SNS

Bronzen Effie award 2016 voor SNS

  • 1 november 2016
  • 3 Reacties
  • 8551 Keer bekeken

SNS (wederom) gefeliciteerd met deze prijs! Het blijft maar doorgaan
Onderstaande persbericht is hier te vinden.
.
01 NOVEMBER 2016 . EFFIE AWARDS 2016 - GOUD VOOR AH EN HERTOG JAN

PERSBERICHT, AMSTERDAM EFFIE WINNAARS ZIJN BEKEND! 2X GOUD, 7X ZILVER, 9X BRONS EN 2 X EERVOLLE VERMELDINGEN.
AMSTERDAM – Twee Gouden Effies, zeven keer Zilver, negen keer Brons en twee Eervolle Vermeldingen; dat is de rijke oogst van de Effie Awards 2016. Deze prestigieuze prijzen van VEA en BVA voor de meest effectieve reclamecampagnes werden dinsdagavond 1 november 2016 uitgereikt in Het Concertgebouw te Amsterdam tijdens de zevende editie van 24Festival.

De Gouden Effie Awards werden toegekend aan:
‘Moestuintjes, een groeiend succes’, (adverteerder: Albert Heijn, bureau: TBWA\NEBOKO)
‘Uit liefde voor bier’, (adverteerder: Hertog Jan - Ab InBev Nederland, bureau: The Valley i.s.m Vizeum).

Mary Hoogerbrugge (De Positioneerders), Algemeen lid Hoofd Jury:
"Twee gouden Effies, omdat het beide cases zijn met fantastische resultaten en waarbij ook nog eens alles klopt. Albert Heijn en TBWA tonen lef met een spaaractie die educatieve en maatschappelijke betekenis heeft. De Liefde voor bier case van Inbev en The Valley is een fantastisch merkverhaal. Het laat zien hoe - door consequent dichtbij de eigen identiteit te blijven - een nichemerk de mentale marktleider in pils kan worden”.

Zilveren Effies werden uitgereikt aan:
‘Burgerhulpverleners campagne’, (adverteerder: Hartstichting, bureau: Triple Double Sportmarketing i.s.m. We Are Blossom, BijlPR),
‘Meer met minder’, (adverteerder KPN, bureau: N=5),
‘McDonald's Cadeau Kalender’, (adverteerder: McDonald’s Nederland, bureau: TBWA\NEBOKO),
‘Niet omdat het moet, maar omdat het kan’ (adverteerder: Tele2, bureau: INDIE Amsterdam),
‘Amstel Radler 0.0%: van verfrissend bier naar bierig fris’, (adverteerder: HEINEKEN Nederland, bureau: Being There i.s.m. INDIE Amsterdam, TBWA\NEBOKO, Starcom),
‘De Valentijnskus van PostNL’ (adverteerder: PostNL, bureau: Joe Public Take-Away Advertising)
‘Hoe HAK van Nederlanders bonen(vr)eters maakt’ (adverteerder: HAK, bureau: Etcetera i.s.m. Creative Venue PR, Initiative Media, Social Embassy).

Bronzen Effies gingen naar:
‘Oudere Fords komen weer thuis’, (adverteerder: Ford Nederland, bureau: Ogilvy & Mather Amsterdam),
‘Sterk staaltje van Opel’, (adverteerder: Opel Nederland, bureau: J. Walter Thompson Amsterdam i.s.m. CARAT, Isobar, DTC Media, Triple Double Sportmarketing),
‘NOCKEBY: hoe aandacht IKEA mooier maakte’, (adverteerder: IKEA Nederland, bureau: LEMZ),
‘Sterk met Campina’, (adverteerder: FrieslandCampina, bureau: TBWA\NEBOKO),
‘Hoe SNS het vertrouwen van de gewone Nederlander terugwon’, (adverteerder: SNS - FHV BBDO i.s.m. Vizeum, VBAT, Coopr),
'Behandel me als een dame', (adverteerder: WOMEN Inc., bureau: KesselsKramer i.s.m. Jalt, Bratpack Internetdiensten, Motivaction),
‘Prominent 2015-2016: van sta op hulpmiddel naar relaxmoment’, (adverteerder: Prominent, bureau: Selmore Creative Agency),
‘Hypotheek binnen een week’, (adverteerder: Rabobank - Ogilvy & Mather Amsterdam),
‘ING: de bank die vooruit wil’, (adverteerder: ING Nederland, bureau: J. Walter Thompson Amsterdam i.s.m. Mindshare, SuperHeroes Amsterdam, Brand New Telly).

Twee eervolle vermeldingen gingen naar:
‘De Valentijnskus van PostNL’ (adverteerder: PostNL, bureau: Joe Public Take-Away Advertising),
‘KPN Pridestream’, (adverteerder KPN, bureau: N=5).

De jury onder hoofdvoorzitterschap van Tex Gunning kreeg dit jaar in totaal 45 cases ter beoordeling in de drie inzendt categorieën: gedragscampagnes kort en lang, merkcampagnes en maatschappelijke campagnes. Daaruit kwamen uiteindelijk 18 winnaars en 2 eervolle vermeldingen naar voren.

De 32ste uitreiking van de Effie Awards door BVA en VEA maakte dit jaar voor de zevende keer deel uit van het 24Festival.
Dit dag vullende event vond plaats op dinsdag 1 november in Het Concertgebouw te Amsterdam. De presentatie van de Effie Awards was in handen van Art Rooijakkers en Vicor Mids.

**

EINDE PERSBERICHT

3 reacties

Beste BigBen,

Dank je wel! We zijn erg trots op het behalen van deze Effie. Het bevestigt opnieuw dat onze koers om bankieren verrassend normaal te maken de juiste is. Ik zie het echt als een waardering voor de inzet en het werk van alle medewerkers en klanten afgelopen jaren. Niet in de laatste plaats door een actieve en positief kritische community. Een prijs dus voor ons allemaal en reden om met positieve energie verder te blijven bouwen aan onze mooie bank.
Hallo Patrick,
Dank voor je reactie.
Tevens trouwens ook nog; welkom in onze SNS community. Na Ton en Maurice, ben je de drempel over en lid van de community geworden. Chapeau!
Ik hoop echt je hier vaker te kunnen lezen. Dat hoeven geen zwaarwegende bijdrages te zijn, zodat je je ook een beetje "vrij" kunt uiten. Zoals je vorige bericht bijv.
Ik denk dat klanten het erg zullen waarderen als je zo hier en daar een korte reactie plaatst. Dus van harte uitgenodigd!
Groet,
Ben 🆒
PS Dank trouwens ook voor de complimenten aan onze community.
45 inzendingen en 18 winnaars en 2 eervolle vermeldingen. De waarde van zo'n Effie wordt zo wel minder. Gewoon één gouden, één zilveren en één bronzen. In uitzonderingsgevallen een dubbele, maar gekker moet het niet worden. Desalniettemin, SNS toch gefeliciteerd met deze award.

Reageer