SNS

Beantwoord

Helpt jouw bank je in de problemen?

• 18 november 2014
  • 15 Reacties
  • 19624 Keer bekeken

ik ben nu toch altijden over de scheef als het gaat om het geld over temaken via automatische overboeking ookal staat er WEL geld op de rekeing als word gestorneerd of gewoon weg niet over geboekt dit duurd nu al maanden lijkt wel of de sns bank geenklanten meer wil hebben want ik hoor toch van meerdere mensen dat het ook bij hun het geval is

met vriendelijke groet gradus
icon

Beste antwoord door Dennis 19 november 2014, 17:57

Hoi Gradus,

Nog van harte welkom op SNS Community. :)

Ik begrijp uit je toevoeging dat er geen automatische incasso's van je 'vaste lasten-rekening' worden afgeschreven. Volgens mij is dit wel de bedoeling. Ik kijk graag mee wat er precies aan de hand is. Hiervoor heb ik wel je gegevens nodig. Wil je je rekeningnummer per mail sturen naar [email]webcare@sns.nl[/email] o.v.v. 'Community - helpt jouw bank je in de problemen'?

Om een beetje wegwijs te worden is het leuk om dit topic ‘Welkom op de community’ door te lezen. Mocht je meer willen weten over andere leden en iets over jezelf willen vertellen, kun je dat doen in de Koffiekamer.
Bekijk origineel

15 reacties

Badge
Ik begrijp hier geen jota van, sorry. Iets met automatisch overboeken dat niet lukt?
reinout
 al jaren boekt de sns rekeningen terug  terwijl er geld op staat op de rekening en dit niet alleen bij mij
Reputatie 3
Badge +1
Beste gradus,
Kun je nog wat duidelijker zijn in wat jouw probleem is? Uit jouw omschrijving kan ik (net als ReinoutS) niet opmaken wat er nu bij jou aan de hand is.
Ik gok dat je bedoelt te schrijven dat automatische incasso's (bijvoorbeeld van de huur of energiemaatschappij) door SNS bank worden teruggedraaid (gestorneerd). Maar in de regel gebeurt dit alleen als je door de incasso rood komt te staan en deze roodstand niet aanvult binnen 4 dagen. Waarschijnlijk controleert de SNS bank op de vierde dag je saldo opnieuw. Als er dan wordt teruggeboekt, dan zal die terugboeking waarschijnlijk 2 werkdagen duren. Het kan misschien zo zijn dat je op dag 6 weer wel voldoende saldo hebt en dat dan ook de terugboeking binnenkomt.

Op de website van SNS vind ik hierover de volgende informatie:
Voldoende saldo voor je incasso
De incasso kan alleen worden uitgevoerd als je voldoende bestedingsruimte op je rekening hebt. Is het bedrag van je rekening afgeschreven en heb je onvoldoende saldo? Dan heb je vier dagen de tijd om het saldo aan te vullen. Doe je dat niet? Dan storten wij het bedrag weer terug op je betaalrekening. En is je rekening aan bijvoorbeeld het energiebedrijf, verhuurder of ziektekostenverzekeraar niet betaald! Weten wanneer je rood staat? Hiervoor kun je de handige hulp inschakelen van de saldo-attentie. Je ontvangt dan een e-mail of sms zodra je (bijna) rood staat. Je schakelt de attentie in via Mijn SNS onder Instellingen. Of in de SNS Mobiel Bankieren app.

Groeten,
Stefan
Hallo Gradus,

Kun je aangeven of je jouw situatie in de uitleg van Stefan herkent? Anders help ik je graag verder.
het gaat sinds jaren zo dat ik me geld laat staan en dat er dan nks afgeboekt word heb speciaal een rekening waar ik me boodschappen van doe en een andere waar me vaste lasten afgaat maar steeds daar gaat niks van af en ik weet van andere mensen met een ruim budget dat het ook niet gebeuren
Hoi Gradus,

Nog van harte welkom op SNS Community. :)

Ik begrijp uit je toevoeging dat er geen automatische incasso's van je 'vaste lasten-rekening' worden afgeschreven. Volgens mij is dit wel de bedoeling. Ik kijk graag mee wat er precies aan de hand is. Hiervoor heb ik wel je gegevens nodig. Wil je je rekeningnummer per mail sturen naar [email]webcare@sns.nl[/email] o.v.v. 'Community - helpt jouw bank je in de problemen'?

Om een beetje wegwijs te worden is het leuk om dit topic ‘Welkom op de community’ door te lezen. Mocht je meer willen weten over andere leden en iets over jezelf willen vertellen, kun je dat doen in de Koffiekamer.
Niet altijd,maar meeestal brengen we onszelf in de problemen,door....vul maar in en geven de bank de schuldtjù.
Sns heeft mij zwaar in problemen gebracht. Ik heb geen recht op een uitkering omdat zij te laat waren met het verwijderen van mijn ex-echtgenoot als rekeninghouder. Ik krijg wel continu dreigbrieven omdat ik te vaak rood sta. Door de SNS bank dus. Heel ontzettend waardeloos.
Badge +1
Hi CHSausele,

Welkom op de community. Wat een vervelend verhaal om te lezen.

Het wijzigen van mederekeninghouders gaat doorgaans soepel. Er is echter wel een handtekening van beide rekeninghouders nodig. Wanneer het formulier juist is ingevuld, duurt de verwerking maximaal 5 werkdagen. Ik vraag me daarom af wat er bij jou is misgegaan.
Kun je daar misschien wat meer over vertellen? Als je dit liever niet op de community deelt, maar wel met ons, mag je je verhaal mailen. Ons e-mailadres is: [email]webcare@sns.nl[/email].
Vermeld je in de titel ‘Community – problemen omzetten rekening’? Met je gegevens kan ik de zaak nog eens goed bekijken.

Omdat dit je eerste bericht is op de community, wil ik je graag op twee topics wijzen. Misschien is het leuk om het topic ‘Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf eventueel voorstellen in de Koffiekamer.
Sns heeft mij zwaar in problemen gebracht. Ik heb geen recht op een uitkering omdat zij te laat waren met het verwijderen van mijn ex-echtgenoot als rekeninghouder. Ik krijg wel continu dreigbrieven omdat ik te vaak rood sta. Door de SNS bank dus. Heel ontzettend waardeloos.

Hoi CHSausele, ook welkom op dit forum. Ik ben geen deskundige op het gebied van Sociale Uitkeringen, maar het bevreemdt mij wel dat wel of geen uitkering afhankelijk is of je bankrekening wel of niet een mederekeninghouder kent. Ik zou zeggen dat beide dingen twee totaal verschillende zaken zijn en dat een uitkering niet afhangt of je een mederekeninghouder van je bankrekening hebt. Ik laat me graag op de hoogte brengen.
Heb je misschien ook nog een leuke avatar voor jezelf in gedachten?
Beste Kirsty,
Ik heb met beide handtekeningen 2 maal geprobeerd om mijn ex te verwijderen. Toen ik nog steeds totaal geen respons kreeg zijn we naar Karin (SNS huis Veenendaal) gegaan. Zij stuurde de volgende dag een mailtje dat het was gelukt en tevens dat zij hierna niet meer bereikbaar zou zijn omdat zij op vakantie was.
Bleek helemaal niet te zijn gelukt. Joey is ermee bezig geweest. Nu heeft sns beide creditcards om mijn naam gezet zonder toestemming. Totaal gebrek aan communicatie en lak aan de wet.

Hi CHSausele,

Welkom op de community. Wat een vervelend verhaal om te lezen.

Het wijzigen van mederekeninghouders gaat doorgaans soepel. Er is echter wel een handtekening van beide rekeninghouders nodig. Wanneer het formulier juist is ingevuld, duurt de verwerking maximaal 5 werkdagen. Ik vraag me daarom af wat er bij jou is misgegaan.
Kun je daar misschien wat meer over vertellen? Als je dit liever niet op de community deelt, maar wel met ons, mag je je verhaal mailen. Ons e-mailadres is: [email]webcare@sns.nl[/email].
Vermeld je in de titel ‘Community – problemen omzetten rekening’? Met je gegevens kan ik de zaak nog eens goed bekijken.

Omdat dit je eerste bericht is op de community, wil ik je graag op twee topics wijzen. Misschien is het leuk om het topic ‘https://"https://forum.snsbank.nl/over-sns-community-48/welkom-op-de-community-8170/"’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf eventueel voorstellen in de https://"https://forum.snsbank.nl/sns-koffiekamer-44/".
Hoi CHSausele,

Ik kan me voorstellen dat dit erg vervelend voor je is. Het lijkt me een goed idee om jouw verhaal nader te onderzoeken. Als je hiermee akkoord gaat, ontvang ik graag zoals Kirsty al aangaf je gegevens op [email]webcare@sns.nl[/email]. Ik doe mijn best om je zo spoedig mogelijk een antwoord te geven.

Overigens heb ik de achternamen van de collega's uit je verhaal verwijderd. Persoonlijke informatie van derden delen zonder toestemming, is helaas niet toegestaan op de community.

Hoi CHSausele, ook welkom op dit forum. Ik ben geen deskundige op het gebied van Sociale Uitkeringen, maar het bevreemdt mij wel dat wel of geen uitkering afhankelijk is of je bankrekening wel of niet een mederekeninghouder kent. Ik zou zeggen dat beide dingen twee totaal verschillende zaken zijn en dat een uitkering niet afhangt of je een mederekeninghouder van je bankrekening hebt. Ik laat me graag op de hoogte brengen.
Heb je misschien ook nog een leuke avatar voor jezelf in gedachten?
Blacktomcat: Nou dan weet je dit ook weer. De sociale dienst Veenendaal weigert een bijstandsuitkering op grond van het feit dat ik een creditcard aflos die op de naam van mijn ex staat. Dit is omdat SNS hem niet kon verwijderen. Vraag maar aan Joey.
oei, dat is wel heel erg vervelend. Kan je ex nog steeds met die credit card geld uitgeven? Kun je die card laten blokkeren? In elk geval succes en heel veel sterkte.

Reageer