SNS

Primeur: Nieuwe commercial SNS Aankoopverzekering

• 5 april 2016
  • 20 Reacties
  • 12555 Keer bekeken

Vanaf 1 april zijn veel van je aankopen met SNS Betalen 30 dagen verzekerd. Hier hoort natuurlijk een nieuwe commercial bij die volgende week op de buis verschijnt.

In de nieuwe SNS commercial gaat de televisie, die Bennie net met zijn kleinzoon en -dochter heeft gekocht, onderweg naar huis aan diggelen door een ongelukje. Gelukkig is deze verzekerd met de aankoopverzekering die standaard bij zijn betaalrekening zit. Terwijl bij de meeste banken alleen aankopen met creditcard zijn verzekerd, zijn veel aankopen met SNS Betalen 30 dagen verzekerd bij schade, verlies en diefstal.

Wat vind je van onze nieuwe commercial?

20 reacties

De commercial vind ik leuk, maar belangrijker is dat een aankoop via SNS bank 30 dagen verzekerd is. Dat is een geweldige meevaller!
Ik vind het een opsteker voor de SNS bank. Nu ben ik helemaal tevreden met de SNS bank. Maar tevreden was ik al, ik ben al 45 jaar
klant bij jullie. Ga zo door!
leuke reclame.
benny jolink doet het goed.

maar wel een mooie zet van SNS, echt goed.
de credit card kende dit al, maar via internet betaal je met je credit card vaak 2% extra.

JP
Benny Jolink vind ik niks,maar het is wel weer een vooruitgang van de SNS bank, die verzekering!
L.F.
Vraagje, degene die als kleinkind steeds bij Bennie Jolink is, is dat nu een meisje of een jongen? Die tweede in deze clip is uiteraard duidelijk.

Goede reclame trouwens!
Haha die Bennie ,ik moet altijd lachen om die man hij is zo lekker "normaal"
Wat leuk om jullie positieve woorden te lezen over onze reclame en de SNS Aankoopverzekering. Bennie heeft een uitgesproken karakter; wie zou jij liever zien FranzWiener?
Ja, goed idee, maar waar zijn de exacte voorwaarden?
Badge +1
Hi Klaas, die staan hier.
Mooie actie. De voorwaarden zijn realistisch, buiten de voorwaarde:
"indien de schade komt door ouderdom, ..etc"/

Het lijkt mij sterk dat artikelen binnen 30 dagen verouderen, of is dit bedoeld om slimmerikken te weren die vergeten en bedorven boodschappen willen terugvorderen?
Badge +1
Mooie actie. De voorwaarden zijn realistisch, buiten de voorwaarde:
"indien de schade komt door ouderdom, ..etc"/

Dit klinkt mij in de oren als leeftijddiscriminatie. Als ik 80 ben en de bibbers in mijn handen heb en iets laat vallen, jammer dan....
Ik denk dat daar een ander woord gebruikt moet worden: veroudering zoals brok43 aangeeft.

Is je aankoop beschadigd? Dan wordt het bedrag dat je er voor hebt betaald vergoed. Tenzij je het kunt
laten maken. Dan krijg je de kosten van de reparatie vergoed. Zijn de reparatiekosten hoger dan het be­
drag dat je hebt betaald? Dan krijg je het aankoopbedrag vergoed.

Dit is ook een heerlijke formulering... Het maakt niet uit of het product 'total loss' je krijgt alleen de de aankoop terug als je het voor een veelvoud hebt laten repareren.

Als je geen SNS Betalen meer hebt. De verzekering eindig t dan op de dag dat SNS Betalen is
beëindigd.

Dit vind ik ook een vreemde bepaling. Je doet een aankoop daarbij horen voorwaarden / een recht (verzekering van 30 dagen) en dan vervallen die voorwaarden (of dat recht) uit het verleden omdat je je rekening opheft. Ik vraag me af of dat kan. Deze 30 dagen verzekering lijkt op een soort garantie. Die kan niet vervallen als ik na de aankoopdatum iets anders doe wat geen betrekking op de aankoop zelf of het aangekochte product.

Wie zoekt een andere interessante voorwaarde...
Reputatie 2
Ik heb gisteren de reclame weer eens gezien.
Goed beschouwd is het een hele slechte reclame. Niet zozeer de uitvoering ervan door Bennie Jolink c.s., daar houd je van of niet, maar wel vanwege de boodschap die erin zit.
Wat zie je?
1. Iemand doet een grote, dure aankoop en gooit die achteloos in de achterbak van de super-SUV.
2. Onderweg, bijna thuis, moet er hard geremd worden voor het loslopende varken.
3. De super-tv schiet uit de achterbak en is kapot.
4. Niet getreurd: terug naar de winkel: gauw een nieuwe halen want het ding was immers toch verzekerd.

Wat komt hieruit naar voren?
Als je iets nieuws en duurs koopt heb je geen enkele zorgplicht meer om zelf goed op je spullen te letten om te voorkomen dat ze stuk gaan.
Je bent immers verzekerd en je hoeft daar ook nog niets voor te betalen! (Maar niet heus, natuurlijk)

Mijn advies: gauw van de buis halen die reclame. De boodschap die erin zit is moreel verwerpelijk en dus niet normaal.
SNS Bank moet andere normen willen uitstralen.
Badge +1
Hoi bork43 en eRik19,

Goed dat jullie met je neus in de voorwaarden zijn gedoken. Ik heb wel een vermoeden wat het antwoord is op jullie bevindingen, maar voor de volledigheid vraag ik dit na.

Hoi JanStel,

Wat jammer om te lezen dat je de reclame slecht vindt. Het doel van onze reclame is de aankoopverzekering onder de aandacht te brengen door middel van een leuk en herkenbaar verhaal. Het is enigszins aangedikt, we willen niet stimuleren dat klanten zo met hun spullen omgaan. In reclames wordt er vaak gebruikgemaakt van stereotypes. SNS heeft namelijk niet de indruk dat alle klanten een varken op de oprit hebben lopen 😉.
Badge +1

Het lijkt mij sterk dat artikelen binnen 30 dagen verouderen, of is dit bedoeld om slimmerikken te weren die vergeten en bedorven boodschappen willen terugvorderen?

Dit klinkt mij in de oren als leeftijddiscriminatie. Als ik 80 ben en de bibbers in mijn handen heb en iets laat vallen, jammer dan....
Ik denk dat daar een ander woord gebruikt moet worden: veroudering zoals brok43 aangeeft.
Dit is ook een heerlijke formulering... Het maakt niet uit of het product 'total loss' je krijgt alleen de de aankoop terug als je het voor een veelvoud hebt laten repareren.
Je doet een aankoop daarbij horen voorwaarden / een recht (verzekering van 30 dagen) en dan vervallen die voorwaarden (of dat recht) uit het verleden omdat je je rekening opheft. Ik vraag me af of dat kan.

Goedemiddag,

We hebben al een reactie ontvangen van de productmanager.

Met "ouderdom" bedoelen het product, niet de leeftijd van de klant die het door ouderdom laat vallen 😉. Dit is opgenomen in de voorwaarden om bijvoorbeeld bederfelijke goederen uit te sluiten. We kijken of we dit beter kunnen formuleren in een volgende versie.

Met betrekking tot de reparatiekosten: Deze verzekering keert niet meer uit dan het aankoopbedrag. Daarom hebben we dit uitgelegd. Je krijgt de kosten van reparatie terug als het mogelijk is dit te repareren. Als dit niet kan, of de reparatiekosten zijn hoger dan het aankoopbedrag, dan krijg je het aankoopbedrag terug. In de praktijk laat je een kapot gevallen vaas niet repareren maar krijg je het aankoopbedrag retour. Maar laat je bijvoorbeeld je nieuwe telefoon vallen en komt er een barst in het scherm, dan zijn de reparatiekosten lager dan het aankoopbedrag en vergoed de verzekering de reparatiekosten.

Bij beëindiging van SNS Betalen zijn de aankopen die je hebt gedaan tot het moment van beëindigen van de betaalrekening verzekerd. Deze tekst staat er in om duidelijk aan te geven dat als je betaalrekening stopt, de verzekering ook stopt. Het lijkt logisch maar toch moeten dit soort dingen expliciet vermeld worden.

Bedankt voor jullie feedback 🙂.

Goedemiddag,

We hebben al een reactie ontvangen van de productmanager.

Met "ouderdom" bedoelen het product, niet de leeftijd van de klant die het door ouderdom laat vallen 😉. Dit is opgenomen in de voorwaarden om bijvoorbeeld bederfelijke goederen uit te sluiten. We kijken of we dit beter kunnen formuleren in een volgende versie.

Gamma, dat zeg ik.

Maar 30 dagen oud, is dat om klanten te weerhouden de bedorven boodschappen te gaan declareren?
Hoi Brok43,

Om je te voorzien van een goed antwoord, vraag ik het nogmaals na bij de productmanager. Ik kom hier snel op terug 🙂.
Maar 30 dagen oud, is dat om klanten te weerhouden de bedorven boodschappen te gaan declareren?

Hoi Brok43,

De termijn van 30 dagen is de algemene periode voor de verzekering. Het gaat erom dat we nieuwe aankopen verzekeren, omdat het extra vervelend is als iets stuk gaat terwijl je het net nieuw hebt.
Ik heb de commercial nog niet gezien, maar heb vanmorgen de fraai vormgegeven reclamekaart ontvangen.
Omdat ik geneigd ben dure dingen juist de eerste 30 dagen extra zorgvuldig te behandelen, vind ik die 30 euro per jaar het niet waard. Kwestie van intuitieve kansberekening...
Hoi Koos,

Kansberekening is natuurlijk prima. Neem je hierin wel mee dat je niet € 30 per jaar betaalt voor de aankoopverzekering maar voor alle voordelen van SNS Betalen?
@Dennis,
Op de kaart zag ik staan 2,50 per maand. Ik geef toe dat ik zeer oppervlakkig heb gelezen, maar daar moet een reclame rekening mee houden toch?
Dus dat geldt alleen voor nieuwe klanten die nog geen SNS-betaalrekening hebben? Tja, dat verandert de zaak. Dank voor je correctie.
Dat klopt. En vergeet de vele klanten die nog een oude betaalrekening zonder aankoopverzekering hebben niet. We geven hen de kans om de rekening om te zetten naar SNS Betalen.

Reageer