SNS

Het nieuwe uiterlijk van SNS Community

  • 10 juli 2019
  • 74 Reacties
  • 33973 Keer bekeken


Toon eerste bericht

74 reacties

Reputatie 2
Ik denk dat je verdrietig moet zijn Koos. Ik zie o.a. woorden als badges, blog, categorieknoppen, responsive maken en avatar enz enz voorbij komen. Daar wordt ik zeer verdrietig van. Ik heb het idee, dat ik van de werkelijkheid begin los te geraken. Ik ben in ieder geval zeer blij, dat ik nog wel weet wat een euro is, hoewel ik er daarvan niet zoveel heb als ik wel zou willen. Ik herinner mij nog, dat je naar de bank ging, aan de balie een dubbeltje verstrekte aan de medewerker, die dat vervolgens nauwgezet in een boekje bijschreef en van een paraaf en stempel voorzag. Geld nodig: deze handelingen omgekeerd. Allemaal gratis voor de grote en kleine klant. De medewerker kende zijn klanten, dus vader of moeder hoefde niet mee te komen. Geen moeilijke woorden en badges etc maar eenmaal per jaar kreeg je als trouwe spaarder een mooi boek. Nadat de computer zijn intrede deed, werd verteld dat alles veel gemakkelijker en sneller en daardoor goedkoper zou worden. Tja.... Ik heb een ernstig vermoeden, dat ik een soort Waldorf of Stadler begin te worden. het zij mij vergeven, want dat is het voorrecht van een oude man. Ik had dit van een icoontje (!) of is dat een smiley(!) willen voorzien, maar dat kan ik niet vinden....
groet
Henk
Reputatie 2
Badge
Ik kan niet zeggen dat ik de nieuw community een vooruitgang vind. Ik kan niets meer terug vinden en kan ook niet meer goed zien wat er gebeurt als ik inlog.
Ik merk dat ik nauwelijks of geen behoefte meer hebt om in te loggen of bij te dragen omdat ik niet meer volg. Hoe denken ander communityleden hier over?
Reputatie 5
Badge +4
Goedemorgen @Eva van Goor, @Koos en @BigBen (en beste allemaal),

Omdat we in dit topic de vernieuwing van de community bespreken heb ik jullie reacties verplaatst. Dat mensen moeten wennen als de indeling van de community na jaren helemaal anders is begrijp ik goed. Door navraag te doen en een toelichting of uitleg te schrijven hoop ik iedereen wegwijs te maken op de community. Niet alleen het uiterlijk van de community is aangepast, sinds ruim een half jaar is het team moderators ook van samenstelling veranderd. We hechten waarde aan persoonlijk contact, om die reden kun je in deze korte introductie lezen wie we zijn.

Het uiterlijk en/of de indeling (lay-out) is, zoals @Koos uitlegt, inderdaad niet uniek. InSided ontwikkelt ook voor andere organisaties digitale community's. Uiteraard hoop ik dat we, samen met jullie, een platform bieden waar iedereen welkom is. Waar mensen hun vragen kunnen stellen en waar we elkaar helpen. Als iemand een topic of artikel kan niet gelijk vinden, dan help ik graag een handje met bijvoorbeeld uitleg over de indeling van de community. Ondanks dat ik bepaalde dingen niet kan (laten) veranderen, sta ik open voor verbeterpunten, suggesties en vragen. Deze leg ik dan voor aan InSided of (afhankelijk van de vraag) intern bij SNS. Is er een onderwerp wat er met kop en schouders bovenuit steekt en waar jullie het vandaag graag over willen hebben?
Reputatie 2
Badge
Goedemorgen @Eva van Goor, @Koos en @BigBen (en beste allemaal),

Omdat we in dit topic de vernieuwing van de community bespreken heb ik jullie reacties verplaatst. Dat mensen moeten wennen als de indeling van de community na jaren helemaal anders is begrijp ik goed. Door navraag te doen en een toelichting of uitleg te schrijven hoop ik iedereen wegwijs te maken op de community. Niet alleen het uiterlijk van de community is aangepast, sinds ruim een half jaar is het team moderators ook van samenstelling veranderd. We hechten waarde aan persoonlijk contact, om die reden kun je in deze korte introductie lezen wie we zijn.


Ik begrijp dat een nieuwe community altijd wennen is. Dat was de vorige keer ook zo maar nu is het veel erger. Ik kan niets terug vinden, het is dat ik de email met de link naar dit topic heb anders had ik het niet kunnen vinden. Laat staan wat er gebeurt in andere topics. Ik kwam hier nog voor een paar andere mensen maar voor mij is het communitygevoel helemaal gesloopt.
Let wel wij kwamen hier allemaal voor ons plezier. Haal dat weg en er is niets meer wat ons hier nog doet terug komen.

Behalve die ene vraag over de premieberekening die ik eind volgende maand weer mag stellen.
Reputatie 5
Badge +4
Ik kan niets terug vinden, het is dat ik de email met de link naar dit topic heb anders had ik het niet kunnen vinden. Laat staan wat er gebeurt in andere topics. Ik kwam hier nog voor een paar andere mensen maar voor mij is het communitygevoel helemaal gesloopt. Let wel wij kwamen hier allemaal voor ons plezier. Haal dat weg en er is niets meer wat ons hier nog doet terug komen.

Behalve die ene vraag over de premieberekening die ik eind volgende maand weer mag stellen.


Hallo beste @Eva van Goor,

Als ik wegwijs kan maken op de vernieuwde community, dan doe ik dat met plezier. In dit topic geef ik graag helder uitleg zodat het voor iedereen fijn is (of hopelijk weer wordt) om de community te bezoeken. Dit geldt ook voor je vraag over de premieberekening. Zit ik goed als het gaat over het berekenen van de premie van je inboedelverzekering? Als je het prettig vindt, kun je altijd een e-mail sturen naar community@sns.nl ter attentie van Evelyn. Laat me gerust weten waarmee ik je kan helpen.
Ik heb in ieder geval mijn "balkje" terug, ook al heb ik geen flauw benul van de betekenis ervan.
Wel paars in plaats van het voormalige groen.
Ik wil graag de instelling "nieuwste eerst" weer als standaard terug. Nu krijg ik steeds de oudste als eerste en moet dus soms zelfs pagina´s bladeren naar de nieuwste.
Door met de muis over een avatar te gaan komt er nu een venstertje met lid info. voor mij mag dit weg, is hierdoor wel erg (te) makkelijk om privé info te zien. Ik ga dat dan meer weghalen.
Indien het niet zo makkelijk bereikbaar is is er een drempel, wat ik wenselijk vind.
Groet,
Ben 😎
Mijn suggestie voor vandaag; https://youtu.be/2zjLBWnZGTU
Ik vind het wel jammer dat ik nu aanmerkelijk meer moeite moet doen om de voor mij nieuwe bijdragen te vinden. In de "oude" community werden die topics netjes op een rijtje vertoond. Ik heb die mogelijkheid hier niet gezien. De lijst recente bijdragen dekt die behoefte in ieder geval niet.

Gaat dat nog terugkomen?
Reputatie 5
Badge +4
Ik vind het wel jammer dat ik nu aanmerkelijk meer moeite moet doen om de voor mij nieuwe bijdragen te vinden. In de "oude" community werden die topics netjes op een rijtje vertoond. Ik heb die mogelijkheid hier niet gezien. De lijst recente bijdragen dekt die behoefte in ieder geval niet. Gaat dat nog terugkomen?

Goedemorgen @Koos,

Het 'oude' rijtje met topics is niet veranderd maar staat op een andere plek. Ik heb een screenshot gemaakt om het te laten zien. Onder het Menu staan de artikelen nu, ik heb het stukje met geel aangegeven. Als je op het pijltje (driehoekje) naar beneden klikt, volgen meer topics. Vind je het hiermee duidelijker?

Reputatie 5
Badge +4
Goedemorgen allemaal,

Zoals ik vorige week heb beloofd, heb ik vanochtend alle opmerkingen, verbeterpunten en hindernissen verzameld die naar aanleiding van de vernieuwde community zijn binnen gekomen. Sommige opmerkingen worden (heel begrijpelijk) meerdere keren op verschillende plaatsen op de community genoemd. Met name het in- en uitloggen, de link naar het juiste topic, de e-mail notificatie, de badges en de balkjes komen regelmatig naar voren. Jullie verbeterpunten geef ik door aan de ontwikkelaars zodat deze, samen met de geplande aanpassingen, ervoor zorgen dat je bezoek op ons forum prettig en plezierig is. Hartelijk dank voor alle reacties, we gaan ermee aan de slag. Om iedereen te informeren plaats ik dit bericht op meerdere plaatsen. Fijne dag!
Reputatie 5
Badge +4
Dat helpt zeker, dank je wel. Ik vertrouw nog teveel op de oude routines kennelijk.

Graag gedaan @Koos, ik vind het fijn dat je het vraagt. Andere mensen ervaren misschien hetzelfde, op deze manier helpen we de community samen.
Er heerst al enige tijd een raadselachtige sfeer rond het begrip badges.
Ik zie nu dat er een hele serie badges is uitgereikt aan Evelyn. Kennelijk gaat het heel erg snel en makkelijk.
Eva heeft er ook één. Wat zijn het? En vooral: wie kent ze toe?
Verder - ondanks alle aankondigingen dat nieuwe zaken hier worden gemeld - blijft het raadselachtig.
Reputatie 5
Badge +4
Goedemiddag @Koos,

Omdat je vraag gerelateerd is aan de vernieuwde community heb ik 'em naar dit topic verplaatst. Om de vernieuwing compleet te maken, komen er meer aanpassingen. Deze worden geleidelijk doorgevoerd en we verheugen ons op de subtiele verbeteringen. Wat dat betreft geef ik je graag gelijk duidelijkheid over de nieuwe badges.

Badges laten iets zien over jouw activiteiten als community lid. Als je een badge hebt verdiend, wordt deze automatisch bij naam getoond. Je kunt badges om allerlei redenen verdienen. Bijvoorbeeld omdat je vaak reageert op berichten, iemand helpt met een vraagstuk of omdat je veel likes ontvangt. Op dit moment heeft nog niet iedereen badges, maar deze worden gaandeweg aangevuld. Inmiddels heb je de badges Life coach en Journalist gekregen. Passen ze goed bij je?
Reputatie 5
Badge +4
Hoi @BigBen,

Bedankt voor je bevindingen, je opmerking over 'nieuwste eerst' artikelen lezen pak ik gelijk op. Als je snel wilt bekijken welke reacties nieuw zijn, kun je rechtsboven (gelijk onder het eerste artikel in het topic) in het dropdown menu een keuze maken: Nieuwste eerst, Oudste eerst of Meeste stemmen. Op die manier kun je precies en snel kiezen wat jij graag wilt lezen. Hieronder zie je hoe je de keuze kunt maken.

.......Het uiterlijk en/of de indeling (lay-out) is, zoals @Koos uitlegt, inderdaad niet uniek. InSided ontwikkelt ook voor andere organisaties digitale community's. ..........

Hieruit maak ik op dat Insided bepaalt hoe de lay out eruit ziet en dat de SNS daar geen of nauwelijks invloed op heeft. Is het dan ook zo dat de balkjes, likes, etc. van InSided komen en geen idee zijn van de SNS?
Reputatie 5
Badge +4
Beam me up Scotty
Zoals @BigBen heeft opgemerkt krijg je nu informatie over een community lid te zien als je met je muis over de avatar (foto) gaat. Superhandig! Zo weten anderen waarvoor ze jou kunnen benaderen. In Mijn profiel kun je aangeven welke onderwerpen je interesseren en waarover je veel weet. Via Instellingen onder Mijn Profiel kun je aanmerken wat je wel en niet wil tonen aan andere community leden.
Hallo @Evelyn SNS ; tsja...
Dat is dus bekend, maar wordt als omslachtig hier ervaren. Inmiddels een wederkerende probleem!
Groet,
Ben 😎

https://forum.snsbank.nl/over-sns-community-110/reacties-standaard-van-nieuwste-naar-oudste-presenteren-10997

https://forum.snsbank.nl/over-sns-community-110/hoe-zie-ik-de-nieuwste-reacties-als-eerste-9198
Badges laten iets zien over jouw activiteiten als community lid. Als je een badge hebt verdiend, wordt deze automatisch bij naam getoond. Je kunt badges om allerlei redenen verdienen. Bijvoorbeeld omdat je vaak reageert op berichten, iemand helpt met een vraagstuk of omdat je veel likes ontvangt. Op dit moment heeft nog niet iedereen badges, maar deze worden gaandeweg aangevuld. Inmiddels heb je de badges Life coach en Journalist gekregen. Passen ze goed bij je?

Ik vind het "leuke speeltjes" die eerder afleiden dan iets toevoegen. Gelukkig zijn ze bij instelling ook "uit" te zetten!
Wat zijn de regels voor "automatisch getoond" (zijn dus "uit" (niet tonen) te zetten)? Wat en wanneer zijn de te behalen titels?
Groet,
Ben 😎
Ps Misschien een idee om de toekenning en registratie voor Mods maar "uit" te zetten?
Ps1 Ik zal m´n "expert" titel nog even tonen.
Ps2 Mijn "reacties teller" is door het verwijderen van berichten, met een onbekend aantal verlaagd!!
Beam me up Scotty
Zoals @BigBen heeft opgemerkt krijg je nu informatie over een community lid te zien als je met je muis over de avatar (foto) gaat. Superhandig! Zo weten anderen waarvoor ze jou kunnen benaderen. In Mijn profiel kun je aangeven welke onderwerpen je interesseren en waarover je veel weet. Via Instellingen onder Mijn Profiel kun je aanmerken wat je wel en niet wil tonen aan andere community leden.

Ik vind dit dus "NIET" "superhandig", ik zou het graag uitgezet willen hebben!
Groet,
Ben 😎
Superhandig! Zo weten anderen waarvoor ze jou kunnen benaderen.

Ik ben benieuwd. Hoe kan men mij benaderen als mijn persoonsgegevens niet bekend zijn? Volgens mij kun je hier alleen SNS benaderen, en hopen dat er iemand reageert (hetgeen wel normaal zou zijn).

Goedemiddag @Koos,

Op dit moment heeft nog niet iedereen badges, maar deze worden gaandeweg aangevuld. Inmiddels heb je de badges Life coach en Journalist gekregen. Passen ze goed bij je?


Overigens is SNS ambitieuzer dan ikzelf. Ik zou mezelf nooit life-coach durven noemen. Het klinkt als een compliment... Als journalist zie ik mezelf nog wel, gezien mijn neiging om een en ander te onderzoeken en zonodig aan de kaak te stellen (zoals je met enige regelmaat ervaart).

Nog een opmerking:
Zoals je weet werken de links in de attentiemails voor nieuwe communityberichten niet. Dat betekent dat je altijd moet zoeken. Dan is een handige indeling wel van belang.
Dit topic kon ik aanvankelijk niet vinden. Ik verwacht een topic "Het nieuwe uiterlijk van SNS-community" dus onder de hoofdcategorie "Community". Daar staat dit niet. Beetje onlogisch.

Ja, ik weet het, zoekfunctie gebruiken. Maar die gebruik ik doorgaans pas als tweede optie, omdat die lang niet altijd werkt (in het algemeen gesproken) en een heldere indeling om allerlei redenen valt na te streven.
Reputatie 5
Badge +4
Hieruit maak ik op dat Insided bepaalt hoe de lay out eruit ziet en dat de SNS daar geen of nauwelijks invloed op heeft. Is het dan ook zo dat de balkjes, likes, etc. van InSided komen en geen idee zijn van de SNS?

Beste @Blacktomcat,

InSided biedt ons een platform met een bepaald model (stramien). De vormgeving (lay-out) vullen we in door bijvoorbeeld herkenbare SNS afbeeldingen te gebruiken die bij het onderwerp op de community passen. De likes komen niet niet van InSided, om het je gemakkelijk te maken lees je hier de uitleg. Ook over de functie van de balkjes heb ik informatie op de community gedeeld. Je kunt ervoor kiezen om bepaalde informatie niet te delen, de manier waarop je dat kunt aanpassen in je profiel op de community vind je hier terug. Ik hoop dat ik hiermee je vragen beantwoord heb, kom gerust bij me terug als je aanvullend vragen hebt.
Er zijn nog wat inlog- en uitlog kwesties.
  1. Wanneer ik uitlog, kom ik niet meer op een error-pagina. Dat lijkt opgelost. Maar waarom kom ik dan op de inlogpagina van MijnSNS? In de meeste gevallen wil ik dat helemaal niet, ik wil alleen de community verlaten.
  2. Zoals bekend is het in MijnSNS noodzakelijk om met twee identiteiten te kunnen inloggen wanneer het om een gezamenlijke rekening gaat. In mijn wachtwoordmanager staan derhalve zowel voor MijnSNS als voor de Community twee username-wachtwoord combinaties. Nu komt het geregeld voor dat ik bij wisselen van identiteit het mij niet lukt om de andere ingevuld te krijgen in de inlogpagina. Dat zou een probleempje van LastPass, de wachtwoordmanager kunnen zijn, maar wellicht ook een kwestie van hantering van bijvoorbeeld de cookies. Misschien kan iemand hier iets over zeggen?
  1. Zoals bekend is het in MijnSNS noodzakelijk om met twee identiteiten te kunnen inloggen wanneer het om een gezamenlijke rekening gaat. In mijn wachtwoordmanager staan derhalve zowel voor MijnSNS als voor de Community twee username-wachtwoord combinaties. Nu komt het geregeld voor dat ik bij wisselen van identiteit het mij niet lukt om de andere ingevuld te krijgen in de inlogpagina. Dat zou een probleempje van LastPass, de wachtwoordmanager kunnen zijn, maar wellicht ook een kwestie van hantering van bijvoorbeeld de cookies. Misschien kan iemand hier iets over zeggen?

Ik gebruik Roboform, heb bij sommige inlogs ook meerdere opties nodig (ander inlog naam). Roboform had ik eerder op "automatisch invullen en inloggen" staan. Nu op "alleen invullen". Nu krijg ik dus bij meerdere opties een klein venstertje met de opties om in te loggen en kan dus de juiste kiezen en op enter drukken. Werkt meestal perfect.
Ik weet niet hoe Lastpass daarmee omgaat.
Groet,
Ben 😎
Koos, ik ga met jouw uitleg mee. Als Evelyn zegt dat de likes niet van inSided komt, bedoelt ze waarschijnlijk dat InSided geen likes uitdeelt. Maar het ging mij erom wie bepaald heeft dat er likes uitgedeeld kunnen worden. Dat is dus blijkbaar het stramien dat die mogelijkheden biedt en de SNS heeft toen gezegd doe maar. En zo geldt dat waarschijnlijk ook voor de balkjes, etc. Evelyn heeft het wel over de functie van die balkjes, maar daar ging mijn vraag niet over. Het stramien laat dat toe en de SNS heeft ook hier ervoor gekozen dat te implementeren.
iemand binnen de SNS zal wel toestemming gegeven hebben dit te doen, zonder af te vragen of wij daar op zitten te wachten (as usual 🍼)

Reageer