SNS

Betaalverzoek live

  • 2 oktober 2018
  • 16 Reacties
  • 30419 Keer bekeken

Badge +2
Vandaag is het dan eindelijk zover: het betaalverzoek gaat online. Vanmiddag komt er een update van de SNS Mobiel Bankieren app en zodra je deze hebt geïnstalleerd, kun je aan de slag met het betaalverzoek.

Testen
Er waren veel leden die het betaalverzoek in onze mobiele app misten. Na een lange testperiode is de functie sinds vorige week beschikbaar in de Sl!m-app, zodat we konden testen of alles goed werkt. Er zijn geen problemen gevonden en daarom gaat vanmiddag het betaalverzoek live.

16 reacties

Super, erg blij mee. Ik heb nog wel een vraag. Als ik met mijn Belgische of Duitse vrienden uiteten ga, lukt het dan ook, of is het alleen voor Nederlandse ingezetenen?
Badge +2
Goedemorgen Tess,

Wat leuk om te lezen dat je blij bent met het betaalverzoek. Je kunt 'm alleen sturen naar mensen met een Nederlandse betaalrekening. Je buitenlandse vrienden betalen het etentje dus door geld naar je over te maken. Hier vind je meer informatie over de nieuwe functie.
Oke dank je wel voor je antwoord. Wel erg jammer. Het zou een mooie primeur zijn!
Oke dank je wel voor je antwoord. Wel erg jammer. Het zou een mooie primeur zijn! Dat komt meer doordat iDEAL een puur Nederlands product is. Het scannen van de QR code zou een optie zijn, want dat is een normale SEPA overboeking, maar dan moet de bankapp van de andere bank de inhoud van de QR code wel begrijpen. En ook dat is niet het geval voor zover ik weet. En; een SEPA overboeking ontvang je bovendien alleen op dezelfde dag als je ze op werkdagen indient voor 15:00.
Vandaag voor het eerst gebruikt. It works like a charm!
Alleen een vraagje...is het mogelijk om een notificatie te ontvangen wanneer iemand het betaalverzoek heeft betaald?
Hoi Alyssa,

Welkom op de community. Zo te lezen ben je blij met de nieuwe functie in de mobiele app 🙂 Je ontvangt geen notificatie als een betaalverzoek is voldaan. Als je inlogt op de mobiele app, dan zie je onderaan in je rekeningoverzicht 'Betaalverzoeken' staan. Onder deze knop zie je of een bedrag is betaald.
Reputatie 3
Badge +1
Een notificatie zou inderdaad een waardevolle aanvulling zijn. Wat ik overigens wel gaaf vind, is het feit dat je in de app kunt zien / bijhouden hoe vaak op een betaalverzoek een betaling is binnen gekomen. Handig als je met een groep vrienden de rekening wilt delen met elkaar.
Een notificatie zou inderdaad een waardevolle aanvulling zijn. Wat ik overigens wel gaaf vind, is het feit dat je in de app kunt zien / bijhouden hoe vaak op een betaalverzoek een betaling is binnen gekomen. Handig als je met een groep vrienden de rekening wilt delen met elkaar.
Volgens mij staan push notifications op de wishlist. Status kan ik je helaas niet noemen.
Wanneer komen er nieuwe functionaliteiten voor als je een zakelijke rekening hebt?

Mvg,
Goedemiddag Nouree,

Welkom op de community. Ik snap dat je met smart zit te wachten op het betaalverzoek voor je zakelijke rekening. We hebben deze functie onlangs uitgerold voor particuliere rekeningen en het is niet bekend of dit ook beschikbaar wordt voor zakelijke rekeningen. Gebruik je de mobiele app ook particulier?
Goedendag,

Nee alleen zakelijk :(

Mvg,
Badge

Gaat SNS ook de mogelijkheid geven dat degene waar je het verzoek naar toe stuurt zelf het bedrag in kunt vullen.

Om die mogelijkheid nu te gebruiken heb ik dus de Tikkie-app geïnstalleerd ivm het bijleggen voor een verjaardagscadeau.

Goedemiddag @MaikelCrutzen, slim dat je dit in de groep gooit. Het is een bewuste keuze van SNS om geen wijzigingen door te kunnen voeren in een betaalverzoek. Het is niet bekend of dit in de toekomst verandert.

Het laten aanpassen van het bedrag is een handige feature; als iemand mij een betaalverzoekje stuurt voor 15€ omdat we samen wat gedronken hebben, dan is de kans groot dat ik hem 20€ wil betalen, omdat hij ook al heeft gereden, maar te beleefd is om die kosten ook te delen!

 

Wel optioneel maken; de keuze geven of het bedrag aangepast mag worden bij het aanmaken van het betaalverzoek.

Een notificatie bij het voldoen van een betaalverzoek is echt een must! Je wordt blij bij zo'n notificatie: het ruimt je hoofd op en je geniet prompt nog een keer van het gezellige samenzijn (“oh ja, leuk was dat, die BBQ gisteren! ") Plus; je hoeft niet 3x in de week te checken of die betaling al wel binnen is.

Reputatie 1

Dank voor deze mooie tips @jdvmanen. We bekijken of en hoe we de tips gebruiken om de betaalverzoeken te verbeteren. Via berichten in de app en op de website houden we je op de hoogte van nieuwe mogelijkheden. Gebruik je voor nu je SNS Mobiele app voor de fooi aan de chauffeur  Het rekeningnummer vind je in de beschrijving van het betaalverzoek.

Reageer