Nieuwe eenvoudige login op de community


  • Community Manager
  • 39 reacties
Vanaf 13 oktober is het voor jullie mogelijk om naast de gangbare Mijn SNS inlogprocedure, ook te kiezen om met een gebruikersnaam en wachtwoord in te loggen. Met een gebruikersnaam en wachtwoord kun je altijd en overal meepraten op de community. Dus ook als je de digipas even niet bij de hand hebt.

Je mag zelf weten of je gebruik maakt van deze manier van inloggen. Als je tevreden bent met de huidige methode, kun je die gewoon blijven gebruiken. Wanneer je voortaan wilt inloggen met een gebruikersnaam en wachtwoord, is dat heel eenvoudig: je kiest voor ‘Inloggen’ en vervolgens voor ‘Wachtwoord vergeten?’ Daar vul je jouw community gebruikersnaam of e-mailadres in zoals die op de community bekend zijn. Je ontvangt hierna een e-mail met een link om een nieuw wachtwoord aan te maken. Met dit wachtwoord kun je voortaan inloggen. De inlogprocedure via Mijn SNS blijft ongewijzigd.

Nieuwe communityleden kunnen kiezen om een account aan te maken via Mijn SNS of door middel van een gebruikersnaam en wachtwoord. Het is voor de nieuwe leden die gekozen hebben voor een gebruikersnaam en wachtwoord niet mogelijk om via de Mijn SNS in te loggen.

Ben je al heel lang lid van de community? Dan verandert er voor jou niets. Beide manieren van inloggen kun je blijven gebruiken.
Heb je hier nog vragen over? Stel ze dan hieronder in de comments.

31 Reacties

Dus de nieuwe methode linkt gebruikers niet meer aan mijnSNS dus ook niet SNS rekeninghouders kunnen meepraten?
Je moet een bij de community bekende gebruikersnaam geven. Misschien is dat voldoende?
Hoi Erik19,

Het is inderdaad nu voor niet-klanten ook mogelijk om mee te praten op de community. Zo bieden we de mogelijkheid om eerst wat meer informatie te halen aan mensen die zich bijvoorbeeld oriënteren op een eerste huis en/of een hypotheek bij SNS. Natuurlijk kunnen ze ook vragen stellen aan ons of aan bestaande klanten.
Interessant experiment: hoe zullen anonieme potentiële klanten zich gedragen, en bestaande klanten kunnen ook een anoniem account aanmaken. Zal zeker wat meer vuurwerk opleveren (shift-cijfer-taal).
Marc schreef:

...Wanneer je voortaan wilt inloggen met een gebruikersnaam en wachtwoord, is dat heel eenvoudig: je kiest voor ‘Inloggen’ en vervolgens voor ‘Wachtwoord vergeten?’ Daar vul je jouw gebruikersnaam of e-mailadres in zoals die op de community bekend zijn. Je ontvangt hierna een e-mail met een link om een nieuw wachtwoord aan te maken. Met dit wachtwoord kun je voortaan inloggen...


Het lukt mij niet om via bovenstaande procedure weer apart in te loggen op de community. Als ik ben uitgelogd en opnieuw probeer in te loggen via de oranje "inloggen" knop rechts bovenin de community, krijg ik een pop-up te zien met de tekst: "Maak een account aan of log in op de community via Mijn SNS om deel te nemen", maar ik krijg daarbij alleen een knop om naar de inlogpagina van Mijn SNS te gaan. Wat doe ik fout?
Interessante mogelijkheid , deze nieuwe inlogmethode . Transparantie , ook voor niet SNS klanten ! Eigenlijk is iedere Nederlander SNS klant , omdat via de Nederlandse fiscus SNS Reaal van een technisch faillissement is gered.
Update:
Zojuist opnieuw geprobeerd en inderdaad: na het uitloggen en opnieuw inloggen krijg ik de mogelijkheid om met mijn gebruikersnaam en wachtwoord in te loggen. Via de wachtwoordherstelprocedure heb ik een nieuw wachtwoord voor de community gekozen zodat ik niet meer via de inlog van Mijn SNS hoef te gaan. Ik ben nu via deze nieuwe weg ingelogd :)
Stefan schreef:

Het lukt mij niet om via bovenstaande procedure weer apart in te loggen op de community. Wat doe ik fout?


Hoi Stefan,

Wat onhandig dat het niet lukt aan de hand van de beschrijving. De oplossing kan ik niet meteen achterhalen. Ik leg het voor aan een specialist en kom erop terug.
Dennis schreef:

Stefan schreef:

Het lukt mij niet om via bovenstaande procedure weer apart in te loggen op de community. Wat doe ik fout?


Hoi Stefan,

Wat onhandig dat het niet lukt aan de hand van de beschrijving. De oplossing kan ik niet meteen achterhalen. Ik leg het voor aan een specialist en kom erop terug.


Dat is niet meer nodig :cool:
Onze reacties hebben elkaar gekruist.
Even nog een extra bevinding van mijn kant, welke al een tijdje bestaat, maar nu extra opvalt nu ik apart kan inloggen op de community.
  • Als ik ben ingelogd in Mijn SNS (bijvoorbeeld op een apart tabblad in mijn browser) en die sessie is nog niet verlopen, maar vervolgens log ik bewust uit op de community, dan kom ik netjes op de hoofdpagina van de community uit en krijg ik netjes rechts bovenin de oranje knop te zien waarmee ik opnieuw kan inloggen.
  • Als ik niet ben ingelogd in Mijn SNS of als een oude sessie is verlopen omdat ik te lang (op een ander tabblad) in de community bezig ben geweest, maar vervolgens wederom bewust uitlog op de community, dan kom ik op de inlogpagina uit van Mijn SNS.
Bovenstaande zal vast ergens een technische oorzaak hebben, maar toch is dit vanuit klantperspectief een beetje vreemd...:?:8

PS: het maakt overigens niet uit of ik via Mijn SNS naar de community ga, of nu via de aparte inlogmethode.
Hoi Stefan,

Jullie reacties hebben elkaar inderdaad gekruist. Dankjewel voor deze aanvulling. Ik heb 'm doorgestuurd naar mijn collega en kom hierop terug.
Stefan schreef:


Als ik niet ben ingelogd in Mijn SNS of als een oude sessie is verlopen omdat ik te lang (op een ander tabblad) in de community bezig ben geweest, maar vervolgens wederom bewust uitlog op de community, dan kom ik op de inlogpagina uit van Mijn SNS
Bovenstaande zal vast ergens een technische oorzaak hebben, maar toch is dit vanuit klantperspectief een beetje vreemd...:?


Hoi Stefan,

Wanneer je uitlogt, word je automatisch doorgestuurd naar de inlogpagina van Mijn SNS. We bekijken nog of we gebruikers die uitloggen op een andere pagina kunnen laten landen.
Dennis schreef:

Wanneer je uitlogt, word je automatisch doorgestuurd naar de inlogpagina van Mijn SNS. We bekijken nog of we gebruikers die uitloggen op een andere pagina kunnen laten landen.


Hi Dennis,
Wanneer ik uitlog op de community, maar nog een actieve sessie heb lopen in Mijn SNS, dan kom ik juist niet op de inlogpagina van Mijn SNS, maar blijf ik netjes op de site van de community. Dat is wat ik eigenlijk altijd verwacht.
Beste mensen, het werkt niet bij mij.
Nu twee keer wachtwoordherstel uitgevoerd, compleet met melding dat een en ander is opgeslagen, maar bij inloggen: foutmelding, moet toch weer via MijnSNS.
Ook bij mij werkt het nog niet perfect: het inloggen lukt niet altijd in 1x. Zojuist werd ik direct uitgelogd na mijn eerste inlogpoging. Bij de tweede poging lukte het wel. Beide keren via gebruikersnaam/wachtwoord.

Daarbij zag ik na de 2e poging dat er geen nieuwe topics waren sinds mijn laatste login, terwijl er wel degelijk nieuwe bijdragen zijn geweest in diverse discussies sinds de laatste keer dat ik 'bewust' had uitgelogd uit de community.
Koos schreef:

Beste mensen, het werkt niet bij mij.
Nu twee keer wachtwoordherstel uitgevoerd, compleet met melding dat een en ander is opgeslagen, maar bij inloggen: foutmelding, moet toch weer via MijnSNS.



Hoi Koos,

Heb je de activatiemail geopend en het wachtwoord gewijzigd? Je vult dan 2x het nieuwe wachtwoord in waarna je bent ingelogd. Als je daarna uitlogt, log je weer in met je gebruikersnaam en nieuwe wachtwoord.
Nee dus - behalve dat ik als nieuw wachtwoord twee keer mijn oude wachtwoord heb ingevuld. Maar als dat de reden is.....
De specialist geeft aan dat je een nieuw wachtwoord moet kiezen. Probeer je dat en laat je weten of het werkt?
Wat is de logica achter zo'n regel?
Ook zonder antwoord op die laatste vraag kan ik zeggen dat bij wijziging in een ander wachtwoord er ook iets mis gaat. Zelfs mijn gebruikersnaam is dan al niet bekend. Met email kan ik het wachtwoord wijzigen (zegt-ie), maar toch kan ik met dat nieuwe wachtwoord niet in de community. Of ligt het aan de gebruikersnaam?
Kortom: het werkt nog steeds niet.
@Stefan Bedankt voor het doorgeven. Onze specialist gaat hier achteraan. Ik verwacht dat ik morgen meer weet.

@Koos Jij ook bedankt voor het melden dat het niet lukt om op de ‘nieuwe manier’ in te loggen. We werken aan een oplossing. Zodra ik meer weet, kom ik erop terug. Tot dan raad ik je aan om in te loggen zoals je gewend bent.
Koos schreef:

Met email kan ik het wachtwoord wijzigen (zegt-ie), maar toch kan ik met dat nieuwe wachtwoord niet in de community. Of ligt het aan de gebruikersnaam?
Kortom: het werkt nog steeds niet.


Goedemiddag Koos,

Het is voor de ontwikkaars bij Insided nog niet duidelijk waar het probleem precies ligt. Nadat je een nieuw wachtwoord hebt ingevoerd, word je doorgestuurd naar de community en moet je automatisch ingelogd zijn. De gebruikersnaam van Mijn SNS en de community kunnen verschillend zijn, maar om in te loggen op de community gebruik je de gebruikersnaam 'Koos'.
Wil je schermprints van de stappen die je onderneemt mailen naar webcare@sns.nl en hierbij 'Nieuwe eenvoudige login op de community - Koos' vermelden? Dan kan InSided verder op onderzoek uit.

Stefan schreef:

Ook bij mij werkt het nog niet perfect: het inloggen lukt niet altijd in 1x. Zojuist werd ik direct uitgelogd na mijn eerste inlogpoging.


Hoi Stefan,

Gaat het inloggen inmiddels beter? Het komt weleens voor dat je geen 'nieuwe topics en antwoorden' ziet als je een nieuwe login aanmaakt op de community. Wil je dit eens aan- en uitzetten bij 'Instellingen' en laten weten of dit het probleem oplost?

Tibor schreef:

Hoi Stefan,

Gaat het inloggen inmiddels beter? Het komt weleens voor dat je geen 'nieuwe topics en antwoorden' ziet als je een nieuwe login aanmaakt op de community. Wil je dit eens aan- en uitzetten bij 'Instellingen' en laten weten of dit het probleem oplost?


Hoi Tibor,
Tot nu toe is het me maar 3x overkomen en de laatste keer was van vorige week. Ik kan het ook niet reproduceren, waardoor het ook voor jullie lastig zal zijn om de oorzaak te achterhalen. Ik stel voor dat ik het in de gaten houd. Ook zal ik de genoemde instelling even uit- en vervolgens weer aanzetten.
Groeten,
Stefan
Stefan schreef:

.Ik kan het ook niet reproduceren, waardoor het ook voor jullie lastig zal zijn om de oorzaak te achterhalen. Ik stel voor dat ik het in de gaten houd. Groeten,Stefan


Dat lijkt me een puik plan, dankjewel :)
Tibor schreef:

Het is voor de ontwikkaars bij Insided nog niet duidelijk waar het probleem precies ligt. Nadat je een nieuw wachtwoord hebt ingevoerd, word je doorgestuurd naar de community en moet je automatisch ingelogd zijn. De gebruikersnaam van Mijn SNS en de community kunnen verschillend zijn, maar om in te loggen op de community gebruik je de gebruikersnaam 'Koos'.


Daarmee heb je misschien de oorzaak te pakken. Koos is mijn naam (en tevens forumnaam - ik houd niet van anoniem gedoe) en die naam heb ik nog nooit als gebruikersnaam ingezet.
Als dat een vereiste is (gebruikersnaam gelijk aan forumnaam), hoe had ik dat kunnen weten? Zou dat misschien aangeduid kunnen worden? Ook voor nieuwe mensen: ik zou niet direct verwachten dat een gekozen gebruikersnaam direct je identiteit wordt...
Ik ga het vanavond testen.

Reageer

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)