Sticky

SNS wil Nederland overtuigen dat het écht uitmaakt waar je bankiert

• Community Manager
  • 36 reacties
Op 24 september gaat SNS live met het volgende hoofdstuk in haar communicatie en laat de bank zien dat zij snapt wat Nederland financieel bezighoudt. Marketing Directeur Patrick Kuijsters legt hier uit waarom dit volgende hoofdstuk.

"De afgelopen jaren hebben we bankieren verrassend normaal gemaakt en daar werken we nog elke dag aan. Met producten en diensten die bewijzen dat we de bank zijn die het anders doet. We stelden ongewenste bankgewoonten aan de kaak met een opvallende en een tikkeltje rebelse reclamecampagne. Hierin riep Bennie Jolink als kritische consument keer op keer namens Nederland verontwaardigd uit wat hij van sommige bankgewoonten vond: ‘Dat is toch niet normaal!’

Nu is het tijd voor de volgende stap. Daarbij zetten we onze producten en ongewenste bankgewoonten niet meer centraal, maar de financiële behoeften van onze klanten. En onze rol en toegevoegde waarde daarin. Wat vinden onze klanten belangrijk, waar hebben ze hulp bij nodig of waar liggen ze wakker van? Door daarop in te spelen maken we het verschil.

Vaak denken mensen dat het niet veel uitmaakt bij welke bank je zit. Om te laten zien dat dat wél uitmaakt, hebben we onze merkbelofte ‘we denken slim mee in jouw portemonnee’ vertaald in 4 beloften die we onze klanten doen. In alles wat we doen zijn die beloften het uitgangspunt. En daar mag je ons aan houden. Want als je iets belooft, dan moet je het ook doen.

Bij deze nieuwe fase hoort een nieuwe reclamecampagne. Deze keer niet met een BN’er maar een TN’er: een Typische Nederlander. Wat is typisch Nederlands? Wat drijft en verbindt ons en maakt ons bijzonder? En welke financiële wensen horen daarbij? Bart laat het zien. De campagne start op 24 september.

Natuurlijk zijn we benieuwd wat jullie van onze campagne en klantbeloften vinden. Spreek ons er vooral op aan als je ideeën hebt over hoe we onze beloften nog beter in kunnen vullen."

14 Reacties

Ik ben benieuwt naar de actie.
De afgelopen jaren zijn hier in de community veel zaken voorbij gekomen, die jullie nu zeggen niet meer te doen, of die jullie juist willen oppakken.
Ik ben uiterst sceptisch.
Ik wil nu niet teveel tijd in deze reactie stoppen, dus kom er zeker geregeld (kort) er op terug.
Neemt niet weg dat ik nog steeds de SNS suc6 wens.
Groet,
Ben :cool:
Mijn god wat een gelul.
Eva van Goor schreef:

Mijn god wat een gelul.

Dat valt heel erg mee. Natuurlijk zijn marketingverhalen altijd wat aan de ronkende kant.
Maar de inhoud dekt wel de zaken waar SNS zich nu ook al onderscheidt.
Zo zijn rente op de betaalrekening, aankoopverzekering, zelf initiatief nemen rond de hypotheken, allemaal al uitingen van deze beloftes.
Dus even door de marketinglaag heen kijken, en dan blijft er toch wel wat over.
Wat dat gaat betekenen voor de community-wensen: daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Daarnaast: ik heb bij de Klantenraad enige tijd gesproken met Patrick, en was toch wel positief verrast door het idealisme dat wel degelijk in zijn denken zit.
Koos, een mooie brug functie vervul je (al kan ik Eva's reactie wel begrijpen, maar zou het anders zeggen).

Ik (probeer) me ook niet te laten leiden door dit soort statements, maar het zal het wel goed doen in de postmoderne facebook cultuur en de punten zijn wel onderscheidend.
Als primaire klant van ASN zal ik niet snel overstappen. Als iemand mij vraagt wat ik van de SNS vind, dan komen ook de punten van 'geen volledige en/of rekening' en geen real-time inzicht in CC transacties ook naar voren. Deze zijn m.i. blokkerend t.o.v. andere banken ondanks de plussen.
Ik ben gedeeld klant bij SNS (betalen) en ASN (sparen en 'reserve'betalen), dus kan mij in jouw reactie wel vinden.
Ik heb ons punt 'geen volledige en/of rekening' donderdag weer onder de aandacht gebracht. Maar dat zal je met het oog op mijn handtekening niet verbazen..
Er is nogal verschil tussen voornemens/uitgangspunten en voornemens/uitgangspunten binnen marketing strategie.
"Mooie" praatjes om klanten te lokken, maar deze moeten wel vallen binnen wat wij willen?
Waar blijft dan het klanten belang?
Door schade en schande ben ik wel een beetje wijzer geworden:
stoppen Fundcoach (geen goede afsluiting/overzichten en tijden m´n geld??)
leeftijdsdiscriminatie (pers. lening, hypotheek??)
beleggen (opheffen)
contant geld.
Eerst wel even duidelijk lijkt mij!!
Groet,
PS Na een breuk in het vertrouwen door de banken crisis, ook nog een breuk door de uitvoering er na.
Koos schreef:

Eva van Goor schreef:

Mijn god wat een gelul.

Dus even door de marketinglaag heen kijken, en dan blijft er toch wel wat over.
Wat dat gaat betekenen voor de community-wensen: daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Daarnaast: ik heb bij de Klantenraad enige tijd gesproken met Patrick, en was toch wel positief verrast door het idealisme dat wel degelijk in zijn denken zit.

Dat is eigenlijk mijn punt. Als er geen community was, als er al geen geschiedenis is dan zou dit een aardige start zijn. Maar er is een community met (lang uitstaande) wensen.

Dit komt (weer) uit de lucht vallen, heeft geen werkelijke link naar het verleden (wat is er nu echt fout gegaan. Banken hebben niet een slechte naam omdat je geen rente op je betaalrekening krijgt ) biedt vooralsnog weinig concreets. (op wat kleine punten na) Het het heeft al helemaal geen binding wat er tot nu door de community is aangedragen. Dus weer een gemiste kans.

En toen verloor ik mijn geduld. Ik heb ook met mensen van de SNS gepraat waar ik (veel) idealisme zag. Maar het komt er gewoon niet uit.
We willen graag dat de community meer gebruikt wordt door SNS medewerkers die niet bij webcare zitten, maar zo maken we ze wel bang (of leggen de lat wel erg hoog).
eRik19 schreef:

We willen graag dat de community meer gebruikt wordt door SNS medewerkers die niet bij webcare zitten, maar zo maken we ze wel bang (of leggen de lat wel erg hoog).

Mijn uitval is niet tegen een gewone SNS medewerker maar tegen de marketing directeur die toch wel beter zou moeten weten dan een afgelikte boterham als "we snappen je/dat" als marketing strategie te nemen. (na bijvoorbeeld ziggo)
Dat gezegd hebbende denk ik wel dat het fijn zou zijn dat een medewerker die hier schrijft iets meer te vertellen heeft dan hoe fijn het is om bij de SNS te werken en als het nodig is inhoudelijk op vragen/kritiek in kan gaan. Als dat de lat hoog leggen is.....
BigBen schreef:

Door schade en schande ben ik wel een beetje wijzer geworden:
stoppen Fundcoach (geen goede afsluiting/overzichten en tijden m´n geld??)
leeftijdsdiscriminatie (pers. lening, hypotheek??)
beleggen (opheffen)
contant geld.

Vergeet niet de inboedelverzekering premie waar al jaren problemen mee zijn maar waar niets mee gedaan wordt.
De veranderde situatie bij SNS verzekeringen wat niet duidelijk met de klant wordt gecommuniceerd.
Het blokje hypotheken dat uit het mijn sns overzicht is verdwenen. Waarvan bijna 9 maanden op de site stond dat er hard aan gewerkt werd om het terug te krijgen totdat ook dat bericht verdween. Zonder uitleg
Gebrekkige communicatie over de voortgang responsive maken MijnSNS.
Eva van Goor schreef:

Vergeet niet de inboedelverzekering premie waar al jaren problemen mee zijn maar waar niets mee gedaan wordt.
De veranderde situatie bij SNS verzekeringen wat niet duidelijk met de klant wordt gecommuniceerd.
Het blokje hypotheken dat uit het mijn sns overzicht is verdwenen. Waarvan bijna 9 maanden op de site stond dat er hard aan gewerkt werd om het terug te krijgen totdat ook dat bericht verdween. Zonder uitleg
Gebrekkige communicatie over de voortgang responsive maken MijnSNS.

Ik wil niet teveel tijd in mijn reacties steken, heb daar geen zin in en zie er ook nauwelijks rendement van.
Vandaar dat ik alleen zaken noemde die mij overkwamen (tijd, geld en ergernis hebben gekost) en dus nog dwars zitten. Bij meer tijd investeren zou de waslijst behoorlijk langer worden, waarvan jij dus de volgende al meld.
Groet,
Koos schreef:

Koos, dat is nu juist het probleem; je spreekt daar met iemand, denkt verdomd dat klinkt goed en vervolgens .... Niets meer.
Ik krijg de indruk dat men goed weet wat wij willen horen, bij gelegenheid dat dan ook zegt, maar dan weer overgaat tot de orde van de dag.
Andere mogelijkheid is toch nog; ze snappen er zelf totaal niets van, staan ver weg van de realiteit, leven min of meer in hun eigen wereld, gaan gewoon hun eigen gang, vinden vooral dat zij het bij het rechte eind hebben (vinden ons waarschijnlijk vooral lastig)
Groet,
PS Vergeet echter niet hoeveel "normale" SNS medewerkers veel te hoog op hun ros zitten. Ik zou wel een stel willen begeleiden naar "Normaal". Dat wordt zeker 1X per week corveedienst ( zeker inclusief wc`s schoonmaken).
Dit draadje lezend, moest ik toch denken aan de fabel van de Kikker en de Schorpioen:

De Kikker stond langs de kant van de rivier, klaar om in het water te springen en naar de overkant te zwemmen. ‘Wacht even’, zei de Schorpioen, die plotseling verscheen vanuit de begroeiing langs de waterkant. ‘Ik wil graag naar de overkant, maar ik kan niet zwemmen. Mag ik op jouw rug meeliften, Kikker?’

De Kikker zei: ‘Ik dacht het niet! Ik ken jou, als ik je op mijn rug neem steek je mij met je giftige angel en leg ik het loodje. Nee, dank je feestelijk, zoek maar een andere idioot!’ En hij begon zich alvast af te zetten van de oever.

‘Maar dat zou ik nooit doen!’ riep de Schorpioen. ‘Dat zou ongelooflijk stom zijn. Als ik jou zou steken terwijl jij mij op je rug over de rivier brengt, dan zouden we allebei verdrinken! Nee, wees gerust, ik zal je heus niet steken. Je zou mijn held zijn!’

De Kikker dacht hierover na. Nooit waren Kikkers en Schorpioenen vrienden geweest, en nooit hadden ze een coalitie gevormd. De Schorpioen had een duidelijk voordeel als de Kikker zou meewerken. Maar wat was het voordeel voor hem?

‘Okee’, zei de Kikker. ‘As jij mij niet steekt, en je mij voortaan verdedigt tegen de Ooievaar, de Wezel en de Vos, dan breng ik je naar de overkant.’ ‘Geen probleem, je hoeft maar te kwaken en ik ben er voor je’, antwoordde de Schorpioen.

Zo werd de deal beklonken. De Schorpioen klom op de rug van de Kikker, die meteen naar de overkant begon te zwemmen. Een beetje ongemakkelijk voelde hij zich wel, de klauwtjes van de Schorpioen klemden stevig om zijn schouders. ‘Gaat het nog?’ vroeg de Kikker. ‘Ja hoor, prima’, zei de Schorpioen.

Halverwege de rivier voelde de Kikker plotseling een scherpe steek in zijn zij. De Schorpioen had hem tóch gestoken. ‘Wat doe je nu!’ riep de Kikker, in plotselinge doodsangst. Hij voelde de Schorpioen zich nog steviger aan zijn schouders vastklemmen. In het oor van de Kikker fluisterde de Schorpioen: ‘Het spijt me… Ik kan het niet helpen. Het zit in mijn aard…’
Na deze wijsheid blijft de vraag wie krijgt welke rol toebedeeld in het verhaal. Vanuit m'n zelfbeeld weet ik wel welke identificatie ik kies...

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)