SNS

Beantwoord

Meer dan vijfhonderd Europese banken registreren zich voor .bank-domein

• 15 december 2015
  • 4 Reacties
  • 3759 Keer bekeken

http://tweakers.net/nieuws/106836/meer-dan-vijfhonderd-europese-banken-registreren-zich-voor-bank-domein.html

"Alleen financiële instellingen komen voor registratie in aanmerking. Daaronder vallen onder andere banken, toezichthouders en handelsorganisaties. Zij moeten daarvoor voldoen aan dertig veiligheidseisen, waaronder het gebruik van tweetrapsauthenticatie, tls-encryptie en e-mailauthenticatie om spoofing en phishing tegen te gaan. De prijs van een .bank-domein is 1500 dollar, dat is omgerekend 1365 euro."

Heeft SNS Bank zo'n .bank-domein aangevraagd? Zo ja, betekent dat dan ook dat men zich gaat houden aan die veiligheidseisen (nu niet op alle vlakken het geval, met name bij e-mailauthenticatie)?
icon

Beste antwoord door Kirsty 17 december 2015, 13:04

Hoi ReinoutS,

Ik heb inmiddels al een reactie op je vraag.
Voor alle merken van SNS Bank N.V. zijn de .bank domeinnamen aangevraagd en ondertussen ook geregistreerd.
De domeinen: ’sns.bank’, ‘asn.bank’ en ‘regio.bank’ zijn wel actief in de SNS nameservers op het internet (incl. DNSSEC inrichting). Op dit moment zijn er nog geen concrete plannen om productierecords (zoals web of mail) op deze domeinen te activeren voor de labels.
Dit papegaai ik trouwens na van mijn collega’s 😉.

Wat betreft de beveiliging van onze e-mailomgeving: we zijn op dit moment druk bezig om de beveiliging naar het hoogst haalbare niveau te krijgen. We verwachten dit in het eerste kwartaal van 2016 bereikt te hebben. Dat betekent allemaal groene vinkjes op deze site.
Bekijk origineel

4 reacties

Hoi ReinoutS,

Bedankt voor het delen van dit artikel. Ik lees overigens interessante reacties onder het artikel op Tweakers.
Ik ben benieuwd of SNS wel of niet een bank-domein heeft aangevraagd en wat hiervoor de beweegredenen zijn geweest. Ik kom hierop terug.
Badge +1
Hoi ReinoutS,

Ik heb inmiddels al een reactie op je vraag.
Voor alle merken van SNS Bank N.V. zijn de .bank domeinnamen aangevraagd en ondertussen ook geregistreerd.
De domeinen: ’sns.bank’, ‘asn.bank’ en ‘regio.bank’ zijn wel actief in de SNS nameservers op het internet (incl. DNSSEC inrichting). Op dit moment zijn er nog geen concrete plannen om productierecords (zoals web of mail) op deze domeinen te activeren voor de labels.
Dit papegaai ik trouwens na van mijn collega’s 😉.

Wat betreft de beveiliging van onze e-mailomgeving: we zijn op dit moment druk bezig om de beveiliging naar het hoogst haalbare niveau te krijgen. We verwachten dit in het eerste kwartaal van 2016 bereikt te hebben. Dat betekent allemaal groene vinkjes op deze site.
Reputatie 4
Badge +1
Blij met antwoord van Kirsty 🙂
Goed om te weten en bedankt voor de moeite!

Reageer