SNS

Tuchtrecht voor bankmedewerkers.

• 14 oktober 2014
  • 3 Reacties
  • 4000 Keer bekeken

Ik las net hetvolgende;

Vanaf april tuchtrecht voor bankiers.
Bankmedewerkers die zich niet aan een reeks gedragsregels houden, riskeren binnenkort een schorsing, boete of ontslag. Vanaf april 2015 gaat het tuchtrecht voor bankmedewerkers gelden. Een onafhankelijke commissie kan dan sancties opleggen als bankiers gedragsregels overtreden.
De Nederlandse Vereniging van Banken voert het tuchtrecht in om het vertrouwen in de bancaire sector te herstellen. De gedragsregels zijn opgesteld na een brede maatschappelijke consultatieronde.

Lees hier verder!

Groet,
Ben 🆒

3 reacties

Hoi Ben,

Leuk dat je dit bericht met ons deelt! Wij gaan vanaf volgend jaar ook allemaal de eed afleggen. Alhoewel ik van mening ben, dat we al veel doen als het om integer gedrag gaat van medewerkers. Ik ben wel benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken. Zal het invoeren van het tuchtrecht het vertrouwen in de banken herstellen?
Hoi Ben,

Leuk dat je dit bericht met ons deelt! Wij gaan vanaf volgend jaar ook allemaal de eed afleggen. Alhoewel ik van mening ben, dat we al veel doen als het om integer gedrag gaat van medewerkers. Ik ben wel benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken. Zal het invoeren van het tuchtrecht het vertrouwen in de banken herstellen?

Hoi Olaf,
nee dat denk ik niet. Maar mogelijk kan het er aan toe bijdragen dat er een "achterdeurtje" is gesloten, althans het gevoel dat je toch geen zicht/grip hebt op wat "men" doet. Het geeft een wat "veiliger" gevoel, denk ik.
Het echt weer opbouwen van het vertrouwen hangt sterk af van wat banken echt doen en wat de klant daarvan ervaart.
In de community zijn sinds enige tijd bijdrages van mensen met een hypotheek, die aangeven erg gedupeerd te zijn, althans sterk het idee hebben onrechtvaardig behandeld te zijn.
Ik ben benieuwt hoe de SNS daar mee omgaat.
Ik hebt de indruk dat de afhandeling met mensen die belegden via de SNS, flink tekort is geschoten. Naar mijn idee is het een beetje "dood gebloed". Maar dat bevoderd niet echt het vertrouwen.
Ik hoop dat men met die hypotheek zaken wat opener probeerd oplossingen te vinden, die verder gaan dan bijv. omzettingen waar men dan "normaal" voor moet betalen. Ik blijf het met veel interresse volgen.
Groet,
Ben 🆒
PS Het vertrouwen van je directe gesprekspartner bij de bank, hangt sterk af van de bevoegdheden die die medewerkers hebben. Ik denk dat die medewerkers niet het echte probleem zijn.
Hi Ben,

Daar heb je zeker een punt. De laatste tijd zijn er inderdaad leden die aangeven niet tevreden te zijn met hun hypotheek. Wij doen er in ieder geval alles aan om iedereen te helpen waar mogelijk, en we blijven de vragen intern doorzetten.

Reageer