Beantwoord

Hoe kom ik aan een -groen balkje- reputatie op de community?

Reputatie 2
Het viel me op dat Sanne een klein balkje onder zijn foto heeft. Dit balkje gaat van 0 tot 10 en heeft te maken met iemands reputatie (volgens de HTML code).

Ik vraag me af:
- Waarom heeft alleen Sanne een reputatie?
- Waarom heeft Sanne de reputatie 1?
- Heeft het te maken met de likes die BigBen uitdeelt?

vr.gr.
Erik
icon

Beste antwoord door Marijke 17 augustus 2018, 17:48

Aan de achterkant van de community zie ik de balkjes wel. Mijn collega van InSided reageerde erg snel en geeft aan dat er een module is waarbij je likes kunt krijgen en dan inderdaad een gevuld balkje krijgt. Deze module staat uit en daarom is het vreemd dat het balkje bij Sanne wel wordt getoond. Hier wordt naar gekeken.

Bekijk origineel

28 Reacties

Hoi Erik,

Dat heb je erg scherp opgemerkt. Iedereen heeft dit statusbalkje, maar ik heb niet eerder gezien dat deze is 'gevuld'. Je vermoeden is denk ik juist, maar ik vraag het voor de zekerheid na bij InSided en kom erop terug.
Reputatie 2
Marijke, ik moet je teleur stellen. Jij en ik hebben dat balkje niet, en ik denk verder niemand. Misschien dat jij kan zien dat een persoon een reputatie heeft EN dat deze alleen op de webpagina getoond wordt als de waarde van de reputatie groter dan nul is.
Aan de achterkant van de community zie ik de balkjes wel. Mijn collega van InSided reageerde erg snel en geeft aan dat er een module is waarbij je likes kunt krijgen en dan inderdaad een gevuld balkje krijgt. Deze module staat uit en daarom is het vreemd dat het balkje bij Sanne wel wordt getoond. Hier wordt naar gekeken.
Reputatie 2
eRik19 schreef:

Het viel me op dat Sanne een klein balkje onder zijn foto heeft. Dit balkje gaat van 0 tot 10 en heeft te maken met iemands reputatie (volgens de HTML code).

Ik vraag me af:
- Waarom heeft alleen Sanne een reputatie?
- Waarom heeft Sanne de reputatie 1?
- Heeft het te maken met de likes die BigBen uitdeelt?

vr.gr.
Erik

Dan krijg je er eentje van me :):)
.

.
Groet,
Ben :cool:
Marijke schreef:

Deze module staat uit en daarom is het vreemd dat het balkje bij Sanne wel wordt getoond. Hier wordt naar gekeken.

Het kan bijna niet anders dan dat kort met die module is getest en ze toen online heeft gestaan. Sanne is toen blijkbaar in de gelukkige omstandigheid geweest om direct van mensen een compliment te ontvangen (@BigBen, herinner jij je iets, jij bent goed in het uitdelen van complimenten (ook weer een compliment:D)).

Misschien is een een goede reden dat de module uitstaat, en het is voor mij makkelijk roepen, maar voor een thumbs up is wel wat te zeggen op het forum. Een duimpje omhoog kietelt het beloningscentrum in onze hersenen, en kan dus voor positieve vibes op het forum zorgen. Los van de haalbaarheid zou ik wel voorstander zijn van een thumbs up optie (of laten we haar en 'n dikke doeme noemen, naar onze geestelijk vader. Een mooie manier ook om de eigenheid van SNS te benadrukken lijkt mij. Als je toch navraag doet, misschien is het een idee om deze optie nog eens te heroverwegen.
Reputatie 2
Geinig, had ik zelf nog niet eens gezien
Reputatie 2
Ferd schreef:

Marijke schreef:

Deze module staat uit en daarom is het vreemd dat het balkje bij Sanne wel wordt getoond. Hier wordt naar gekeken.

Het kan bijna niet anders dan dat kort met die module is getest en ze toen online heeft gestaan. Sanne is toen blijkbaar in de gelukkige omstandigheid geweest om direct van mensen een compliment te ontvangen (@BigBen, herinner jij je iets, jij bent goed in het uitdelen van complimenten (ook weer een compliment:D)).

Misschien is een een goede reden dat de module uitstaat, en het is voor mij makkelijk roepen, maar voor een thumbs up is wel wat te zeggen op het forum. Een duimpje omhoog kietelt het beloningscentrum in onze hersenen, en kan dus voor positieve vibes op het forum zorgen. Los van de haalbaarheid zou ik wel voorstander zijn van een thumbs up optie (of laten we haar en 'n dikke doeme noemen, naar onze geestelijk vader. Een mooie manier ook om de eigenheid van SNS te benadrukken lijkt mij. Als je toch navraag doet, misschien is het een idee om deze optie nog eens te heroverwegen.

Oké, jij krijgt er ook 1tje:
.

.
Groet,
PS ik zie echter bij Erik en jou geen balkje verschijnen. Mogelijk moet dan toch eerst ook de 30°C barrière doorbroken worden (zoals ergens de afgelopen weken)??:)
BigBen schreef:

Oké, jij krijgt er ook 1tje

Oh, wat kietelt dat:$, zie je wel dat het werkt! En dan is het nog niet eens zo warm, hoogstens een beetje benauwd.
Ferd schreef:

Een duimpje omhoog kietelt het beloningscentrum in onze hersenen, en kan dus voor positieve vibes op het forum zorgen. Los van de haalbaarheid zou ik wel voorstander zijn van een thumbs up optie (of laten we haar en 'n dikke doeme noemen, naar onze geestelijk vader. Een mooie manier ook om de eigenheid van SNS te benadrukken lijkt mij.

Goedemorgen,

Leuk om te lezen wat een duimpje kan doen :) Goed nieuws: we gaan binnenkort werken met 'badges'. Hier komen we binnenkort op terug.
Reputatie 2
@Dennis, met terugwerkende kracht (Leukste voor BB)
Reputatie 1
Ik wil me bij voorbaat excuseren. Ik doe nooit mee aan likes en soortgelijke zaken. Je weet maar nooit hoe een en ander in de diverse profielen terechtkomt...
Als ik een compliment wil geven, wordt die in de tekst verwerkt.
Een dikke doeme is leuk, maar moet niet worden geïnstitutionaliseerd. Bovendien zijn ze dan direct onderhevig aan inflatie, en dat zou jammer zijn.
Koos schreef:

Ik wil me bij voorbaat excuseren. Ik doe nooit mee aan likes en soortgelijke zaken. Je weet maar nooit hoe een en ander in de diverse profielen terechtkomt...
Als ik een compliment wil geven, wordt die in de tekst verwerkt.
Een dikke doeme is leuk, maar moet niet worden geïnstitutionaliseerd. Bovendien zijn ze dan direct onderhevig aan inflatie, en dat zou jammer zijn.

De spontaniteit van een BigBen's Dikke doeme blijft natuurlijk onovertroffen. Een geschreven compliment heeft altijd mijn voorkeur boven een duimpje of een plusje. Los van dit forum ben ik van mening dat we in Nederland elkaar wat te weinig complimenteren, dat zou beter kunnen, omdat het ook stimulerend kan werken in een gedachtenwisseling. Bij een geschreven compliment vertrek je al wel vanuit de gedachte dat een geschreven reactie wordt gemaakt. Een heleboel bezoekers van het SNS forum laten mogelijk niet eens een reactie achter. Voor hen kan het een drempelverlager zijn als ze zonder een geschreven boodschap toch hun waardering kunnen uitspreken over een reactie. Onwillekeurig vergroot dit toch de betrokkenheid van zo'n informatieconsument bij het forum. Het is wat dat betreft een vorm van verleiden.

En de valkuilen van duimpjes of "vind ik leuks"? Dan denken we allemaal aan de tennenkrullende situaties op Facebook en Youtube, bij echt mensonterende filmpjes. Zelf verkeer ik veel op tweakers. Je zou eens moeten weten hoe verhit discussies over technologie onderwerpen kunnen worden, soms denk ik dat het een surrogaat voor godsdienst vormt. Naast de tweakers frontpage (met een moderatie systeem op inhoudelijke kwaliteit van reacties) heeft tweakers ook fora. In deze fora zijn de regels wat losser. In deze fora zijn enkele jaren terug duimpjes ingevoerd. In eerste instantie dacht ik ook, ach, al die onzin. Toch zie ik dat het mensen meer bij de fora heeft betrokken, het kan ook als een uitlaatklep dienen. Naast de schrijvers trek je eigenlijk een groep nieuwe participanten aan. Ook daar zie we wel dat populaire meningen veel waardering ontvangen, terwijl zo'n reactie eigenlijk wat veilig en voorspelbaar is. Interessant is wel dat de nieuwe invalshoeken ook zeker worden opgemerkt.

En over het gegeven dat die likes aan een profiel komen te hangen, tsja, als dat een issue voor je is, dan moet je helemaal niet reageren. Met het gegeven dat we als users in dit forum bestaan geven we hierop eigenlijk een akkoord. Over het delen van die zonnepaneel informatie enkele weken terug, toen heb ik best wat prive informatie gedeeld. Dit is een risico, maar ik vind het ook belangrijk dat mensen geinformeerd raken over ontwikkelingen.

Dennis schreef:

Goedemorgen,

Leuk om te lezen wat een duimpje kan doen :) Goed nieuws: we gaan binnenkort werken met 'badges'. Hier komen we binnenkort op terug.

Die badges moeten ook door iets gevoed worden, ik ben benieuwd Dennis.
Reputatie 1
Ferd schreef:

En over het gegeven dat die likes aan een profiel komen te hangen, tsja, als dat een issue voor je is, dan moet je helemaal niet reageren. Met het gegeven dat we als users in dit forum bestaan geven we hierop eigenlijk een akkoord. Over het delen van die zonnepaneel informatie enkele weken terug, toen heb ik best wat prive informatie gedeeld. Dit is een risico, maar ik vind het ook belangrijk dat mensen geinformeerd raken over ontwikkelingen.

Het "probleem" wat mij betreft is dat een like een ééndimensionaal ding is. Bovendien is bij een kale like volstrekt onduidelijk wat de beweegreden is. Reageer je op een vriendje, ongeacht de inhoud (Facebook)? Of is die eerste regel mooi?
De dikke doeme van BigBen worden altijd gemotiveerd.

Ik ben daar vrij principieel in. Ik kreeg ooit ruzie met een vage collega omdat ik een bericht niet wilde liken. Er zat namelijk een prijs verbonden voor een (mij onbekende) club als die de meeste likes zou krijgen. Wat mijn reden was?
Wel, als ik een onbekende help in zo'n wedstrijd, benadeel ik een ander (een concurrent die ik ook niet ken). Ik wil daar geen partij in zijn.
Reputatie 2
Koos schreef:

Het "probleem" wat mij betreft is dat een like een ééndimensionaal ding is.

En dan ook nog in één richting. Dus wat betekent het als je niet liked?
Reputatie 1
Dat ik mij afzijdig houd. Oftewel hetzelfde als: ik heb het bericht niet gezien. Misschien keur ik het zelfs wel af.....al hoop ik at ik dat in een eventuele reactie genuanceerd kan brengen.
Reputatie 2
Dennis schreef:

Goedemorgen,

Hoe staat het er nu mee?
Hoi Sanne,

Op dit moment kan ik nog niets delen, maar we komen hier snel op terug :)
Reputatie 2
HELP! is heb de zelfde besmetting opgelopen als Sanne (en BigBen ook), wat gebeurt hier allemaal?
Goedemiddag @eRik19,

Het is inderdaad een bijzonder fenomeen en ik vermoed dat we het 'reputatiebalkje' mysterie wellicht nooit oplossen. Maar bekijk het positief: de meeste mensen zouden apetrots zijn op een groene reputatie :D
Reputatie 2
@Evelyn, Ik denk dat we in dit soort gedrag in de toekomst steeds vaker tegen komen met de inzet van AI in combinatie met autonomie in software systemen. Zolang het met dit soort zaken te maken heeft lijkt het me geen probleem.

Groet, Erik
Reputatie 2
Evelyn SNS schreef:

Maar bekijk het positief: de meeste mensen zouden apetrots zijn op een groene reputatie :D

Ik had het "balkje" nog niet ontdekt (ben op vakantie in Tossens) en al helemaal niet dat deze groen is (ben beetje kleurenblind en "werk" op kleine laptop).
Ik heb er echter wel een probleem mee; ze zijn allemaal even lang!
Was soll dass denn?
Groet,
Ach, zo lang dat balkje maar niet voor de ogen wordt geplaatst, maak ik me nog geen zorgen ;)
Reputatie 2
De spanning wordt opgevoerd ;)
Reputatie 2
Dat zijn nou typisch onze communityleden, krijgt er één een balkje, willen ze dat allemaal!
Gaan ze daar weer over zeuren!
Jemig de pemig ....
Groet,
PS Balkje voor Jan`s koelkast zou wel slim zijn.
Reputatie 1
BigBen schreef:

PS Balkje voor Jan`s koelkast zou wel slim zijn.

Ja, om de diverse hop- en gistsoorten op te schrijven.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)