SNS

Oude schoenen

• 19 augustus 2020
  • 2 Reacties
  • 847 Keer bekeken

Reputatie 2

Gisteren kregen we te horen dat SNS stopt met de Community. Preciezer uitgedrukt: met het forum.
De community krijgt volgens zeggen een vervolg op Facebook en Linked-In. 
Eerder is in juni al aangekondigd dat ook de Klantenraad ophoudt te bestaan. 
SNS slaat andere wegen in om met de klanten in contact te blijven of te komen.
Wat de Klantenraad betreft wordt daarbij ingezet op de SNS winkels en de lokale initiatieven zoals  die in Maastricht en Groningen zijn opgezet; wat de Community betreft wordt ingezet op modernere social media, te weten  Facebook en Linked-In. 
Dat betekent dus een compleet nieuwe manier  van communicatie.
Op zich is natuurlijk niets mis met het vernieuwen van middelen om contact met klanten te onderhouden.
Maar ik denk dat op deze manier een vervlakking en versimpeling in de contacten zal ontstaan. Wellicht past dat beter in de tijdgeest, maar ik denk dat de input voor SNS een stuk minder zal worden.
Van Facebook heb ik in dat opzicht al helemaal geen verwachtingen. Daar is dat medium veel te vluchtig en oppervlakkig voor. Linked-In scoort mogelijk beter, maar daar zal dan door SNS veel energie in gestoken moeten worden.
Ook het alternatief voor de Klantenraad lijkt me te vrijblijvend. En de vele franchisers hebben er mogelijk helemaal geen zin in om daar energie en tijd in te steken  

Kortom: ik denk dat SNS een doodlopende weg is ingeslagen en oude schoenen weggooit voordat ze nieuwe heeft.
Hoe dan ook: dit is mijn laatste bijdrage aan de Community. Het ware me liever geweest op een positievere manier af te sluiten, maar het is zoals het is.      

Ik wens allen met wie ik in de Community de nodige discussie heb gevoerd en contacten heb gehad het beste toe. 

2 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Lieve mensen,

Het waren tien mooie jaren.

Ik hoop dat de SNS daadwerkelijk met nieuwe manieren komt om klanten te betrekken bij hun bedrijfsvoering maar ik vrees met grote vrezen. 

Met name het afschaffen van de Klanteraad vind ik een strategische misser.

Dank jullie wel voor de boeiende discussies en leuke bijeenkomsten. Voor het samen uitvogelen van de beste of andere manieren om dingen te regelen.

Ook dank aan alle SNS-medewerkers die de afgelopen jaren hun best gedaan hebben voor dit forum. Met name Evelyn, Tineke, Tibor en Wanda hebben hier veel van hun tijd ingestopt, maar ook de andere mods uit Groningen en Utrecht: dank en keep up the good work :)

Sommige van jullie zie ik vast op de bierproeverij, als er anderen zijn die het leuk vinden om contact te houden, je kan mij vinden op LinkedIN en Twitter:

https://www.linkedin.com/in/sannedewilde/

https://twitter.com/shdewilde/

Ik wens jullie allemaal het beste en wie weet tot ziens!

Dank je wel @Sanne . Insgelijks

@JanStel : Ik heb nu één oude schoen weggegooid. (betaalrekening omgezet naar Basis). Kunnen we nog wel hinkelen.

Reageer