SNS

Dag 81/100: Discussie over rood staan: hoe normaal is SNS?

• 10 december 2014
  • 2 Reacties
  • 1121 Keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1
Ik wil jullie dit toch niet onthouden:

SNS rekent geen rente over de eerste drie dagen rood staan. Dat maakt discussie los en roept vragen op. Van onze klanten krijgen we vragen. Maar ook van mensen die niet bij ons bankieren: online en via ingezonden brieven in de media. Moedigt SNS rood staan zo niet aan? Moet een bank niet het goede voorbeeld geven? Of doorbreken we hiermee een echte bankgewoonte? SNS hoort de vragen en begrijpt waar ze vandaan komen.

Ton Timmerman, directeur SNS Klantenservice, legt in diverse media uit waarom SNS dit doet. En waarom hij er juist van overtuigd is dat het niet eerlijk is om meteen een hoge rente te rekenen als je even rood staat.

http://heelnormaal.snsbank.nl/100-dagen/dag/discussie-over-rood-staan-hoe-normaal-is-sns.htm

2 reacties

Hi Sanne,

Ik heb je reactie even verplaatst naar het topic van dag 81 van 100.

Groet, Wanda
Erg jammer dat goede en leuke initiatieven als 3 dagen "gratis" rood staan zo negatief belicht worden. Het is vooral een taak van de consument zelf om zijn eigen financiën op orde te houden. De SNS biedt daarvoor ook diverse hulp middelen aan, zoals ook overal al aangegeven.
Wat ik dan nog het meest treurige vind: dat een hoogleraar bedrijfskunde in de Trouw met halve waarheden gaat strooien: 1) de nationalisatie van SNS is niet door de "consumenten" tak van SNS gekomen 2) SNS moet weer gezond worden en op termijn zelfstandig verder (met winst voor de Nederlandse overheid) 3)3 dagen rood staan heeft NIETS met structurele financiële problemen van Nederlandse gezinnen te maken.

Reageer