SNS

Hoe normaal ik de SNS vind

• 13 januari 2016
  • 4 Reacties
  • 9044 Keer bekeken

Beste SNS medewerkers,

Hiermee wil ik u graag op de hoogte brengen van mijn ergernissen betreffende de SNS bank en, alhoewel na 2~3 jaar klant zijnde ik het sterk betwijfel, hoop ik dat u in de toekomst verbeteringen aan uw service weet te brengen.

Ik wil dit al een enige tijd kwijt. U adverteert met het feit dat SNS bank een "Normale" bank zou zijn. Ik zou u graag willen vertellen wat ik normaal vind.

Normaal zou zijn als er SNS kantoren open zouden zijn waar je in alle privacy met een adviseur kan praten over mijn (prive) bankzaken, echter is dit alleen mogelijk (in ieder geval in mijn woonplaats) om gesprekken te voeren met dezer adviseur in het midden van een drukke winkel. Iedereen kan bij wijze van spreken meekijken op het scherm dat temidden in de winkel is gestationeerd en meeluisteren hoe ik mijn bankzaken regel. Dit vindt u kennelijk normaal.

Normaal zou zijn wanneer een rekening geblokkeerd wordt ofwel wanneer een pinpas kwijt ofwel gestolen is dat men dan geld op kan nemen bij hun eigen bank.
Echter is mij al meerdere malen verteld dat dit niet mogelijk is in een Sns winkel. Ook is het onmogelijk om geld te storten behalve door dit te doen op een dure wijze, namelijk via het postkantoor en een speciale "geldzak". Dit is kennelijk ook heel normaal.

Enige tijd geleden, circa twee jaar, heb ik hier ook op dit forum gepost en mijn ergernissen en suggesties gedeeld. Hier is niets mee gedaan. Is dit normaal? vraag ik u vriendelijk. Het komt geregeld voor dat er ofwel storingen danwel transactievertragingen oplopen. Ik zou het normaal vinden als wij, de klant, hiervan op de hoogte gesteld zou worden, of in ieder geval gemakkelijk informatie gevonden kan worden op uw website snsbank.nl
Dat is niet het geval. Wanneer men wil weten of er storingen zijn dan moet men dit doen op een externe pagina of hier op het forum; wat niet "up to date" is.
Dit is uw forum - en hier vindt u de daadwerkelijke storingen (danwel gemeld door klanten)

Ook ben ik van mening dat uw telefonische klantenservice slecht bereikbaar is en niet altijd even behulpzaam danwel nuttig blijkt, maar t kost wel wat! Normaal?

Wel wil ik u met 1 ding complimenteren al heb ik werkelijk geen idee waarom dit zo werkt; Wanneer ik buitenlandse overboekingen verricht worden dezer (bijna) altijd binnen 1 werkdag na de betaling ontvangen en dat vind ik zeer prettig. Waarom dit niet altijd met binnenlandse overboeking gebeurt is mij echter een raadsel.

Ik hoop dat u hier iets mee kunt, zoniet, afin kon ik toch wat ergernissen kwijt en, ook al bestaan er ernstige twijfels, doch hoop ik dat het voor enige verbetering zorgt. Dank u wel voor het lezen.

4 reacties

Nou ja zeg ,datgene wat jij vertelt over bijvoorbeeld een kantoor midden in de stad met een open karakter zonder aperte ruimtes om een prive' gesprek te voeren over persoonlijke bankzaken,jammer toch. m.vr.gr Tim.
Hoi Dcswouters,

Bedankt voor het delen van je 'ergernissen'. Voor ons zijn dit kansen om het verschil te maken. We hebben namelijk de kans om je uitleg te geven over ons beleid én kunnen onze dienstverlening kritisch tegen het licht houden.

Enige tijden zijn we omwille van kostenbesparing overgegaan van grote kantoren naar SNS Winkels. In een winkel is een collega het aanspreekpunt voor je bankzaken. Iedere winkel beschikt over spreekkamers, waar bijvoorbeeld een hypotheekafspraak plaatsvindt. Wij vinden het niet normaal dat andere klanten kunnen meeluisteren terwijl jij je bankzaken regelt. Als je aangeeft in welke SNS Winkel dit is gebeurd, dan attendeer ik mijn collega's op jouw opmerkingen. Een consequentie van de overgang naar winkels, is dat je geen contact geld meer kunt opnemen en storten in de winkel. Omdat van deze dienst nauwelijks nog gebruik gemaakt werd, bleek het een kostbare zaak om geldtransport te organiseren en de veiligheid van onze collega's te garanderen. Voorheen werkten we inderdaad samen met PostNL, waarbij je contact geld in een sealbag naar ons verzond. Uit je verhaal maak ik op dat je nog niet bekend bent met onze nieuwe werkwijze. Tegenwoordig werken we samen met GWK Travelex. Contant geld stort je gratis bij een vestiging van GWK Travelex. Het geld staat dan de volgende dag op je SNS rekening.

Je geeft aan dat je gebruik maakt van allestoringen.nl om te controleren of er een storing is bij SNS. Het probleem is dat iedereen hier een melding kan doen, ook als er geen sprake is van een storing. Een instabiele internetverbinding of malware kan ook een reden zijn dat iemand niet kan inloggen. We proberen klanten altijd tijdig op de hoogte te brengen van een storing. Dit doen we bijvoorbeeld via Facebook, Twitter en de community. Tijdens een storing kan het gebeuren dat de klantenservice tijdelijk slecht bereikbaar is. Wil je iets meer vertellen over waarom je vindt dat de klantenservice slecht bereikbaar is?

Tot slot zijn we erg blij met je compliment. Als je op werkdagen voor 15.30 uur een overschrijving naar het buitenland doet, dan wordt dit bedrag de volgende werkdag ontvangen door de buitenlandse bank. Meer informatie over onze verwerkingstijden vind je hier.
Hoi Dennis ,
In mijn geval komt het een enkele keer voor dat ik contant geld wil storten op mijn betaalrekening. Daarvoor zou ik dus bij de SNS 10 km moeten reizen naar GWK Travelex. Bovendien biedt de SNS haar klanten niet de mogelijkheid om in de SNS winkels inpandig , dus veiliger dan buiten , geld op te nemen ( of te storten ) doordat er niet eens een pinautomaat aanwezig is. Wel erg schraal voor een bank die graag "volksbank" wil worden in de toekomst. Ik wil dan ook adviseren om in elke SNS winkel een pinautomaat te plaatsen die veilig toegankelijk is.
met vriendelijke groet ,
Axasjaak
Hoi Axasjaak,

Dat is de spagaat waar we in zitten. Voor sommige klanten is een GWK vestiging dichterbij dan een SNS Winkel; voor andere klanten geldt dat dit precies andersom is. Ik begrijp je advies om in iedere SNS Winkel een geldautomaat te plaatsen. We hebben er bewust voor gekozen om dit niet te doen, om zo de veiligheid van onze collega's te garanderen. Wel bieden we een ruime dekking; in iedere straal van 800 meter dienen minstens 2 geldautomaten te staan. Je kunt hierbij denken aan een SNS automaat in een filiaal van HEMA of een geldautomaat buiten een SNS Winkel. Wist je trouwens dat het gastgebruik sterk verbeterd is? Met je SNS Wereldpas kun je per dag maximaal € 1.000 opnemen bij een automaat van een andere bank. Je hebt dus verschillende mogelijkheden om geld op te nemen.

Reageer