Nieuwe eenvoudige login op de community


  • Community Manager
  • 36 reacties
Vanaf 13 oktober is het voor jullie mogelijk om naast de gangbare Mijn SNS inlogprocedure, ook te kiezen om met een gebruikersnaam en wachtwoord in te loggen. Met een gebruikersnaam en wachtwoord kun je altijd en overal meepraten op de community. Dus ook als je de digipas even niet bij de hand hebt.

Je mag zelf weten of je gebruik maakt van deze manier van inloggen. Als je tevreden bent met de huidige methode, kun je die gewoon blijven gebruiken. Wanneer je voortaan wilt inloggen met een gebruikersnaam en wachtwoord, is dat heel eenvoudig: je kiest voor ‘Inloggen’ en vervolgens voor ‘Wachtwoord vergeten?’ Daar vul je jouw gebruikersnaam of e-mailadres in zoals die op de community bekend zijn. Je ontvangt hierna een e-mail met een link om een nieuw wachtwoord aan te maken. Met dit wachtwoord kun je voortaan inloggen. De inlogprocedure via Mijn SNS blijft ongewijzigd.

Nieuwe communityleden kunnen kiezen om een account aan te maken via Mijn SNS of door middel van een gebruikersnaam en wachtwoord. Het is voor de nieuwe leden die gekozen hebben voor een gebruikersnaam en wachtwoord niet mogelijk om via de Mijn SNS in te loggen.

Ben je al heel lang lid van de community? Dan verandert er voor jou niets. Beide manieren van inloggen kun je blijven gebruiken.
Heb je hier nog vragen over? Stel ze dan hieronder in de comments.

14 Reacties

Dus de nieuwe methode linkt gebruikers niet meer aan mijnSNS dus ook niet SNS rekeninghouders kunnen meepraten?
Je moet een bij de community bekende gebruikersnaam geven. Misschien is dat voldoende?
Hoi Erik19,

Het is inderdaad nu voor niet-klanten ook mogelijk om mee te praten op de community. Zo bieden we de mogelijkheid om eerst wat meer informatie te halen aan mensen die zich bijvoorbeeld oriënteren op een eerste huis en/of een hypotheek bij SNS. Natuurlijk kunnen ze ook vragen stellen aan ons of aan bestaande klanten.
Interessant experiment: hoe zullen anonieme potentiële klanten zich gedragen, en bestaande klanten kunnen ook een anoniem account aanmaken. Zal zeker wat meer vuurwerk opleveren (shift-cijfer-taal).
Marc schreef:

...Wanneer je voortaan wilt inloggen met een gebruikersnaam en wachtwoord, is dat heel eenvoudig: je kiest voor ‘Inloggen’ en vervolgens voor ‘Wachtwoord vergeten?’ Daar vul je jouw gebruikersnaam of e-mailadres in zoals die op de community bekend zijn. Je ontvangt hierna een e-mail met een link om een nieuw wachtwoord aan te maken. Met dit wachtwoord kun je voortaan inloggen...


Het lukt mij niet om via bovenstaande procedure weer apart in te loggen op de community. Als ik ben uitgelogd en opnieuw probeer in te loggen via de oranje "inloggen" knop rechts bovenin de community, krijg ik een pop-up te zien met de tekst: "Maak een account aan of log in op de community via Mijn SNS om deel te nemen", maar ik krijg daarbij alleen een knop om naar de inlogpagina van Mijn SNS te gaan. Wat doe ik fout?
Interessante mogelijkheid , deze nieuwe inlogmethode . Transparantie , ook voor niet SNS klanten ! Eigenlijk is iedere Nederlander SNS klant , omdat via de Nederlandse fiscus SNS Reaal van een technisch faillissement is gered.
Update:
Zojuist opnieuw geprobeerd en inderdaad: na het uitloggen en opnieuw inloggen krijg ik de mogelijkheid om met mijn gebruikersnaam en wachtwoord in te loggen. Via de wachtwoordherstelprocedure heb ik een nieuw wachtwoord voor de community gekozen zodat ik niet meer via de inlog van Mijn SNS hoef te gaan. Ik ben nu via deze nieuwe weg ingelogd :)
Stefan schreef:

Het lukt mij niet om via bovenstaande procedure weer apart in te loggen op de community. Wat doe ik fout?


Hoi Stefan,

Wat onhandig dat het niet lukt aan de hand van de beschrijving. De oplossing kan ik niet meteen achterhalen. Ik leg het voor aan een specialist en kom erop terug.
Dennis schreef:

Stefan schreef:

Het lukt mij niet om via bovenstaande procedure weer apart in te loggen op de community. Wat doe ik fout?


Hoi Stefan,

Wat onhandig dat het niet lukt aan de hand van de beschrijving. De oplossing kan ik niet meteen achterhalen. Ik leg het voor aan een specialist en kom erop terug.


Dat is niet meer nodig :cool:
Onze reacties hebben elkaar gekruist.
Even nog een extra bevinding van mijn kant, welke al een tijdje bestaat, maar nu extra opvalt nu ik apart kan inloggen op de community.
  • Als ik ben ingelogd in Mijn SNS (bijvoorbeeld op een apart tabblad in mijn browser) en die sessie is nog niet verlopen, maar vervolgens log ik bewust uit op de community, dan kom ik netjes op de hoofdpagina van de community uit en krijg ik netjes rechts bovenin de oranje knop te zien waarmee ik opnieuw kan inloggen.
  • Als ik niet ben ingelogd in Mijn SNS of als een oude sessie is verlopen omdat ik te lang (op een ander tabblad) in de community bezig ben geweest, maar vervolgens wederom bewust uitlog op de community, dan kom ik op de inlogpagina uit van Mijn SNS.
Bovenstaande zal vast ergens een technische oorzaak hebben, maar toch is dit vanuit klantperspectief een beetje vreemd...:?:8

PS: het maakt overigens niet uit of ik via Mijn SNS naar de community ga, of nu via de aparte inlogmethode.
Hoi Stefan,

Jullie reacties hebben elkaar inderdaad gekruist. Dankjewel voor deze aanvulling. Ik heb 'm doorgestuurd naar mijn collega en kom hierop terug.
Stefan schreef:


Als ik niet ben ingelogd in Mijn SNS of als een oude sessie is verlopen omdat ik te lang (op een ander tabblad) in de community bezig ben geweest, maar vervolgens wederom bewust uitlog op de community, dan kom ik op de inlogpagina uit van Mijn SNS
Bovenstaande zal vast ergens een technische oorzaak hebben, maar toch is dit vanuit klantperspectief een beetje vreemd...:?


Hoi Stefan,

Wanneer je uitlogt, word je automatisch doorgestuurd naar de inlogpagina van Mijn SNS. We bekijken nog of we gebruikers die uitloggen op een andere pagina kunnen laten landen.
Dennis schreef:

Wanneer je uitlogt, word je automatisch doorgestuurd naar de inlogpagina van Mijn SNS. We bekijken nog of we gebruikers die uitloggen op een andere pagina kunnen laten landen.


Hi Dennis,
Wanneer ik uitlog op de community, maar nog een actieve sessie heb lopen in Mijn SNS, dan kom ik juist niet op de inlogpagina van Mijn SNS, maar blijf ik netjes op de site van de community. Dat is wat ik eigenlijk altijd verwacht.
Beste mensen, het werkt niet bij mij.
Nu twee keer wachtwoordherstel uitgevoerd, compleet met melding dat een en ander is opgeslagen, maar bij inloggen: foutmelding, moet toch weer via MijnSNS.

Reageer

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)