SNS

Vinden jullie dat SNS Bank een goed doel moet steunen?

• 23 december 2010
  • 22 Reacties
  • 12457 Keer bekeken

Vind je dat SNS Bank actief een goed doel moet steunen? Zoja welk?

22 reacties

Reputatie 4
Badge +1
moah, niet echt eigenlijk. Mag wel hoor. Maar ja, welke dan. Krijg je die discussie weer. Ik zelf vind Amnesty International wel sympathiek maar ik weet dat die bijv. niet bij iedereen lekker liggen. Maar op veel "goede doelen" komt vaak kritiek o.a. over hoeveel er aan de strijkstok blijft hangen.

Misschien beter om te kijken of er bijv. ergens iets in natura aangeboden kan worden of een specifiek project financieren (School /waterput in de jungle ofzoiets)

Thats my 2 cents
Badge
De SNS en dochterbank ASN hebben een serie maatschappelijk verantwoorde en/of duurzame fondsen. U zou het aantrekkelijk(er) kunnen maken om daarin te investeren. Er staat een mooie drempelvrije onlinebankierensite, u zou hierop extra de aandacht kunnen vestigen door een fonds te steunen voor het drempelvrij maken van Nederlandse websites. Waar ik verder heel blij van zou worden is als alle rondjes groen zouden kleuren op de Eerlijke Bankwijzer: http://www.eerlijkebankwijzer.nl/wat-kunt-u-doen/vergelijk-uw-bank/perbank/sns-bank . Ook dat zou publicitair niet misstaan.
Dank voor jullie reacties. Zijn interessante ideeen en overwegingen die jullie noemen Sanne en ReinoutS.

Wat vindt de rest?

Liz
En steunen jullie een goed doel??
Oei, barney6, even op website zoeken of googelen dan moet je toch wat vinden als de SNS wat doet (en dat doen ze).
Groet,
Ben 🆒
PS Misschien meld je dat hier, zodat iedereen het in de community kan vinden / lezen!
Haha die BigBen ,je mag het zelf anders ook hier neerzetten hoor:P
Haha die BigBen ,je mag het zelf anders ook hier neerzetten hoor:P
Oké, ik zal er eentje doen en "klein" beginnen om te starten en dan ga jij een lijstje maken!. Oké?
Kijk maar eens hier,
Groet,
Ben 🆒
Hoi Barney6 en Ben,

Leuk dat jullie hierop reageren. SNS heeft als beleid dat lokale winkels zelf mogen bepalen of ze een evenement sponsoren. Zo sponsort SNS Epe Nunspeet bijvoorbeeld het damestoernooi waar je de link van hebt gevonden.
Maar ik weet er meer, dus wacht het lijstje van Barney6 af.
Groet,
Ben 🆒
PS Je mag er alvast ook wel eentje noemen Dennis....:$
Uitdaging geaccepteerd: deze.
sorry het is een leuk idee maar ik persoonlijk heb er geen behoefte aan om er een wedstrijdje van te maken ;)dus ik zou zeggen leef je uit met een lijstje van goede doelen ,ik lees wel mee hoor ,is niet lelijk bedoelt overigens.
sorry het is een leuk idee maar ik persoonlijk heb er geen behoefte aan om er een wedstrijdje van te maken ;)dus ik zou zeggen leef je uit met een lijstje van goede doelen ,ik lees wel mee hoor ,is niet lelijk bedoelt overigens.
Kom op barney6, dat kun je niet maken. je begint met "En steunen jullie een goed doel??" en als ik je erop wijs dat er op internet veel over te vinden is, doe je niet meer mee. nee echt, das niet sportief. :(
Ik heb er ook nog wel 1-tje; kijk hier of als je Facebooklid bent kijk hier (wist zelfs Dennis niet).
Komop barney6, jouw beurt! :$
Groet,
Ben 🆒
Die kende ik wel, Ben. Collega Marijke komt trouwens uit Appingedam 😉.
Die kende ik wel, Ben. Collega Marijke komt trouwens uit Appingedam 😉.
Aber, Sie wohnt jetzt wohl im Stad, oder?.
Had ze geschreven bij haar introductie.
Leuk dat je de Groninger Zilverkamer wel kende. Ik kende het niet totdat ik vorig jaar (voor ´t eerst, afgelopen zaterdag ook nog, feest daar 😳 ) in Appingedam was. Liep er toevallig aan voorbij.
Oke, nog eentje dan, klik hier (die ken je ook, denk ik).
Groet,
Ben 🆒
Badge +2
Was je toevallig bij het Stadshavenfestival, Ben? Dat was namelijk ook een leuk feestje.
Ik heb met Dennis je link bekeken en we vonden daarbij het volgende: "Door de nationalisatie van SNS REAAL d.d. 01-02-2013 kwam de governancerol die Stichting Beheer SNS REAAL als meerderheidsaandeelhouder van SNS REAAL had, te vervallen. Dit was reden voor een statutenwijziging d.d. 10-10-2013 waarbij de statutaire doelstelling – het behartigen van de belangen van SNS REAAL – is geschrapt."
Dit goede doel bestaat dus niet meer.
We waren een rondje in de buurt van Appingedam aan het doen en dachten daar even koffie te drinken en vielen dus met onze neus in de boter 😳.
Hier bezochten we een aantal van.
Nadien eten bij restaurant Backhuys (aanrader) in Winschoten.
Leuke dag gehad en vooral tijd tekort.
Groet,
Ben 🆒
Meneer BigBen ,ik keek alleen maar of er uberhaupt goede doelen waren van SNS dat betekend niet dat ik verplicht ben om ze dan ook te gaan zoeken ,ik was alleen maar geinterreseerd .:)Ik heb hier gewoonweg geen zin in ,de tijd die ik heb om op de community te kijken is niet altijd evenveel ,dat betekend dus dat ik er niet de hele dag op hoef te letten of er een bericht is en daar dan ook de energie niet voor heb!Ik ben chronisch ziek en kijk naar dingen als daar de puf voor heb en reageer ook als ik daar de puf voor heb ,het is zoals het is.
Meneer BigBen ,ik keek alleen maar of er uberhaupt goede doelen waren van SNS dat betekend niet dat ik verplicht ben om ze dan ook te gaan zoeken ,ik was alleen maar geinterreseerd .:)Ik heb hier gewoonweg geen zin in ,de tijd die ik heb om op de community te kijken is niet altijd evenveel ,dat betekend dus dat ik er niet de hele dag op hoef te letten of er een bericht is en daar dan ook de energie niet voor heb!Ik ben chronisch ziek en kijk naar dingen als daar de puf voor heb en reageer ook als ik daar de puf voor heb ,het is zoals het is.
Hoi barney6,
geen enkel probleem. Jij stelde de vraag en zette dus andere mensen aan het denken / zoeken. Dus daagde ik je uit daaraan ook mee te doen!
Bovendien lijkt het mij wel leuk die onbekendere kant van de SNS ook te leren kennen.
Zelf ben ik geen echte voorstander van allerlei subsidies en giften van banken. Die moeten het geld eerst via ons verdienen, dus heb ik liever zelf de vrije keuze waar ik aan wil meedoen wbt goede doelen.
Groet,
Ben 🆒
Eerlijk gezegd vind ik een ander aspect nog belangrijker dan die goede doelen:
Zorgen dat je niet belegt in slechte doelen (wapenindustrie, milieuverpestende ondernemingen, kinderarbeid e.d.).
Het is om die reden dat ik mijn spaarrekening bij ASN heb ondergebracht. Maar het zou mooi zijn als alle banken dat deden.
Nabrander: ik vind goede doelen steunen wel mooi. In ons dorp speelt de bank daarom een belangrijke sociale rol door steun aan lokale activiteiten. Dat gaat verder dan het bedrag.
Reputatie 3
Badge +1
Ik vind net als Koos dat een goede bank duurzaam moet zijn en Maatschappelijk Verantwoord moet Ondernemen (MVO).
Maar welke goede doelen de bank daarnaast zou moeten ondersteunen vind ik lastiger. Eerlijk gezegd vind ik dat een bank zich bij haar kerntaak moet houden, waarbij de kosten voor de klant zo laag mogelijk zijn opdat de klant meer geld over houdt om zelf te kiezen aan welk goed doel hij/zij wil geven.
Bij ASN ideaalsparen kun je nog wel een beetje kiezen; ze hebben voor jou 4 goede doelen geselecteerd waarin je een keuze kunt maken, op basis waarvan ASN geld schenkt. Het voordeel is dat je iets te kiezen hebt wat door ASN (hopelijk) goed is onderzocht op zaken als effectiviteit. Nadeel is dat de keuze zeer beperkt is.
En we vinden het wel 'normaal' dat andere bedrijven van alles en nog wat sponsoren?
Dat wordt toch ook door ons consumenten opgebracht. Dus je betaalt in principe teveel voor de producten/diensten die je afneemt zodat het bedrijf vervolgens met sponsoring de grote held kan uithangen!
Hetzelfde gebeurt trouwens met onze overheid: we betalen ons bijna letterlijk blauw aan belastingen en de overheid (weliswaar door ons gekozen) bepaalt waaraan het uitgegeven wordt (incl. allerlei doelen, instanties, etc. waar ik niet achter sta).

Ik sta derhalve achter het standpunt van Stefan, dat een bank (of welke ander bedrijf of instelling dan ook) zich moet houden aan haar kerntaken en het sponsoren of subsidiëren van goede doelen aan anderen moet overlaten.

Reageer