Beantwoord

Ik krijg steeds een "cookie-melding", hebben anderen dit ook?

Toon eerste bericht

49 Reacties

Reputatie 1
Opera is mijn eerste-keuze browser. Maar ik ben niet op de hoogte van niet goed werkende onderdelen van de SNS-site. Kun je me opheldering geven?
Het meeste werkt wel. Alleen de popup menu's zoals de adressenlijst verschijnen niet. Vooral leuk bij een schermvullend informatief bericht zodra ik inlog. Dan kan ik gewoon niks.

Ik heb het al een tijdje niet geprobeerd, misschien werkt het nu wel na een update?
Reputatie 1
Dirk van der Plas schreef:

Voor de minder paranoïde surfers onder ons, die toevallig ook Opera gebruiken:
https://addons.opera.com/en/extensions/details/i-dont-care-about-cookies/
Voortreffelijk in combinatie met verwijderen bij afsluiten. Surfen is weer ouderwets aangenaam geworden.

Ik heb de toevoeging nog niet getest (wel geplaatst), maar "I don't care about cookies" kun je op de makers website vinden voor meerdere browsers https://www.i-dont-care-about-cookies.eu/nl. Als het goed gaat zelfs met NL toelichting.
Groet,
Ben :cool:
Vrienden van de SNS, ik geef het op, werkelijk waar. Ik wacht wel tot er iemand hier langs komt en mij van dat oervervelende vraag- en antwoordspelletje van de SNS koekjes afhelpt. N.B. je kan wel aangeven dat je geen van de genoemde koekjes wilt hebben dus dan denk ik, simpele bejaarde ziel die ik ben, hoera hier geef ik aan dat ik ze NIET wil binnen de SNS koekjesvraagstelling en verdomd bij een volgende inlogpoging daar komt-ie weer ! ! Razend word ik er van en dat op de vroege morgen woe. 30/5 . Ik geef het dus op met iedere keer maar grove verwensingen naar de SNS. Slechter kan de verhouding niet worden , reets ! Maar er is hoop voor Deut want uiterlijk vandaag ( de 5e dag) zal SNS aan ons de teveel betaalde boeterente op onze rekening terugstorten, ze hebben nog 15 uur om dit te doen. Het was niet zo veel slecht 75 (vijfenzeventig !) procent teveel betaald dus de moeite waard om daar 3 (drie) jaar geleden werk van te maken, de aanhouder wint ! Ambtelijke molens draaien langzaa, zal ik maar denken. We nemen er straks bij de koffie wel een cooky (koekje) op ! Vrienden wees gegroet, dank voor al Uw goede adviezen die helaas niet geholpen hebben, ik geef me over ! Het gaat U goed ! MARIUS DEUT
Reputatie 2
BigBen schreef:

PS. je opstelling en schrijfwijze getuigen niet van een 80jarige houding, dus wat let je je te storten op het aanleren van computer beheer?

Ben, ik had niet zo'n leeftijdsdiscriminerende opmerking van jou verwacht... Of heb je je eigen ervaring hierin verwerkt :8?
Reputatie 1
Beste Marius Deut,
Je hebt de hier gegeven tips niet goed begrepen. Wanneer SNS vraagt of je cookies wilt, en je wilt later ook niet meer worden lastig gevallen, dan moet je juist WEL alle cookies accepteren. Want als ze er eenmaal zijn, hoeft er niet meer om gevraagd te worden. Je hebt nu je eigen ellende geregeld door ze NIET te accepteren.
Volgende keer dus WEL accepteren, en dan ben je er vanaf !
Reputatie 1
eRik19 schreef:

BigBen schreef:

PS. je opstelling en schrijfwijze getuigen niet van een 80jarige houding, dus wat let je je te storten op het aanleren van computer beheer?

Ben, ik had niet zo'n leeftijdsdiscriminerende opmerking van jou verwacht... Of heb je je eigen ervaring hierin verwerkt :8?

Tsja, ...
er zijn muren in het leven waar het moeilijk omheen te gaan is..... (hoe vind je die?).
Als iemand aangeeft iets niet te kunnen/weten , vermeldende dat hij (in dit geval) 80jr is (als verontschuldiging?), terwijl zijn opstelling in zijn bijdragen wel degelijk een nog zeer actief meedoen doet vermoeden, wat blijft mij dan nog dan om te zeggen; pak op die handschoen en ga je verdiepen in het functioneren van je computer (Ook omdat hij dus nu geblokkeerd lijkt te raken).
Groet,
PS Rekening houden met iemands leeftijd heet echt geen "leeftijdsdiscriminatie"!
Vrienden van de SNS Bank, bijv. KOOS; SJAAKIE93; BigBen; RIK19; BLACKTOMAT en ook MARIJKE nogmaals dank ik jullie allerhartelijkst voor de aanwijzingen die ertoe zouden moeten leiden dat het koekjesprobleem binnen mijn setting opgelost zou worden. Helaas heeft dit alles tot niets geleid en heb ik thans de moed maar opgegeven. Ik heb hiervan hedenmorgen vroeg ca. 09.00 u. o.d. uitvoerig aan U allen kond gedaan. Ik schrijf uitvoerig omdat ik daarbij ook een kleine opmerking richting SNS Bank maakte (Marijke bekend) maar ik vrees dat deze bijdrage de toets der kritiek niet heeft kunnen doorstaan hoewel ik ABSOLUUT geen onvertogen woorden als vloeken of krachttermen heb gebruikt. Het is echter de toon die de muziek maakt (Cést le ton qui fait la musique !) en daarom zal de SNS Censuurcommissie wel ingegrepen hebben en dat vind ik verdraaide jammer want nu blijven jullie van een stukje kritisch commentaar verschoond en dat wilde ik toch even aan U kwijt. Ik blijf dus nog even boos die koekjes-troep wegklikken totdat er iemand alhier mij van dit gedoe verlost. Nog even en het is 24.00 u. en dan ziet de wereld er een stuk zonniger uit, denk het niet ! WEES GEGROET MARIUS DEUT
Hallo SNS Bank Hallo Marijke ( maar toch niet uit Krabbendijke hoop ik) hier Deutekom uit Roosendaal. Even voor de goede orde ik mis een aantal recente "reageerders" van mij die ik binnen de Community geplaatst wenste te zien maar wat geschiedde ?
Niks, dus ik vrees dat ze inderdaad door de SNS Censuurcommissie in de prullenbak zijn gesmeten en Anno 2018 is dat toch bedenkelijk vind ik. Hiermee bereik je dat anderen zich geen mening kunnen vormen over het ingebrachte en je laat mij gewoon in de kou staan. Wees dan flink en breng de brenger van de boodschap op zijn minst van Uw handelen op de hoogte, dan speel je het spel zuiver. Het is evident dat ik dit van U niet zou verwachten, U maakt mij monddood, belemmert iemand in het vrije woord of dit al niet kwalijk genoeg is, foei ! Het siert U Marijke als U mij de argumenten van het niet opnemen van mijn reacties zoudt willen toelichten en voor het laatste punt wacht ik nog tot 23.59 u SNS Bank kan ons dan toch nog blij maken. WEES GEGROET DEUT
Hoi Deutekom,

Marijke heeft 1 dubbel geplaatste reactie verwijderd. Andere reacties zie ik niet, dus ik ben benieuwd op welke recente verdwenen reacties je doelt. Het is niet de bedoeling om je monddood te maken en je mag ook zeker je gevoel beschrijven. Een community kan niet bestaan zonder huisregels en daarom heeft Marijke je hier op gewezen in een eerdere post. Voor de zekerheid heb ik haar reactie hieronder geplakt. Laat het gerust weten als ik je ergens mee kan helpen, daar is de community voor.
Marijke schreef:

Goedemorgen Deutekom,

Zoals aangegeven, heeft het met de instellingen van je internetbrowser te maken dat je de cookies elke keer opnieuw moet accepteren. Als je hier niets aan verandert, dan verandert er ook niets aan de melding die je iedere dag krijgt. Misschien kun je een kennis of familielid om hulp vragen en samen kijken naar de tips die worden gegeven in dit topic. Verder heb ik je bericht aangepast, omdat deze scheldwoorden bevat. Dit is volgens de huisregels niet toegestaan. Let je hierop?

Voor de 2e keer Beste Marijke van de SNS Bank resp. Censuurcommissie. Ik schreef vanmorgen en wat later ook dat die koekjes gewoon weer terug waren en ik het nu RECHT BEU was om met dat gezeur door te gaan en besloot om er een einde aan te maken, niet aan mijn leven hoor maar aan dat koekjes gedoe. Bedankte alle inbrengers en tot slot schreef ik dat SNS Bank mijn leven nog wat kon opfleuren door vandaag op de 5e (vijfde) dag eindelink het teveel betaalde aan renteboete aan mij/ons over te maken, tenminste dat beloofde de SNS Bank in haar brief. Zijdelings vermeldde ik dat het hier om SLECHTS 75 % (vijfenzeventig procent) teveel betaald ging ! ! . En natuurlijk was dat zeer tegen het zere been van de SNS Bank resp. Censuurcommissie want daar willen ze binnen de Community niet mee te koop lopen, U weet dat vast nog wel Marijke want in sprookjes geloof ik allang niet meer. Dus uitgerekend DAT bericht zal wel snel weggesmeten zijn toch? Daarbij heb je nooit 'n kopie als je 'n bijdrage binnen de Community doet dus kan ik dat hier niet zwart op wit bewijzen maar weest U gerust Marijke ik ben geen seniele bejaarde die maar wat uit zijn duim zuigt dus kom maar op met toelichting waarom mijn mijn bijdrage sneaky verwijderd is zonder een nadere toelichting dan speelt de Bank het spel jegens mij eerlijk, daar houd ik van, met open vizier strijden dat duurt het langst. Wees Gegrfoet Marijke MARIUS DEUT
Beste Marijke nog even aanvullend in bovenstaand bericht zitten wat storende typefouten dat heeft er alles mee te maken dat ik tijdens het typen zoveel stress jegens de SNS heb dat ik niet voldoende oplet en dus sluipt er wel eens 'n (hinderlijke) typefout tussendoor, verschoning dus. MARIUS DEUT
Reputatie 2
Beste Marius Deut, ik kom op twee plekken tegen dat je spreekt over 75% boete retour. Ik heb nog nooit meegemaakt dat er censuur is gepleegd op de community van de SNS anders dan:
- Persoonlijke gegevens verwijderd om klant te beschermen (zoals naam, e-mail, telefoon, rekeningnummer, ...)
- Grof taalgebruik, maar dan ook alleen de 'woorden' weghalen.

Hier zijn je twee berichten: bericht 1, bericht 2
Reputatie 1
Beste Marius,
Ik zou je willen vragen even rustig na te denken en te handelen. Ik krijg de indruk dat je dat geduld door de irritaties niet helemaal kunt opbrengen.
Je zegt:

Deutekom schreef:

Ik blijf dus nog even boos die koekjes-troep wegklikken totdat er iemand alhier mij van dit gedoe verlost.

Meerdere iemanden in dit topic hebben geprobeerd je duidelijk te maken, dat het wegklikken van dit cookies-gedoe jouw probleem verergert in plaats van oplost.
Je moet die cookies juist WEL accepteren, dan ben je van het probleem af.
Als het waar is wat je zegt:

Deutekom schreef:

ik ben geen seniele bejaarde die maar wat uit zijn duim zuigt

dan ga ik ervan uit dat je ook de rust zou kunnen opbrengen om tot een heel klein beetje zelfkritiek te kunnen komen, en de gegeven tips op hun waarde te kunnen beoordelen in plaats van een nieuwe woede-aanval te lanceren. Op grond van die basis mag je dan best commentaar leveren met argumenten.

Ik wens je wat rustige momenten van reflectie toe.
Nu even aan alle vrienden van de SNS Bank ik noem hierbij nog enkelen: BIGBEN; KOOS; RIK19; BLACKTOMAT; SJAAKIE93 en anderen. Sommigen maakten zich zorgen over mijn welbehagen afgaande op mijn stevige inbreng op de koekjes-problematiek. Voor de goede orde ik ben Marius en van vóór de Oorlog, de 2e Wereldoorlog wel te verstaan en we hadden thuis een GROOT gezin dus weinig te makken. Dat maakte me misschien strijdbaar maar geen straatvechter o.d. weest niet ongerust. Inderdaad hoe ouder je wordt hoe vatbaarder voor stress, zeker in mijn geval. Als ik iets niet kan volgen en dan met name dat moderne computer gedoe dan raak ik licht geïrriteerd. Heb sinds 2 mnd 'n smartfoon, zo eentje waarmee je moet schuiven etc etc en je kan er ook mee internetten en chatten. Prettige handleiding zit er op heden niet meer bij, die moet je daunloden en dan uitprinten, slecht 92 pagina's hoor dus daar begin ik niet aan. Alleen die blz-n die ik op dat moment nodig heb en voor de rest komt het wel.
Ben blij dat ik zo'n ding gekocht heb en in 80 % van de gevallen ligt dat ding in de lade dus dan weet je het wel. Mijn wereld gaat ook wel door zonder dat ik met het kwijl in mijn mond de Godganse dag in de auto, op de fiets of slenterend op straat met zo'n ding bezig ben, waarvan acte. Mijn frustratie jegens SNS heeft meerdere oorzaken maar daar wil ik U niet mee belasten, het liep zelfs zo hoog op dat ik De Bank op het Hoofdkantoor in Utrecht heb bezocht, vlakbij Utrecht Centraal. Daar zijn veel plooien glad gestreken en is het een hele tijd rustig geweest, gelukkig maar. Toen kwam de renteberekening Hypotheek gevolgd door nu dat koekjes gebeuren en toen was de maat vol ! Het is bijna 23.59 u dus nog 4 uur te gaan en dan staat de teveel betaalde boeterente op onze rekening, dat zal een opluchting geven na 3 jaar wachten. Geduld is toch zo'n schone zaak. Vraagt U morgen maar aan Marius of het gelukt is. Vriendelijke groeten aan U allen, mogelijk treffen we elkaar nog eens binnen de Community. WEES GEGROET
Hallo Deutekom,

Ik ga morgen ook maar eens bellen met de sns mbt die boeterente..bedankt voor de tip in ieder geval..eens kijken of er nog wat centjes te scoren vallen die achterovergedrukt zijn. Groetjes en een fijne avond.
Pfffffff, warm vandaag.....
henkmeerdink schreef:

Pfffffff, warm vandaag.....

Als de airco niet aanstaat...

Zo..staan de centje op de rekening Deutekom?
Sjaakie93: Ik had de airco wel aanstaan.... en ssssst....
Hallo Sjaakie93 hier Deutekom. Om gelijk met je vraag in huis te vallen, de teveel betaalde boeterente ( slechts 75 vijfenzeventig !) procent staat NIET op onze rekening ! ! Wat had je gedacht dan? De koekjes zijn er nog wel maar de centjes niet. Vlgs de brief zou het bedrag binnen 5 dagen dus uiterlijk 30 mei '18 overgemaakt zijn vandaar dat ik tot gisteravond 23.59 u. ben opgebleven want ik wou het moment suprême wel meemaken, vergeefse moeite ik had net zo goed naar m'n nest kunnen gaan. Vroeger zeiden wij thuis: "veel beloven en weinig geven doet een gek in vreugde leven !" Het gaat steeds meer op het scheppingsverhaal lijken: en op de 6e dag (betaaldag) rustte de Bank dus zal het er vandaag ook wel niet van komen! Gelukkig komt de regen alhier met bakken uit de hemel dus hoeft de airco niet aan dus hoeft Henk M zich geen zorgen te maken.
U allen dank voor het medeleven, ik houd U op de hoogte van eventuele vorderingen betr. koekjes. Wees Gegroet DEUT.
Vrienden, nog even dit: De Koekjes krijg ik NOG STEEDS ze schijnen dat leuk te vinden bij de SNS. Eerlijk gezegd ga ik me er niet in verdiepen wat te doen en wacht maar tot er uiteindelijk dan "een mannetje" voorbij fietst dit dit ongerief kan verhelpen waarna ik deze deskundige door verwijs naar de SNS opdat hij dat uiterst klantonvriendelijke ongerief van de SNS computers voor eeuwig en altijd kan verwijderen. Wat zullen 100.000-en klanten tevreden zijn, who cares?
Wees Gegroet DEUT
Reputatie 1
Beste Deut,
Je hebt nu al meerdere keren een advies gekregen over die (mis)bakseltjes. Heb je die nu al opgevolgd? Ik krijg de indruk van niet.Je hoeft je er niet in te verdiepen, alleen de tips opvolgen is voldoende.

1. Ja, ik krijg ook steeds een cookie-melding. Maar daar kies ik zelf voor, omdat ik ze weiger.

2. Dit is geen pestgedrag van SNS, maar een wettelijk voorschrift.

3. Wil je niets meer van die cookies merken, dan zul je ze eerst een keer moeten accepteren, zoals hier al eerder gesuggereerd. Daarna heb je er geen last meer van. Want die geaccepteerde cookies zorgen ervoor dat je die melding niet meer krijgt.

Zou het zo misschien lukken? Moet je je koekjes wel ergens anders vandaan halen :D
Goedemorgen Deut,

Uit je bericht maak ik op dat de cookiemeldingen je hoog zitten. Zoals Koos aangeeft, kun je de tips volgen zonder dat je je hoeft te verdiepen in de materie. Sommige cookies zijn nodig om een website goed te laten functioneren, in te kunnen loggen of om onze formulieren goed te laten werken. Ook kunnen we dankzij cookies achterhalen hoeveel mensen de site bezoeken en hoe ze er terecht komen. Met andere cookies kunnen we de site analyseren en verbeteren. Tot slot gebruiken we cookies om je relevante informatie te tonen, zowel op onze eigen site als op andere sites. Op onze website vertellen we meer over het gebruik van cookies. Hopelijk weet je zo genoeg om de melding te laten verdwijnen.
Reputatie 1
Dirk van der Plas schreef:

Voor de minder paranoïde surfers onder ons, die toevallig ook Opera gebruiken:
https://addons.opera.com/en/extensions/details/i-dont-care-about-cookies/
Voortreffelijk in combinatie met verwijderen bij afsluiten. Surfen is weer ouderwets aangenaam geworden.

Helaas werkt de SNS site niet optimaal met Opera...

Ik gebruik de extensie in Chroom, werkt zonder problemen. (Heb wel een paar cookies die ik niet laat verwijderen).
Groet,

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)