SNS

Confrontatie met de SNS: 'Wanneer krijg ik mijn geld terug?'

• 5 januari 2014
  • 4 Reacties
  • 2763 Keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1
Lezenswaardig artikel op de Volkskrant over woekerpolissen:

"Van de 12.000 euro die Volkskrant-redacteur Toine Heijmans inlegde op zijn woekerpolis hield SNS Reaal 4.800 euro in. Dit jaar kreeg hij 88 euro compensatie. Vraag aan de SNS-directeur: 'Ben ik te naïef geweest of waren jullie te slim?'"

www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie/article/detail/3571962/2014/01/05/Confrontatie-met-de-SNS-Wanneer-krijg-ik-mijn-geld-terug.dhtml

4 reacties

Lezenswaardig artikel op de Volkskrant over woekerpolissen:

"Van de 12.000 euro die Volkskrant-redacteur Toine Heijmans inlegde op zijn woekerpolis hield SNS Reaal 4.800 euro in. Dit jaar kreeg hij 88 euro compensatie. Vraag aan de SNS-directeur: 'Ben ik te naïef geweest of waren jullie te slim?'"

www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie/article/detail/3571962/2014/01/05/Confrontatie-met-de-SNS-Wanneer-krijg-ik-mijn-geld-terug.dhtml

Uiteindelijk komt hij er ook niet verder mee dan mogelijk te bedenken dat hij er toch zelf ook bij was. Desondanks blijft het een extreeme uitwas van alles wat leek torenhoog de hemel in te kunnen.
Ik prijs mij gelukkig in die tijd "scheiterig" te hebben gehandeld. Stamrecht BV opgericht en daar mijn geld ondergebracht. De andere opties lagen toen ook voor het grijpen, maar ik ben door de jaren heen, op ongeveer hetzelfde gebleven. Ik ken er ook die de helft verloren zijn.
Groet,
Ben 🆒
PS "Het zou niet moeten", maar van zulke kan ik er nog wel meer schrijnende noemen.
Reputatie 3
Badge +1
En nu ook op Geenstijl:

www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/01/woekerpolissen_seada_van_reaal.html
Dit is iets voor de belbus!
Badge +1
Tja, de verzekeringsbranche heeft goed ingespeeld op het sentiment in Nederland: de angst voor onheil (=nut van het hebben van een verzekering) gecombineerd met hebzucht (kans op veel geld).

Als belegger weet ik dat deze combinatie te mooi is om waar te zijn: rendement en risico gaan immers altijd samen op. Toch ben ik er zelf destijds ook ingestonken met een lijfrentepolis. Gelukkig heb ik er na enkele jaren de stekker uitgetrokken, redelijk op tijd mijn verlies genomen en het geheel omgezet in lijfrente banksparen. Het is immers fiscaal geblokkeerd geld voor je oudedagvoorziening.

Achteraf gezien een hele goede keuze, want vanaf 2008 was het helemaal een drama geworden met de beleggingen. Waarschijnlijk was ik meer dan de helft van mijn inleg kwijt geweest. Toegegeven; de rente op lijfrentesparen is momenteel nauwelijks hoger dan de inflatie, maar mijn inleg wordt in ieder geval niet minder waard.

Ook ik heb van de betreffende verzekeraar nog een schamele compensatie gekregen voor de hoge kosten van mijn 'woekerpolis'. Omdat ik mijn verlies al had geaccepteerd (leergeld), heb ik er hard om gelachen en er een borrel op gedronken :rolleyes:

PS: vandaar mijn onderschrift bij elke reactie

Reageer