SNS

Gerelateerde onderwerpen

• 15 november 2016
  • 9 Reacties
  • 16972 Keer bekeken

Ik vind dat de gerelateerde onderwerpen welke onderaan een topic staan, vaak de plank goed misslaan. Neem bv. het topic nomineer communitylid van de maand en ik krijg als gerelateerde onderwerpen:

Alleen die van het 1000e communitylid kan ik begrijpen. De rest niet.

9 reacties

Badge +1
Gesproken over gerelateerde onderwerpen: Trump heeft nu al invloed op de SNS: het glazen plafond ligt op het maaiveld:

Ik zou een minimaal quotum van 25% met insided afspreken (smoelt ook beter).
Hoi Blacktomcat,

Ik heb bij Insided geïnformeerd of hiervoor al een oplossing is gevonden. Er wordt gekeken hoe deze feature geoptimaliseerd kan worden, zodat er relevantere onderwerpen worden getoond. Wanneer dit wordt verbeterd, kan ik nog niet aangeven.
Badge +1
Het is mooi om te zien dat de Moderators gastvrij zijn naar collega's toe en hun ook een plaatsje gunnen in de ere galerij. Maar voor de oudere bezoeker is het toch wel wat verwarrend.

Hoi Erik,

Het is niet de bedoeling om je te verwarren. Wanda heeft de instellingen op de achtergrond aangepast waardoor Eline niet meer getoond wordt tussen de moderators.
Omdat ik geabonneerd ben op dit item, krijg ik elke keer een bericht als er iemand een reactie heeft geplaatst. Zo ook deze keer. En onderaan zie ik dan een 'rijtje' met gerelateerde onderwerpen. Dit keer zag het er zo uit:

Blijkbaar is het moeilijk gerelateerde onderwerpen te vinden. Of een algoritme pakt willekeurige items. En dit is niet de eerste keer. Mijn voorstel: haal deze gerelateerde onderwerpen weg, zodat niemand er zich aan hoeft te storen dat ze totaal niets met het item te maken hebben. Of verander de kop in iets als 'willekeurige andere onderwerpen zijn'.
Badge +2
Goedemorgen Blacktomcat,

Je opmerking heb ik verplaatst naar dit bestaande topic. Ik zie dat Olaf je vraag destijds heeft uitgezet maar dat er geen update is gegeven. Ik heb Insided gemaild met het verzoek te kijken naar de 'Gerelateerde onderwerpen'. Zodra ik een reactie ontvang, laat ik het weten.
Ik ben er al zo aan gewend dat ik de aangekondigde gerelateerde onderwerpen niet eens meer zie. Hetzelfde mechanisme als bij het niet bewust waarnemen van reclame-uitingen.
Badge +2
Goedemiddag,

We hebben contact gehad met InSided en ze geven aan dat het algoritme in de 'Gerelateerde onderwerpen' voorlopig niet wordt aangepast. We hebben er daarom voor gekozen om deze functie uit te zetten. Hopelijk scheelt dit ergernissen.
Ik denk dat dit een goed besluit is. Geen valse verwachtingen. De meerwaarde zou toch al gering zijn.

Reageer