SNS

Wat zou jij vragen aan onze directeur bij een goede kop koffie?

• 8 maart 2016
  • 21 Reacties
  • 18006 Keer bekeken

Onze directeur Ton Timmerman heeft zijn eerste stappen gezet op de community en schreef vorige maand zijn eerste blog. Het is tijd dat de andere twee directeuren ook hun gezicht laten zien. Daarom de vraag aan jullie. Als je een kopje koffie zou gaan drinken met één van onze directeuren, wat zou jij dan aan hem vragen?

Het communitylid met de leukste, beste of meest bijzondere vraag, nodigen we uit voor een kopje koffie met de directeur. Je hebt dan alle tijd om je vraag te stellen en in gesprek te gaan. Uiteraard maken we er een mooi verslag van dat met foto op de community komt te staan.

We zijn benieuwd naar jullie vragen!

21 reacties

Reputatie 2
De SNS Bank wil een normale bank zijn.
Wat verstaat Ton Timmerman onder normaal en hoe zien wij als klanten dat terug in de producten van de bank en de benadering van de klanten.
Zelf heb ik kortgeleden een positieve ervaring gehad. Tijdens mijn "hypotheekgesprek" bleek de adviseur zich goed te hebben voorbereid en konden we gezamenlijk snel tot de juiste conclusie komen. Dat vind ik "normaal".
Maar er zijn vast nog veel meer verbeteringen te bedenken. Daarover zou ik hem dus een vraag willen stellen.
Ik zou vele vragen kunnen "bedenken", maar de eerste die me te binnen schiet is; "wat verdien jij (mag toch?) nu alles bij elkaar per jaar?"
Het is natuurlijk een wat onjuiste vraag, maar anderzijds raakt het de kern van vele "gevoelens" als we het over "banken" hebben.
Afhankelijk van het antwoord zou ik kunnen inschatten hoe "open en eerlijk" mijn gesprekspartner zich kan en wil open stellen.
Tevens ligt dan de vinger meteen aan de grond van de kreet "Normaal".
Als deze "zware en geijkte horde" goed word genomen, lijkt mij er een open veld voor discussie te liggen.
Goal.
Groet,
Ben 🆒
Ps Oeps, hoog percentage Jan! 🙂
Ik zou vragen: "Kijk jij wel eens op het forum?"

"Hoe denk jij over wat de mensen zeggen op het forum? Interesseert het je iets wat ik bijv. denk?"

Ik zou ook wel eens willen weten hoe hij de ideale wereld ziet en met hem erover in discussie gaan misschien.

Ik zou vragen of zijn "ideeën" voorrang hebben op zijn medewerkers.

Maar ik wil absoluut niet op bezoek, laten we wel wezen. Deze vragen mag hij ook zo wel beantwoorden en dan drink ik mijn kop koffie wel achter mijn laptop.
Reputatie 2
Badge +1
Ik zou een vraag stellen in de richting van: "Hoe ziet de (functie van de) bank van de toekomst (3-5 jaar) eruit vanuit het perspectief van een klant?" Welke betaalmogelijkheden worden er over 5 jaar het meest gebruikt door klanten? Een betaalpas (al dan niet contactloos) van mijn bank, of hebben partijen uit Silicon Valley (zoals ApplePay, PayPal, Google, etc.) deze rol overgenomen en is de traditionele (SNS) bank alleen nog een transactieverwerker?

Eventuele subvragen zijn dan:
  • gaat de snelheid van elektronisch betalen (lees: overboeken tussen banken) sneller worden dan cash overhandigen? Wordt betalingsverkeer nu eindelijk ook 24x7?
  • hoe lang bestaat de traditionele bankpas/creditcard nog? Als ik met een QR code kan betalen met mijn mobiel in een webshop, waarom dan ook niet in een fysieke winkel?
  • gaat de rente ooit nog omhoog, of gaat het concept "spaarrekening" helemaal verdwijnen? Hoe zal het met andere 'bancaire producten' zijn?
Hier kan ik wel wat mee, dank jullie wel!

Blijf vooral vragen insturen, volgende week selecteren we één vraag en nodigen we de klant uit om deze onder het genot van een lekkere kop koffie of thee aan één van de directeuren te stellen.
Reputatie 2
Badge
Ik heb de volgende vraag:
Als ik het goed zie wordt er langzaam naar toegewerkt dat steeds meer betalingshandelingen met de smartphone gaan gebeuren, zowel op de mobiele app als contactloos betalen met de smartphone. Dat kan er toe leiden dat de bank steeds meer over de klant te weten kan komen. Niet alleen wanneer men betaalt maar ook waar (gps) en ook waarom (in combinatie met andere apps).
Winkeliers zouden het bijvoorbeeld gegevens kunnen ontvangen wie er bij hun in de winkel hun saldo gechecked hebben etc.
Mijn vraag is: heeft de SNS daar bewust over nagedacht en is het mogelijk dat op termijn die gegevens gebruikt gaan worden zoals bijvoorbeeld Google en Facebook dat doen?
Mijn tweede vraag aan Ton is wat hij vindt van contant geld.

Mijn tweede vraag aan Ton is wat hij vindt van contant geld.

Ton mag deze ronde (nog) niet meedoen, al geweest. We missen nog de inbreng van "een paar anderen", dus die komen nu 😳.
Groet,
Ben 🆒
PS Volgens mij draait Ton elk dubbeltje tweemaal om, Is dat een antwoord? 😳
is jouw bank rolstoel toegankelijk?
Heb je daar genoeg privacy?
Als er 2 lichamelijk gehandicapten zouden werken onder jou supervisie ,hoe zou je dat vinden?
is jouw bank rolstoel toegankelijk?
Heb je daar genoeg privacy?
Als er 2 lichamelijk gehandicapten zouden werken onder jou supervisie ,hoe zou je dat vinden?

Volgens mij heeft de SNS meer gehandicapten in dienst. Ergens anders in de community verteld een medewerker daar nog over Klik hier,
Groet,
Ben 🆒
thank you Big ben
Hier kan ik wel wat mee, dank jullie wel!

Blijf vooral vragen insturen, volgende week selecteren we één vraag en nodigen we de klant uit om deze onder het genot van een lekkere kop koffie of thee aan één van de directeuren te stellen.

Dit is een bericht van 10 maart en nu is het 10 april.
Koffie op, directeur geen zin, vragen te moeilijk, vergeten, niet juiste persoon, plan afgeblazen, of ....
Tsja, hij weer.
Groet,
Ben 🆒
PS Ik stel voor om Eva uit te nodigen, die wil weg bij ons en dat zou jammer zijn. Ik ben ook wel nieuwsgierig naar de "Google" plannen van de SNS.
Klopt Ben, sorry.

Door ziekte van de redacteur die hierbij betrokken is, heeft het even op zich laten wachten.

Inmiddels heeft Ronald Pieters (directeur Retail) alle vragen aandachtig doorgelezen en nodigt hij Eva uit voor een kop koffie.
De koffie is inmiddeld koud helaas 😉 (2 maanden geleden laatste reactie)
Houd de directeur van 'voetballen'?
Kijkt hij niet stiekem op zijn werk naar de wedstrijden van de EK ?
Als nederland had meegedaan zou SNS dan sponsor geweest zijn?
Het duurt inderdaad langer dan we hadden verwacht. We hebben geen reactie van Eva gekregen op onze uitnodiging. Op basis daarvan hebben we Stefan gevraagd. Hij gaat in gesprek met 2 directieleden. Ook hierbij kost het meer tijd om de agenda's op elkaar af te stemmen. Naar verwachting kunnen we in de loop van de volgende maand het interview met jullie delen.
Het duurt inderdaad langer dan we hadden verwacht. We hebben geen reactie van Eva gekregen op onze uitnodiging. Op basis daarvan hebben we Stefan gevraagd. Hij gaat in gesprek met 2 directieleden. Ook hierbij kost het meer tijd om de agenda's op elkaar af te stemmen. Naar verwachting kunnen we in de loop van de volgende maand het interview met jullie delen.
Helemaal goed Olaf. Ik denk dat wij allen zeer benieuwd zijn.
Door een directieoverleg is de afspraak met Stefan verzet naar 1 augustus. Om jullie eerder een directie blog aan te reiken, heb ik gekeken naar andere mogelijkheden. Morgen interview ik Patrick Kuijsters, directeur Marketing & Online, waarmee ik in gesprek ga over de vragen die Eva heeft gesteld. De vraag over hoe we als bank omgaan met gegevens die we over de klant te weten komen en of die gegevens gebruikt worden voor andere doeleinden. Dit onderwerp zien we vaker voorbijkomen. Ik verwacht eind van deze maand de directie blog met jullie te kunnen delen.
Zou hem willen vragen waarom ingaande 1 september er een eigen risico van 100 euro word gehanteerd, en de premie omhoog gaat van de SNS Woonhuisverzekering?
Hoop op een antwoord en ga onder tussen al vast eens rondkijken voor een andere woonhuisverzekering waar geen 100 euro eigen risico van toepassing is......
Het is maar goed dat de SNS niet zo onnauwkeurig met centen omgaat, als met afspraken!
(tenminste dat hoop ik) :D
Groet,
Ben 🆒
Ik heb zojuist de directie blog met Patrick Kuijsters in het blogoverzicht geplaatst. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Je kunt eventueel onderaan de blog een reactie achterlaten.

Jullie vragen aan onze directieleden zijn meer dan welkom. Onlangs is Stefan naar Utrecht gekomen om in gesprek te gaan met 2 directieleden. Zijn interview wordt binnenkort met jullie gedeeld.

@Ben Ik was iets te enthousiast met de verwachting om de blog eerder online te plaatsen, sorry.

@Ben Ik was iets te enthousiast met de verwachting om de blog eerder online te plaatsen, sorry.

Groet,
Ben 🆒

Reageer