SNS

Nieuwe eenvoudige login op de community

• 12 oktober 2017
  • 31 Reacties
  • 4302 Keer bekeken

Toon eerste bericht

31 reacties

Ja, dat is de oplossing !
Met dit resultaat zou ik zeggen: doe iets aan de beschrijving van de randvoorwaarden. Mijn redeneringen lopen nu eenmaal anders dan de gedachtenkronkels van anderen, met name de bedenkers van procedures. Onuitgesproken verwachtingen zijn funest, en dat geldt voor allerlei soorten relaties...
Voordeel: mijn gebruikersnaam voor de Community wijkt in ieder geval sterk af van mijn gebruikersnaam voor MijnSNS.
Dat is goed nieuws. We nemen je opmerkingen mee en maken de handleiding duidelijker.
Tip voor de veel / alles lezer;
-login bij de community via de vereenvoudigde methode (vinkje bij "onthouden" en naam en paswoord)
-bij "menu" rechtsboven is er de mogelijkheid een bepaalde overzicht op te roepen, neem bijv. "actief sinds laatste bezoek" (of voor een langer overzicht, "recent actieve topics")
-kopieer nu de link vanuit de adresbalk bovenaan in je browser en sla die op (bijv. bij favorieten of als icoon op je bureaublad)
-klaar
De volgende keer kun je op je opgeslagen link klikken en je hebt meteen je gewenste overzicht, (meestal) zelfs zonder steeds te moeten inloggen (behalve als je altijd meteen je cookies weg doet).
Groet,
Ben 🆒
PS Klik in je overzicht dan rechts in de kolom "laatst actief" op de bovenste regel (tijd) en je komt meteen op het laatste bericht. Let op!! Er kunnen in dat topic meer nieuwe berichten zijn, dus even iets terug scrollen. (staat ook in overzicht bij kolom "reacties", ... nieuwe berichten)
Een groot deel van je tips lijkt mij goed bruikbaar (in feite gebruik ik die al).
Op één na: het onthouden van naam / wachtwoord.
Ik vink een dergelijke handigheid" nooit aan om twee redenen:
1. Als je eraan gewend bent en je hebt ze toch een keer nodig (crash, herinstallatie van programma's, rollbacks) dan weet je ze niet meer. Door ze geregeld te gebruiken vervalt dat nadeel. Misschien niet het wachtwoord (want dat is een ingewikkelde, toch?) dan toch in ieder geval de gebruikersnaam.
2. Ik gebruik één algemene centrale wachtwoordmanager: KeePass, maar er zijn meer gratis hulpmiddelen. Daarop kan ik altijd terugvallen. Dat is handiger dan op iedere ..mijn..-pagina aparte zaken te registreren. Bovendien is de backup beter geregeld.
Hoi Koos,
"ieder z´n meug" is een leuk gezegde, oftewel ieder wat íe wil.
Maar goed, tot zover het grappen maken.
1. ik (wij) gebruik Roboform, met 500+ gegevens. Ik heb inderdaad vaak ingewikkelde paswoorden en kan die absoluut niet onthouden. Ik print af en toe alles uit en bewaar dat op een "veilige" plaats.
Voor inlogs die ik als minder belangrijk inschat, sta ik mijzelf soms toe het gemak van "browser opslag" te gebruiken. dat is voor mij bij het inloggen op de community dus het geval (ik log vaak
meerdere keren per dag in).
2. zie laatste stukje 1.
Mijn winst in beschreven werkwijze is dat ik niet alle stappen voordien meer hoef te maken, maar meteen de reacties kan selecteren.
Ik schreef al dat het niet werkt als je bijv. cookies elke keer (netjes) weg laat gooien. :)
Groet,
Ben 🆒

Ik schreef al dat het niet werkt als je bijv. cookies elke keer (netjes) weg laat gooien. :)

Je legt de vinger precies op mijn zere plek...

Reageer