SNS

Vertrouwen in SNS en de inlogpagina

• 30 november 2013
  • 41 Reacties
  • 20659 Keer bekeken

Ik begin steeds meer het vertrouwen te verliezen in de SNS. Ik heb steeds meer de indruk dat wat hier aangedragen wordt in de community "ter kennisgeving" aangenomen wordt (in een la verdwijnt) en men gaat over tot wat men zelf wil. Daarbij vraag ik me wel af of dit gedrag plaats vindt op afdelingsniveau of dat dit algemeen beleid is. Ik denk vaan het eerste, wat zou betekenen dat het hoger management (eindelijk) eens de teugels moet strak trekken en ervoor moet kiezen "Klantgericht" te gaan werken. Er is daar al wel vaker sprake van, maar de daden blijven (grotendeels) uit.
Groet,
Ben 🆒
PS Mijn grote ergenis van de laatste dagen; jawel het inlogscherm! (velden zijn geheel verdwenen voorbij de onderrand):mad:

41 reacties

Badge
Ik begin steeds meer het vertrouwen te verliezen in de SNS. Ik heb steeds meer de indruk dat wat hier aangedragen wordt in de community "ter kennisgeving" aangenomen wordt (in een la verdwijnt) en men gaat over tot wat men zelf wil. Daarbij vraag ik me wel af of dit gedrag plaats vindt op afdelingsniveau of dat dit algemeen beleid is. Ik denk vaan het eerste, wat zou betekenen dat het hoger management (eindelijk) eens de teugels moet strak trekken en ervoor moet kiezen "Klantgericht" te gaan werken. Er is daar al wel vaker sprake van, maar de daden blijven (grotendeels) uit.
Groet,
Ben 🆒
PS Mijn grote ergenis van de laatste dagen; jawel het inlogscherm! (velden zijn geheel verdwenen voorbij de onderrand):mad:

Och, u heeft blijkbaar in elk geval (nog wat) vertrouwen beschikbaar. Wat hier aangedragen wordt heeft voor SNS natuurlijk geen enkele betekenis. Banken en/of de overheid zijn meesters in het "een rad voor de ogen draaien", en "verklaren dat 1 plus 1 toch echt drie is", wat mij betreft. Ik moet dan bijvoorbeeld denken aan de rel (begin dit jaar alweer) rond het salaris (EUR 550.000 ex bonus en onkosten) van SNS boss Gerard van Olphen. Zelfs Mark Rutte verdedigde hem,  'Anders had je geen topman gekregen. (...) Dit is een marktconform salaris in het belang van de belastingbetaler.' LOL, ongelooflijk. :mad:
🆒 (dit zou zomaar GvO kunnen zijn, die ons hier uitlacht, maar hij zal dit nooit lezen, naar waarschijnlijkheid)........
Let op!!
DIT is de INLOGPAGINA van Mijn SNS. Ineternetbankieren bij de SNS dus.

Groet,
Ben 🆒
PS :mad:
Reputatie 3
Badge +1
@Ben: typisch gevalletje "gebruikertje pesten" :mad:

Groeten,
Stefan

PS: hierbij wijs ik elke verantwoordelijkheid bij misbruik van mijn rekening via internetbankieren door criminelen van de hand; een bank die zo slordig omgaat met haar eigen inlogpagina moet niet verwachten dat zij haar klanten aansprakelijk kan stellen als zij niet de inlogpagina van hun eigen bank meer kunnen herkennen.
Hoi Stefan,
Ik vind het onbegrijpelijk, maar ja.....
Heb je het laatste nieuws gelezen?

Afdeling SNS web redactie op vakantie!
De web redactie van SNS is al sinds een hele tijd op vakantie. Men wou een training houden op een onbewoond eiland, maar bij de SNS is onbekend welk eiland. De SNS komt steeds meer in de problemen, omdat het weboptreden van de SNS (MijnSNS) steeds meer een eigen leven gaat lijden. Omdat niemand bereikbaar is van de redactie, is het onmogelijk de site "up to date" te houden. Helaas heeft dit ook gevolgen voor de klanten. Deze beginnen wel steeds meer te klagen, maar ja.... Wat te doen?

Ik wil wel helpen zoeken, maar .......... helpt dat?
Groet,
Ben 🆒
PS :)
Badge +1
Groet,
Ben 🆒

Hallo Ben,

Jammer om te lezen dat je dit gevoel hebt.

We zijn juist erg blij met de feedback en suggesties die we krijgen op SNS Community. Zo zijn er verschillende suggesties en verbeterpunten die hier aangedragen werden ook uitgevoerd.

Daarnaast kun je in de Denk Mee onderzoeken lezen wat er met feedback van klanten is gedaan.

Blijft natuurlijk vervelend dat je dit gevoel hebt. Kun je -naast de ergernis over het inlogscherm- iets specifieker toelichten waardoor je dit gevoel krijgt. Doel je op de service van de bank of op de service in de community?

Begin volgende week is er weer een nieuw Denk Mee onderwerp over Mobiel Bankieren. Dit is een van de onderwerpen waar we over kunnen praten om aan te geven dat we naar de klant luisteren.

Ik zal je je punt m.b.t. het inlogscherm nog een keer aanstippen.
Hoi Tibor,
Kort maar krachtig; simpele "verbeteringen" gebeuren wel, maar werkelijk "betrekken" van klanten (communityleden) bij de bank gebeurd niets in. Als klant word je steeds weer verrast met nieuwigheden (gisteren nieuwe kasboek). Ik vind dat dat anders kan en moet, om de community werkelijk inhoud te geven.
Groet,
Ben 🆒
PS De "verbeteringen" zou je ook kunnen zien als zoethoudertje.
PS2 De uitwisseling hier geef ik als positief/gewenst voorbeeld.
PS3 (negatief voorbeeld) de personeelswisselingen bij de community, alles hoor je achteraf. Zegt ook iets over betrokkenheid, lijkt mij.
Reputatie 3
Badge +1
Even weer 'zeuren' over de inlogpagina :mad:

Vandaag staat er een aankondiging over doelsparen en spaarpotten. Op zich een goed idee om klanten hierover te informeren, maar waarom weer op de inlogpagina? Daar moet je hooguit informatie plaatsen die relevant is voor het inloggen! Bijvoorbeeld iets over beveiliging (waarschuwing over de laatste phishing aanval bijvoorbeeld). Zaken die niet relevant zijn voor het inloggen horen niet thuis op de inlogpagina!!!

Zaken over IBAN en nu ook de doelsparen zijn pas relevant NA het inloggen en kunnen prima geplaatst worden in het rechter kader bij "Mijn berichten". Daar heb ik er pas wat aan omdat ik dan meteen kan kijken hoe het werkt binnen Mijn SNS. Het is toch gewoon dom als ik weer moet uitloggen om het bericht over IBAN of spaarpotten wil teruglezen 😕

Dit hoeven we als klant toch niet aan SNS bank keer op keer opnieuw uit te leggen?! En dan heb ik het nog niet eens gehad over het feit dat het beveiligingstechnisch ook nog een slechte zaak is dat de invoervelden om in te loggen voortdurend op een andere plek staan en de laatste tijd regelmatig niet eens op het scherm passen!

Met vriendelijke groet,
Stefan
Hoi Stefan,
Afd. webredactie is helaas nog niet gevonden. Verblijven vermoedelijk op een of andere onbewoonde eiland. Helaas zijn ze dus niet bereikbaar!! :mad:
We moeten het er mee doen.
Groet,
Ben 🆒
PS Het is toch wel lastig als mensen niet terug lezen in de community. Dit geldt natuurlijk voor klanten, maar wat dacht je wat, ook voor SNS medewerkers, lijkt mij. Zoveel zaken zijn al eens aan de orde geweest, maar we moeten steeds weer "het wiel opnieuw uitvinden" (onze energie / tijd er in stoppen).
PS2 Prettig weekend allen!
Hoi Stefan en Ben,

Ik zie twee boze :mad:-jes en daar schrik ik van.

Allereerst, we waarderen jullie betrokkenheid bij de SNS Bank en de community absoluut. We doen ons best om jullie verbeterpunten zo goed en snel mogelijk voor te leggen aan de collega's die het betreft. Vervolgens proberen we overal binnen de organisatie de antwoorden 'na te jagen', zodat reacties zo snel mogelijk op de community komen.

De community is in beweging en we werken eraan om de lijnen zo kort mogelijk te maken. Op die manier is de interactie tussen communitylid en SNS Bank medewerker het snelst en meest direct. Het lijntje is het kortst als een collega direct zelf reageert op vragen die er spelen. @Ben Soms lukt dit al heel goed, het voorbeeld dat je noemt met onze collega Emile en het huishoudboekje in Mijn SNS bijvoorbeeld.

Zaken die niet relevant zijn voor het inloggen horen niet thuis op de inlogpagina!!!

Afd. webredactie is helaas nog niet gevonden. Verblijven vermoedelijk op een of andere onbewoonde eiland. Helaas zijn ze dus niet bereikbaar!! :mad:

Ik begrijp dat de inlogpagina een heet hangijzer is. De verbeterpunten die Stefan noemt, vind ik erg goed onderbouwd en waardevol. @Stefan, ik geef je bijdrage door aan de collega's die over de inlogpagina gaan. @Ben, ook jij bedankt voor het meedenken over de inlogpagina en de melding dat hier alleen inlog-relevante informatie hoort te staan, dit zal ik ook nogmaals intern doorgeven.

Het is al vaker gezegd. Ik snap dat dit niet leuk is om te horen, maar het webcare-team (de moderators) bepaalt niet alles binnen de SNS Bank. Dat zouden we wel leuk vinden. 🙂 Webcare is met name bezig met Twitter, Facebook, internetfora en de community en daarom streven wij ernaar om jullie, gewaardeerde communityleden te helpen om jullie wensen en verbeterpunten aan de organisatie over te brengen.

Helaas, veranderingen kosten tijd en soms gaan die niet zo snel als we willen, sorry daarvoor. Het lijkt me leuk en nuttig om eens bij elkaar te gaan zitten. Zij het niet fysiek, dan wellicht via een online oplossing via Skype of iets dergelijks. Zien jullie dit zitten of willen jullie niets meer met ons te maken hebben? 😞
Reputatie 3
Badge +1
@Nanda: ik was eigenlijk van plan om bij de komende SNS klantenraad dit onderwerp aan te kaarten. Maar ik vind het altijd zinvol om eens (of een paar keer) per jaar bij elkaar te zitten. In het begin van de SNS community gebeurde dit regelmatig, maar de laatste tijd mis ik het een beetje.
Hoi Nanda,
Ik heb al heel lang in de gaten wat jullie taak is en wat de problemen  (een aantal) zijn waar jullie tegenaan lopen. Één van die problemen is dat jullie afhankelijk zijn van wat andere SNS medewerkers (op betreffende afdelingen) van plan zijn om met jullie (ons dus ook) mee te doen. Oftewel, als op een afdeling een kultuur van (grotendeels) geslotenheid of wij weten het zelf wel heerst, kunnen jullie aandragen wat jullie willen, maar er gebeurd dan dus niets. Vandaar mijn story over dat onbewoonde eiland.
Ik heb al eens eerder gepleit voor meer "vastgelegde" inbreng vanuit de klanten (naast o.a. bijv. de Klantenraad) binnen de community. Ik besef heel goed dat ik geen medewerker / manager ben en in dat opzicht niets heb te zeggen. Echter lijkt mij, dat het besef, bij zowel de medewerkers als management, dat het om de klant gaat, een update verdiend (behoeft). Kom eindelijk eens uit het glazen torentje, zou ik willen zeggen.
Groet,
Ben :)
PS Ik woon nogal ongunstig tov bijv. Utrecht, vandaar dat ik me niet zo makkelijk laat zien ;-))
@BigBen,

Wakker worden kerel (of vrouw) banken zijn niet te vertrouwen, nooit geweest en dat zal ook nooit zo zijn.

Banken zijn per definitie uit op uw geld en het maken van megawinsten voor de aandeelhouders, en nooit voor het welzijn van de klant.

In de bijbel staat het al geschreven "hij zag de farizeërs en geldschieters, woekeraars in zijn tempel en maakte zich kwaad, hij joeg ze allen uit zijn huis en veegde de vloer schoon van gespuis"

Duidelijker kan het niet dacht ik zo, rente krijg je alleen als de banken er zelf meer winst kunnen maken met uw geld, er komt nog nét niet om de hoek dat je negatieve rente moet betalen maar als ze de kans krijgen voeren ze ook dat nog in (overigens is rood staan een vorm van negatieve rente en die rente is vele malen hoger dan de rente die u krijgt op uw spaartegoeden)

Het is dat banken nodig zijn om lange afstands verkeer mogelijk te maken in de finaciële sector, maar als je alles lokaal gaat doen, inkopen en verkopen, heb je de banken niet eens nodig, het is maar waar u voor kiest.

Beperkt zoveel mogelijk de tussenkomst van banken door uw geld zelf in beheer te houden en gebruik een bank alleen voor het hoognodige, zo zullen de banken snel gaan inzien dat er iets mis is en zullen wel moeten stoppen met het misbruiken van het vertrouwen van hun klanten.
Hoi J-snijder,

@BigBen,

Wakker worden kerel (of vrouw) banken zijn niet te vertrouwen, nooit geweest en dat zal ook nooit zo zijn.

@BigBen is een kerel. :)

Uit je bijdrage spreekt wantrouwen voor banken. Met het oog op deze terughoudende insteek, geeft het mij vertrouwen je toch op deze community te zien bijdragen. Ik zie dit als een positief teken, namelijk dat banken en klanten met elkaar in gesprek gaan om gezamenlijk de bank te verbeteren.

Communityleden Stefan en BigBen hebben in dit topic aangegeven interesse te hebben in een bijeenkomst. Zo kunnen communityleden en moderators, klanten en medewerkers van SNS Bank, elkaar ontmoeten en samen het gesprek voortzetten.

Wat is jouw visie op zo'n bijeenkomst?
Badge +1
Hallo Ben, Stefan & andere communityleden,

Goed nieuws 😃. Zojuist terugkoppeling ontvangen van de productmanager:

Zij is het helemaal eens over de drukte en irrelevante berichtgeving op de inlogpagina. Er zijn nu al maatregelen genomen dat er maximaal 2 berichten boven de inlogpagina mogen staan, zodat de inlog zelf niet teveel naar onderen schuift.
Ook zijn er een aantal reclameblokken weggehaald. Absoluut nog niet het resultaat dat we willen, maar we zijn op weg.

Daarnaast wordt er een nieuw fris ontwerp van de inlogpagina ontwikkeld waar we belangrijke mededelingen in een blokje naast het inlogscherm kunnen plaatsen.

Wordt druk aan gewerkt dus 🆒.
Hoi Tibor,
Ik hoop het je helpen. Eerst zien dan geloven, lijkt mij. Ik blijf mij afvragen of men voldoende realiteitszin heeft om het inderdaad klantvriendelijk in te richten.
Zoals je zult begrijpen, ben ik inmiddels erg wantrouwend geworden.
Aber, alla, we pakken de draad weer op.....
Groet,
Ben 🆒
Reputatie 3
Badge +1
Het is ronduit opvallend en veelzeggend om te zien hoeveel mensen hier een nieuwe discussie starten met als vraag waar het SNS kasboek / huishoudboekje is gebleven. Vandaag was er weer eentje... Nogmaals het bewijs dat het plaatsen van informatie op een inlogpagina niet zinvol is (tenzij het rechtstreeks betrekking heeft op het inloggen natuurlijk).

Maar ik ben hoopvol dat het beter gaat worden met deze hernieuwde toezegging :o

Groeten,
Stefan
Badge +1
Hallo Ben, Stefan & anderen,

Even een korte update:

Op de inlogpagina Mijn SNS zijn de eerste aanpassingen gedaan waardoor 'de login' helemaal bovenaan staat. Als er in het vervolg nog serviceberichten worden geplaatst, zal dit alleen een titel zijn met een linkje. Dus de login blijft bovenaan staan dan. Daarnaast komt er zoals gezegd een geheel nieuw ontwerp dat veel rustiger gaat worden. Hou jullie op de hoogte 😉.
Hallo Ben, Stefan & anderen,

Even een korte update:

Op de inlogpagina Mijn SNS zijn de eerste aanpassingen gedaan waardoor 'de login' helemaal bovenaan staat. Als er in het vervolg nog serviceberichten worden geplaatst, zal dit alleen een titel zijn met een linkje. Dus de login blijft bovenaan staan dan. Daarnaast komt er zoals gezegd een geheel nieuw ontwerp dat veel rustiger gaat worden. Hou jullie op de hoogte 😉.

Yes!!!!
Ik was vandaag bij iemand op visite (in NL, helpen met nieuwe PC) en zag tot mijn stomme verbazing dat de aanmeld vakjes bijna bovenaan stonden. Ik kon het eerts niet geloven en heb gekeken of ik wat verkeerd had ingesteld. Maar nee dus!!
Chapeau!
Groet,
Ben 🆒
Reputatie 3
Badge +1
Bij mij staat er nu een volledig uitgeklapte mededeling bovenaan over geplande werkzaamheden op 23 februari...😕
Hoi Stefan,

Bij mij staat er nu een volledig uitgeklapte mededeling bovenaan over geplande werkzaamheden op 23 februari...😕

Dat is inderdaad vreemd. Misschien zijn serviceberichten over Mijn SNS dan weer een uitzondering op de regel. Ik ga navragen hoe dit zit, zodra er meer informatie bekend is, lezen jullie het hier.
Reputatie 3
Badge +1
 Misschien zijn serviceberichten over Mijn SNS dan weer een uitzondering op de regel. Ik ga navragen hoe dit zit, zodra er meer informatie bekend is, lezen jullie het hier.

Bij service berichten die relevant zijn bij inloggen (bijvoorbeeld tijdens geplande werkzaamheden waarbij 'Mijn SNS' tot een bepaald tijdstip niet of beperkt toegankelijk is) kan ik me voorstellen dat je deze prominent boven de inlog zet. Een aankondiging over toekomstige werkzaamheden zou ik graag willen zien in 'Mijn berichten' als ik al ben ingelogd. Dan heb ik rustig de tijd om ze te lezen als ik klaar ben met bankieren.
Bij mij ziet het er nu zo uit (zie schermafdruk).
Wat wel raar is dat er "Printen" staat. Indien ik het volg kan ik een schermafdruk printen???
Wat ik ook raar vind, is dat er "wat betekend dit" eronder staat. Mijn suggestie zou zijn om de regel met "onderhoud" enz. uit te breiden met de datum en daarachter (op dezelfde regel dus, in `t klein) een link met bijv.; "lees meer" (in nieuw venster).
Groet,
Ben 🆒
Hier beter plaatje.
Groet,
Ben 🆒
Badge
Er staat gelukkig 'wat betekent dit' onder, ik schrok al 😉
Hoi allemaal,

We hebben terugkoppeling en de betrokken medewerker (product manager) was verbaasd dat er nog een uitgeklapt bericht geplaatst is. Ze heeft hierover contact opgenomen met de webmanager en aangegeven: "We zouden voortaan toch geen uitgeklapte berichten meer plaatsen, alleen met link? Dit hebben we immers verbeterd naar aanleiding van de feedback van onze klanten op de community".
Dat vond ik wel een veelzeggende zin om te delen 🙂.

De webmanager reageerde hier snel op en gaf aan dat hij het bericht aangepast heeft naar enkel de titel en een link naar het bericht. Dit bespaart in ieder geval ruimte. Ze kijken naar aanleiding hiervan samen naar wie er allemaal content kan doorvoeren binnen Mijn SNS, zodat er in de toekomst niet langs elkaar heen gewerkt wordt.

Reageer