SNS

Beantwoord

Hoeveel medewerkers en klanten heeft SNS Bank?

  • 15 januari 2011
  • 25 Reacties
  • 4368 Keer bekeken

Zag dat er inmiddels zo?n 370 leden (klanten en medewerkers SNS) zijn van deze community.Hoeveel klanten en hoeveel medewerkers zijn er eigenlijk bij SNS?Groet,Ben
icon

Beste antwoord door BigBen 19 januari 2011, 15:18

Even op site SNS ge-googled;

Uit; "Globaal verslag SNS Bank Klantenraad Bijeenkomst 9 september 2010".

Link; http://www.snsbank.nl/web/file?uuid=28f08ea1-d737-4260-865a-13c07bf2f634&owner=e547817a-7b7d-4631-8eea-b645a6137a0a

"De retailbank bestaat uit SNS Bank, BLG, ASN en RegioBank. Aan de verzekeraarskant van de groep zijn Reaal en Zwitserleven de belang rijkste spelers. SNS Bank herkent zich nog steeds in haar roots. Zij heeft ca. 1,5 miljoen particuliere klanten en ca. 60.000 zakelijke klanten. Dat zijn merendeels klanten aan de "onderkant" van het MKB."

Zo krijgen cijfers wat meer inhoud. Ongeveer 1% van de medewerkers en ongeveer 0,02% van de klanten is lid van de community.

Groet,

Ben
Bekijk origineel

25 reacties

Om alvast een beetje op te warmen voor de jaarcijfers 2014, kun je hier 2013 en eerste helft 2014 (in rechter menu) vinden.
Groet,
Ben 🆒



Uit het jaarverslag 2013 blijkt dat er in 2013 gemiddeld (?) ruim 2000 FTE's bij de bankactiviteiten (SNS-, ASN-, Regiobank en SNS Securities) waren: zie plaatje
FTE = Full Time Eenheid 
Stel dat 1 FTE een werkweek heeft van 36 uur, dan zijn er 2009 * 36 = 72 324 uren uitbetaald.
Dit staat los van de ingehuurde krachten (die kosten komen er nog bovenop).
Om alvast een beetje op te warmen voor de jaarcijfers 2014, kun je hier 2013 en eerste helft 2014 (in rechter menu) vinden.
Groet,
Ben 🆒
Met BlackTomcat eens.

Het gaat natuurlijk ook om de kwantiteit.

De community is al een kleine groep van alle klanten.
En de werkelijk actieven binnen die community is een nog veel kleinere groep.
De vraag rijst dan wel in hoeverre de antwoorden vanuit deze groep representatief zijn om enig beleid aan te passen te ontwikkelen.
Ik denk van niet


Redelijk negatief gedacht, maar mogelijk niet ver bezijden de waarheid; alhowel Wanda en haar team echt proberen invloed uit te oefenen. Ere wie ere toekomt.:)


Absoluut. Het is ook geen waardeoordeel over Wanda en haar team. Alle lof voor hun efoort. En zeker voor "het gevecht" wat zij moeten aangaan met de gevestigde orde. Het is vast nog een lange weg om te gaan. Maar step by step zien we resultaten.
Met BlackTomcat eens.

Het gaat natuurlijk ook om de kwantiteit.

De community is al een kleine groep van alle klanten.
En de werkelijk actieven binnen die community is een nog veel kleinere groep.
De vraag rijst dan wel in hoeverre de antwoorden vanuit deze groep representatief zijn om enig beleid aan te passen te ontwikkelen.
Ik denk van niet


Redelijk negatief gedacht, maar mogelijk niet ver bezijden de waarheid; alhowel Wanda en haar team echt proberen invloed uit te oefenen. Ere wie ere toekomt.:)
Met BlackTomcat eens.

Het gaat natuurlijk ook om de kwantiteit.

De community is al een kleine groep van alle klanten.
En de werkelijk actieven binnen die community is een nog veel kleinere groep.
De vraag rijst dan wel in hoeverre de antwoorden vanuit deze groep representatief zijn om enig beleid aan te passen te ontwikkelen.
Ik denk van niet
Hoi Ben,

De cijfers die ik kan vinden zijn niet helemaal actueel. Op 12 maart publiceert SNS REAAL haar jaarcijfers over 2014. Daarin vind je deze wel, maar je zult dus nog even geduld moeten hebben. Aan de andere kant kun je ook zeggen dat het niet gaat om de kwantiteit, maar om de kwaliteit. Het is natuurlijk leuk dat het aantal leden van de community groeit, maar het allerbelangrijkste is natuurlijk de dialoog, de hoeveelheid interactie die er plaatsvindt. Toch? :o


Olaf: hier spreek je jezelf toch tegen! Aan de ene kant zeg je: "Het gaat niet om de kwantiteit" en even later zeg je: "het allerbelangrijkste is toch de dialoog, de hoeveelheid interactie........".  Wat telt nu wel/niet: kwantiteit of hoeveelheid????????????
Hoi Ben,

De cijfers die ik kan vinden zijn niet helemaal actueel. Op 12 maart publiceert SNS REAAL haar jaarcijfers over 2014. Daarin vind je deze wel, maar je zult dus nog even geduld moeten hebben. Aan de andere kant kun je ook zeggen dat het niet gaat om de kwantiteit, maar om de kwaliteit. Het is natuurlijk leuk dat het aantal leden van de community groeit, maar het allerbelangrijkste is natuurlijk de dialoog, de hoeveelheid interactie die er plaatsvindt. Toch? :o

Mee eens.
Wachten we even op de cijfers in Maart.
Groet,
Ben 🆒
Hoi Ben,

De cijfers die ik kan vinden zijn niet helemaal actueel. Op 12 maart publiceert SNS REAAL haar jaarcijfers over 2014. Daarin vind je deze wel, maar je zult dus nog even geduld moeten hebben. Aan de andere kant kun je ook zeggen dat het niet gaat om de kwantiteit, maar om de kwaliteit. Het is natuurlijk leuk dat het aantal leden van de community groeit, maar het allerbelangrijkste is natuurlijk de dialoog, de hoeveelheid interactie die er plaatsvindt. Toch? 😮
Goeie vraag Ben, ik kijk of ik de actuele cijfers kan vinden 🙂.
Even op site SNS ge-googled;

Uit; "Globaal verslag SNS Bank Klantenraad Bijeenkomst 9 september 2010".

Link; http://www.snsbank.nl/web/file?uuid=28f08ea1-d737-4260-865a-13c07bf2f634&owner=e547817a-7b7d-4631-8eea-b645a6137a0a

"De retailbank bestaat uit SNS Bank, BLG, ASN en RegioBank. Aan de verzekeraarskant van de groep zijn Reaal en Zwitserleven de belang rijkste spelers. SNS Bank herkent zich nog steeds in haar roots. Zij heeft ca. 1,5 miljoen particuliere klanten en ca. 60.000 zakelijke klanten. Dat zijn merendeels klanten aan de "onderkant" van het MKB."

Zo krijgen cijfers wat meer inhoud. Ongeveer 1% van de medewerkers en ongeveer 0,02% van de klanten is lid van de community.

Groet,

Ben

Hoe zou het hier nu mee staan?
Groet,
Ben 🆒
@ Ben: We hebben het 1000e communitylid inmiddels gevonden: https://forum.snsbank.nl/showthread.php?t=6745&styleid=7

Bedankt voor je oplettendheid!
Hi Ben,

Deze community is voornamelijk gericht op klanten van SNS Bank. ASN Bank en Regiobank vallen, zoals SNS Bank, ook onder de moedermaatschappij SNS REAAL. Echter hebben ze alle drie een zelfstandige bankvergunning. Dit betekent dat we verschillende producten aanbieden en verschillende klanten hebben. Om het overzichtelijk en gemakkelijk te houden, heeft SNS Bank een eigen community. Hierin worden de producten en diensten van SNS Bank besproken. Of ASN Bank en Regiobank ook een eigen community krijgen, is vooralsnog onbekend.
Ben dank voor de nummertjes. Sanne vooralsnog zijn alleen klanten van SNS Bank benaderd. Ik zal eens gaan navragen hoe het precies zit. Liz


Und?

Groet,

Ben



PS Alles dubbeldoen is toch ook overdreven?
Reputatie 1
Badge +1
Wat leuk h¨ dat we al meer dan 1.000 leden hebben. Dit komt mede door jullie actieve deelname aan de community 🙂
Dat gaat snel!

De community wordt geliefd!!

Gisteren schreef ik 1000 leden, en wat schets mijn verbazing? Vandaag al 1004!!!

SNS community ga zo door!

Groet,

Ben

Yes, alweer een reden om een feestje te bouwen!!!



Wat de reden is?



De community heeft 1000 leden (klanten/medewerkers)



In de oude opzet zag je steeds dat er zich iemand had aangemeld. Dat hier nog niet ontdekt. Dus nu ook niet te zien wie de 1000ste is.

Is het mogelijk dat het O.A.A. is? Aangemeld 4-2-2012. Lidnummer 1125?

Groet,

Ben

@Doortje,

Yes, maar weer eens een cijfertje:

902 ingeschreven leden bij de community inmiddels.

Doortje; jij bent het 900 ste ingeschrevene! Hoeraaaaa..

OP NAAR DE DUIZEND!

Groet,

Ben
Sinds de start van de community, zomer 2010, hebben we ervoor gekozen om klanten gefaseerd uit te nodigen om deel te nemen aan de community. Dit heeft tot nu toe geleid tot zo'n 300 communityleden, waarvan enkele tientallen zeer actief zijn. Een belangrijke reden dat nog niet meer mensen zich als communitylid hebben gemeld is de ingewikkelde registratieprocedure. Deze werd door veel communityleden als lastig werd ervaren. Daarom hebben we deze de afgelopen weken vereenvoudigd en is de nieuwe procedure nu bijna klaar. Vanaf dat moment gaan we aan de slag om nieuwe actieve leden te zoeken. Bijvoorbeeld door inboundberichten of banners op onze homepage te plaatsen. Op termijn zal de community een vaste plek binnen MijnSNS krijgen. Zodat het voor al onze klanten makkelijk wordt om even rond te neuzen en vooral ook lid te worden.
Ben dank voor de nummertjes.

Sanne vooralsnog zijn alleen klanten van SNS Bank benaderd. Ik zal eens gaan navragen hoe het precies zit.

Liz
Reputatie 4
Badge +1
is dit forum eigenlijk ook toegankelijk voor SNS-regiobank klanten? Heb dat altijd al iets raars gevonden trouwens...

en ASN?
Even op site SNS ge-googled;

Uit; "Globaal verslag SNS Bank Klantenraad Bijeenkomst 9 september 2010".

Link; http://www.snsbank.nl/web/file?uuid=28f08ea1-d737-4260-865a-13c07bf2f634&owner=e547817a-7b7d-4631-8eea-b645a6137a0a

"De retailbank bestaat uit SNS Bank, BLG, ASN en RegioBank. Aan de verzekeraarskant van de groep zijn Reaal en Zwitserleven de belang rijkste spelers. SNS Bank herkent zich nog steeds in haar roots. Zij heeft ca. 1,5 miljoen particuliere klanten en ca. 60.000 zakelijke klanten. Dat zijn merendeels klanten aan de "onderkant" van het MKB."

Zo krijgen cijfers wat meer inhoud. Ongeveer 1% van de medewerkers en ongeveer 0,02% van de klanten is lid van de community.

Groet,

Ben
Reputatie 4
Badge +1
3300 medewerkers(http://nl.wikipedia.org/wiki/SNS_Bank)

aantal klanten kan je misschien in het jaarverslag vinden

nu we het er tog over hebben, houdt iemand bij SNS de wiki entry bij?
Sorry, geen idee. Misschien is het ergens op de site te vinden... Of een google-tje;)
Hoi Liz,

Sorry; Hoeveel klanten en hoeveel medewerkers zijn er eigenlijk bij SNS? Dus niet de community. Of zou het gevoelige bedrijfsinfo zijn.

Groet,

Ben
Hoi Ben,

Zijn er zo'n 35 van SNS en de rest dus klanten.

Liz

Reageer