SNS

Beantwoord

Hoe Privé zijn Mijn Privéberichten?

• 3 september 2015
  • 9 Reacties
  • 10503 Keer bekeken

Ik ben eigenlijk wel benieuwt hoe "privé" onze "privéberichten" zijn?
Kunnen de Mods (mee) lezen?
Kan men bij de SNS (mee) lezen?
Kan men bij Inssided (mee) lezen?
Graag hierop een uitleg hoe de Privéberichten is georganiseerd.
Groet,
Ben 🆒
icon

Beste antwoord door Wanda 7 september 2015, 11:47

Hallo Ben,

De opslag van data op het platform is beveiligd door meerdere lagen van firewalls en is alleen toegankelijk door webservers (die de data moeten tonen aan de gebruiker), back-end processen en senior ontwikkelaars. via back-end-servers die beperkt zijn tot VPN en SSH. InSided is sterk voorstander van automatisering in elke situatie, maar in geval van nood moeten er op zijn minst een paar verantwoordelijke mensen toegang hebben om aanpassingen te kunnen maken in de database.

In het geval van prive-berichten zijn deze alleen functioneel toegankelijk voor de gebruikers die de privéberichten verzonden dan wel ontvangen hebben. De moderators, medewerkers van SNS en InSided hebben geen toegang tot privé-berichten van leden van de community.
Bekijk origineel

9 reacties

Hoi Ben,

Wat ben je van plan? 😉 De mods en SNS hebben geen toegang tot jouw privéberichten. De data wordt uiteraard wel opgeslagen, omdat het anders niet getoond kan worden. Ik vraag Wanda in hoeverre Insided toegang heeft tot de data, ze is er maandag weer.
Hallo Ben,

De opslag van data op het platform is beveiligd door meerdere lagen van firewalls en is alleen toegankelijk door webservers (die de data moeten tonen aan de gebruiker), back-end processen en senior ontwikkelaars. via back-end-servers die beperkt zijn tot VPN en SSH. InSided is sterk voorstander van automatisering in elke situatie, maar in geval van nood moeten er op zijn minst een paar verantwoordelijke mensen toegang hebben om aanpassingen te kunnen maken in de database.

In het geval van prive-berichten zijn deze alleen functioneel toegankelijk voor de gebruikers die de privéberichten verzonden dan wel ontvangen hebben. De moderators, medewerkers van SNS en InSided hebben geen toegang tot privé-berichten van leden van de community.
Badge +1
Wanda,

Hierop even doorbordurend, lijkt me de PM een veel veiligere manier van contact hebben met de moderators dan via e-mail. Met een klein beetje overdrijving zou je kunnen zeggen: als jullie privé gegevens vragen via e-mail om op een particuliere zaak in te gaan, dan kun je net zo goed vragen het publiekelijk op het forum te posten. De meeste mensen realiseren zich niet dat er op allerlei plaatsen kopieën van e-mails achter blijven op servers.

Ik denk dat het een stap vooruit zou zijn als er een PM box komt voor jullie als moderators gezamenlijk waar mensen hun contact gegevens kunnen achterlaten, nog mooier zou zijn als je daar dan ook een attachment kunt mee uploaden.
Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn een 'forum sectie' aan te maken waar iedereen mag posten, maar die alleen gelezen kan worden door de moderators. Dit zou dan een sticky-topic moeten worden.
Ik ben even de weg kwijt. Hoe/waar kan ik een nieuw privé bericht opstellen? Ik zie die niet zo snel (wordt ook al een dagje ouder, elke dag weer!).
Badge +1
Volgens mij moet je naar de gebruikers profiel pagina gaan. Daar kun je een bericht achter laten.
Je kunt niet meer spammen en een hele serie aardige mensen uitnodigen voor een feestje....
Misschien moet je dat via Wanda c.s. regelen.

P.S.
Dat hadden we bij de evaluatie niet getest.... 😞
Ik kan, voor zover ik het nu weet, alleen een privé bericht sturen naar iemand als die online is. Dan kun je op zijn/haar profielfoto klikken (helemaal onderin beeld) en dan verschijnt er een link om een bericht naar die persoon te sturen.

Ik had inderdaad een hele reeks mensen (nl. alle experts) een PB willen sturen. Nu lukt dat dus niet. Dat ik ze één voor één moet aanschrijven vind ik nog niet zo erg; slimmer is dat ik nu niet weet hoe ik ze moet aanschrijven als ze niet online zijn.
Enfin, ik wacht de reactie van Wanda wel even af.
Ik ben even de weg kwijt. Hoe/waar kan ik een nieuw privé bericht opstellen? Ik zie die niet zo snel (wordt ook al een dagje ouder, elke dag weer!).

Zoals Erik aangeeft is het versturen van een privébericht alleen mogelijk vanuit het profiel van een communitylid. Je komt op het profiel door op de naam van het lid te klikken als hij/zij ergens een reactie heeft geplaatst.
Ik ga uitzoeken of het mogelijk is een knop toe te voegen in de inbox om een nieuw privébericht te maken.

@Erik, op jouw andere vraag kom ik nog terug, ik moet dit even navragen bij veiligheidszaken.
Badge +1
Hoi Erik,

We hebben het nagevraagd bij onze Cybercrime adviseurs. Zij geven het volgende aan: als het gaat om privégegevens, dan horen deze gegevens niet thuis op de community. Daar is de community niet voor bedoeld. E-mail is volgens hen net zo veilig als de ‘zwakste schakel’. Haal je bijvoorbeeld je e-mail op via een onbeveiligde verbinding of sla je het in de cloud op? Dan is het logisch dat e-mail niet afdoende veilig is voor vertrouwelijke informatie.
Helaas kon ik mijn optie niet eerder plaatsen door de problemen.
Ik heb het volgende gedaan:
  1. voeg leden toe aan "volgend"
  2. wil ik (later) iemand een PM sturen, klik ik op "volgend" en dan op betreffend lid
  3. klik op "stuur bericht"
Tsja...
Groet,
Ben 🆒

Reageer