SNS

Is SNS loopjongen voor de belasting geworden?

• 1 mei 2015
  • 39 Reacties
  • 30319 Keer bekeken

Toon eerste bericht

39 reacties

Hoi voorbijganger,

Er is op de community en op andere sociale platformen vaker een discussie gaande of ‘je’ of ‘jij’ gepast is qua communicatie. Voor sociale platformen en Mijn SNS kiezen we voor de toegankelijke benadering, omdat dit bij het platform past. Bij e-mail en brieven wordt de klant aangesproken met u.
Uit je bericht wordt mij niet helemaal duidelijk wat voor berichten je in Mijn SNS hebt ontvangen.
Als ik het goed begrijp heb je bij ons alleen een verzekering. Je hoeft uiteraard geen betaalrekening bij ons te hebben, maar je bent altijd welkom. Het is wel zo dat de meeste klanten een betaal- of spaarrekening bij SNS hebben.

Ik heb het niet over berichten die ik hier (of ergens anders) ontvangen zou hebben, ik reageerde gewoon op het stukje tekst uit jullie voorwaarden dat hier besproken word.
Ik heb er ook geen enkel probleem mee om hier met jij en jou aangesproken te worden maar het viel me gewoon op dat het stuk wat hier besproken werd en waarvan ik begreep dat het een stukje betreft uit officiele voorwaarden ook vol zit met dat soort termen en dat vind ik buiten de dwingende toon (bewust of onbewust) van het stuk gewoon ook minder!
Verder heb ik bij u inderdaad alleen verzekeringen waardoor gewoon inloggen soms best verwarrend is omdat zowat alles wat op je afkomt bankrekening gerelateerd is...... wellicht iets om eens over na te denken ?

Maar samengevat, e.e.a. is wat mij betreft geen halszaak, ik las gewoon wat regeltjes van deze discussie en wilde mijn mening geven, niets meer en niets minder

Maar samengevat, e.e.a. is wat mij betreft geen halszaak, ik las gewoon wat regeltjes van deze discussie en wilde mijn mening geven, niets meer en niets minder

Hoi voorbijganger,
dat is nu juist waar de community voor is! Dus geef rustig vaker je mening of schrijf wat je opvalt. De medewerkers van de SNS nemen alle opmerkingen hier serieus en zullen zonodig en mogelijk er iets mee doen!
Groet,
Ben 🆒
Ik weet nog dat ik mijn eerste huis ging kopen ongeveer 40 jaar geleden, wij hadden wat geld gespaart maar voor een huis moest je toch iets meer hebben,
ik weet nog dat wij een heel prettig gesprek op de bank hadden wij moesten zelf ook een bepaald bedrag betalen , ik weet niet meer hoeveel,
en er werdt ons op een heel prettige manier verteld wat de regels waren en hoeveel wij zelf moesten meebrengen.
Daar werd dan meteen bij verteld wat de beste hyptheek voor ons was en dat was uiteraard een hypotheek waarbij we zelf ook wat aan de aflossing betaalde zodat het huis over 30 jaar ons volle eigendom zou zijn, en als we tussendoor nog eens extra afloste nog eerder, dat was volgens de bankbediende de beste oplossing voor ons( niet voor de bank dus).
dat ging allemaal even vriendelijk en aardig, als ik soms lees hoe het tegenwoordig gaat en ging met hypotheken van 130 % dan denk ik niet dat dit in het belang van de klant was want die komt zo nooit meer van zijn hypotheek af, dat is meer zoiets als super duur huren. en nu nog is de max hypotheek meer dan 100% en laatst werd er geoppperd om er 90% van te maken en dan staat de hele wereld op zijn kop, maar het was voor de klanten wel beter.
ik denk dat een bank zijn klanten moet beschermen tenslotten heeft de bank de kennis in huis die de meeste klanten niet hebben, en hoe meer vertrouwen de klanten in de bank hebben des te beter voor de bank.

dit gaat overigens niet specifiek over de sns .
enkele jaren geleden belde ik op vanuit Spanje waar ik veel verblijf naar de Rabo Bank waar ik vele jaren een goede klant was, het meisje achter de balie wist mijn banknummer beter als ik en als ik mijn pasje vergeten was kreeg ik het zo ook wel mee. maar dat terzijde , ik belde dus naar het kantoor in Rolde met de vraag of ik weer een rekening bij de Rabo kon openen, was geen probleem en ik meteen een afspraak gemaakt voor hun filiaal in Erm, ik naar Nederland en naar Erm ik was er nog geen twee minuten binnen en toen had die snotneus die daar de baas dacht te zijn mij al duidelijk gemaakt dat ik geen klant bij hun kon worden.
dus kom je voor niks naar Nederland, ik toen naar de SNS gestapt in Assen, mijn situatie uitgelegd, en ik kon gewoon klant worden, ik had alleen een tijdsprobleem en moest door naar Bennekom nou dat was voor de SNS geen probleem zij kwamen daar 2 dagen later mijn pasje brengen en mijn gegevens inscannen in een of ander apparaat, en alles was rond. toppy geregeld

ik Blij en ik denk de SNS ook wel. zo kan het dus ook 
Ik weet nog dat ik mijn eerste huis ging kopen ongeveer 40 jaar geleden, wij hadden wat geld gespaart maar voor een huis moest je toch iets meer hebben,
ik weet nog dat wij een heel prettig gesprek op de bank hadden wij moesten zelf ook een bepaald bedrag betalen , ik weet niet meer hoeveel,
en er werdt ons op een heel prettige manier verteld wat de regels waren en hoeveel wij zelf moesten meebrengen.
Daar werd dan meteen bij verteld wat de beste hyptheek voor ons was en dat was uiteraard een hypotheek waarbij we zelf ook wat aan de aflossing betaalde zodat het huis over 30 jaar ons volle eigendom zou zijn, en als we tussendoor nog eens extra afloste nog eerder, dat was volgens de bankbediende de beste oplossing voor ons( niet voor de bank dus).
dat ging allemaal even vriendelijk en aardig, als ik soms lees hoe het tegenwoordig gaat en ging met hypotheken van 130 % dan denk ik niet dat dit in het belang van de klant was want die komt zo nooit meer van zijn hypotheek af, dat is meer zoiets als super duur huren. en nu nog is de max hypotheek meer dan 100% en laatst werd er geoppperd om er 90% van te maken en dan staat de hele wereld op zijn kop, maar het was voor de klanten wel beter.
ik denk dat een bank zijn klanten moet beschermen tenslotten heeft de bank de kennis in huis die de meeste klanten niet hebben, en hoe meer vertrouwen de klanten in de bank hebben des te beter voor de bank.

dit gaat overigens niet specifiek over de sns .
enkele jaren geleden belde ik op vanuit Spanje waar ik veel verblijf naar de Rabo Bank waar ik vele jaren een goede klant was, het meisje achter de balie wist mijn banknummer beter als ik en als ik mijn pasje vergeten was kreeg ik het zo ook wel mee. maar dat terzijde , ik belde dus naar het kantoor in Rolde met de vraag of ik weer een rekening bij de Rabo kon openen, was geen probleem en ik meteen een afspraak gemaakt voor hun filiaal in Erm, ik naar Nederland en naar Erm ik was er nog geen twee minuten binnen en toen had die snotneus die daar de baas dacht te zijn mij al duidelijk gemaakt dat ik geen klant bij hun kon worden.
dus kom je voor niks naar Nederland, ik toen naar de SNS gestapt in Assen, mijn situatie uitgelegd, en ik kon gewoon klant worden, ik had alleen een tijdsprobleem en moest door naar Bennekom nou dat was voor de SNS geen probleem zij kwamen daar 2 dagen later mijn pasje brengen en mijn gegevens inscannen in een of ander apparaat, en alles was rond. toppy geregeld

ik Blij en ik denk de SNS ook wel. zo kan het dus ook

Hoi Cobes,
Leuk je verhaal te lezen. Toch een paar opmerkingen;
wbt de hypotheken, ik denk dat je de bank niet de verantwoordelijkheid voor je hypotheek kunt geven. Je moet zelf de zaakjes goed uitzoeken en dan handelen. Velen en vaak gaat het anders, maar ja, de blaren hé!
Bijv. de autofabrikant stel je ook niet verantwoordelijk voor het feit dat zijn auto´s (te) hard rijden?
Ik wilde graag een niet af te lossen Tophypotheek. Ik kan dat dragen, dus is het geen probleem lijkt mij. Doordat het de afgelopen periode dus vaak mis ging, moeten diegene die het wel goed doen, zich nu noodgedwongen ook aan die strakke regelgeving gaan houden. Gelukkig heb ik het jaren geleden nog goed kunnen regelen.
Ten tweede;
leuk dat je zo´n positieve ervaring bij de SNS had. Gelukkig hebben dat velen, maar het kan helaas ook wel eens misgaan, ook bij de SNS. De community is dan een leuke plek om dat aan elkaar en de SNS te melden en waar nodig, te verbeteren.
Groet,
Ben 🆒
PS Ben je nu nog vaak in Spanje en bankier je daar dan ook ? Ik doe hetzelfde eigenlijk, maar dan vanuit Duitsland.
PS2 Misschien wel leuk en zinvol om een topic "buitenlandse klanten" of "klanten in het buitenland" te starten.
yep, ik zit wat meer in Spanje als eigenlijk mag maarja, en ik bankier gewoon met de SNS en ook met Sabadel gaat prima samen.
en ja mischien is dat wel een idee een hoekje voor hen die veel in het buitenland zijn.

p.s. als het je wens is en je het kan dragen is zo´n hypotheek van 130% best wel een uitkomst maar ik ken er al vele die het hebben en er eigenlijk spijt van hebben, en als ze dan een goede voorlichting hebben gehad dan is het natuurlijk eigenschuld dikke bult.
yep, ik zit wat meer in Spanje als eigenlijk mag maarja, en ik bankier gewoon met de SNS en ook met Sabadel gaat prima samen.
en ja mischien is dat wel een idee een hoekje voor hen die veel in het buitenland zijn.

p.s. als het je wens is en je het kan dragen is zo´n hypotheek van 130% best wel een uitkomst maar ik ken er al vele die het hebben en er eigenlijk spijt van hebben, en als ze dan een goede voorlichting hebben gehad dan is het natuurlijk eigenschuld dikke bult.

Hoi Cobes,
Roept toch nog een paar vragen op; waar in Spain? en "mag"? Als je dit soort zaken niet wilt melden hier, ook prima.
Ja en die hypotheken. Ik zou er spijt van hebben gehad indien het mij niet was gelukt. Ik had dan veel minder kunnen doen (financieel) en had dus nu veel geld in stenen. We hebben geen kinderen, dus willen we geen hoop geld achterlaten.
Groet,
Ben 🆒
PS Veel plezier in Spanje. Wij waren een aantal winters daar (bijv. Javea, Torrevieja omgeving) voor een 5-6 weken.
ergens 40 km onder Alicante in de buurt van Almoradie, en je mag maar een half jaar in het buitenland vertoeven( achter elkaar ) is mij verteld, gelukkig heb ik ook nog een huis in Nederland dus daar kan ik ook heen. 
ik heb wel kinderen maar ik heb ze vast verteld dat er weinig stenen overblijven, dat ze zelf maar vast wat moeten verzamelen.
en de een woont in Munchen en is getrouwd met een Bulgaarse, en de ander wil graag naar Amerika dus komt wel goed. we genieten allemaal en daarbij is geld niet zo belangrijk.
Badge +1

Verder heb ik bij u inderdaad alleen verzekeringen waardoor gewoon inloggen soms best verwarrend is omdat zowat alles wat op je afkomt bankrekening gerelateerd is...... wellicht iets om eens over na te denken ?

Dit nemen we zeker mee voorbijganger.

@ Cobes,

Leuk om te lezen dat je tevreden bent. Ik ben momenteel ook op huizenjacht en mijn maximale leenbedrag is 103%. Een voordeel is inderdaad klantbescherming tegen het afsluiten van een te hoge hypotheek. Een nadeel is dat je nu zelf veel spaargeld in moet brengen, waardoor vooral jongeren pas later een huis kunnen kopen. Door de hoge huurprijzen vallen we een beetje tussen wal en schip.
Snap ik wel Kirsty, nu wat langer sparen en later als ze ouder zijn heeb ze toch mooi een eigen huis, wat dan ook weer bij de oude dag voorziening kan helpen, heb je het ook leuk als je met pensioen gaat. b.v. huis verkopen en een huisje in Spanje of Marokko ervoor terug kopen en zo je laatste dagen hypotheek vrij te genieten.
Badge +1
Hoi Cobes,

Mijn pensioen is nog erg ver weg, maar een huisje in Spanje of Marokko klinkt wel als een mooi streven 🙂.
ik kreeg ongeveer een halfjaar geleden een schrijven van de ING of ik even hun formulier wou invullen hier op werd gevraagd of ik fiscaal inwoner ben van Nederland en of ik dat ook nog ben in het buitenland en of ik ook een huis heb in het buitenland en of ik ook telefoonnummers heb in het buiten land. Er werd nog net niet gevraagd of ik ook met een buitenlandse vrouw naar bed ging. dit zijn zaken die de bank geen reet aangaan. dat de bank mijn gegevens door speelt naar de belasting geen punt want de belasting hoort te weten hoeveel vermogen iemand heeft en hoeveel inkomsten daar uit voort vloeien ook mogen zij mijn BSN weten, maar mijn bank heet er niks mee te maken of ik ook een huis in het buitenland heb of dat ik geld op een bank in het buitenland heb of dat ik een telefoonnummer in het buiten land heb, dat zijn zaken voor de belasting, als ik iets voor de belasting zou achterhouden zou ik het ook niet tegen mijn bank zeggen, dus het enige wat de ING zijn belang hierin kan zijn is zo veel mogelijk gegevens van de klant te verzamelen daar kunnen ze wel wat mee. en dan ook nog de brutaliteit hebben om te zeggen dat ik elke verandering binnen 3 maanden bij hun moet melden. als de banken daar al mee akkoord gaan om dat voor de belasting te doen moeten zij zich dood schamen. ik heb al mijn geld dan ook van de ING afgehaald, en als de SNS dat ook gaat doen haal ik daar mijn geld ook weg en ga ik gewoon alleen een buitenlandse bank gebruiken want die doen niet mee aan die onzin. Belasting zaken horen bij de belasting thuis en niet bij een bank, die kunnen desgevraagd hun info delen met de belasting maar geen belasting zaken overnemen.ik begrijp dat het niet makkelijk is voor de belasting om waarheden te achterhalen maar dan moeten ze maar zorgen dat ze hun spulletjes beter op orde hebben.
Ik hoop dat je niet verplicht was het ING-formulier in te vullen. Die tent is toch al veel te veel gebrand op allerlei gegevens. Zij wilden de betalingsgegevens toch vermarkten?
Overigens moet je in dit verband ook verrekte goed uitkijken voor de ontwikkelingen rond PSD2, want voor je het weet hebben Griekse banken toch informatie over jou...

Overigens: ik meen dat je ook door de Amerikaanse belastingdienst kan worden benaderd als je PayPal gebruikt.

Terug naar CASH !!
ja ze vragen je dit in te vullen en als je het niet doet gaan ze je aangeven bij de belastingdienst,
dus ik heb dat ingevuld wat ze mogen weten en verder niks, alles wat ze niet mochten weten heb ik bij gezet dit is aan de belastingdienst niet aan ING. 3 maanden later krijg ik het formulier terug dat ik het alsnog moet invullen en heb ik het papier maar meteen weg gegooid.
het is toch wel ver heen in Nederland wanneer banken dit soort vreemde acties gaan doen.
ik ben al ongeveer mijn hele werkende leven bij de ING toen was het nog Postbank, dan is het jammer als ze na 47 jaar de vraag gaan stellen of je fiscaal inwoner bent van Nederland, wat een ongelofelijke sukkels.
Ik was altijd klant van Postbank. Maar toen het ING werd holde de klantvriendelijkheid achteruit, de service verdween. Ben dan ook weggegaan daar, lang voordat de huidige maatschappelijke onrust ontstond. Als penningmeester van een vereniging ben ik inmiddels ook bezig met een vertrek van ING..

Reageer