SNS

Beantwoord

Geld opnemen van rendementsrekening

• 1 november 2019
  • 5 Reacties
  • 18211 Keer bekeken

Ik wil graag geld opnemen van mijn rendementsrekening. Hoe werkt dat?

icon

Beste antwoord door Karin SNS 1 november 2019, 19:00

Hallo Annemarie,

Goed dat je dit navraagt. De rendementsrekening is gekoppeld aan je hypotheek. Je bouwt hiermee kapitaal op om je hypotheek op einddatum (deels) mee af te lossen. Het is niet mogelijk om daar geld van op te nemen.

Bekijk origineel

5 reacties

Hallo Annemarie,

Goed dat je dit navraagt. De rendementsrekening is gekoppeld aan je hypotheek. Je bouwt hiermee kapitaal op om je hypotheek op einddatum (deels) mee af te lossen. Het is niet mogelijk om daar geld van op te nemen.

maar mijn hypotheek staat inmiddels bij de ING, deze rekening is dus een restje van een vorige hypotheek, die niet meer loopt… veranderd dat iets?

Wie heeft hier aangegeven dat de reactie van Karin SNS het beste antwoord was? Dat zou toch door de vraagsteller gedaan moeten worden?

Goedemiddag Annemarie,

Als we geen opdracht hebben gekregen om de SNS Rendementsrekening op te heffen, na aflossing van je hypotheek, dan wordt deze omgezet in SNS Doelbeleggen. Dan is het mogelijk om hiervan op te nemen. Dit doe je in ‘Mijn SNS’. Heb je hulp nodig? Bel ons op het telefoonnummer: 030 - 633 30 00. Mijn collega's helpen je graag.

@Koos De reactie van Karin klopt, als de hypotheek nog niet is afgelost. Voor gezamenlijke rekeningen geldt dat beide rekeninghouders dezelfde rechten en plichten hebben. De informatie is wij verschaffen is ook voor alle rekeninghouders inzichtelijk.

@KoosVoor gezamenlijke rekeningen geldt dat beide rekeninghouders dezelfde rechten en plichten hebben. De informatie is wij verschaffen is ook voor alle rekeninghouders inzichtelijk.

Dank voor je reactie, Geesje. Inderdaad hebben beide rekeninghouders gelijke rechten en plichten. Maar mijn handtekening (waar je waarschijnlijk op reageert) wijst erop dat beide rekeninghouders ongelijke en onvolledige) informatie krijgen over de rekening, en daardoor niet adequaat zijn toegerust op de plichten die ze hebben. Daarover is al veel gediscussieerd in dit forum, met als uitkomst dat SNS niet van plan is het op korte termijn op te lossen en dat SNS geen uitspraak doet over eventuele schadeloosstelling.

Informeer maar eens bij je collegae.

Reageer