Beantwoord

Ik krijg steeds een "cookie-melding", hebben anderen dit ook?

Ik krijg elke keer een "cookie-melding" wanneer ik naar community.snsbank.nl ga en moet deze dus steeds accepteren. Hebben anderen dit misschien ook anders kan het wel eens aan mijn instellingen liggen.
icon

Beste antwoord door Blacktomcat 3 november 2016, 20:47

Heb je al geprobeerd de SNS bij de uitzonderingen te zetten? Dus dat die cookies niet verwijderd worden.

Bekijk origineel

49 Reacties

Je hoeft de cookies niet te accepteren om op het forum te komen.
Je krijgt dit telkens te zien, als er (nog) geen cookie aanwezig is in je browser. Als je bv. in je browserinstellingen hebt aangegeven dat alle cookies verwijderd moeten worden na sluiting van je browser, dan krijg je bij het opstarten elke weer die vraag over die/dat cookie. Ook als je handmatig cookies verwijdert (of met een programma als bv. CCleaner), krijg je de volgende keer dat weer te zien. Dus inderdaad, kijk eens bij je instellingen.
Ja heb ik ook. Ik accepteer alleen local-domain (in FF) cookies voor de duur van de sessie. Dus na herstart van browser zijn alle SNS cookies weg. Sommige sites mogen wel een cookie laten staan.
Heb je al geprobeerd de SNS bij de uitzonderingen te zetten? Dus dat die cookies niet verwijderd worden.
Sjaakie93 schreef:

Ik krijg elke keer een "cookie-melding" wanneer ik naar community.snsbank.nl ga en moet deze dus steeds accepteren. Hebben anderen dit misschien ook anders kan het wel eens aan mijn instellingen liggen.

Ik heb er geen last van. Cookies 1x geaccepteerd (beperkt) en ik verwijder de hele bups af en toe. In veel programma´s met oa cookie verwijdering, kun je aangeven dat bepaalde cookies wel mogen blijven staan (bijv. CCleaner).
Ook in verschillende browsers kun je uitzonderingen aangeven, die dan niet verwijderd worden.
Dus inderdaad; instellingen.
Groet,
Ben :cool:
Goedemorgen Sjaakie93,

Heb je de tips van Blacktomcat al uitgeprobeerd? Waarschijnlijk zorgen deze ervoor dat je de cookies niet elke keer hoeft te accepteren. Laat je weten of het werkt?

Blacktomcat en BigBen: bedankt voor het meedenken. Jullie tips zijn waarschijnlijk de gouden :)
Hallo Marijke,

Ik heb hem bij de uitzonderingen gezet en nu krijg ik het niet meer in beeld. Bedankt allen voor de hulp.
Goed werk Sjaakie93

Waarom is het toch nodig dat je iedere keer als je wilt inloggen die stomme vraag over koekies accepteren moet beantwoorden? Als je dat 1 (één) keer hebt aangegeven moet dat toch voldoende zijn? Vinden jullie (andere) als klanten van De Bank nou werkelijk zo normaal dat alleen mij dat hopeloos irriteert. De Bank moet dat toch in een bitje omdraai kunnen regelen? We sturen karretjes het heelal in naar de maan etc etc en De Bank kan dat voor zijn klanten NIET regelen, zijn ze daar dan niet zo slim als ze zich voordoen? Graag reacties van andere klanten, met name wat zij ervan vinden.
Dat je het elke keer als je inlogt moet beantwoorden ligt toch echt aan je eigen computer. Ik moet het, voor mijn gevoel, ongeveer 1 x per 2 maanden beantwoorden, tenzij ik CCleaner heb gebruikt om cookies te verwijderen, dan moet het de eerstvolgende keer. Wellicht slaat je webbrowser geen cookies op, of gebruik je de Prive mode?
Goedemorgen Deutekom,

Je bericht heb ik verplaatst naar een bestaand topic. Hierboven lees je hoe je ervoor zorgt dat je de cookies maar 1x hoeft te accepteren. Hopelijk helpt dit je verder en neemt het je frustraties weg.
Dat ik de cookie-vraag moet beantwoorden vind ik niet erg. Ik kies daar middels instellingen inderdaad zelf voor.
Maar vervelend is wel dat ik bij het benaderen van dit forum in een topic onderaan bij de laatste input terecht kom, en dan helemaal naar boven moet scrollen om de cookie-vraag te beantwoorden.
Dit is van mijn kant geen echte klacht (omdat ik het deels zelf veroorzaak), maar een constatering.
Er zijn wel belangrijker zaken op te lossen, is mijn idee.
Deutekom schreef:

Waarom is het toch nodig dat je iedere keer als je wilt inloggen die stomme vraag over koekies accepteren moet beantwoorden? Als je dat 1 (één) keer hebt aangegeven moet dat toch voldoende zijn? Vinden jullie (andere) als klanten van De Bank nou werkelijk zo normaal dat alleen mij dat hopeloos irriteert. De Bank moet dat toch in een bitje omdraai kunnen regelen? We sturen karretjes het heelal in naar de maan etc etc en De Bank kan dat voor zijn klanten NIET regelen, zijn ze daar dan niet zo slim als ze zich voordoen? Graag reacties van andere klanten, met name wat zij ervan vinden.

Koos schreef:

Dat ik de cookie-vraag moet beantwoorden vind ik niet erg. Ik kies daar middels instellingen inderdaad zelf voor.
Maar vervelend is wel dat ik bij het benaderen van dit forum in een topic onderaan bij de laatste input terecht kom, en dan helemaal naar boven moet scrollen om de cookie-vraag te beantwoorden.
Dit is van mijn kant geen echte klacht (omdat ik het deels zelf veroorzaak), maar een constatering.
Er zijn wel belangrijker zaken op te lossen, is mijn idee.

johanl79 schreef:

Dat je het elke keer als je inlogt moet beantwoorden ligt toch echt aan je eigen computer. Ik moet het, voor mijn gevoel, ongeveer 1 x per 2 maanden beantwoorden, tenzij ik CCleaner heb gebruikt om cookies te verwijderen, dan moet het de eerstvolgende keer. Wellicht slaat je webbrowser geen cookies op, of gebruik je de Prive mode?

Vrienden van de SNS Bank, dank voor jullie reactie, het ligt dus aan mijn computer...…! ! ? Nou ben ik toevallig een bejaarde computerdummy en weet vaak niet waar het over gaat, maar ABNAMRO Bank daar moet je ook inloggen met zo'n rekenmachientje en verdomd als het niet waar is daar hoef ik NOOIT, ik herhaal NOOIT koekies te accepteren ! ! Wat doet ABNAMRO dan fout dat je het daar NIET hoeft te accepteren, loopt ABNAMRO dan 'n eeuw achter of zo dat ze het binnen korte tijd gaan invoeren? Dat zal me dan een heisa geven als het zo ver is?! Of denken jullie nu echt dat ik steeds aan mijn computertje, browsertje, Googletje ga zitten flikflooien omdat ik het zo leuk vind om bij SNS die stomme koekies te mogen accepteren? Nee toch? Wie komt er van jullie bij mij thuis dat vervelende gedoe voor eens en altijd uit de weg te ruimen, ik heb er geen verstand van ! Hoor ik van jullie? Ben benieuwd. DEUT
Deutekom schreef:

Vrienden van de SNS Bank, dank voor jullie reactie, het ligt dus aan mijn computer...…

Goedemiddag Deutekom,

Heb je onderstaande tips van Blacktomcat gelezen? Zo kun je ervoor zorgen dat je niet telkens een 'cookie pop-up' krijgt, want ik begrijp dat dat irritant is. Is er iemand uit je omgeving die je kan helpen als je er niet uitkomt? Op onze website lees je meer over cookies en onze datavisie.

Blacktomcat schreef:

Je krijgt dit telkens te zien, als er (nog) geen cookie aanwezig is in je browser. Als je bv. in je browserinstellingen hebt aangegeven dat alle cookies verwijderd moeten worden na sluiting van je browser, dan krijg je bij het opstarten elke weer die vraag over die/dat cookie. Ook als je handmatig cookies verwijdert (of met een programma als bv. CCleaner), krijg je de volgende keer dat weer te zien. Dus inderdaad, kijk eens bij je instellingen.

Blacktomcat schreef:

Deutekom schreef:

maar ABNAMRO Bank daar moet je ook inloggen met zo'n rekenmachientje en verdomd als het niet waar is daar hoef ik NOOIT, ik herhaal NOOIT koekies te accepteren ! !

Ik vermoed dat je die cookie-toestemming bij ABNAMRO ooit (lang geleden) hebt gegeven. Dat is geen ingrijpende handeling die je na jaren nog zou weten. Het is namelijk wettelijk verplicht dat te vragen, als die worden gebruikt.
Verder is het niet zo gek dat er wel eens iets met de instellingen van de computer of software moet gebeuren. Dat is inherent aan gecompliceerde apparatuur. Je geeft toch ook de VARA niet de schuld als je het verkeerde kanaal op je TV hebt ingesteld?
Ik ben het wel met je eens dat de technologie niet altijd makkelijk hanteerbaar is, hoe gebruiksvriendelijk het ook wordt genoemd.
Een cookie heeft een beperkte levensduur..blijkbaar kiest de sns ervoor om deze kort te houden.
Vrienden van de SNSBank Ik zie dat ik 1161 en 1454 reacties heb, lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Nog even voor de goede orde: Ik word helemaal onpasselijk als ik inlog (bij de SNS wel te verstaan) en die koekjes vraag verschijnt alweer terwijl ik inmiddels al -tig keer dat moet wegklikken. Merkwaardig dat niemand het met mij eens is dat dit bij de ABNAMRO niet hoeft, ook niet in het verre verleden ! Daarbij ik ben een 80+ en heb totaal geen affiniteit met computers en al dat moderne spul. Ik moet overal 'n mannetje voor hebben als die verrekte koekies verwijderd moeten worden terwijl ik er totaal niet om gevraagd heb ! Dus praat mij niet over Chrome, Playstation, browser, Edge Google etc etc het zal mij echt aan …………. !! SNS kan voor zijn 3 1/2 miljoen klanten er toch wel voor zorgen dat die hele koekies troep aan zijn klanten voorbij gaat, net zoals ABNAMRO? Is dat nou echt zo moeilijk? Die koekiestroep roept alleen maar aversie op en dat moet je als SNSBank toch niet willen? Kok naar wat Sjaakie93 zegt: Beperkte levensduur, kort houden dus wat mij betreft 1 seconde en dan weg met die stomme melding. HELP HELP HELP ik verzuip en daarnaast wat mis ik nou als die koekies niet verschijnen? Dan gaat mijn leven toch gewoon door? Nou dan ! DEUT
Deutekom schreef:

Daarbij ik ben een 80+ en heb totaal geen affiniteit met computers en al dat moderne spul.…………. Kok naar wat Sjaakie93 zegt: Beperkte levensduur, kort houden dus wat mij betreft 1 seconde en dan weg met die stomme melding.

DEUT, ik kan mij best voorstellen dat je geen enkele affiniteit hebt met al dat moderne spul. Maar als je er toch voor kiest om ermee om te gaan, is het handig om een en ander te proberen te begrijpen. Je kunt tenslotte ook nog met acceptgiro's gaan werken, al is dat niet altijd handig en zeker veel duurder.
Sjaakie93 probeerde uit te leggen dat mogelijk een korte levensduur van de cookies juist het probleem veroorzaakt. In jouw geval zou de levensduur juist heel lang moeten zijn, want dan hoeft er de volgende keer niet meer naar gevraagd te worden.
Maar dan moet je die de eerste keer wel accepteren.
De mods hier kunnen vast wel iets zeggen over de levensduur.
Koos schreef:

Deutekom schreef:

Daarbij ik ben een 80+ en heb totaal geen affiniteit met computers en al dat moderne spul.…………. Kok naar wat Sjaakie93 zegt: Beperkte levensduur, kort houden dus wat mij betreft 1 seconde en dan weg met die stomme melding.

DEUT, ik kan mij best voorstellen dat je geen enkele affiniteit hebt met al dat moderne spul. Maar als je er toch voor kiest om ermee om te gaan, is het handig om een en ander te proberen te begrijpen. Je kunt tenslotte ook nog met acceptgiro's gaan werken, al is dat niet altijd handig en zeker veel duurder.
Sjaakie93 probeerde uit te leggen dat mogelijk een korte levensduur van de cookies juist het probleem veroorzaakt. In jouw geval zou de levensduur juist heel lang moeten zijn, want dan hoeft er de volgende keer niet meer naar gevraagd te worden.
Maar dan moet je die de eerste keer wel accepteren.
De mods hier kunnen vast wel iets zeggen over de levensduur.

Ha die KOOS goedenavond en vrienden van de SNSBank ook ! Verdomd als het niet waar is, heb zojuist 23.25 u ingelogd omdat ik een emailmelding kreeg van een reactie van Koos en die wil ik gelijk lezen, je kent me, en wat geschiedde? ? ? Raadt eens? Nou Nou Nou ? géén koekiemelding gezien gewoon doorknallen binnen de site en mijn overzichten terwijl ik de ganse avond met moeders lekker buiten in de tuin gezeten heb, frisje erbij, half uurtje TV kijken Achter het Nieuws, Brandpunt etc en toen naar boven gegaan en zit nu vóór mijn PC en heb echt nix zitten klooien, dus wijs ik SNSBank als schuldige aan ze hebben achter mijn rug om 'n vinkje aan- of uitgezet en heb ik er geen last meer van, HOERA ! ! Misschien 'n telefoontje gepleegd met ABNAMRO hoe ze het daar flikken maar dat kan mij niet schelen, ik ben er vanaf. Wat zijn ik blij en dat op de late avond. Tot slot verklap ik 'n geheimpje, ik heb het weekend bij de Action nog met Eurocheques betaald en bij de bakker hier in het dorp betaal ik nog steeds met guldens. kwartjes en dubbeltje en krijg zonodig ook wisselgeld als zodanig terug, bij mij staat de tijd stil. Dank voor jullie bijdragen, niet boos zijn aub en als ik een volgende keer toch weer die koekiezooi gemeld krijg weet ik jullie te vinden. DOEI DEUT
Hallo Vrienden van de SNS 10.20 u 29/5 Ik dacht ik heb goed nieuws het koekje ( van eigen deeg? nee toch?) is weg, hoera.
Vanmorgen gelijk weer even geprobeerd en koekje is weg ! ! Hoera 3 werf hoera. Echter thans, tijdstip zie hiervoor ### daar is dat koekje weer. Wat zijn ze dan bij SNS aan het klooien? Ik blijf overal met mijn tengels vanaf want heb de kennis niet, ben superblij dat ik ervan verlost ben en …. de rest zie hierboven. Ik word er echt knotsgek van en het irriteert mij meer dan mateloos. Rekening opzeggen bij de SNS zien jullie dat als een oplossing? maar ja dan mis ik wel die fraaie rentevergoeding op mijn spaarrekeningen, dus...……………..ik blijf me maar ergeren totdat ik een hartkwaal heb of erger. Dank Dank Dank voor de stress. DEUT
Goedemorgen Deutekom,

Zoals aangegeven, heeft het met de instellingen van je internetbrowser te maken dat je de cookies elke keer opnieuw moet accepteren. Als je hier niets aan verandert, dan verandert er ook niets aan de melding die je iedere dag krijgt. Misschien kun je een kennis of familielid om hulp vragen en samen kijken naar de tips die worden gegeven in dit topic. Verder heb ik je bericht aangepast, omdat deze scheldwoorden bevat. Dit is volgens de huisregels niet toegestaan. Let je hierop?
Als je het weet te overleven met je frustraties van je af te schrijven: gewoon doen.
Misschien dat de volgende redenering je een beetje gelukkiger maakt:
Het voordeel van telkens opnieuw de cookies instellen is dat SNS van jou gedrag achter de computer niets wijzer worden (want daar zijn cookies voor) en blijkbaar heeft de ABNAMRO het wel voor elkaar om jou gedrag op hun website te bespioneren.
Ik vul ook altijd netjes de cookie vraag in bij de SNS want ik wil dat ze zo weinig mogelijk van mij te weten komen (evenals Koos)

P.S.
Het is Microsoft marketing die de mensen doet geloven dat computer geschikt zijn voor niet-technici.
.
@Deut; Tip! Als je wilt autorijden (als voorbeeld, maar geldt natuurlijk voor heel veel zaken in het leven, stilstaan (niets doen) is immers achteruitgang en wie wil dat?) moet je ook rijles nemen.
Wat let je om eens rond te kijken voor computerles? Er zijn voldoende mogelijkheden.
Misschien woont er wel een SNS communitylid bij je in de buurt, dus wat is je woonplaats (indien dat je wat lijkt).
Verder is er nog een mogelijkheid om iemand "op afstand" je instellingen te laten aanpassen, daarvoor zijn er verschillende mogelijkheden. Via internet kan dan ( met een programma ook op jou computer) iemand kijken hoe je browser staat ingesteld en evt. instellingen aanpassen voor je (je kunt op je scherm meekijken wat er gebeurd, maar ja of dat zin heeft als je er zo weinig van weet?).
Groet,
Ben :cool:
PS. je opstelling en schrijfwijze getuigen niet van een 80jarige houding, dus wat let je je te storten op het aanleren van computer beheer?
Voor de minder paranoïde surfers onder ons, die toevallig ook Opera gebruiken:
https://addons.opera.com/en/extensions/details/i-dont-care-about-cookies/
Voortreffelijk in combinatie met verwijderen bij afsluiten. Surfen is weer ouderwets aangenaam geworden.

Helaas werkt de SNS site niet optimaal met Opera...

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)