SNS

Geen bewijs voor bewust sjoemelen bij SNS (Reaal)

• 4 oktober 2017
  • 3 Reacties
  • 12794 Keer bekeken

Ziehier de conclusie van Dijsselbloem en PwC naar aanleiding van het 'debacle' bij SNS.Voornaamste reden: de complexe intragroepsrelaties binnen Reaal.
Soms bekruipt mij het gevoel dat binnen de huidige SNS-bank het ook complex in elkaar zit. Denk maar eens aan de problematiek rondom de credit card en de en/of rekening, Ik kan alleen hopen dat de organistaie (en dan met name de top) lessen leert uit het verleden en de organisatie zo simpel mogelijk maakt, waarbij de verantwoordelijkheid zo laag mogelijk in de organisatie gelegd moet worden; uiteraard met de bijbehorende financiële middelen.

3 reacties

Dat er sprake is van schade voor de Staat is volgens de Landsadvocaat "onvoldoende aannemelijk", waardoor er met het onderzoek een streep onder de zaak wordt gezet.
Bron: ANP/Accountant

Betekend; is niet uitgesloten, maar is niet/moeilijk/te kostbaar/niet lonend oid, aan te tonen. Verder betekend het niet dat "anderen" geen "schade" hebben geleden. Het lijkt er nu op alsof eigenlijk alles "zo goed als, of helemaal klopte" en daar valt geloof ik wel wat op af te dingen.
Maar ja, met onze westenwind waait veel snel weg.
Groet,
Ben 🆒
Ziehier de conclusie van Dijsselbloem en PwC naar aanleiding van het 'debacle' bij SNS.Voornaamste reden: de complexe intragroepsrelaties binnen Reaal.
Soms bekruipt mij het gevoel dat binnen de huidige SNS-bank het ook complex in elkaar zit. Denk maar eens aan de problematiek rondom de credit card en de en/of rekening, Ik kan alleen hopen dat de organistaie (en dan met name de top) lessen leert uit het verleden en de organisatie zo simpel mogelijk maakt, waarbij de verantwoordelijkheid zo laag mogelijk in de organisatie gelegd moet worden; uiteraard met de bijbehorende financiële middelen.

De lessen uit het verleden klinken inderdaad nog steeds door.
SNS maakt daarom sinds 3 jaar bankieren weer ‘heel normaal’ voor iedereen die zonder fratsen wil bankieren. We hebben hier al flinke stappen in gezet. Met de huidige campagne gaan we door op die ingeslagen weg.
Het continu aanscherpen van onze dienstverlening en ontwikkelen van nieuwe diensten om de eigenschap ‘een bank die ’t snapt’ steeds weer waar te maken, is hier een belangrijk onderdeel van.
alleen campagne voeren helpt niet. Als de ontwikkelingsafdeling voor alle drie de brands moet ontwikkelen, heb je eigenlijk al een te ingewikkelde organisatie. Wie bepaalt dan wie wat gaat doen? Er zal dus eerst veel overleg komen en dat traineert de boel. Zo zijn er denk ik nog wel mer voorbeelden te noemen waarbij de SNS-bank nog steeds te veel verweven is met de andere brands. ook zaken die alleen de SNS-bank aangaan, duren te lang voor ze opgelost zijn omdat er mogelijk teveel afdelingen (lees managers) bij betrokken zijn.

Reageer