SNS

Spellingscontrole en pagina navigatie boven aan de pagina

• 4 februari 2015
  • 7 Reacties
  • 11091 Keer bekeken

Badge +1
Voor Firefox en Chrome / Iron gebruikers,

U hoeft nu niet meer de spellingscontrole te missen bij het maken van reacties. Ook is het mogelijk pagina navigatie boven aan de pagina te krijgen. Een browser extensie is beschikbaar die dit regelt voor u.

Installatie Chrome / Iron
Ga naar de extensie pagina SNS Forum Tweeks, lees de beschrijving en installeer.

Installatie Firefox
1 Installeer via menu 'Extra' - 'Add Ons' de extensie 'Greasemonkey'. Deze extensie maakt het mogelijk kleine simpele stukjes user java script te draaien.
2  Download de user java script SNS_Forum_Tweeks.user.js
3 Sleep het bestand vanuit de download folder naar de adresbalk van Firefox voor installatie.
4 Er wordt u nu toestemming gevraagd voor installatie (en u kunt het script beoordelen).
Note: misschien moet Firefox herstart worden voordat Greasemonkey  gebruikt kan worden.

Toelichting
Spellingscontrole van de browser wordt hersteld als u een Bericht wilt plaatsen. Toegang tot verbetersuggesties uit woordenboek enz. krijgt u nu via de combinatie van Ctrl-toets en rechter muisknop (is normaal zonder Ctrl-toets).

Hieronder zijn twee voorbeelden toegevoegd om het effect te laten zien:

7 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Goed bezig, vooral de navigatie bovenin is errug fijn 🙂
Hoi Erik,
Leuk dat je hem hier geplaatst hebt.
Ik heb ze vandaag geïnstalleerd. Ik sta nu af en toe verbaasd hoeveel pagina´s met reacties er soms zijn.
Spelling werkt goed. CTRL toets is eigenlijk een onding, maar mee te leven.
Ik heb het idee dat eenmaal ingesteld op NL deze ook bewaard blijft tot ik ergens anders weer Duits heb gebruikt. Daarna moet ik dus weer terug schakelen.
De "kringeltjes is al een verbetering, zie je snel wat er fout is (anders moet je eerst oplettend lezen.
Goed werk tijdens ziekte! :D
Groet,
Ben 🆒
Wat een goeie tip Erik!

De ontwikkelaars vonden je script om de navigatie bovenin de pagina te zetten zo goed, dat ze het in de nieuwe community inbouwen. 😃
Badge
Wat een goeie tip Erik!

De ontwikkelaars vonden jouw script zo goed, dat ze het in de nieuwe community inbouwen. :D

©️Erik. De cadeaux stromen binnen 😮
Badge +1
Versie 1.6 beschikbaar.

Toegevoegd: via klik op huidig paginanummer in de paginanavigatie kun je nu naar onder- / bovenaan pagina scrollen (zie plaatje)

Voor downloaden zie de links in eerste bericht. 

Versie 1.6 beschikbaar.

Toegevoegd: via klik op huidig paginanummer in de paginanavigatie kun je nu naar onder- / bovenaan pagina scrollen (zie plaatje)

Voor downloaden zie de links in eerste bericht. 

Met dit ontwikkel tempo begin ik toch echt een automatische update functie te missen. Versie 1.61?:)
Groet,
Ben 🆒
PS Zo zie je maar weer dat automatisering een hele klus/verantwoordelijkheid kan zijn/ worden.:D
Badge +1
Versie 1.8 beschikbaar met een wens van Carel, die ik zelf ook wel handig vond:

3 Bij het uitloggen wordt u niet meer teruggeleid naar de MijnSNS inlog pagina, maar naar de forum pagina, zodat uw mogelijke MijnSNS sessie niet verloopt.

Bijwerken voor Firefox via link in eerste post, voor Chrome / Iron via Chrome://extensies controleren op updates.

Reageer