SNS

Staat verkoopt vastgoedtak SNS met winst

• 28 juni 2016
  • 6 Reacties
  • 6693 Keer bekeken

Jawohl, es ist gelungen!
De regering heeft een koper gevonden voor Propertize, de genationaliseerde vastgoedtak van SNS. Een Amerikaans consortium van zakenbank JP Morgan en investeringsmaatschappij Lone Star uit Texas betalen 895 miljoen euro. Onder de streep levert het de schatkist naar verwachting zo'n 32 miljoen euro op, zegt minister Dijsselbloem.
lees hier verder.
Groet,
Ben 🆒

6 reacties

0,3% winst..... niet slecht ;-)
maar, zonder dollen, ik snap dat dat best goed gedaan is, zeker gezien het feit dat die tak het erg slecht deed in het verleden.
die 850 miljoen hadden ze waarschijnlijk al als verlies genoteerd een paar jaar terug.

Dus hebben we nu een meevaller van 895 miljoen 😛
Ik zeg opzij zetten voor moeilijkere tijden....
die 850 miljoen hadden ze waarschijnlijk al als verlies genoteerd een paar jaar terug.

Dus hebben we nu een meevaller van 895 miljoen 😛
Ik zeg opzij zetten voor moeilijkere tijden....

Samson zegt: uitgeven die meevaller (er komen verkiezingen aan.........)
Reputatie 2
Ik ben al lang blij dat het gelukt is een koper te vinden en dat het zowaar met winst verkocht is. Als je nagaat hoe het erbij stond toen de staat het overnam vind ik het een prestatie van formaat. Chapeau!
Al blijft het natuurlijk eeuwig zonde dat het van oorsprong zo goed werkende Bouwfonds Nederlandse Gemeenten dit lot beschoren is geweest.
.... Al blijft het natuurlijk eeuwig zonde dat het van oorsprong zo goed werkende Bouwfonds Nederlandse Gemeenten dit lot beschoren is geweest.

Ja, door grootmoedswaanzin en/of een heel erg groot ego krijg je dit. Waarom moest een normale bank ook perse een vastgoedtak hebben? waarschijnlijk omdat er tot dan toe veel geld mee verdiend werd. Blijkbaar gold voor de aankopers van de vastgoedportefeuille toen niet dat behaalde resultaten in het verleden geen garantie voor de toekomst bieden. Wat moet de schoenmaker ook alweer doen? juist, bij zijn leest blijven. 🙂
895.3 miljoen voor een portefeuille die al met 2.8 miljard is afgewaardeerd lijkt mij een koopje. Zeker nu de markt aantrekt en als je een beetje geduld hebt. helaas had ik die 895.3 niet op de plank liggen.

Reageer