SNS

De nieuwe community is vandaag live gegaan

• 7 juli 2016
  • 158 Reacties
  • 33403 Keer bekeken

• Oud Moderator
  • 903 reacties
De community is vandaag responsive geworden. Hierdoor kun je vanaf nu gemakkelijk op je tablet en mobiele telefoon meelezen en reageren.

Wat vind jij van de nieuwe community?

Door de overgang is het mogelijk dat er dingen zijn die nog niet helemaal goed lopen. Eventuele fouten in het platform kun je melden via community@sns.nl.

158 reacties

Momenteel krijg je een foutmelding als je vanuit de Mijn SNS omgeving, via de button 'Naar de SNS Community', naar de community gaat. Wanneer je hier op deze foutpagina rechtsboven op de oranje knop 'Inloggen' klikt, lukt het inloggen wel. Sorry voor het ongemak.
Dag Olaf,

Kunnen er streepjes tussen de topics..Dit is nu erg onduidelijk (zowel op een telefoon als op de desktop)
Ik kan nog niet een bericht bewerken en geen afbeelding toevoegen.
Eerste indruk:
1) prima lettertype; dit is goed te lezen
2) wel erg veel ongebruikte ruimte links en rechts van de discussiekolom. Hierdoor moet je veel scrollen.

Nu nog verder kijken.
Bij een reactie op een blog, kan ik geen plaatje plaatsen. Mogelijkheid staat er wel, opent ook explorer op computer, kan selecteren, maar daarna gebeurd er niets meer (venster explorer wel gesloten).
Groet,
Ben 🆒
Wilde vorige reactie verbeteren/aanvullen. Opent wel het venster, kan ook wijzigen, maar opslaan doet niets.
PS eerste foto in blog "Loyale klanten" enz. niet goed ingesteld (uitgetrokken). Verder naar onderen wel goed.
Groet,
Ben 🆒
Hallo Bog Ben..die 2 zaken had ik ook al genoemd..
Wilde vorige reactie verbeteren/aanvullen. Opent wel het venster, kan ook wijzigen, maar opslaan doet niets.
PS eerste foto in blog "Loyale klanten" enz. niet goed ingesteld (uitgetrokken). Verder naar onderen wel goed.
Groet,
Ben 🆒

Ben, dat is geen leuke reactie naar Willeke toe! Ook de andere foto's zijn uitgerekt. Dus Willeke, even aan de bel trekken om de foto's in hun juiste proportie te laten afbeelden.🆒
Hi allen,

Bedankt voor jullie feedback, we gaan ermee aan de slag.
Wat doet de knop "Link naar reactie" onder de drie puntjes?
Ik heb er net zelf ook een aantal keer op geklikt, maar ben er nog niet achter wat er precies gebeurt. Waarschijnlijk heb jij dezelfde ervaring, Sjaakie. Hier word ik toch wel heel nieuwsgierig van. Ik vraag het na en kom erop terug.
Ik weet het, maar
er lagen al en aantal uren tussen
het is altijd beter / goed meerdere meldingen te hebben ( zou problemen bij 1 gebruiker kunnen zijn)
Groet,
Ben 🆒
Badge +1
Ik heb er net zelf ook een aantal keer op geklikt, maar ben er nog niet achter wat er precies gebeurt. Waarschijnlijk heb jij dezelfde ervaring, Sjaakie. Hier word ik toch wel heel nieuwsgierig van. Ik vraag het na en kom erop terug.

Het menu item verwijst naar 'zichzelf' op deze manier heb je de mogelijkheid om via rechter muisknop de URL locatie naar je clipboard te kopiëren en zo het in een bericht te plaatsen.
Beter zou zijn als je er op klikt de link automatisch naar je clipboard wordt gekopieerd (met een melding die na 3 seconden weer verdwijnt).

Kijk maar eens naar deze link.

Vroeger was dit er ook al, maar misschien minder opvallend, want een mini icoontje.
Ik loop zojuist tegen het probleem aan dat als ik een geplaatst bericht wil veranderen (uiteraard binnen de toegestane tijd), ik de verandering niet kan opslaan. Dat is echt vervelend. Zo kan ik een bericht dus niet aanpassen. 😠
De nieuwe opmaak is wat meer scrollen, maar zal de leesbaarheid op andere apparaten dan de laptop zeker te goede komen. Het lettertype en grootte leest wel lekker, zeker op wat grotere afstand🆒
Ik weet het, maar
er lagen al en aantal uren tussen
het is altijd beter / goed meerdere meldingen te hebben ( zou problemen bij 1 gebruiker kunnen zijn)
Groet,
Ben 🆒

Goed argument!
Wat ik eigenlijk het meest "mis", maar ik weet niet hoe anderen daarover denken is dat je wordt uitgenodigd op de homepage van het forum om een vraag te stellen cq. topic aan te maken. Dit zou naar mijn mening juist bovenaan moeten staan. Nu moet je eerst een categorie aanklikken om vervolgens een topic aan te maken / vraag te stellen. Ik denk dat de gebruiker hierdoor nauwelijks wordt uitgenodigd om een vraag te stellen en hierdoor de "echte interactie" enigszins wegblijft. Het is nu allemaal nog niet zo "laagdrempelig" als het forum doet vermoeden en daarbij komt het is weer eens een extra klik. Maar ik ben ook heel benieuwd hoe anderen hierover denken. Dus ik hoor het graag.
Ik gebruik hier een resolutie van 1600x900 en nu valt mij op dat de "Populaire onderwerpen" onder elkaar staan, terwijl ze ook naast elkaar kunnen staan. Dit had ik ook al aangegeven bij het testen, maar hier is dus op de één of andere manier niks mee gedaan. Op een mobiel gaat dit wel weer wat beter zoals ik laatst zag.
Nog een opmerking..volgens mij is het "Moderator team" veel groter..dit zit aan de linkerkant met plaatjes.
Alweer een opmerking. De teller van de privéberichten werkt niet (deze blijft op 0 staan). Ik had laatst een bericht van Wanda en toen stond hij ook op 0.
Ik heb weer een opmerking, maar ik weet niet hoe anderen daarover denken? Ik vind eigenlijk dat het aantal "meest recente topics" (3 stuks) te weinig is. Beter zou een stuk of 10 zijn. Deze vind je op de homepage van het forum. Helemaal onderaan.
Wanneer ik nu onder mijn eigen avatar kijk en bij "topics" kijk zie ik dit topic er niet tussen staan. Dit was voorheen (als ik reageerde in een topic) altijd wel het geval. Het lijkt er dus op dat hij iets niet goed opslaat daar. Zie ook mijn opmerking over de teller van de privéberichten.
Op een mobiel heeft het "kruimelpad" van de community nog weinig nut wanneer je 3 lagen diep bent in topics. Je ziet nu bijv. alleen staan "Forum > Al"
Wanneer ik op een iPad kijk is de "introductievideo" van Wanda erg uit verhouding. Je ziet Wanda haar hoofd niet en de video heeft niet de juiste breedte - hoogteverhouding. (Landscape modus)
Grootste euvel tot nu toe, vind ik dat ik had verwacht dat de nieuwe opzet zich zou "aanpassen" aan het apparaat waarop het wordt opgeroepen.
Eerder was de laptop "uitvoering" eigenlijk slecht leesbaar (te klein lettertype), nu zit ik op de laptop met een tablet uitvoering. Veel te groot en ontzettend veel scrollen door ontzettend veel "wit ruimte".
Lezen is nu wel heel erg duidelijk, maar "overheerst" de totale bruikbaarheid.
Het "smilie venster" is naar onderen verplaatst, maar heeft nog steeds het erg vervelende euvel bij kort overschrijden van de rand, meteen te sluiten. Ik had al eens eerder er op gewezen / gevraagd daar een korte vertraging in aan te brengen. Wat gebeurd is; ik kom iets over de rand (snelle muis cursor) , beweeg terug en klik war ik wil klikken. Intussen sluit echter het venster en veroorzaakt mijn klik een verplaatsing van de cursor in de tekst (die ik niet zo snel in de gaten had). Ik open opnieuw het venster, beweeg nu voorzichtiger en klik op de juiste smilie. Dan zie ik dat de smilie op de verkeerde plek in de tekst is gekomen. Moet deze verwijderen , cursor op de juiste plek zetten en opnieuw smilie plaatsen. Pfffff
Het is minstens zo irritant dan dit lange verslag over het probleem te lezen.:S
Groet,
Ben 🆒

Reageer