Altijd al willen meedenken over de diensten van een bank? Dan is dit je kans! Vanaf 8 januari 2018 testen we 8 weken lang een nieuwe app, waarmee onze klanten meer inzicht krijgen in hun geldzaken. Test je mee?

We zijn op zoek naar 30 SNS klanten die actief met ons mee wil testen. Dit betekent dat je de app regelmatig gebruikt en af en toe onze vragen beantwoordt. Hier op de community denk je actief mee en deel je je ervaringen met andere community leden. Na 2 maanden stopt de test en besluiten we, mede op basis van jullie ervaringen, of en zo ja hoe we hiermee verder kunnen gaan.

De app is nu nog niet beschikbaar maar je kunt op https://www.themoneyer.nl al wel een kijkje nemen op de site van de partner met wie we de app ontwikkelen.

Wil je meedoen? Ga dan naar https://www.snsbank.nl/particulier/service/aanmelden-klantpanel.html Daar lees je precies wat je kunt verwachten en kun je je aanmelden. Ook vind je daar de Voorwaarden Deelname Onderzoek SNS en het privacyreglement.

47 Reacties

Hallo, net aangemeld..ben benieuwd.
Super, Sjaakie93. Leuk dat je meedoet :)
Ik snap niet goed de rol van themoneyer. Staan alle gegevens straks op een server van deze organisatie? Uit het privacyreglement kan ik dat niet halen, mede omdat bij de aanmelding niet wordt duidelijk gemaakt wie "we" zijn.

update: ik heb de antwoorden in de voorwaarden gelezen.

Gezien de doelstelling, vraag ik me af of meer basale klantenwensen weer moeten wijken voor deze ontwikkelingen.
Basisvraag: maak je de klanten financieel wijzer wanneer je alle intelligentie in overzichten en tips door een app laat uitvoeren? Ik vrees dat je dan precies het tegenovergestelde bereikt. De klant wordt gestimuleerd om niet meer zelf na te denken.

Is dit een aanloopje naar PSD2?
Goedemiddag Koos,

Of deze app handig is of niet, dat gaan we hopelijk ervaren tijdens de test. We horen graag de mening van voor- en tegenstanders zodat we verder kunnen bouwen richting een toepassing die het beste past bij de behoefte van de meeste klanten.
Dit soort innovaties gaat niet ten koste van de bestaande wensen. Er zijn mensen bezig met het verbeteren van bestaande toepassingen zoals de Mijn Omgeving en de app en we hebben collega’s die zich specifiek bezig houden met de ‘echt nieuwe’ mogelijkheden.
Het ‘aanloopje naar PSD2’ hebben we niet nodig. Die komt er zonder ons ook. Maar je hebt gelijk dat je dit soort experimenten niet los kunt zien van externe ontwikkelingen als PSD2. We willen ze vooral niet los zien van de wens van veel klanten om een beter inzicht te krijgen in hun geldzaken.
Klinkt boeiend, wellicht in de toekomst te integreren met de Een-tweetje app waar ik ook blij van werd (slechts 2x gebruikt, maar toch).

Ik heb mee iig weer opgegeven.
Tof, Sanne :) Leuk dat je er weer voor gaat.
Heb me zojuist aangemeld,

Ik gebruik al twee rekeningen voor vaste en lopende kosten apart, dat bevalt me prima.

Om het saldo verloop te kunnen volgen gebruik ik mijn eigen overzichten, misschien kan ik daar ook iets mee in het test traject betekenen. In het verleden dit ook al gemeld.
Ik heb me ook aangemeld :)

Gebruik de app dagelijks. Vanuit mijn werk (UX designer) best wat ervaring met het ontwerpen van apps en testen bij gebruikers. Lijkt me leuk om de test eens vanuit de klant te ervaren!
Hoi rvbsns,

Mooi dat je meedoet. Welke overzichten gebruik je om je saldoverloop te volgen?

Sander Lubbers schreef:

Ik heb me ook aangemeld :)

Gebruik de app dagelijks. Vanuit mijn werk (UX designer) best wat ervaring met het ontwerpen van apps en testen bij gebruikers. Lijkt me leuk om de test eens vanuit de klant te ervaren!

Top, Sander. Het klinkt alsof we ook wel iets van jou kunnen leren :)
Vanuit de Download van je eigen gegevens zit het saldoverloop gewoon in je gegevens er al in, dat laat ik in een eigen overzichtje zien.
rvbsns schreef:

Vanuit de Download van je eigen gegevens zit het saldoverloop gewoon in je gegevens er al in, dat laat ik in een eigen overzichtje zien.

Interessant dat je de kennis met ons deelt en ik ben benieuwd naar je bevindingen.
Ik denk dat rvbsns bedoelt dat als je je transacties downloadt en in Excel opent, vervolgens er mooie kolommen van maakt, dat dan het saldo er ook in staat, net zoals de bedragen voor bij- en afschrijvingen, omschrijvingen, codes, etc. Zie hieronder een deel van die kolommen. Het eerste bedrag is het (oude) saldo en het tweede bedrag geeft de wijziging aan. Het nieuwe saldo na die wijziging staat dan op de regel daaronder.

"Ik denk dat rvbsns bedoelt dat als je je transacties downloadt"...

Helemaal correct, waarbij ik de voorkeur geef aan een eigen overzicht waarin ik per transactie een eigen omschrijving eraan geef. Daarbij gebruik ik een zoekwoord die in de transactie zit, waarbij ik vanuit een eigen bestand met omschrijvingen de juiste eruit haal.
Bedoel je een actie in de trant van: als in die cel bijvoorbeeld het woord "Lidl" voorkomt, dan in kolom Z het woord "Boodschappen" plaatsen?
Blacktomcat schreef:

Ik denk dat rvbsns bedoelt dat als je je transacties downloadt en in Excel opent, vervolgens er mooie kolommen van maakt, dat dan het saldo er ook in staat, net zoals de bedragen voor bij- en afschrijvingen, omschrijvingen, codes, etc. Zie hieronder een deel van die kolommen. Het eerste bedrag is het (oude) saldo en het tweede bedrag geeft de wijziging aan. Het nieuwe saldo na die wijziging staat dan op de regel daaronder.

Hallo BlackTomCat, ik kan gewoon de bedragen zien. Ik weet niet of dat de bedoeling is..misschien wel hoor, maar ik het vb eronder is het vaag gemaakt.
Ik heb de getallen bewust laten staan, zodat je kunt zien hoe het eruit kan zien.
Wil ik even op themoneyer.nl kijken, krijg ik de melding "De browser die je gebruikt is achterhaald".
En dat met Opera, een moderne browser met de chromium engine en die regelmatig wordt geupdated. Lijkt er dus meer op dat Themoneyer zelf is achterhaald!
Ik kan met Chrome gewoon de website bekijken.
Henk_1234 schreef:

Wil ik even op themoneyer.nl kijken, krijg ik de melding "De browser die je gebruikt is achterhaald".
En dat met Opera, een moderne browser met de chromium engine en die regelmatig wordt geupdated. Lijkt er dus meer op dat Themoneyer zelf is achterhaald!

Bij mij in Opera hetzelfde. Misschien gebruikt men nog een vorige versie van een onderliggende code voor Opera, of men test op de website met verouderde/onjuiste data.
Beetje vreemd ook dat men maar (of juist) 3 browsers adviseert??? (bevooroordeeld?)
Groet,
Ben :cool:
Hier niet alleen met Opera (nieuwe versie), ook met Edge....
Ik begin twijfels te krijgen bij Themoneyer. Ik heb geprobeerd via mail contact met ze te krijgen door hen te wijzen op de browser-perikelen. Lastig. Geen normaal email-verkeer.
Bepaald geen organisatie die uitblinkt in transparantie. Met hun servers (met onze betaalgegevens) in Zwitserland.
Laten we hopen dat het alleen hobbels zijn die verband houden met de feestdagen. Maar een valse start is het wel.
Niks ontvangen vandaag..het zal ook eens op tijd zijn..;-)
Hier ook nog niets ontvangen.
Hoi Sjaakie93, NiekNL en anderen,

Sorry dat jullie niet op tijd een mail hebben ontvangen. Ik ga erachteraan en kom er vandaag op terug.
Ach, ik ben niet de enige zie ik al :)

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P