SNS

Overstapweek

• 20 april 2015
  • 2 Reacties
  • 5102 Keer bekeken

Badge
Deze week is door columnist Rutger Bregman uitgeroepen tot de 'ik stap over van bank-week' en dat lijkt online wel aan te slaan. Merkt SNS hier iets van, of is de nieuwe 'normale' koers nog niet tot het grote publiek doorgedrongen?

2 reacties

Badge
Volkskrant: Ideële bank ASN profiteert van bonuswoede. Citaat:Goudswaard zou in de toekomst graag hypotheektarieven willen koppelen aan de energielabels van huizen, maar dit gaat door de omweg via de SNS op dit moment nog niet. ASN wil in 2030 volledig klimaatneutraal zijn, wat betekent dat de CO2-baten en -lasten van alle financieringen en beleggingen gelijk moeten zijn. Nu is die compensatie nog maar 45 procent. 'Het klimaatvraagstuk is te belangrijk om te negeren. Daarom willen wij andere financiële instellingen inspireren ons voorbeeld te volgen', aldus Goudswaard.Dat lijkt me nou eens een gedurfde en baanbrekende stap, als SNS hypotheektarieven zou gaan koppelen aan energielabels, zoals dochter ASN graag wil.
Badge +1
Goedemorgen Reinout,

We merken zeker dat mensen onze nieuwe koers waarderen. Cijfers kunnen we nog niet noemen maar de 'Ik stap over van bank-week' levert daar zeker een bijdrage aan. We vinden het een mooi initiatief; het laat zien dat er ruimte in de markt is voor spelers die laten zien dat bankieren anders kan. De koers van SNS blijft daarbij niet onopgemerkt.

Reageer