SNS

Verbeter SNS Community

• 9 oktober 2010
  • 40 Reacties
  • 18411 Keer bekeken

Op vele plekken staan inmiddels suggesties ter verbetering van deze site. Ik vind het nogal moeizaam om een overzicht te krijgen. Voor de ontwikkelaars lijkt mij dat ook een probleem. Bovendien zullen ze binnenkort bekijken wat en hoe er kan worden aangepast. Om nu te voorkomen dat ik achteraf weer met vele suggesties kom (en hopelijk met mij velen), deze discussiestart "verbeter SNS Community".Enige eerste suggesties;- volgorde bijdrage, nieuwe boven (of bijv. aanpasbaar maken voor de leden)- weg met de McDonald's statistieken- overzichtelijker/beperktere hoofdgroepen (nu moet je naar verschillende tabs voor bijdragen)- optie voor vaste ondertekening (paar regels) bij de ledenoptiesWie volgt?Groet,Ben

40 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Hoi Ben,

Goed initiatief! Hierbij enkele suggesties van mijn kant:

- een overzicht van de threads (discussies, blogs en Q&A) waar je zelf een reactie hebt geplaatst, met daarbij een markering hoeveel reacties na jouw laatste bijdrage nieuw zijn bijgeplaatst. Dit zou op jouw persoonlijke pagina moeten staan.

- voor zover relevant: per thread een afsluitend blokje met daarin de acties die de SNS bank gaat ondernemen n.a.v. de betreffende thread (soort van terugkoppeling). Dit blokje dient dus door de SNS bank (liefst de medewerker die ermee aan de slag gaat) te worden ingevuld en bijgehouden.

Groeten,

Stefan
Reputatie 4
Badge +1
- meer "mc donalds" statistieken

- markeer nieuwe ongelezen reacties;

- laat zien of een thread voor jou ongelezen reacties bevat

- laat zien van wie de laatste reactie is op een topic

- lijst met alle reacties van jezelf of een andere gebruiker

- sorteer gebruikers op aantal posts

- quote/citeer functionaliteit

- eventueel de mogelijkheid om een thread te volgen; je krijgt email bij nieuwe reacties. Nix voor mij maar ik weet dat sommige mensen dit fijn vinden.
Hoi Ben, Stefan en Sanne,

Ben goed initief! Dank daarvoor en ook aan Stefan en Sanne voor jullie ideeen.

Maakt het inderdaad overzichtelijker. Als ik hier nieuws over heb, hoor je het. Ben ermee bezig;)

Liz
Goed nieuws, de evaluatie gaat begin november plaatsvinden en hopelijk kan dus kort daarna ook het een en ander veranderd gaan worden.

Als er nieuws is, zal ik het bij deze discussie plaatsen.

Groet Liz
Een bericht wat je geplaatst hebt, kunnen verwijderen (je bedacht/verkeerde plek of wat dan ook).

Bij een reactie kun je berichten soms eerst bekijken en/of je kunt een smily toevoegen. Bij andere lijnen kan dat niet (blog, Q&A enz.)???

Ben
Dank Ben, zal het meenemen in de evaluatie.
Een detail: in het overzicht van alle berichten staat de datum op Amerikaanse manier genoteerd, dus mm/dd/jj. Dit is erg verwarrend, want in Nederland zijn we dd/mm/jj gewend. "ma. 10/11/2010 - 15:03" leest als 10 november, terwijl het bericht is geplaatst op 11 oktober.
Dankje Imzadi. Kort vraagje: welk overzicht bedoel je precies (welke pagina)? Op deze pagina staat de afgekorte maand erbij en wordt de volgorde dag/maand/jaar gehanteerd.
Reputatie 3
Badge +1
o.a. op de nieuws pagina, maar ook helemaal aan het begin van deze pagina (datum/tijd van plaatsing van de discussie)

Stefan
Dank Stefan.
Mogelijkheid medelid persoonlijk mailtje te sturen!

Als je nu een medelid iets persoonlijks wil vragen / zeggen, kan dat alleen via

een openbaar berichtje (met de vraag/mededeling of met e-mailadres).

Groet,

Ben
Hoi Ben,

Dankjewel voor de suggestie. Ik houd hem in gedachte.

Liz
6 weken geleden dus lid geworden. Kort geleden (12 dagen oid) mijn beschrijving aangepast. Nu ben ik ineens 12 dagen lid?

Groet,

Ben
Reputatie 3
Badge +1
Begin deze maand is de teller teruggezet. Ik heb daar verder geen aandacht aan geschonken in de veronderstelling dat het te maken had met het wijzigen van mijn gebruikersnaam. Jouw reactie lezend, begin ik te vermoeden dat er kennelijk iets anders aan de hand is.

Ik ben volgens mijn profiel nu 20 dagen lid, maar ik heb 7 weken geleden al bijgedragen in diverse discussies!

Stefan
Hoi Ben en Stefan,

Ik denk dat dat komt, omdat er in de tussentijd een rebuild live is gegaan waardoor de site 'denkt' dat we opnieuw zijn gestart. Sorry voor de verwarring.

Liz
Reputatie 4
Badge +1
Niet noodzakelijk maar wel vaak gebruikt is een reactie-moderatie systeem. Hier kunnen mensen aangeven of ze een reactie erg goed vinden (of erg slecht). Natuurlijk hoef je niet per se een + en - knop te hebben, je kan ook alleen een + knop maken.
+
. Zo kan het ook!

Dank voor de suggestie.
Hoi LIz,

Ik loop er steeds vaker tegenaan dat de datums van plaatsing niet (kunnen) kloppen. Heeft dit ook daarmee te maken? Als dat zo is (wat ik sterk vermoed) zal daar toch een oplossing voor gevonden moeten worden. Ik zat net weer hele stukken te lezen van 2 weken geleden, maar kwam er later achter dat dit al maanden oud moet zijn.

Groet,

Ben
Hoi Ben,

ga op onderzoek uit hoe dit kan. Kun je misschien een voorbeeld geven van een stukje dat ouder is, dan dat de tijdsaanduiding aangeeft?

Dank Liz
Reputatie 4
Badge +1
maar dat wordt natuurlijk erg onoverzichtelijk plus dat het teveel gedoe is

voor voorbeelden kijk bijv. op www.nu.nl of www.webwereld.nl of www.tweakers.net
Hoi Liz,

Nee niet zo direct. Zal er eens op letten en dan melden.

Groet,

Ben
Het reactievenster is (soms) wel erg klein (kort), lastig dan overzicht over het geschrevene te houden (of mogen we alleen maar korte stukjes schrijven?).

Soms staan de emotions er ook niet bij! (in het geval van reacties bij andere tabbladen)

Groet,

Ben (nu dus wel)
Nee hoor, ze mogen zo lang als jullie willen!

Liz
Nou, nou, moet je wel volhouder zijn. Perongeluk naast het venstertje geklikt, een backspace en weg je lange tekst die ik wilde.

Vanaf nu dus maar knippen en plakken met Word oid.

Groet,

Ben

Reageer