SNS

Problemen met de community site

• 14 oktober 2010
  • 22 Reacties
  • 15051 Keer bekeken

Reputatie 4
Badge +1
als je een een beta gebruikt kan je er natuurlijk niet vanuit gaan dat alles werkt. Die keuze maak je dan bewust...

22 reacties

Bij een "public beta" mag je er wel vanuit gaan dat alles werkt. Hooguit zijn er in bepaalde gevallen problemen(bij bepaalde samenstelling van de computer en/of software). De software is meestal zeer uitgebreid getest, maar ja... Schoonheidsfoutjes dus.

Als je tegen zoiets aan loopt (en dat niet alleen bij beta software) kun je een ander programma proberen. Soms blijkt dan een "probleem" bij jouw computer te liggen.

Elkaar daarin verder helpen was mijn opzet van dit item.

Groet,

Ben
Hoi Ben,

Dank voor dat initiatief.

Nog anderen met tips?

Groet Liz
Een mede lid van deze comunity melde problemen met de beta versie 9 van Internet Explorer (reageren werkt niet).Oplossing kan zijn een andere browser erbij te plaatsen op je pc (voor zover al niet voorhanden). AANVULLING;ik heb deze discussie maar in naam omgedoopt. Lijkt mij handig om een plek te hebben waar iemand iets kwijt kan en anderen er op kunnen reageren/helpen.Reden; ik krijg sinds kort steeds de vraag of ik webinhoud van een niet beveiligde server ook wil toestaan (in eigen woorden). Voor zover ik heb kunnen achterhalen, komt dat door de plaatjes van de McDonalds statestiek . Dit krijg ik wanneer ik op discussies klik. Indien ik toesta komen de plaatjes, indien ik weiger komen de plaatjes niet?? Staan de plaatjes op een niet HTTPS server (serverdeel)?Groet,Ben
Volgende staat ook ergens anders, maar hoort hier. (Bump (met dank aan KKoenen) ik dit onderwerp weer even naar boven!)

Tip voor IE 9 gebruikers;

In bovenbalkmenu, klik op "EXTRAS",

klik op "instellingen compatibiliteits aanzicht", komt nieuw venster

Kopieer adres uit adresbalk (www.snscommunity.nl) en plak (of tik over) in het veld "website toevoegen"

klik op "toevoegen", adres komt nu in onderste vak

klik op sluiten

De volgende keren dat je deze site bezoekt staat de "compatibiliteits aanzicht" automatisch aan.

Suc6

Groet,

Ben

PS. websitebouwers jullie beginnen verder en hinderlijker achter te lopen!!
@aanvulling onderstaand bericht en

@Stefan:

Gebruikt u Internet Explorer 9 (IE9)? Heeft u problemen met de weergave van de pagina's? Dat kan. IE9 volgt strikter de internetstandaarden dan zijn voorgangers. Daarom kan het voorkomen dat websites die gebouwd zijn voor IE8 en eerder, niet goed weergegeven worden.
De oplossing? De compatibiliteitsknop.
Dit is de knop met het icoontje van de gescheurde pagina (blauw). Die vindt u rechts naast / in de adresbalk (waar u het internetadres typt). Indien u hierop klikt, schakelt IE9 over op de compatibliteitsmodus (IE9 leest dan de internetpagina's op de manier van IE8).
Als alles goed gaat, kunt u daarna de pagina's weer als vanouds lezen.

Groet,

Ben

Sorry voor de verwisseling van versienummers. Ik vond het een duidelijk stukje en lette niet op de juiste inhoud...
@Stefan;

Kopieren en plakken! Foute versie?s en U incluis...

Verbeterd......

Ben
Reputatie 3
Badge +1
@BigBen:

Met IE8 heb ik nog geen problemen ontdekt met de SNS community site. Wel met IE9, maar dat is oplosbaar met de "compatibiliteitsweergave" (zoals beschreven in dit topic). Ik heb IE8 nog op een oude XP machine draaien, dus kan ik vanavond wel even kijken of deze (nog steeds) goed werkt met deze site.

PS.: Het is wel heel beleefd om "u" te gebruiken, maar iedereen hier op de site mag mij tutoyeren hoor!

*update @BigBen: ik zie de correcties. Nu snap ik het verhaal ook! Heb ik vanavond tijd om andere dingen te doen (zoals lekker buiten zitten in de zon voordat ie weer weg is).
Als je een bericht wijzigt, komt het nog een keer in de 'stream' rechts op de homepage terecht bij recente berichten. Da's irritant, want dan vallen andere, oudere berichten eraf.

Mijn voorstel : maak die stream zo dat je kunt aangeven : Gewijzigde / toegevoegde berichten vanaf datum x (standaard = vandaag). En dan dus lijstje met alle berichten die daaraan voldoen laten zien. Dan kun je makkelijk even 'bijlezen' .
De "stream" is al "verbeterd". Was eerst 5 laatste, nu 10. Blijft in mijn ogen een erg simpele oplossing voor het "normaal" functioneren van een forum. Er zouden nog verbeteringen/wensen worden door gevoerd. Later werd dat "nadat er meer mensen lid zijn" oid.

Het leuke van nu is dat ik zowaar 10x rechts vermeld sta!!!!! (was dat geen nieuw record??)
Dit is de TIENDE!!
Ja. Nou zie ik dus helemaal niks nieuws meer in het "stream" lijstje rechts.

Ik ben er bijna aan toe om de pijp aan Maarten te geven.

Het forum is bijna niet te gebruiken doordat de techniek niet is meegegroeid met de bezoekersaantallen. Jullie weten dat ik zelden klaag en altijd het positieve van dingen in probeer te zien.. maar nu is zelfs mijn emmer bijna vol!

*zucht*

De webbies doen ook vast hun best enzo, daar twijfel ik niet aan. Hier nog ??nmaal de gouden tip, gratis en veilig : http://www.phpbb.nl/
@KKoenen; "probleem" is dat SNS een bedrijf in de arm heeft genomen om deze community te draaien. Deze hebben hun eigen mensen en ...... software!! Om de een of andere reden zijn aanpassingen daarin een probleem. Daarnaast vraag ik me soms af wat de kwaliteit van het bedrijf is.
Hoi KKoenen en BigBen,

was deze storing tijdelijk? Ik zie nu weer 10 meldingen staan - inderdaad is het rechtervenster met recente activiteiten enkele weken geleden verdubbeld (dus nu net wat meer overzicht).

Ik zal inderdaad met onze software-mensen gaan praten en kijken of er wat te doen valt aan de 'bewerkingen'. Ik probeer 't ook zo nu en dan wat op te schonen.

Groetjes,
Stefanie.
Wat we hier al eerder hadden opgemerkt was dat het erg lastig (zo niet onmogelijk, vanwege de tijd die je er soms voor nodig hebt) is om overzicht te houden op wat er wordt geplaatst en wat bijv. reacties op jou plaatsingen zijn. Door die verdubbeling is het (heeeeel ietsje) beter geworden. Maar als je een stukje een paar maal verbeterd (een typefout is snel gemaakt) of nog een paar stukjes plaatst, dan vallen andere plaatsingen al snel buiten het overzicht en dus .... Veel werk om ze toch te vinden. Dat wordt er bedoeld dus.

Groet,

Ben
> Probleem is dat SNS een bedrijf in de arm heeft genomen...

Hmmm.. Certificaat van de CA wordt door mijn browser ook geweigerd. Ik vind het nogal een constructie, zou ook dat contract met een stofkam doornemen. Hoop niet dat alle input op deze community automatisch eigendom wordt van dat bedrijf. (ik ben geen somberman, hoor.. maar soms droom ik boos over dat soort dingen 😉...
Hoi BigBen en KKoenen,

fijn dat jullie meedenken en ons herinneren aan gedane beloftes 🙂. @KKoenen, fijn dat je er weer bent! We misten je al :)

Notifictaions staan nog steeds als eerste op onze verlanglijst.. en to do list. Dat neemt hopelijk al een boel zoekwerk weg...

Ik houd jullie op de hoogte!

groet,

Charlotte
Yes, deze maand is het eindelijk zover dat er weer een aantal/paar veranderingen/verbeteringen in de werking van deze community zullen worden ingevoerd...

Ik ben erg benieuwd!!

Groet,

Ben
Een appeltaart (je) van de Hema voor diegene die het eerst veranderingen in de werking van de community ontdekt!! (SNS regel dat svp even met een filiaal)..

Opschieten hoor, de maand is al bijna voorbij......

Groet,

Ben
Ik dacht ; een nieuwe week, nieuwe mogelijkheden!

Helaas kon ik ze (nog) niet vinden!!

Groet,

Ben
28 september 2011 !!

Groet,

Ben
Hai Ben, streng hoor!

Wacht nog maar even af... Het is nog niet het einde van de maand. We zijn hard voor jullie aan het werk... Ben benieuwd wat je ervan vindt.

Stefanie.
Hoera, in 't vervolg dus beter op de hoogte!!

Ben benieuwd naar 't vervolg

Groet,

Ben

Reageer