SNS

Het nieuwe uiterlijk van SNS Community

  • 10 juli 2019
  • 74 Reacties
  • 10799 Keer bekeken

Reputatie 3
Badge +3
Puntjes op de i
Het heeft even geduurd, maar de nieuwe jas van de SNS Community wordt fris, kleurrijk en overzichtelijk. Samen met InSided hebben we voor onze klanten en bezoekers gewerkt aan een aantrekkelijk en praktisch forum. Een grote vernieuwing is een spannend moment. Voor de livegang zetten we nog een paar puntjes op de i zodat alles vlekkeloos verloopt. Als er onverhoopt iets misgaat, zijn we stand-by. Ben je benieuwd wat er verandert? Dit kun je volgende week verwachten:
  • De vormgeving is aangepast, het ziet er frisser en sprankelijker uit
  • De indeling is overzichtelijker waardoor je topics gemakkelijk kunt vinden
  • Er komen meer mogelijkheden om foto's en video's te gebruiken

Is jouw koppie erbij?
We verheugen ons op de introductie van de vernieuwde community en nodigen je graag uit om volgende week een kijkje te nemen. Als het zover is laten we het in dit topic weten. Je kunt dan gelijk met ons meepraten en vragen stellen.

We horen je graag
Je mening over het nieuwe forum vinden we belangrijk en interessant. Laat je weten wat je ervan vindt? Veel dank en tot ziens op de community!

74 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Spannend, zo opeens. Ben heel benieuwd....
Reputatie 3
Badge +3
Wat leuk dat je zo geïnteresseerd bent @Sanne, ik kijk met belangstelling uit de de reacties en ik hoop natuurlijk dat je de veranderingen positief vindt.
Reputatie 3
Badge +3
Goed nieuws!
Morgen gaan we live met de vernieuwde community. Waar jullie voorheen gewend zijn om in te loggen vanuit Mijn SNS (zogenaamde single sign on), is dit vooralsnog niet mogelijk. Omdat binnenkort het oude platform niet langer wordt ondersteund moeten we overstappen naar het nieuwe platform.

Hoe werkt het?
Je Mijn SNS account en je community account zijn twee verschillende accounts. Nadat de nieuwe community live is, kun je niet meer inloggen met je Mijn SNS account.

Wat moet je doen?
Log je normaal gesproken in via de community, dan verandert er voor jou niks.
Log je normaal gesproken in vanuit Mijn SNS, dan geldt voor jou onderstaande:
  • Klik op 'Inloggen' bij de community
  • Klik op de 'Wachtwoord vergeten?' link
  • Gebruik je e-mail of username om een nieuw ge-update wachtwoord te krijgen en toegang tot de nieuwe community

We zien jullie graag op de vernieuwde community 😃
Ik mis (als je naar je/een profiel gaat) een overzicht van 'likes' die je hebt ontvangen op berichten.
Ook zou de 'community help' moeten worden aangepast en meer info kunnen geven over 'badges' en de optie 'Ontvang e-mailnotificaties van @mentions' bij instellingen. (Het woord 'mentions' zou wel vertaald mogen worden).
Ik begrijp wel waarom dit uiterlijk als fris wordt ervaren. Toch ben ik er niet blij mee.
Was "voeger" het grootste deel van mijn scherm gevuld met inhoudelijke info, nu is de helft van mijn 23-inch-scherm loze ruimte (want een grote foto, ruime kop). Ik weet best dat dit de modernere presentatie is van websites (elkaar nadoen heet nu eenmaal "met de tijd meegaan") , maar voor mij hoeft dat niet. Zonder scrollen kom je niet meer tot zaken.
In en ander topic heb ik al; aangegeven dat bovenstaande wijze van wachtwoordwijziging bij mij niet heeft gewerkt.
Reputatie 3
Badge +1
Nou daar zijn we weer. Even wennen maar 1e indruk is positief.

Enne, hoe zit het nou met die balkjes onder onze avatars? Hebben die enig functioneel doel?
Reputatie 3
Badge +3
Goedemiddag @Sanne, @Koos en @eRik19,

Dank voor jullie eerste reactie over de vernieuwde community. Om de vernieuwing compleet te maken, komen er meer aanpassingen. Deze zijn subtieler en dragen bij aan de gebruiksvriendelijkheid van de SNS Community. Zo zullen we onder andere nog invulling geven aan de badges en het schalen (responsive maken) voor verschillende schermen. Daarnaast geef ik jullie punten door zodat het helder is wat we in de toekomst nog kunnen verbeteren. Graag nodig ik iedereen uit om de ontwikkelingen te blijven volgen.
Reputatie 3
Badge +1
Hoi Evelyn,

Ik kreeg een mailtje omdat ik door jou hierboven gementioned wordt. De link in de email werkt echter niet:

https://nieuwsblog.snsbank.nl/sns-nieuws-99/het-nieuwe-uiterlijk-van-sns-community-12585?postid=100659

Deze is ook anders dan de URL die ik nu boven in zie staan.

Verder zie ik op het hoofdscherm rechts een aantal categorieknoppen, die paars worden als ik er met mijn muis over heen ga. Mijn SNS staat daar dubbel in. Dat gaat volgens mij ook nog niet helemaal goed.
Hier het zelfde m.b.t. de link in de email. Er staat nieuwsblog.snsbank.nl maar moet zijjn forum.snsbank.nl
Moet ik nu blij zijn dat ik nog geen badges heb of verdrietig?
Reputatie 1
Badge
Ik denk dat je verdrietig moet zijn Koos. Ik zie o.a. woorden als badges, blog, categorieknoppen, responsive maken en avatar enz enz voorbij komen. Daar wordt ik zeer verdrietig van. Ik heb het idee, dat ik van de werkelijkheid begin los te geraken. Ik ben in ieder geval zeer blij, dat ik nog wel weet wat een euro is, hoewel ik er daarvan niet zoveel heb als ik wel zou willen. Ik herinner mij nog, dat je naar de bank ging, aan de balie een dubbeltje verstrekte aan de medewerker, die dat vervolgens nauwgezet in een boekje bijschreef en van een paraaf en stempel voorzag. Geld nodig: deze handelingen omgekeerd. Allemaal gratis voor de grote en kleine klant. De medewerker kende zijn klanten, dus vader of moeder hoefde niet mee te komen. Geen moeilijke woorden en badges etc maar eenmaal per jaar kreeg je als trouwe spaarder een mooi boek. Nadat de computer zijn intrede deed, werd verteld dat alles veel gemakkelijker en sneller en daardoor goedkoper zou worden. Tja.... Ik heb een ernstig vermoeden, dat ik een soort Waldorf of Stadler begin te worden. het zij mij vergeven, want dat is het voorrecht van een oude man. Ik had dit van een icoontje (!) of is dat een smiley(!) willen voorzien, maar dat kan ik niet vinden....
groet
Henk
Ik heb in ieder geval mijn "balkje" terug, ook al heb ik geen flauw benul van de betekenis ervan.
Wel paars in plaats van het voormalige groen.
Reputatie 1
Badge
Tot mijn grote leedwezen heb ik geen "balkje". Welke grote inspanning moet ik mij getroosten om een dergelijke onmisbare onderscheiding te verwerven?
Ik wil graag de instelling "nieuwste eerst" weer als standaard terug. Nu krijg ik steeds de oudste als eerste en moet dus soms zelfs pagina´s bladeren naar de nieuwste.
Door met de muis over een avatar te gaan komt er nu een venstertje met lid info. voor mij mag dit weg, is hierdoor wel erg (te) makkelijk om privé info te zien. Ik ga dat dan meer weghalen.
Indien het niet zo makkelijk bereikbaar is is er een drempel, wat ik wenselijk vind.
Groet,
Ben 😎
Mijn suggestie voor vandaag; https://youtu.be/2zjLBWnZGTU
Reputatie 3
Badge +3
Goedemorgen allemaal,

Zoals ik vorige week heb beloofd, heb ik vanochtend alle opmerkingen, verbeterpunten en hindernissen verzameld die naar aanleiding van de vernieuwde community zijn binnen gekomen. Sommige opmerkingen worden (heel begrijpelijk) meerdere keren op verschillende plaatsen op de community genoemd. Met name het in- en uitloggen, de link naar het juiste topic, de e-mail notificatie, de badges en de balkjes komen regelmatig naar voren. Jullie verbeterpunten geef ik door aan de ontwikkelaars zodat deze, samen met de geplande aanpassingen, ervoor zorgen dat je bezoek op ons forum prettig en plezierig is. Hartelijk dank voor alle reacties, we gaan ermee aan de slag. Om iedereen te informeren plaats ik dit bericht op meerdere plaatsen. Fijne dag!
Er heerst al enige tijd een raadselachtige sfeer rond het begrip badges.
Ik zie nu dat er een hele serie badges is uitgereikt aan Evelyn. Kennelijk gaat het heel erg snel en makkelijk.
Eva heeft er ook één. Wat zijn het? En vooral: wie kent ze toe?
Verder - ondanks alle aankondigingen dat nieuwe zaken hier worden gemeld - blijft het raadselachtig.
Reputatie 3
Badge +3
Goedemiddag @Koos,

Omdat je vraag gerelateerd is aan de vernieuwde community heb ik 'em naar dit topic verplaatst. Om de vernieuwing compleet te maken, komen er meer aanpassingen. Deze worden geleidelijk doorgevoerd en we verheugen ons op de subtiele verbeteringen. Wat dat betreft geef ik je graag gelijk duidelijkheid over de nieuwe badges.

Badges laten iets zien over jouw activiteiten als community lid. Als je een badge hebt verdiend, wordt deze automatisch bij naam getoond. Je kunt badges om allerlei redenen verdienen. Bijvoorbeeld omdat je vaak reageert op berichten, iemand helpt met een vraagstuk of omdat je veel likes ontvangt. Op dit moment heeft nog niet iedereen badges, maar deze worden gaandeweg aangevuld. Inmiddels heb je de badges Life coach en Journalist gekregen. Passen ze goed bij je?
Reputatie 3
Badge +3
Hoi @BigBen,

Bedankt voor je bevindingen, je opmerking over 'nieuwste eerst' artikelen lezen pak ik gelijk op. Als je snel wilt bekijken welke reacties nieuw zijn, kun je rechtsboven (gelijk onder het eerste artikel in het topic) in het dropdown menu een keuze maken: Nieuwste eerst, Oudste eerst of Meeste stemmen. Op die manier kun je precies en snel kiezen wat jij graag wilt lezen. Hieronder zie je hoe je de keuze kunt maken.

Reputatie 3
Badge +3
Beam me up Scotty
Zoals @BigBen heeft opgemerkt krijg je nu informatie over een community lid te zien als je met je muis over de avatar (foto) gaat. Superhandig! Zo weten anderen waarvoor ze jou kunnen benaderen. In Mijn profiel kun je aangeven welke onderwerpen je interesseren en waarover je veel weet. Via Instellingen onder Mijn Profiel kun je aanmerken wat je wel en niet wil tonen aan andere community leden.
Hallo @Evelyn SNS ; tsja...
Dat is dus bekend, maar wordt als omslachtig hier ervaren. Inmiddels een wederkerende probleem!
Groet,
Ben 😎

https://forum.snsbank.nl/over-sns-community-110/reacties-standaard-van-nieuwste-naar-oudste-presenteren-10997

https://forum.snsbank.nl/over-sns-community-110/hoe-zie-ik-de-nieuwste-reacties-als-eerste-9198
Badges laten iets zien over jouw activiteiten als community lid. Als je een badge hebt verdiend, wordt deze automatisch bij naam getoond. Je kunt badges om allerlei redenen verdienen. Bijvoorbeeld omdat je vaak reageert op berichten, iemand helpt met een vraagstuk of omdat je veel likes ontvangt. Op dit moment heeft nog niet iedereen badges, maar deze worden gaandeweg aangevuld. Inmiddels heb je de badges Life coach en Journalist gekregen. Passen ze goed bij je?

Ik vind het "leuke speeltjes" die eerder afleiden dan iets toevoegen. Gelukkig zijn ze bij instelling ook "uit" te zetten!
Wat zijn de regels voor "automatisch getoond" (zijn dus "uit" (niet tonen) te zetten)? Wat en wanneer zijn de te behalen titels?
Groet,
Ben 😎
Ps Misschien een idee om de toekenning en registratie voor Mods maar "uit" te zetten?
Ps1 Ik zal m´n "expert" titel nog even tonen.
Ps2 Mijn "reacties teller" is door het verwijderen van berichten, met een onbekend aantal verlaagd!!
Beam me up Scotty
Zoals @BigBen heeft opgemerkt krijg je nu informatie over een community lid te zien als je met je muis over de avatar (foto) gaat. Superhandig! Zo weten anderen waarvoor ze jou kunnen benaderen. In Mijn profiel kun je aangeven welke onderwerpen je interesseren en waarover je veel weet. Via Instellingen onder Mijn Profiel kun je aanmerken wat je wel en niet wil tonen aan andere community leden.

Ik vind dit dus "NIET" "superhandig", ik zou het graag uitgezet willen hebben!
Groet,
Ben 😎
Superhandig! Zo weten anderen waarvoor ze jou kunnen benaderen.

Ik ben benieuwd. Hoe kan men mij benaderen als mijn persoonsgegevens niet bekend zijn? Volgens mij kun je hier alleen SNS benaderen, en hopen dat er iemand reageert (hetgeen wel normaal zou zijn).

Goedemiddag @Koos,

Op dit moment heeft nog niet iedereen badges, maar deze worden gaandeweg aangevuld. Inmiddels heb je de badges Life coach en Journalist gekregen. Passen ze goed bij je?


Overigens is SNS ambitieuzer dan ikzelf. Ik zou mezelf nooit life-coach durven noemen. Het klinkt als een compliment... Als journalist zie ik mezelf nog wel, gezien mijn neiging om een en ander te onderzoeken en zonodig aan de kaak te stellen (zoals je met enige regelmaat ervaart).

Nog een opmerking:
Zoals je weet werken de links in de attentiemails voor nieuwe communityberichten niet. Dat betekent dat je altijd moet zoeken. Dan is een handige indeling wel van belang.
Dit topic kon ik aanvankelijk niet vinden. Ik verwacht een topic "Het nieuwe uiterlijk van SNS-community" dus onder de hoofdcategorie "Community". Daar staat dit niet. Beetje onlogisch.

Ja, ik weet het, zoekfunctie gebruiken. Maar die gebruik ik doorgaans pas als tweede optie, omdat die lang niet altijd werkt (in het algemeen gesproken) en een heldere indeling om allerlei redenen valt na te streven.
Er zijn nog wat inlog- en uitlog kwesties.
  1. Wanneer ik uitlog, kom ik niet meer op een error-pagina. Dat lijkt opgelost. Maar waarom kom ik dan op de inlogpagina van MijnSNS? In de meeste gevallen wil ik dat helemaal niet, ik wil alleen de community verlaten.
  2. Zoals bekend is het in MijnSNS noodzakelijk om met twee identiteiten te kunnen inloggen wanneer het om een gezamenlijke rekening gaat. In mijn wachtwoordmanager staan derhalve zowel voor MijnSNS als voor de Community twee username-wachtwoord combinaties. Nu komt het geregeld voor dat ik bij wisselen van identiteit het mij niet lukt om de andere ingevuld te krijgen in de inlogpagina. Dat zou een probleempje van LastPass, de wachtwoordmanager kunnen zijn, maar wellicht ook een kwestie van hantering van bijvoorbeeld de cookies. Misschien kan iemand hier iets over zeggen?
  1. Zoals bekend is het in MijnSNS noodzakelijk om met twee identiteiten te kunnen inloggen wanneer het om een gezamenlijke rekening gaat. In mijn wachtwoordmanager staan derhalve zowel voor MijnSNS als voor de Community twee username-wachtwoord combinaties. Nu komt het geregeld voor dat ik bij wisselen van identiteit het mij niet lukt om de andere ingevuld te krijgen in de inlogpagina. Dat zou een probleempje van LastPass, de wachtwoordmanager kunnen zijn, maar wellicht ook een kwestie van hantering van bijvoorbeeld de cookies. Misschien kan iemand hier iets over zeggen?

Ik gebruik Roboform, heb bij sommige inlogs ook meerdere opties nodig (ander inlog naam). Roboform had ik eerder op "automatisch invullen en inloggen" staan. Nu op "alleen invullen". Nu krijg ik dus bij meerdere opties een klein venstertje met de opties om in te loggen en kan dus de juiste kiezen en op enter drukken. Werkt meestal perfect.
Ik weet niet hoe Lastpass daarmee omgaat.
Groet,
Ben 😎

Reageer