SNS

Het nieuwe uiterlijk van SNS Community

• 10 juli 2019
  • 74 Reacties
  • 12220 Keer bekeken

Toon eerste bericht

74 reacties

LastPass geeft in een vlakje heel klein aan hoeveel mogelijkheden er zijn voor de betreffende website. In dit geval wordt MijnSNS emn Community als één gezien, dus er zijn 4 mogelijkheden, en dat wordt ook aangegeven. Maar een andere keuze dan de eerst ingevulde wordt niet geaccepteerd.
Vandaar dat ik bedacht dat de cookies heel misschien een rol zouden spelen.
Ik zie nu de optie "wis de lokale cache"staan. Ik zal proberen of dat de oplossing brengt.
Ik sta nog niet te juichen. De link in een attentie-mail werkt niet. ik kom dan op één of andere blog-pagina.
lettertype te klein. Pagina invulling: veel lege ruimtes. Ik heb nog geen uitleg gezien over de balkjes. Ook niet hoe de toekenning van badges werkt. En dat heeft m.i. ook geen toegevoegde waarde. Het zal wel wennen worden. Maar ja, ik had toch al besloten (veel) minder op de community te reageren, gezien de antwoorden van de laatste weken/maanden. Misschien dat we hier in september nog eens van gedachten kunnen wisselen.
Mooi !!
De link in de attentiemails functioneert weer !
Dit mankement was wel erg vervelend. Goed dat dit snel is opgepakt.
Reputatie 3
Badge +3
Hi allemaal,

Voordat mijn weekend begint, laat ik jullie graag weten dat ik op dit moment met InSided samenwerk om verbeteringen toe te passen. Zoals @Koos heeft opgemerkt werkt de link in de attentiemails weer goed. Daarnaast heb ik de volgende punten aan de ontwikkelaars van InSided door gegeven. In de loop van volgende week vertrouw ik erop jullie te informeren over:

• In- en uitlog problemen
  • Wat betekenen de balkjes onder de avatars?
  • Wat houden de functionele cookies in?
  • Zijn de actieve topics ècht recent en waarom zien we geen likes?
  • Nieuwste artikel als standaard instellen
Tot zover en alvast een fijn weekend allemaal 🔆
Top, de link in de attentiemail werkt inderdaad ook weer bij mij. Hulde.
Reputatie 1
Afgelopen vijdag kreeg ik het bericht dat ik door een bijdrage de Life coach badge had verdiend. Huh? had ik daar eerder van gehoord? Heb ik iets gemist? Waar heb ik dit aan verdiend? Welke rechten en plichten zitten hier aan? Wie moet ik gaan coachen? Hoeveel tijd gaat daarin zitten?
Wie helpt me uit de droom ?
Hallo Jan,
Deze vragen zijn al eerder gesteld, maar (zoals het normaal begint te worden) nog steeds niet beantwoord.
Ik heb zelfs twee verschillende badges toegekend gekregen, maar twijfel nog of ik ze zichtbaar moet laten zijn. Je kunt ze namelijk verbergen. Dat van die balkjes en de Likes moet ook nog worden toegelicht. Misschien hangen die wel samen, je weet maar nooit.

Vreselijk trouwens, die likes. Zeker als een hoger aantal ook nog consequenties gaat krijgen.
Reputatie 3
Badge +3
Afgelopen vijdag kreeg ik het bericht dat ik door een bijdrage de Life coach badge had verdiend. Huh? had ik daar eerder van gehoord? Heb ik iets gemist? Waar heb ik dit aan verdiend? Welke rechten en plichten zitten hier aan? Wie moet ik gaan coachen? Hoeveel tijd gaat daarin zitten? Wie helpt me uit de droom ?

Hallo @JanStel

Maak je geen zorgen, een badge kun je zien als een erkenning voor je bijdrage op de community, er zitten geen rechten of plichten aan. Badges laten iets zien over jouw activiteiten als community lid. Als je een badge hebt verdiend, wordt deze automatisch bij naam getoond. Je kunt badges om allerlei redenen verdienen. Bijvoorbeeld omdat je vaak reageert op berichten, iemand helpt met een vraagstuk of omdat je veel likes ontvangt. Op dit moment heeft nog niet iedereen badges, maar deze worden gaandeweg aangevuld. Op dit moment zijn er 7 badges die kunnen worden toegekend: Makelaar, Notaris, Mentor, Journalist, Digi-gids, Journalist, Verzamelaar en Mentor. De betekenis van de verschillende badges is:

• Makelaar: je hebt 5 posts in de categorie Wonen & Leven geplaatst
  • Notaris: je hebt 5 posts in de categorie in Relatie & Familie geplaatst
  • Mentor: je hebt 5 posts in de categorie Kinderen & Geld geplaatst
  • Journalist: je hebt 5 posts in de categorie Actueel & Opinie geplaatst
  • Digigids: je hebt 5 posts in de categorie Mijn SNS & SNS Mobile Bankieren geplaatst
  • Verzamelaar: je hebt 5 posts in de categorie Sparen & Besparen geplaatst
  • Life coach: je hebt in elke bovenstaande categorie 5 posts geplaatst
De badge Life coach is een mooi compliment voor je trouwe, veelzijdige en actieve bijdrage op de community, dankjewel daarvoor.
@SNS;
ik wil het feestje niet bederven, maar ....
Ik vraag me af;
wiens idee is dit om dit "aan" te zetten?
wie zit hierop te wachten?
wie bepaald wanneer iets wordt toegekend?
bij wie is in de community gescheckt of dit een leuke en/of zinvolle aanvulling is?
Groet,
Ben 😎
PS Waarom krijg ik weer het gevoel dat ik bij Sint op schoot zit?
PS2 Ik wou dat "onze wensen" zo ongemerkt werden vervuld!
PS3 Kortom; ik vind het totaal niets, ongepast, kinderlijk. Nu hou ik erover op!
Reputatie 1
@BigBen,
Ik ben het helemaal eens met je reactie.
De badge heb ik maar uitgezet.
Ik zou het veel zinvoller vinden wanneer eens wat sneller gereageerd werd op de vele nog openstaande vragen.
Badges, balkjes, likes, wie zit daar op te wachten? Ik ook niet. Wie heeft dit verzonnen/ De Community wederom niet van tevoren gevraagd of ingelicht. Ik geef mijn pijp maar weer eens aan Maarten.
Morituri te salutant.
Reputatie 1
Badge
Helemaal eens met Big Ben, Jan Stel en Black Tomcat.
Ik mis overigens nog de badge "topfan" !!!. Ik vrees met grote vreze, dat de bedenkers van al deze huldetekens te veel gekeken hebben op de genealogie site Geneawiki en faceboek. Maar deze community site is toch een serieuze? Mochten er zich echter in grote getale leden melden, die dit wel leuk vinden, dan heb ik niets gezegd. Anders zou ik adviseren zeer snel weer terug te keren naar een normale communicatie. Of zit ik er nu helemaal naast en is er een competitie in het leven geroepen wie de meeste hulde tekens heeft verzameld met aan het eind een heuse Beker? Trouwens wat voegt het toe dat je de badge missionaris hebt verdiend, nadat je alle godsdiensten hebt vermeld in je bijdragen. De oplettende lezertjes hebben vast al door, dat ik tracht de badge slap l.ll.n in de wacht te slepen.
Op de Community-startpagina staat aan de rechterkant (boven de Likes/badges-lijst...) een lijstje artikelen. Wat voor lijst is dat? Het zijn niet de meest recente, ook niet degenen met de meeste reacties. Maar wat dan wel?

We lijken te verdrinken in de lijstjes...
Reputatie 3
Badge +3
Dag allemaal,

In het topic Inloggen op de community heb ik een toelichting geschreven over het (nieuwe) inloggen op de community. Daarmee zou het voor iedereen mogelijk moeten zijn om zonder problemen in te loggen. Begrijpelijk dat het even wennen is aan de vernieuwingen en veranderingen op de community. We hebben bewust gekozen voor een kleurrijke en overzichtelijke indeling waarvan veel mensen ons laten weten dat ze het een verbetering vinden. Uiteraard worden eventueel openstaande vragen in dit topic nog uitgelegd.

De SNS Community is een platform voor duizenden mensen, jullie mening is belangrijk maar niet bepalend. Daarmee doel ik met name op het gebruik en de betekenis van de badges: deze behouden hun vriendelijke functie op de community. Tot zover, via het topic Wensen voor de community staan we open voor aanpassingen die voor alle mensen op de community nuttig kunnen zijn.
Reputatie 1
Badge
Ik wens iedereen het allerbeste en een vruchtbaar gebruik van de community. Het was me een waar genoegen en heb in sommige gevallen er behoorlijk wat van opgestoken. Maar ik kan mij niet vinden in die Amerikaanse manier van communiceren met badges etc . Ik kan dat niet serieus nemen en trek daarom de conclusie dat ik dan moet vertrekken. Dank voor de leuke contacten het ga U allen goed.
Henk.
Op de Community-startpagina staat aan de rechterkant (boven de Likes/badges-lijst...) een lijstje artikelen. Wat voor lijst is dat? Het zijn niet de meest recente, ook niet degenen met de meeste reacties. Maar wat dan wel?

We lijken te verdrinken in de lijstjes...

Ik denk dat het de bedoeling is dat hier een uptodate lijstje staat van; bijv. laatste topics of laatste door SNS geschreven berichten of ..., Nou ja in elk geval wordt het niet gwupdated!
Wat daarboven staat lijkt mij een lijstje van bijv. laatste zoekwoorden of laatste ......
Tsja, lijstjes.
Kunnen wij die ook niet maken?
Groet,
Ben 😎
PS Oh ja, we hebben al een lijst, maar die werkt ook al (bijna 😄) niet.....
Ik wens iedereen het allerbeste en een vruchtbaar gebruik van de community. Het was me een waar genoegen en heb in sommige gevallen er behoorlijk wat van opgestoken. Maar ik kan mij niet vinden in die Amerikaanse manier van communiceren met badges etc . Ik kan dat niet serieus nemen en trek daarom de conclusie dat ik dan moet vertrekken. Dank voor de leuke contacten het ga U allen goed.
Henk.

Hoi Henk,
Groetjes. Kom zo af en toe toch maar even gedag zeggen. Bij de SNS is nogal eens een veranderlijke wind uit veranderlijke richtigen. Dus wie weet.
Groet,
Ben 😎
PS ik laat me niet ontmoedigen, ik blijf optimist. Opvallend bij de SNS is dat de toplaag blijft en de klanten ook veel blijven. Wat daar tussen zit... Tsja
Reputatie 1
Badge
Dank je wel voor je reactie, Ben.
Ik blijf wel volgen, maar neem geen deel meer aan discussies etc omdat ,voor mij althans, deze site ongevraagd is verworden tot een wiki/fb site met beloningen etc.
groet
Henk
Reputatie 3
Badge +3
Goedemorgen allemaal,

Van Insided heb ik een toelichting gekregen over de balkjes onder je profielfoto (avatar). De paarse balk wordt ook wel 'reputatie' genoemd. Het geeft aan hoeveel duimpjes (likes) je voor je activiteit/bijdrage op de community hebt ontvangen. Het systeem vult het balkje automatisch wanneer je een bepaald aantal likes bereikt. Standaard is het ingesteld op 100 duimpjes (likes).
Reputatie 3
Badge +3
Hoi @BigBen,

Het zou inderdaad gemakkelijk zijn als de nieuwste reactie bovenaan zou kunnen staan, zelf loop ik daar ook wel eens tegenaan. Bij InSided kunnen ze het niet aanpassen, er is geen optie om de standaard sorteervolgorde van de reacties te wijzigen. De gewenste volgorde kun je alleen handmatig selecteren.

Met de vernieuwing van de Community is in het drop-down menu een keuze bijgekomen: meeste stemmen. Als je wilt bekijken welke reacties nieuw zijn, kun je rechtsboven (gelijk onder het eerste artikel in het topic) in het dropdown menu een keuze maken: Nieuwste eerst, Oudste eerst of Meeste stemmen. Het is spijtig dat ik een langgekoesterde wens niet kan laten uitkomen, ik heb mijn best gedaan.
Hoi @BigBen,

Het zou inderdaad gemakkelijk zijn als de nieuwste reactie bovenaan zou kunnen staan, zelf loop ik daar ook wel eens tegenaan. Bij InSided kunnen ze het niet aanpassen, er is geen optie om de standaard sorteervolgorde van de reacties te wijzigen.

??? Dit lijkt me zo'n geval waarbij ik graag zou weten wat de echte reden is. Volgens mij kan de meest onbenullige programmeur een sorteringsvolgorde omdraaien. De meeste stemmen is een stuk moeilijker.
Of gebruikt InSided een beperkt pakket?
We hebben bewust gekozen voor een kleurrijke en overzichtelijke indeling waarvan veel mensen ons laten weten dat ze het een verbetering vinden.
Met in het achterhoofd het feit dat de 39.000 forumleden een fake-aantal is, zou ik best willen weten hoeveel mensen (buiten SNS) dit een verbetering vinden. In ieder geval heeft zich hier nog niemand gemeld. Of heb ik er één over het hoofd gezien?
Kennelijk jaagt het wel mensen weg...
Reputatie 1
Badge
Ik kom toch nog heel even terug op de site. Het begon toch inderdaad ietwat te kriebelen om iemand te citeren. Ik zie dat er nog steeds niet door de mods is gereageerd op twee hierboven staande vragen van Koos, de ene is van 12 ! dagen en de andere van 5 dagen geleden. Dat bevreemdt mij. Vind ik niet netjes. Vandaar toch nog even deze reactie.
Reputatie 3
Badge +3
Met in het achterhoofd het feit dat de 39.000 forumleden een fake-aantal is, zou ik best willen weten hoeveel mensen (buiten SNS) dit een verbetering vinden. In ieder geval heeft zich hier nog niemand gemeld. Of heb ik er één over het hoofd gezien?
Kennelijk jaagt het wel mensen weg...

Beste @Koos en @ghm45

Als mensen voor een concrete vraag onze hulp inschakelen, dan doen we als moderators ons best om tijdig een goed en helder antwoord te geven. In sommige gevallen lukt dat niet. Wanneer we moeten reageren op aannames (het feit dat de 39.000 forumleden een fake-aantal is) óf zaken die we hebben uitgelegd en waar we verder geen invloed op kunnen uitoefenen (volgens mij kan de meest onbenullige programmeur een sorteringsvolgorde omdraaien) is het einde zoek.
Reputatie 1
Badge
Beste Evelyn,
OK, helder. Maar Koos wilde ook weten of er veel mensen zijn die het een verbetering vinden. Ik ben ze tot op heden ook nog niet tegen gekomen. Wel meerdere, die het niet zo geweldig vinden. Daarom heb ik mij voorlopig teruggetrokken. Maar bv die badges kan ik als volwassene echt niet serieus nemen. Leuk voor kinderen misschien. Maar ik vraag mij in gemoede af, waarom men op een serieuze site een "beloning" op zijn bijdrage moet krijgen.
Als het in toekomst weer begint te "kriebelen" komt ik weer terug.
Het ga je goed,
groet
Henk

Reageer