SNS

Het nieuwe uiterlijk van SNS Community

  • 10 juli 2019
  • 74 Reacties
  • 34126 Keer bekeken


Toon eerste bericht

74 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Dag allemaal,

In het topic Inloggen op de community heb ik een toelichting geschreven over het (nieuwe) inloggen op de community. Daarmee zou het voor iedereen mogelijk moeten zijn om zonder problemen in te loggen. Begrijpelijk dat het even wennen is aan de vernieuwingen en veranderingen op de community. We hebben bewust gekozen voor een kleurrijke en overzichtelijke indeling waarvan veel mensen ons laten weten dat ze het een verbetering vinden. Uiteraard worden eventueel openstaande vragen in dit topic nog uitgelegd.

De SNS Community is een platform voor duizenden mensen, jullie mening is belangrijk maar niet bepalend. Daarmee doel ik met name op het gebruik en de betekenis van de badges: deze behouden hun vriendelijke functie op de community. Tot zover, via het topic Wensen voor de community staan we open voor aanpassingen die voor alle mensen op de community nuttig kunnen zijn.
Reputatie 2
Ik wens iedereen het allerbeste en een vruchtbaar gebruik van de community. Het was me een waar genoegen en heb in sommige gevallen er behoorlijk wat van opgestoken. Maar ik kan mij niet vinden in die Amerikaanse manier van communiceren met badges etc . Ik kan dat niet serieus nemen en trek daarom de conclusie dat ik dan moet vertrekken. Dank voor de leuke contacten het ga U allen goed.
Henk.
Ik wens iedereen het allerbeste en een vruchtbaar gebruik van de community. Het was me een waar genoegen en heb in sommige gevallen er behoorlijk wat van opgestoken. Maar ik kan mij niet vinden in die Amerikaanse manier van communiceren met badges etc . Ik kan dat niet serieus nemen en trek daarom de conclusie dat ik dan moet vertrekken. Dank voor de leuke contacten het ga U allen goed.
Henk.

Hoi Henk,
Groetjes. Kom zo af en toe toch maar even gedag zeggen. Bij de SNS is nogal eens een veranderlijke wind uit veranderlijke richtigen. Dus wie weet.
Groet,
Ben 😎
PS ik laat me niet ontmoedigen, ik blijf optimist. Opvallend bij de SNS is dat de toplaag blijft en de klanten ook veel blijven. Wat daar tussen zit... Tsja
Reputatie 2
Dank je wel voor je reactie, Ben.
Ik blijf wel volgen, maar neem geen deel meer aan discussies etc omdat ,voor mij althans, deze site ongevraagd is verworden tot een wiki/fb site met beloningen etc.
groet
Henk
Reputatie 5
Badge +4
Goedemorgen allemaal,

Van Insided heb ik een toelichting gekregen over de balkjes onder je profielfoto (avatar). De paarse balk wordt ook wel 'reputatie' genoemd. Het geeft aan hoeveel duimpjes (likes) je voor je activiteit/bijdrage op de community hebt ontvangen. Het systeem vult het balkje automatisch wanneer je een bepaald aantal likes bereikt. Standaard is het ingesteld op 100 duimpjes (likes).
Op de Community-startpagina staat aan de rechterkant (boven de Likes/badges-lijst...) een lijstje artikelen. Wat voor lijst is dat? Het zijn niet de meest recente, ook niet degenen met de meeste reacties. Maar wat dan wel?

We lijken te verdrinken in de lijstjes...

Ik denk dat het de bedoeling is dat hier een uptodate lijstje staat van; bijv. laatste topics of laatste door SNS geschreven berichten of ..., Nou ja in elk geval wordt het niet gwupdated!
Wat daarboven staat lijkt mij een lijstje van bijv. laatste zoekwoorden of laatste ......
Tsja, lijstjes.
Kunnen wij die ook niet maken?
Groet,
Ben 😎
PS Oh ja, we hebben al een lijst, maar die werkt ook al (bijna 😄) niet.....
Op de Community-startpagina staat aan de rechterkant (boven de Likes/badges-lijst...) een lijstje artikelen. Wat voor lijst is dat? Het zijn niet de meest recente, ook niet degenen met de meeste reacties. Maar wat dan wel?

We lijken te verdrinken in de lijstjes...
We hebben bewust gekozen voor een kleurrijke en overzichtelijke indeling waarvan veel mensen ons laten weten dat ze het een verbetering vinden.
Met in het achterhoofd het feit dat de 39.000 forumleden een fake-aantal is, zou ik best willen weten hoeveel mensen (buiten SNS) dit een verbetering vinden. In ieder geval heeft zich hier nog niemand gemeld. Of heb ik er één over het hoofd gezien?
Kennelijk jaagt het wel mensen weg...
Reputatie 5
Badge +4
Met in het achterhoofd het feit dat de 39.000 forumleden een fake-aantal is, zou ik best willen weten hoeveel mensen (buiten SNS) dit een verbetering vinden. In ieder geval heeft zich hier nog niemand gemeld. Of heb ik er één over het hoofd gezien?
Kennelijk jaagt het wel mensen weg...


Beste @Koos en @ghm45

Als mensen voor een concrete vraag onze hulp inschakelen, dan doen we als moderators ons best om tijdig een goed en helder antwoord te geven. In sommige gevallen lukt dat niet. Wanneer we moeten reageren op aannames (het feit dat de 39.000 forumleden een fake-aantal is) óf zaken die we hebben uitgelegd en waar we verder geen invloed op kunnen uitoefenen (volgens mij kan de meest onbenullige programmeur een sorteringsvolgorde omdraaien) is het einde zoek.
Reputatie 2
Beste Evelyn,
OK, helder. Maar Koos wilde ook weten of er veel mensen zijn die het een verbetering vinden. Ik ben ze tot op heden ook nog niet tegen gekomen. Wel meerdere, die het niet zo geweldig vinden. Daarom heb ik mij voorlopig teruggetrokken. Maar bv die badges kan ik als volwassene echt niet serieus nemen. Leuk voor kinderen misschien. Maar ik vraag mij in gemoede af, waarom men op een serieuze site een "beloning" op zijn bijdrage moet krijgen.
Als het in toekomst weer begint te "kriebelen" komt ik weer terug.
Het ga je goed,
groet
Henk
Reputatie 5
Badge +4
Dag allemaal,

Omdat enkele vernieuwingen op de community (waaronder de badges) niet door iedereen welkom worden ontvangen, heb ik navraag bij InSided gedaan. Het is mogelijk om zelf je profiel op de community aan te passen. Dit houdt (onder andere) in dat je ervoor kan kiezen om de badges niet te laten zien. Als je bent ingelogd, kun je je profiel aanpassen onder Instellingen. In de onderstaande afbeelding tref je de keuzemogelijkheden aan. Vergeet niet om je wijzigingen onderaan de pagina op te slaan.

Badge +1
@Evelyn SNS , mooi overzicht.

De enige badge waar ik trots op ben is mijn eigen Avatar, dat moet lezers prikkelen om mijn bijdragen serieus te nemen. Dus al die andere zaken reeds lang geleden uit gezet.
Gelukkig zijn er al meerdere forum leden tot de zelfde conclusie gekomen.

P.S.
Wat is de waarde van badges voor Moderators? Elke forum lid verwacht toch dat alle moderators 'alles' weten?!
P.S.S.
Het enige waar ik wel inzicht in zou willen hebben is op welke berichten in een 'Like' heb gekregen. Dus een 'Tab' bij 'Mijn Profile' waar o.a. staat: 'Topics', Berichten, Beantwoord, Geliked, ....
Beste @Koos en @ghm45


Als mensen voor een concrete vraag onze hulp inschakelen, dan doen we als moderators ons best om tijdig een goed en helder antwoord te geven. In sommige gevallen lukt dat niet. Wanneer we moeten reageren op aannames (het feit dat de 39.000 forumleden een fake-aantal is) óf zaken die we hebben uitgelegd en waar we verder geen invloed op kunnen uitoefenen (volgens mij kan de meest onbenullige programmeur een sorteringsvolgorde omdraaien) is het einde zoek

@SNS; Het irriteert mij steeds dat klanten wordt gewezen op "onjuiste" wijze van zich uiten in de community en dat de SNS haar gang maar gaat met onjuistheden. Het stapelt zich flink op!
De toonzetting van bovenstaande is naar mijn mening, onjuist, zo benader je geen klant en al helemaal geen klant die hier meedenkt met de SNS zonder daarvoor enige vergoeding (of andere voordelen) te ontvangen.
Ik twijfel er niet aan dat "dan doen we als moderators ons best om tijdig een goed en helder antwoord te geven" dat dat het geval is (maar misschien mag dat ook "normaal" verwacht worden van betaalde medewerkers?). Waarom dit zo uitdrukkelijk hier te berde (off topic) gebracht?
En dan; "Wanneer we moeten reageren op aannames (het feit dat de 39.000 forumleden een fake-aantal is) " : dit is mijn inziens geen aanname, maar een feit. Zoals bekend zijn er veel "ingeschrevene" geen "echte" leden, maar via verschillende wegen "lid" geworden (als lid geregistreerd). Dit is ook door de SNS bevestigd. Fake-aantal betekend in mijn ogen, "onecht/onjuist" aantal. Dus lijkt mij deze schrijfwijze correct, maar misschien voor de SNS niet welgevallig!?
En dan tot slot; "zaken die we hebben uitgelegd en waar we verder geen invloed op kunnen uitoefenen (volgens mij kan de meest onbenullige programmeur een sorteringsvolgorde omdraaien) is het einde zoek" .
Tsja, een klant is geen school leerling, iets eenmaal "uitgelegd" en daarmee moet zij/hij het doen. We zijn volwassen mensen, klant bij de SNS, geven extra energie / kennis en tijd aan de SNS. Hebben een mening en discuteren daarover in deze community. Er geen "invloed op hebben" is natuurlijk onzin. De SNS betaald Insided voor haar product en diensten. Insided vermeld (vermoedelijk) de mogelijkheden van haar product en de SNS kan ja of nee zeggen. Verder kan de SNS binnen de mogelijkheden van het product opties wel of niet gebruiken. Dus te stellen dat de SNS er geen invloed op heeft, klopt niet. Dat binnen het product opties wel of niet aanwezig zijn (en dus ook wel of niet aan, dan wel uitgezet kunnen worden) is bekend bij de SNS. Als dan een klant stelt dat het ontbreken van een optie, simpel opgelost kan worden, lijkt mij dat geen onjuiste conclusie. Dat Insided dat niet wil of kan (of wat de reden ook is) doet daar geen afbreuk aan. Sterker nog, waarschijnlijk zal Insided zo´n aanpassing wel willen invoeren, maar dan tegen een bepaalde kostprijs.
En dan is dit kringetje wel weer rond.
Er valt nog wel meer uit te wijden, maar mijn tijd voor de SNS is op.
Groet,
Ben 😎
PS Welk einde is voor de SNS zoek? Kunnen we helpen deze "einde" te vinden, of worden we nu in de hoek gezet?
Op de Community-startpagina staat aan de rechterkant (boven de Likes/badges-lijst...) een lijstje artikelen. Wat voor lijst is dat? Het zijn niet de meest recente, ook niet degenen met de meeste reacties. Maar wat dan wel?

We lijken te verdrinken in de lijstjes...

Ik heb nog geen uitleg gelezen, of heb ik wat gemist?.
Groet,
Ben 😎
Reputatie 5
Badge +4
Wat leuk dat je zo geïnteresseerd bent @Sanne, ik kijk met belangstelling uit de de reacties en ik hoop natuurlijk dat je de veranderingen positief vindt.
@BigBen,
Ik ben het helemaal eens met je reactie.
De badge heb ik maar uitgezet.
Ik zou het veel zinvoller vinden wanneer eens wat sneller gereageerd werd op de vele nog openstaande vragen.

Hoi Jan,
Dank.
Ik krijg steeds sterker het gevoel in een kleuterklas te zitten, waar we met z´n allen in een (nou ja, door de SNS gewenste) schijnwereld acteren. Eigen mening niet gewenst en dansen als voorgegeven.
Tsja, ik maak weer te grote danspasjes, straks gaat de deur weer voor mij dicht. 😁
Groet,
Ben 😎
Reputatie 5
Badge +4
Goed nieuws!
Morgen gaan we live met de vernieuwde community. Waar jullie voorheen gewend zijn om in te loggen vanuit Mijn SNS (zogenaamde single sign on), is dit vooralsnog niet mogelijk. Omdat binnenkort het oude platform niet langer wordt ondersteund moeten we overstappen naar het nieuwe platform.

Hoe werkt het?
Je Mijn SNS account en je community account zijn twee verschillende accounts. Nadat de nieuwe community live is, kun je niet meer inloggen met je Mijn SNS account.

Wat moet je doen?
Log je normaal gesproken in via de community, dan verandert er voor jou niks.
Log je normaal gesproken in vanuit Mijn SNS, dan geldt voor jou onderstaande:
  • Klik op 'Inloggen' bij de community
  • Klik op de 'Wachtwoord vergeten?' link
  • Gebruik je e-mail of username om een nieuw ge-update wachtwoord te krijgen en toegang tot de nieuwe community

We zien jullie graag op de vernieuwde community 😃
Ik heb nog 2 problemen;
als ik een bijdrage schrijf en een smiley wil plaatsen, klik ik op betreffende icoontje en dan komt er een venstertje. Echter deze gaat naar onder open en is daardoor vaak niet direct bereikbaar, je moet scrollen. Het zou beter werken indien het venstertje omhoog (dus naar boven in beeld) zou open klappen.
Indien ik op "quote" klik in een bericht en nog niet ben ingelogd, krijg ik eerst het inlogvenster. Als ik dan inlog kom ik niet in het invoerveld (met quote) om mijn bijdrage te schrijven. Dat is vreemd en kan dus beter.
Graag een oplossing voor beide zaken.
Groet,
Ben 😎
Beste @Koos en @ghm45




Als mensen voor een concrete vraag onze hulp inschakelen, dan doen we als moderators ons best om tijdig een goed en helder antwoord te geven. In sommige gevallen lukt dat niet. Wanneer we moeten reageren op aannames (het feit dat de 39.000 forumleden een fake-aantal is) óf zaken die we hebben uitgelegd en waar we verder geen invloed op kunnen uitoefenen (volgens mij kan de meest onbenullige programmeur een sorteringsvolgorde omdraaien) is het einde zoek.


Beste Evelyn,
Fijn dat je je best doet. Dat doen de meeste van ons hier ook, en niet alleen uit eigenbelang!
Jij wilt niet reageren op onze aannames, maar je verwacht wel dat wij blindelings vertrouwen op jouw aannames. Op zo'n basis zijn inhoudelijke discussies bij voorbaat onmogelijk. Je roept alleen maar dat je je best doet en dat je verder niets kunt doen.
Vergeet niet dat je hier SNS vertegenwoordigt, en dat SNS heel veel kan doen ! En als dat niet gebeurt in eenvoudige gevallen zouden we graag horen wat daarvan de reden is.
Hier proberen wij aan te geven waar iets fout gaat. Dat zijn geen aannames. Je deelt graag badges uit. Maar er zijn hier meer vaardigheden aanwezig dan je via badges kun aangeven. Al is het maar logisch nadenken.

In ieder geval zijn bovenstaande aannames wat mij betreft zekerheden/feiten, zolang er geen tegenargumenten zijn.
Tenslotte nog dit: Ik heb nog een aantal concrete vragen openstaan waar al heel lang niet wordt gereageerd.
Badge +1
Ik mis (als je naar je/een profiel gaat) een overzicht van 'likes' die je hebt ontvangen op berichten.
Ook zou de 'community help' moeten worden aangepast en meer info kunnen geven over 'badges' en de optie 'Ontvang e-mailnotificaties van @mentions' bij instellingen. (Het woord 'mentions' zou wel vertaald mogen worden).
Ik begrijp wel waarom dit uiterlijk als fris wordt ervaren. Toch ben ik er niet blij mee.
Was "voeger" het grootste deel van mijn scherm gevuld met inhoudelijke info, nu is de helft van mijn 23-inch-scherm loze ruimte (want een grote foto, ruime kop). Ik weet best dat dit de modernere presentatie is van websites (elkaar nadoen heet nu eenmaal "met de tijd meegaan") , maar voor mij hoeft dat niet. Zonder scrollen kom je niet meer tot zaken.
In en ander topic heb ik al; aangegeven dat bovenstaande wijze van wachtwoordwijziging bij mij niet heeft gewerkt.
Reputatie 5
Badge +4
Goedemiddag @Sanne, @Koos en @eRik19,

Dank voor jullie eerste reactie over de vernieuwde community. Om de vernieuwing compleet te maken, komen er meer aanpassingen. Deze zijn subtieler en dragen bij aan de gebruiksvriendelijkheid van de SNS Community. Zo zullen we onder andere nog invulling geven aan de badges en het schalen (responsive maken) voor verschillende schermen. Daarnaast geef ik jullie punten door zodat het helder is wat we in de toekomst nog kunnen verbeteren. Graag nodig ik iedereen uit om de ontwikkelingen te blijven volgen.
Moet ik nu blij zijn dat ik nog geen badges heb of verdrietig?
Ik kan niet zeggen dat ik de nieuw community een vooruitgang vind. Ik kan niets meer terug vinden en kan ook niet meer goed zien wat er gebeurt als ik inlog.
Ik merk dat ik nauwelijks of geen behoefte meer hebt om in te loggen of bij te dragen omdat ik niet meer volg. Hoe denken ander communityleden hier over?

Hoi Eva,
sinds "de crisis" (huizen, banken enz.) ongeveer, woon ik in Duitsland. Ik hoorde toen mn over de huizenprijzen "er is veel lucht in". Vanaf onze Duitse stek kijkend, ontdekte ik dat in Nederland een heel groot probleem was / is ontstaan; lucht. Vroeger (en nog) voor schilders een uitdaging, maar voor de inwoners (en bezoekers) een steeds groter wordend probleem.
Er is in NL bijna overal teveel lucht in.
Zo ook bij de "nieuwe" (nou ja nieuwe? Het is nog steeds ongeveer hetzelfde met een aantal andere opties aan/uit en met aan aantal andere personen die aan de knoppen draaien) community.
Ik moet zeggen dat de eerste stormen inmiddels het wat rustiger aan doen, maar rustig en wat stabiel vaarwater is er nog zeker niet.
Probleem is volgens mij; de vele kapteins die allen een eigen (nieuwe/andere) richting op willen. "Ik weet wat goed is!"
Tsja ....
Vroeger was de kreet "klant is koning" een uitdrukking voor een "houding". Helaas verwaait dat inmiddels wel heel erg.
Prettig weekend verder.
Groet,
Ben 😎
PS ik kan het haast niet bedenken waar niet teveel lucht in zit; prijzen, verhalen, nieuws, status, beleid, huizenprijzen, ..........................
Er spelen hier naar mijn idee verschillende zaken. Eén van de belangrijkste is standaardisatie. Deze community is niet speciaal gebouwd voor SNS. Exact dezelfde vormgeving kun je vinden bij andere bedrijven. Insided hanteert dus steeds hetzelfde pakket.

Binnen die mogelijkheden is het mijns inziens een botsing tussen de functionaliteit en het uiterlijk. Ik erger mij al heel lang aan de huidige mode om heel grote afbeeldingen te plaatsen, waardoor je altijd veel moet scrollen om bij iets zinnigs te komen. Dat euvel speelt hier tot op zekere hoogte ook. Verder zijn er wat toeters en bellen geïntroduceerd en wat (voor mij) onduidelijke lijstjes.

Ik ben hier toch behoorlijk actief, maar ook voor mij loopt het nog niet lekker. Een ruime inwerktijd lijkt nodig - of misschien minder historische belasting? Verder zijn er nog wat kleine opstartdrempeltjes, denk ik.

Het handigst lijkt mij om te kijken op Community > Recent actief. Als je hebt ingelogd op de community wordt dan tevens aangegeven of er nieuwe bijdragen zijn geplaatst.

Succes!

Reageer