SNS

Vertrouwensmonitor Banken 2019

  • 14 januari 2020
  • 0 Reacties
  • 465 Keer bekeken

Reputatie 4
Badge +4

Vertrouwen
De Vertrouwensmonitor 2019 is gisteren bekendgemaakt door de Dutch Banking Association (NVB). Natuurlijk zijn we, als onderdeel van de Volksbank, blij dat onze inspanningen beloond worden door een consistent goede score op vertrouwen, deskundigheid en klachtafhandeling.

Persoonlijke aanpak
Tegelijkertijd zien we dat de financiële weerbaarheid van Nederlanders te wensen over laat. Terwijl bankdiensten steeds verder digitaliseren, is er een grote groep mensen die hierdoor juist minder weerbaar wordt. Daarom kiezen wij voor een persoonlijke aanpak, laagdrempelig en dichtbij. We zetten onze deuren steeds verder open voor persoonlijk contact. Zodat klanten zich welkom voelen om geldzaken met ons te bespreken. En omdat financiële weerbaarheid begint met kennis van en over geld, geven we workshops Webwijs voor ouderen, werken we mee aan het geldlesprogramma Eurowijs en staan onze medewerkers regelmatig voor de klas.

Digitale inclusiviteit
Naast de uitkomsten van het klantonderzoek door marktonderzoeksbureau Ipsos, presenteren banken in de Vertrouwensmonitor ook de bevindingen van onderzoek van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) op een aantal onderwerpen. De Vertrouwensmonitor Banken 2019 bevat daarnaast een extra onderdeel: een verkennend onderzoek naar financiële digitale inclusiviteit.
 

 

Met de onderzoeksuitkomsten zijn we - naast onze eigen bevindingen - nog beter in staat om te achterhalen op welke gebieden we het goed doen en waar we kunnen verbeteren. Meer weten? Bekijk het volledige artikel op onze website.


0 reacties

Geen reactie

Reageer